Če združimo francoski Peugeot z japonskim Mitsubishijem, bi končni rezultat moral biti dober. Kar v primeru Peugeota 4007 tudi je. Rezultat je pravo, srednje veliko terensko vozilo s pridihom francoskega stila.
Peugeot ni znan po terenskih vozilih, saj je francosko podjetje našlo tržno nišo v manjših in srednje velikih vozilih, pri čemer je ustvarilo nekaj najbolj prodajanih modelov na svetu. Ker pa se trg terencev neustavljivo širi, se je tudi Peugeot odločil, da poskusi svojo srečo še na tem področju.
Z okvirno ceno, ki se začne pri 34.000€, je 4007 uspešno združil Mitsubishijevega Outlanderja z okusom Peugeotovih stilistov, ki so oblikovali luksuzno kombinacijo, ki vsekakor nekoliko izstopa iz preostale množice terencev.
Motor, vožnja in varnost
Terenec.si je testiral model 4007 SV. Z ekstravagantno usnjeno preobleko in Peugeotovim svetovno znanim 2.2-litrskim HDI turbo-diesel motorjem se 4007 hitro loči od svojih Mitsubishijevih bratrancev.
Navzven 4007 morda res izgleda le kot Mitsubishi Outlander z malce drugačnim prednjim in zadnjim delom, vendar je potrebna le kratka vožnja, da opazimo razliko.
Pod pokrovom se skriva 2,2-litrski dizelski motor HDi, ki upravlja s 115 kW in 380Nm navora. Avtomobil svojo moč pokaže s 6-hitrostnim avtomatskim menjalnikom Getrag DSC. Rezultat tega pa je ekonomična poraba goriva, ki znaša v povprečju 7,5l/100 km.
Kot Outlander, ima tudi 4007 tri načine vožnje:
– Pogon na dvoje koles (2WD) – Moč gre le na prednji kolesi.
– Avtomatski štirikolesni pogon (4WD) – Moč je razporejena v glavnem na prednja kolesa, razen ob pomanjkanju trenja ali hitrem pospeševanju. Računalnik v 4007 preračuna najboljši način za razporeditev moči med prednja in zadnja kolesa. To je najvarnejši način vožnje, če vam ni škoda malce več porabljenega goriva.
– 4WD način – Najboljša izbira za vožnjo pri nižjih hitrostih na nestabilnih površinah, kjer je vrtilni moment (navor) kritičnega pomena. V tem primeru bo 4007 poslal 50% več navora na zadnja kolesa (v primerjavi z 4WD avtomatskim načinom).
Preklapljanje med načini vožnje je enostavno, saj se gumb nahaja kar med ročno zavoro in prestavno ročico. Večino testa smo testirali v 2WD načinu, a je na vlažnih in strmih makadamskih površinah prav prišel tudi pogon na štiri kolesa.
Svetla točka je vsekakor sistem dvojne sklopke (DSC) – avtomatski menjalnik, ki menja prestave tako gladko, da mora človek napeti ušesa, da sploh zazna prestavljanje. Menjalnik je proizvedlo nemško podjetje Getrag, ki proizvaja menjalnike za številne proizvajalce avtomobilov. Sistem deluje enako kot preostali menjalniki z dvojno sklopko – prva sklopka poskrbi za prestave lihih števil, druga pa poskrbi za prestave sodih števil. To pomeni, da je prejšnja ali naslednja prestava vedno pripravljena, zato prestavljanje traja le nekaj milisekund.
Kljub temu, da je 4007 popoln avtomatik, lahko vedno izberemo prestavljanje z ročkami za volanom. Zaradi sistema dvojne sklopke (DSC), ročki nista le okras, temveč dejansko omogočata takojšnje prestavljanje.
Peugeot 4007 je grajen tako, da je vožnja z njim bolj podobna vožnji z navadnim osebnim vozilom in ne s terencem, saj se vozilo pelje gladko. Ovinke spelje z lahkoto, kljub malo večji velikosti, rahlo višji položaj pa je le še bonus.
Kar se tiče varnosti, je 4007 opremljen s sistemom za dinamični nadzor stabilnosti (ESP) in s številnimi drugimi sistemi. Vgrajenih je šest zračnih blazin (dvoje spredaj, dvoje ob strani in dvoje kot zavesa), za varnost otrok pa je poskrbljeno s sistemom Isofix na vseh treh zadnjih sedežih.
Notranjost
Takoj, ko sedemo v vozilo, nam usnje ustvari občutek kakovosti. Lepo oblikovani in udobni prednji sedeži so upravljani elektronsko, voznik pa lahko elektronsko prilagaja tudi višino sedeža. Velik plus, za tiste, ki jih rado zebe, so ogrevani prednji sedeži. Moč toplote je mogoče regulirati z gumbom (low, high).
