Dacia Duster 4×4

Ob prihodu Dacie Dusterja na trg se je marsikdo posmehoval samemu vozilu, obliki in sodobnosti, a z leti se je pokazalo, da so ubrali pravo pot, saj so v tem času prodali več kot 2,4 milijona enot. Duster je bil od nekdaj dostopen in zelo uporaben terenec, ki je imel odlične terenske sposobnosti. Za razmeroma nizko ceno smo dobili res dobrega terenca. Na testu smo lahko preizkusili Dusterja s štirikolesnim pogonom in ročnim menjalnikom.

Videz, prostornost in praktičnost

Vsi nivoji so opremljeni z dnevnimi LED lučmi, kupci lahko izbirajo med sedmimi različnima barvami. Naš je bil Oxide zelen, pripravili so še dve posebni barvi, Urban sivo in Lichen kaki. Vstopni nivo je opremljen s 16-paličnimi lahkimi platišči, naslednji trije pa s 17-palčnimi. Po našem mnenju so najlepša platišča Tergan v nivoju opreme Journey. Prednja maska je prenovljena in vdelan nov beli logotip, prav tako so zadal zamenjali logotip s belim napisom Dacia. Terenski izgled dajejo terenske obrobe okoli vozila. Na strehi kazi izgled štrleča antena, a še vedno je manjša kot pri novem Cliju.

Armatura je preprosta in uporabna. Na sredini armature je vgrajen 8-palčni (20 cm) multimedijski zaslon na dotik, ki vključuje navigacijski sistem, DAB radio, povezljivost pametnih telefonov, USB ipd. Volan je multifunkcijski in vozniku omogoča upravljanje večina glavnih sistemov v vozilu. Morda je res, da kamorkoli pogledamo, je vidna trda plastika, ki ni tako slaba na pogled, a se ne more ubežati dejstvu, da je Duster izdelan razmeroma poceni glede na konkurenco. Lahko bi mu dodali kakšen lepotni dodatek in s tem dosegli nivo višje. Duster je uporaben terenec in ni taka tragedija ali problem, če so uporabili bolj trdo plastiko. Pravzaprav je Duster narejen tako, da prenese veliko in ni za mestno šminko.

Samo vstopanje  v in iz vozila je dobro zaradi same višine vozila in velikih vrat. Prostora nad glavo je dovolj in tudi za shranjevanje se bo našlo nekaj prostora, čeprav ga ni na pretek. Sredinski naslon za roke je razmeroma majhen, a kljub temu pride prav. Ne glede na to kje boste sedeli, bo dovolj prostora za noge in glavo. Na splošno spada Duster v kategorijo terencev, ki ponuja precej prostora v sami notranjosti in s tem bo zadovoljil potrebe družinskim uporabnikom.

Zadnja klop je deljiva v razmerju 60/40 in pri uporabi zadnje klopi je na voljo v prtljažnem predelu 484 litrov prostora. Zanimivo, da ima največ prostora dizelska različica s štirikolesnim pogonom, in to kar za 100 litrov več kot ostale. Po podrtju zadnje klopi se prostor poveča na 1.696 litrov. Prtljažnik je zelo praktične oblike in širok.

Varnost

Pri Dusterju ima že vstopni model Expression precej varnostnih sistemov in pomagal vozniku, kot šest varnostnih zračnih blazin, zavorni sistem ABS, sistem za pomoč pri zaviranju v sili AFU, sistem za nadzor stabilnosti vozila ESP, pomoč pri speljevanju iz klanca HSA, na zadnji klopi ISOFIX pritrdišča. Nivo višje Journey ima še sistem za nadzor mrtvega kota in kamero za vzvratno vožnjo. Oprema Extreme je pa opremljena s kamero za popoln nadzor okoli vozila Multiview.

Vozne lastnosti

Novi Duster so »zgradili« na isti platformi kot je novi Renault Clio in Sandero. Clia smo že imeli možnost preizkusiti in smo bili nad samo vožnjo precej navdušeni. Prav tako novi Duster poskrbi za udobno vožnjo in to kljub temu, da ima višje težišče kot njegova »polbrata«. Vzmetenje je bolj na strani mehkobe, a to mu prav pride na terenu in slabših podlagah.

A vsekakor ima novi Duster precej boljše vzmetenje kot starejša generacija, saj je po novem bolj čvrsto in s tem so preprečili prekomerno nagibanje v stran oziroma pri vožnji v ovinke. Zadnje vzmetenje daje po novem več nadzorovane stabilnosti samega vozila. Duster se odziva dovolj predvidljivo, a kanček mu zmanjka pri oprijemu in povratnih informacijah skozi volan.

