MG ZS

Segment mestnih športnih terencev je precej prenatrpan in vsak proizvajalec avtomobilov se bori za svoj del pogače. Kitajski MG bo imel tu precej dela, če bo želel doseči svoje cilje. Na papirju je precej obetaven, a v realnosti mu manjka precej več, kot bi si mislili.  S tem trenutno ne ogroža svoje konkurence, razen morda glede cene, ki je pri MG-ju razmeroma nizka. Tokrat smo lahko preizkusili kitajskega športnega terenca MG ZS, ki ima pogon na prednja kolesa in ročni šeststopenjki menjalnik. Poganja ga je trivaljni bencinski motor s 110 »konji«.

Videz, prostornost in praktičnost

Na voljo je v šestih barvah zunanjosti, ena ne kovinska, ostale pa kovinske. Opremljen je z dnevnimi LED lučmi spredaj in zadaj ter z LED žarometi. Zunanjost je precej dinamična. Na prednji maski se bohoti večji logotip MG. Na strehi so srebrni strešni nosilci, ogledala so v barvi karoserije, platišča pa dvobarvna, velikosti 17 palcev. Stranska in zadnje steklo niso zatemnjena. Na zadnjem delu sta vidne dve izpušni cevi, ki sta le okrasni in poskrbita za bolj športen videz vozila od zadaj.

Notranjost je na prvi pogled precej zanimiva in kakovostnega videza. MG ZS ni tehnološko dovršen in dodelan, tu imajo še precej za postoriti, če bodo želeli prepričati evropske kupce. Ne glede na vse je notranjost izjemno dobra, glede na nizko ceno vozila.

Vse različice MG ZS imajo na armaturni plošči 10-palčni zaslon na dotik. Grafika je dovolj ostra, vendar je zaslon nameščen precej nizko, kar lahko zahteva nekaj časa, da se po pritisku na ikono kaj dejansko zgodi. Vse različice so opremljene s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay, tako da lahko preprosto preslikate aplikacijo satelitske navigacije iz telefona na zaslon na dotik.

Škoda je tudi, da ni gumbov za nastavitev klimatske naprave; namesto tega morate pritisniti gumbe pod zaslonom na dotik. Ne pozabite, da je to še vedno boljša rešitev kot uporaba ikon na zaslonu na dotik, kot je to v Peugeotu 2008.

Zahvaljujoč dvignjenemu vozniškemu položaju in tankim stebričkom sprednjih oken je prednji del ZS zlahka viden. Če pogledate čez ramo, pa pogled ni tako dober, ovirajo ga debeli zadnji stebrički.

Sama armatura je mehka na otip, sedeži so iz umetnega usnja. Voznikovi števci so digitalni v velikosti 8 palcev, osrednji zaslon je velik 10,1 palcev. V kolikor izberete 1.0-litrski motor, vas pričaka velika 1,19 m2 panoramska streha.

Volan je oblečen v usnje, je multifunkcijski in vozniku omogoča upravljanje večine funkcij na osrednjem zaslonu. Osrednji barvni zaslon na dotik je razdeljen na tri polja za klimatizacijo, navigacija iGo in radio. Zvok prihaja iz šestih zvočnikov, prednja sedeža je mogoče ogrevati, voznikov sedež pa nastavljati v šestih smereh. Radio uporablja DAB tehnologijo, telefon pa lahko uporabljamo za prostoročno komunikacijo, s čimer se izognemo nepotrebnim kazenskim točkam.

Kar nekaj časa smo porabili, da bi našli kje se bi lahko nastavilo temperaturo zunanjosti ali kje bi se prikazala, a žal nismo imeli te sreča. Zanimivo je, da ima vsako platišče senzor temperature, a senzorja za zunanjo temperaturo ni. Ne vemo, če smo v vseh letih od kar testiramo, že kje videli temperaturo vsakega kolesa posebej.

Ena najboljših stvari pri MG ZS je njegova prostorna notranjost. Zahvaljujoč premišljeni zasnovi je spredaj dovolj prostora, primerljivo z dražjimi malimi SUV-ji, kar pomeni veliko prostora za glavo in noge. Prav tako širina notranjosti na zadnji klopi zagotavlja, da ni dotikanja med rameni.

Na zadnji klopi se sedi udobno in imata zadnja dva potnika precej prostora. Za tri potnike bo nekoliko težje, ker tunel na sredini precej poseže po prostoru. Prtljažnik ima 448 litrov prostora, kar bo zadostovalo za vsakodnevne opravke po nakupih ali družinskih obveznostih. Prtljažno dno je dvojno in ga lahko prilagajamo po višini. Zadnja klop je prilagodljiva in jo lahko podremo v razmerju 60:40. Po podrtju zadnje klopi se prtljažni prostor poveča na 1.375 litrov.

