Dacia Sandero Stepway ni crossover, niti terenec, niti SUV vozilo. Kaj torej počne med našimi testi? Stepway je petvratni hatchback, ki na prvi pogled deluje kot terenec, katerega sta proizvedla francoski Renault in romunska Dacia. Pri njegovem oblikovanju sta se proizvajalca zgledovala po Loganu.
Sandero je bil najprej namenjen le tržišču južne Amerike, vendar so se proizvajalci odločili, da ga zaradi velikega zanimanja predstavijo tudi na drugih svetovnih tržiščih.
Stepway je malce krajši od avtomobila po katerem se zgleduje. Njegov stil je robusten, malce avanturističen, kar je pravi recept za kupce z malce plitvejšim žepom. Stepway predstavlja kar 22% prodaje vseh modelov Sandera, kar dokazuje, da splošni videz Sandera igra veliko vlogo pri vozilih nizkega cenovnega razreda. Kljub temu, da po zunanjosti izgleda privlačno, pa mu v notranjosti tu in tam (odvisno od modela) manjka kakšna ”malenkost”. Pri prednjih sedežih se ne more naravnavati višine, zunanja ogledala niso električno upravljana, proizvajalec je pozabil na potovalni računalnik, brez katerega voznik ne more vedeti kakšna je poraba goriva, niti kakšna je zunanja temperatura. Za tolažbo so sedeži vozila obloženi s specifično temno tkanino, aluminijasta barva pa je že v serijski opremi.
Na testiranju smo imeli Dacio z motorjem 1.5 dCi/90 KM, ki pa se nam je na trenutke zazdel malce prešibak za resnejša potovanja po razgibanem terenu. Kljub temu pa je vozilo zadovoljivo za varno prehitevanje na avtocesti, tudi ko je le-to obremenjeno. Poraba goriva je lahko pri ekonomični vožnji relativno nizka (4-4,5l/100km), vendar se na avtocesti hitro poveča zaradi slabše aerodinamike vozila.
Komur veliko pomenijo številke lahko povemo, da smo relativno lahko dosegli 160km/h, vendar postane pri takšni hitrosti Stepway zelo glasen. Očitno je, da zvočna izolacija ni najboljša, kar še posebej pride do izraza pri pospeševanju. Motor maksimalno moč razvije pri 3.750 obratih na minuto, lahko pa se zavrti tudi do 4.500 obratov. Motor ima petstopenjski menjalnik, če pa bi želeli imeti šeststopenjskega, bi Dacia nekega dne morala vgraditi še močnejši, 1.5 dCi/110 KM motor.
Videz lahko vara, saj, kot rečeno, Stepway ni vozilo s pogonom na štiri kolesa. Edina prednost, ki jo ima pred običajnim Sanderom je višina vozila (17,5 cm od tal) ter posledično varnejše podvozje. Vozilo je ravno pravšnje za vožnjo po podeželskih cestah in za premagovanje višjih robnikov. Stepway prijetno ublaži vožnjo po neravni podlagi, malce slabše pa se obnaša na ovinkih, saj je na ostrih ovinkih mogoče zaznati nagibanje vozila. Po drugi strani pa ima Stepway za 14mm širša kolesa in pnevmatike velikosti 195/55 R16, ki se lepo oprimejo podlage, zaradi česar elektronske kontrole stabilnosti voznik niti toliko ne pogreša.
Za lagodno, vsakodnevno vožnjo je malce neprijeten volan, pri katerem je, kljub temu, da je servo volan, potrebno uporabiti malenkost več moči, sploh pri mestnem manevriranju. Nasprotno pa so kontrolne komande zelo praktične. Za slabosti se Stepway odkupi s precejšnjim prostorom, tako za potnike kot tudi za prtljago. Kljub temu, da v dolžino meri le štiri metre, z lahkoto prevaža štiri ali pet odraslih, potnikom pa ponuja 320 dm3 prostora v prtljažniku (po nekaterih meritvah celo 390 dm3 ). Z zloženo zadnjo klopjo pa se prostor poveča na 1.200 dm3 .
Kar se tiče pasivne varnosti, je bil Sandero oblikovan tako, da zadosti osnovnim evropskim zahtevam oziroma uredbam. Odvisno od opremljenosti modela, ima Sandero do največ štiri zračne blazine. Pri aktivni varnosti pa je vozilo opremljeno z najnovejšo generacijo Bosch 8.1 ABS sistemom, ki vključuje t.i. EBD – sistem za porazdelitev zavorne sile, in EBA – sistem za pomoč pri zaviranju v sili.
Na koncu pa nam manjka še najodločilnejši faktor, ki vpliva na odločitev kupcev za nakup. Cena. Uradni prodajalec Stepwayja vozilo ponuja že za 6.900 €. Seveda pa se kot pri vseh vozilih cena hitro začne višati z več dodatne opreme. Če bi izbrali vozilo z dizelskim motorjem in vso možno dodatno opremo, bi zanj morali odšteti 12.300 €.
Kako naj torej ocenimo ta model Sandera? Kdor išče terenca v pravem pomenu besede, to vozilo vsekakor ni zanj. Če pa si želite vozilo za vožnjo po mestu in urejenih cestah, ki po videzu spominja na terenca in hkrati potrebujete dovolj prostora za potnike in prtljago… potem je Stepway vozilo za vas.
Plusi: offroad videz, prostorna notranjost, majhna poraba
Minusi: skromna notranjost, slaba zvočna izolacija, učinkovitost servo volana
Specifikacije:
Motor: 1.5-litre, štiri cilindri
Moč: 65 kW pri 3750 rpm
Navor: 200 Nm 1750 rpm
Menjalnik: Ročni
Prestav:5
Pogon:2-kolesni
Zavore: zračno hlajeni diski ABS, bobni zadaj
Največja hitrost: 162 km/h
0-100km/h: 12,4 s
Emisije CO2: 120 g/km
Povprečna poraba: 4,2 L/100km
Prostornina posode za gorivo: 50L
Gorivo: Diesel
Zavore: ABS
Varnost: 4 zračne blazine
Prostornina prtljažnika: 320/1200L
Obračalni krog: 10.5 m
Masa vozila: 1114kg
Platišča: 16 inčev
Testi Testi vozil