Štirikolesni pogon dobro opravlja svoje delo in lahko na sredinski konzoli upravljamo tega po svojih željah. Pri vsakodnevni vožnji vozimo s pogonom na prednja kolesa, ko zapeljemo iz urbanega naselja na teren, lahko enostavno zavrtimo gumb in si priskrbimo popoln oprijem vseh štirih koles. V najbolj zahtevnih pogojih pa zaklenemo  diferencial. Nobenega dvoma ni, da je Duster od svoje konkurence najboljši na terenu. V kolikor boste izbrali samodejni menjalnik, žal štirikolesni pogon ne bo mogoč.

Cestni hrup ni preveč izrazit in v notranjosti ni slišati bencinskega motorja, a nekoliko več lahko slišimo piš vetra okoli zunanjih ogledal. Vozniški položaj je visok in daje vozniku dober občutek, da ima vse na dosegu oči in lahko res spremlja dogajanje okoli vozila. Voznikov sedež je dobro prilagodljiv, prav tako volan.

Za lažje parkiranje so vse nivoje opremili z zadnjimi parkirnimi senzorji, nivo višje še vzvratno parkirno kamero in na najvišjem nivoju 360-stopenjski pogled okoli vozila.

Informacije o motorju

Dacia je za novega Dusterja pripravila tri različne motorje: prvi je 1,0-literski  bencinski v kombinaciji s plinom, drugi prav tako bencinski 1,3-litrski z dvema različnima močema 130 in 150 konjev, in tretji dizelski motor 1,5-litra Blue dCi s 115 konji, ki ga poganja štirikolesni pogon.

Sami smo vozili dizelsko različico 1,5-litra Blue dCi s 115 konji in ročnim 6-stopenjskim menjalnikom. Menjalnik deluje precej uglajeno in omogoča tekoče prestavljanje gor in dol. Največji navor znaša 260 Nm in to že pri 1.750 vrtljajih vse do 2.750. Najvišja hitrost, ki jo doseže Duster, je 175 km/h. Sama poraba se je na testu gibala pri okoli 5,2 litra na sto kilometrov.

Končno mnenje

Dacia je s svojim Dusterjem ponudila dober komplet, ki ustreza širokim zahtevam današnjih kupcev. Dejansko je z leti pridobil veliko na videzu in sami tehnologiji. Morda je že res, da ni tako dinamičen v notranjosti kot pri drugih športnih terencih in ima v notranjosti nekoliko več trde plastike, a to so nadomestili s terenskimi sposobnostmi, prtljažnim prostorom in ceno.

Ker gre za terenca, ki ima dobre terenske zmožnosti kot je sama oddaljenost od tal 214 mm, vstopni kot 30 stopinj in izstopni 34 stopinj. Pri sistemu 4×4 monitor lahko voznik spremlja kakšen je prečni in vzdolžni nagib vozila, kompas, višinomer in uporabi sistem za nadzorovan spust po klancu navzdol.

Na ceniku lahko najdemo štiri nivoje opreme: Expression, Journey, Extreme in Journey+. Vstopni model se začne pri 18.590 evrih in konča pri 24.490 evrih, vse je odvisno od nivoja opreme, motorja, menjalnika in štirikolesnega pogona. Seznam dodatne opreme ni več tako širok kot včasih, saj sedaj že pri vstopnem dobimo veliko in vsak naslednji nivo ponuja še več.

Na seznamu dodatne opreme lahko najdemo še nekaj bombončkov, kot sta paketa Madia Nav V Evrope, paket Kartica, gretje prednjih sedežev, kartografijo V Evrope, Multiview kamera in dodatni USB vmesnik v zadnji klopi. Lahko se tudi odločite za nakup rezervnega kolesa v prvotni velikosti ali pomanjšanega. 

Plusi: opremljenost, uporabnost na terenu, poraba, prostorna notranjost in prtljažni prostor.

Minusi: trša plastika v notranjosti.

Cena testnega vozila: 25.265 evrov

Specifikacije

Motor: 1,5-litrski turbo dizelski Euro 6DFull

Moč: 84 kW (115 KM) pri 3.750 vrt./min.

Navor: 260 Nm od 1.750 do 2.750 vrt./min.

Menjalnik: ročni

Prestave: 6

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 175 km/h

0-100 km/h: 10,2 s

Emisije CO2: 138-141 g/km

Povprečna poraba: 5,2 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: dizel

Prostornina prtljažnika: 525/1.696 litrov

Euro NCAP: 3 zvezdice

Obračalni krog: 10,72 m

Masa vozila: 1.417 kg

Platišča: 17 palična (pnevmatike 215/60)

Deli novico s prijatelji