Varnost

Kitajski MG si je na testih Euro NCAP prislužil le tri varnostne zvezdice, saj ja glede varnosti precej okrnjen in zaostaja za evropskimi tekmeci. V prihodnosti dobo morali na tem področju še veliko postoriti. Vgrajen ima zavorni sistem proti blokiranju koles ABS, za porazdelitev zavorne sile EBD, 6 varnostnih blazin, za nadzor stabilnosti ESP, sistem za pomoč pri speljevanju iz klanca, pomoč za zaviranje v sili EBA.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti kitajskega športnega terenca so precej raznolike odvisno od tega, kje in kako se vozimo. V primeru, da se vozimo po ovinkastih cestah, opazimo, da ima MG ZS precej mehko vzmetenje, saj se karoserija prične nagibati precej hitro. Nagibanje se pojavlja tudi pri močnejšem zaviranju ali pospeševanju.

Krmiljenje je relativno težko, servo sistem ni tako lahkoten, kot smo navajeni v evropskih vozilih. Pogrešali smo več odzivnosti in povratnih informacij o sami legi vozila. V potniško kabino prodira razmeroma malo hrupa motorja ali piša vetra iz okolice. Ni dvoma, da je MG ZS poceni za nakup, a ima nekaj »pomanjkljivosti« za bolj zahtevne kupce glede voznih lastnosti ipd.

Za lažje parkiranje ima ZS vgrajene zadnje parkirne senzorje in 360-stopinjski sistem za parkiranje. Pri vožnji vozniku pomagajo senzorji za mrtvi kot in sistem za pomoč pri speljevanju iz klanca.

Informacije o motorju

Pri MG ZS sta na voljo dva bencinska motorja, ki sta vezana na nivo opremo. Na voljo sta bencinska motorja prostornine 1.5 in 1.0 litra. Naš testni model je izhajal iz nivoja opreme Luxury in tu lahko izbiramo med ročnim ali samodejnim šeststopenjski menjalnikom. Naš model je imel ročni menjalnik, ki se ga je zlahka upravljalo in pretikalo med prestavami. Sam trivaljni motor je imel 110 konjev oziroma 82 kilovatov. Navor ni tako visok, le 160 Nm pri 1.800 vrtljajih, kar se je občutilo pri sami vožnji, saj je bil nekoliko manj prožen. Povprečna poraba goriva se je gibala pri 6,6 litrih na sto kilometrov.

Končno mnenje

Kitajskemu MG ZS manjka nekoliko vizualnega in dinamičnega oblikovalskega pridiha, prav tako pa bi notranjost potrebovala bolj sodoben grafični vmesnik na osrednjem zaslonu in posodobljeno programsko opremo, saj so evropski kupci precej bolj zahtevni.

Kdor nima visokega proračuna za Evropskega športnega terenca in ni preveč zahtevan, bo MG ZS zadovoljiv njihovo potrebo. Ta je udoben, prostoren in sodobnega videza.

Ne glede na to, katero opremo boste izbrali, boste dobili kar veliko opreme. Pravzaprav imajo osnovni modeli Excite poleg zaslona na dotik informacijsko-razvedrilnega sistema že LED žaromete, klimatsko napravo in tempomat.

MG ZS ima razmeroma prestižno notranjost na pogled, prostorne zadnje sedeže in dolgo garancijo. Cena lahko pojasni marsikatero pomanjkljivost, kot je vožnja, varnostni sistemi.

Bencinska motorja  imata zelo podobne zmogljivosti, le da se zna zgoditi, da bo imel motor prostornine 1,5 litra visoko porabo, saj ga bomo morali precej  preganjati in vrteti v višje vrtljaje, ker ta nima turbine. Medtem ko ima motor 1.0 turbino in več moči pri nižjih vrtljajih.

Tudi udobje med vožnjo ni dobra stran, saj je ZS manj umirjen kot kateri koli športni terenec. Primanjkuje mu čvrstega podvozja, natančno krmiljenje in boljši oprijem. MG ZS ima v svojem segmentu zelo močno konkurenco, saj je v tem segmentu največ malih športnih terencev.

MG na svojega terenca velikodušen in nudi 7-letno garancijo ali 150.000 kilometrov, kar nastopi prej. Servisni interval je na 15.000 kilometrov ali eno leto. Bodoči lastniki lahko izbirajo med tremi nivoji opreme Standard, Comfort in Luxury. Cena vstopnega modela je 16.900 eurov in za vsak nivo višje je potrebno doplačati dva tisočaka.

Plusi: sodoben zunanji dizajn, prostornost v notranjosti.

Minusi: notranjost je pusta-skromna, razmeroma visoka poraba goriva, digitalizacija osrednjega zaslona.

Cena testnega vozila: 22.000,00 eurov.

Specifikacije:

Motor: 1,0-litrski tri valjni bencinski
Moč motorja: 82 kW (110 KM) pri 5.200 vrt./min.
Navor: 160 Nm od 1.800 vrt./min.
Menjalnik: 6-stopenjski ročni
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 180 km/h
0-100 km/h: 11,2 s
Emisije CO2 (WLTP): 149 g/km
Povprečna poraba: 6,6 l/100 km
Prostornina posode za gorivo: 45 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 448/1.375 litrov
Euro NCAP: 3 zvezdice
Obračalni krog: 11,2 m
Masa vozila: 1.259 kg
Platišča: 17-palčna (pnevmatike 215/50)

Deli novico s prijatelji