Na armaturni plošči je vsekakor zaznati podobnost z Outlanderjem, vendar pa kromirani dodatki dajejo luksuzen videz. Kot pri Outlanderju, so nam je tudi pri 4007 všeč enostavni gumbi na volanu za upravljanje vozila med vožnjo. 4007 pa odlikuje tudi LCD zaslon s številnimi funkcijami (od radia, navigacije, do potovalnega računalnika itd.).
Zadnje sedeže je mogoče premakniti, saj je možno v vozilu dodati še tretjo vrsto sedežev, ki sta namenjena dvema dodatnima potnikoma. Dodatna sedeža sta verjetno mišljena za dva otroka, saj bi za odrasla človeka bilo premalo prostora. Poseben izziv pa je bil sestaviti omenjena sedeža, saj lahko nepraktičnega človeka to sestavljanje stane kar nekaj živcev in časa. Seveda je vse veliko lažje, ko enkrat ugotoviš sistem sestavljanja.
Kar se tiče prostornine v prtljažniku, 4007 ne razočara, saj lahko z zloženimi zadnjimi sedeži v vozilo spravimo kar 1691 litrov prtljage. Tudi z nezloženimi zadnjimi sedeži gre v prtljažnik celih 589 litrov.
Zunanji del prtljažnika pa se lahko podre v polico, ki omogoči lažje natovarjanje in raztovarjanje, polico pa je mogoče uporabiti tudi za klop (nosilnost ima do 200 kg, kar je idealno za dva odrasla človeka).
Zunanjost in stil
Peugeotovi stilisti so opravili hvalevredno delo pri transformaciji Outlanderja v Peugeota. 4007 odlikuje športna eleganca in stil, ki ga lahko pričakujemo od francoske znamke.
Najbolj vpadljiv je prednji del s Peugeotovo široko kromirano masko, z vgrajenim horizontalnim odbijačem. Ogromen Peugeotov lev se sveti na robu pokrova. Velike žaromete dopolnjujejo s kromom obrobljene meglenke, ki dajejo avtu pravi evropski izgled. Zadnji del avtomobila odlikujejo ukrivljenje zadnje luči in aluminijast rob z levom pod zadnjim vetrobranskim steklom.
Končna ocena
Volkswagen, Audi, Toyota, Lexus so pokazali, kako lahko s t.i. badge engineeringom (industrijski izraz za podajanje oz. deljenje istega proizvoda) ustvariš impresivna vozila, ki so si zelo različna, a v osnovi precej enaka. Peugeotova edinstvena oblika in stil sta osnova za končni rezultat takšnega terenca.
Začetna cena 4007 je 33.900€. Osnovni model vključuje šest zračnih varnostnih blazin, ASR sistem proti zdrsu pogonskih koles, ESP sistem za nadzor stabilnosti, pogon 4×4, radio CD z MP3 predvajalnikom, voznikov sedež nastavljiv po višini, itd. Cena pa se seveda kar hitro viša z različnimi dodatki. Okvirna cena našega testnega vozila znaša 42.900€.
Direktna konkurenca Peugeotu 4007 so Volkwagnow Tiguan, dražji kolega Audi Q5, Renault Koleos in najnovejši BMW X1. Vendar nihče od konkurentov ne ponuja sedem sedežev ter prostornega prtljažnika.
Če povzamemo, je Peugeot 4007 pošten evropski SUV, ki združuje jedro japonske kakovosti, 4WD strokovnost z evropsko diesel tehnologijo, nemški menjalnik in dinamiko dizajna.
Plusi: učinkovit in močan motor,dobra off-road moč, mirna vožnja in gladko upravljanje.
Minusi: visoka cena, visoka poraba goriva pri višjih hitrostih, malo prostora pri šestem in sedmem sedežu.
Specifikacije:
Motor: 2.2-litre, štiri cilindri
Moč: 115 kW pri 4000rpm
Navor: 380 Nm pri 2000rpm
Menjalnik: Common Rail & Turbocharged
Prestav: 6
Pogon:2 in 4-kolesni
Zavore: zračno hlajeni diski, ABS & EBD
Največja hitrost:198 km/h
0-100km/h: 9,9s
Emisije CO2: 192g/km
Povprečna poraba: 7.3L/100km
Prostornina posode za gorivo: 60L
Gorivo: Diesel
Zavore: ABS
Varnost: ESC
Prostornina prtljažnika: 581/1691L
Obračalni krog: 10.6m
Masa vozila: 1840kg
Platišča: 18 inčev
Testi Testi terencev