Pred leti so se posmehovali majhnim SUVjem, mehkejšim off roaderjem. Težava ni bila ravno v vozilih, temveč v marketinški strategiji ter v novopečenih lastnikih, ki so od vozil pričakovali, da bodo terenci v pravem pomenu besede.
V zadnjih letih so se stvari umirile in vedno več kupcev se zaveda zmožnosti in omejitev teh vozil. Nekatera so narejena za robustnejše razmere, številna nudijo pogon na dizelsko gorivo in večina jih je precej zrasla.
Vsi takšni terenci imajo določeno mero samozavesti kot družinska vozila za osvajanje različnih ciljev, vožnjo po mestu ali po peščenem kolovozu. Nisam x-trail je bil eden prvih tekmovalcev v tem razredu, že daljnega leta 2001. Takratni model je bil čisto dostojen, morda le malce nedodelan, s čudno armaturno ploščo.
Druga generacija, malce večja in malce ”pametnejša”, je na trg prispela konec leta 2007. Videz je bil podoben, škatlast, vendar z novim štirikolesnim pogonom. Leta 2008 je na trg prispel dizelski model, danes pa je v isti kategoriji kup tekmecev, zato je Nissan terenca še dodatno izpopolnil, vendar na prvi pogled tega ni opaziti. Škoda, saj lahko zaradi tega hitro spregledamo to, kar je v osnovi dober kompakten SUV. Novosti so v glavnem kozmetične, z majhnimi spremembami v podrobnostih. Za primer, sprednji del vozila krasi kromirana maska, ki je oblikovana v značilno x obliko, ki simbolizira ime vozila. Luči imajo obliko solze, medtem ko parkirne luči v obliki L odlikuje niz svetlečih pik, prav tako LED luči krasijo tretjo zavorno luč.
V notranjosti so sedeži prenovljeni z obrobo iz velurja in narejeni iz malce debelejšega in trpežnejšega materiala. Sedeži so še vedno izjemno udobni in popolni za dolge poti. Nad glavo ima voznik več kot dovolj prostora, enako tudi potniki na zadnjih sedežih, saj so pri novem modelu pridobili 10mm več prostora pri nogah, zaradi preoblikovanih prednjih sedežev.
Znotraj se novosti nadaljujejo z elegantnim informacijskim zaslonom med števcem in obratometrom, ki prikazuje porabo gorivo, povprečno porabo, preostanek goriva do bencinske postaje, zunanjo temperaturo, čas in druge podrobnosti. Številke so jasne in velike.
Nissana x-trail odlikuje tudi veliko prostora za shranjevanje, z velikimi predali v vratih, prostornim predalom na armaturni plošči, ohlajenima nosilcema za pločevinke, za voznika in sovoznika, ter ogromnim predalom pred sovoznikom. Slabost je trda plastika na robovih vrat in na sredinski konzoli, armaturna plošča pa je malce mehkejša in brez grdih zarez in neprivlačnih, neobdelanih plastičnih delov.
Osnovni model X-Trail XE ima CD/MP3 predvajalnik z bluetoothom. Na volanu je tudi tempomat, tipke za upravljanje z radiem in telefonskimi klici. Z boljšimi modeli se seveda tudi povečuje izbor dodane opreme.
Če je kupcu glavni cilj veliko prostora, se skoraj noben kompakten SUV ne more kosati s prostornostjo, ki jo nudi Nissan x-trail. Potniki lahko uživajo v lagodni vožnji, saj jim ne primanjkuje prostora. Največ prostora pa vsekakor nudi prtljažnik, ki je širok, globok ter s številnimi predali na dnu prtljažnika. Celoten prtljažnik je obložen s plastiko, kar zna biti malce moteče, ko se sem in tja po prtljažniku vozijo nakupi in ostala prtljaga. Prednost plastičnega prtljažnika pa je ta, da se ostra prtljaga ne zatika v oblazinjenje. Zadnji del zadnjih sedežev je prav tako plastičen, saj se sedeži popolnoma zložijo, tla prtljažnika postanejo ravna, prostor pa tako velik, da bi vanj lahko dali žimnico in v avtu kar prespali.
Na cesti x-trail poganja 2.0 litrski motor , ki je pri speljevanju malce glasnejši, vendar se s pridobivanjem hitrosti umiri. Za bolj umirjeno ali relacijsko vožnjo poskrbi tudi šesta prestava.
X-trail svoje ime terenca upravičuje s 4WD sistemom, za katerega ima gumb nameščen na sredini konzole, ki vozniku omogoča vožnjo v 2WD načinu, za varčno vožnjo, v avtomatskem načinu, ki samodejno vklaplja pogon zadnjih koles, če je to potrebno, ter zaklenjenem 4WD načinu, ki razdeli navor 50/50. Vožnja v načinu LOCK deluje le do hitrosti 40km/h, nato pa se preklopi nazaj na avtomatski način, kar preprečuje, da bi se sistem pregreval.
Terenec se odlično vozi tako na urejenih poteh, kot tudi na off-road terenih. Nudi pravo ravnotežje med dobrim oprijemom in blaženjem udarnih lukenj na cestišču, čeprav pri sunkovitih spremembah smeri vozilo ”zaplava”. Kljub temu pa je vozilo težko odlepiti z makadamskega cestišča. Seveda ima tudi standarden ESC, kar daje dodatno podporo pri vožnji na štiri kolesa. NCAP varnost vozila ocenjuje s štirimi od petih zvezdic.
Manjkajoča peta zvezdica NCAP-a in malce neposrečen stajling sta edini večji slabosti x-traila. Mirna vožnja, dobre vozne sposobnosti na off-road terenih in praktičnost so lastnosti, ki se združijo v logično izbiro družin, ki želijo vozilo, s katerim se bodo vozile tako na izlete po podeželju ob vikendih, kot tudi po mestu čez teden.
X-trail je prostornejši kot Toyota RAV4, Subaru Forester in Mazda CX-7, na off-road terenih pa s svojimi voznimi sposobnostmi prekaša vse tri. Vsekakor pa za omenjenimi tekmeci zaostaja na urejenih cestiščih, zato je pri odločitvi za nakup bistveno predvsem vprašanje, kaj potrebujete. Če potrebujete ogromno kabino, vam je pomembno udobje potnikov ter umirjena vožnja, potem je Nissan x-trail vsekakor vreden premisleka.
Plusi: veliko prostora za potnike in prtljago, dodatne strešne luči, dobre off-road vozne lastnosti, kamera na vzvratnem ogledalu.
Minusi: notranja oprema iz trde plastike, ni prednjih parkirnih senzorjev, zunanja vizualna podoba se ne loči pretirano od prejšnjih modelov.
Specifikacije:
Motor: 2.0-litre, štiri cilindri
Moč: 110 kW pri 4000 rpm
Navor: 320 Nm 2000 rpm
Menjalnik: Ročni
Prestav: 6
Pogon:2 in 4-kolesni
Zavore: zračno hlajeni diski, ABS
Največja hitrost:188 km/h
0-100km/h: 11,2 s
Emisije CO2: 190 g/km
Povprečna poraba: 6,5 L/100km
Prostornina posode za gorivo: 65L
Gorivo: Diesel
Zavore: ABS
Varnost: ESP, EBD, NBAS, USS, DDS, TCS
Prostornina prtljažnika: 479/1773L
Obračalni krog:10.8 m
Masa vozila: 1625kg
Platišča: 18 inčev
Testi Testi terencev