Suzuki Vitara spada med manjše kompaktne športne terence. Vitara je vsestranska in se lahko spopada tudi z velikimi terenci. Precej dobro se izkaže na terenu. Roko na srce, ni najlepši avto, a pri Suzukiju so dodali nekaj podrobnosti, zaradi katerih je videti boljše. Na testu smo imeli štirikolesno, ki ga je poganjal bencinski motor v kombinaciji hibridne tehnologije, ki naj bi prispevala k čistejšemu okolju.
Videz, prostornost in praktičnost
Sprednji del vozila deluje precej zlobno, pokrov motorja je raven in zaobljen ter navpičnih stranic. Rešetke so sestavljene iz šestih pokončnih kromiranih črt in na sredini je umeščen logotip znamke. Športne poteze so uporabili nad lučmi za meglo, v dnevne luči vdelali modro črto. Ob strani so nad kolesi poudarjeni blatniki, ki se raztezajo navzdol vzdolž vrat. Pragovi so v črni plastiki, ki poudarijo terenski značaj in športnost. Streha se rahlo nagne proti prtljažnemu delu. Zadnja stekla so zatemnjena. Zadek je pri Vitari nekoliko dolgočasen, le z manjši previsom zadnjega spojlerja. Luči na trenutek izgledajo, kot da bi štrlele iz karoserije. Prednje in zadnje luči so v led tehnologiji.
Notranjost Vitare ni nič posebnega, a izgleda lepo zasnovana in smiselno razporejena. Nekaj plastik je mehkih na otip. Prostora je dovolj, voznik si lahko dobro prilagodi svoj vozni položaj. Sedeži so udobni, čeprav smo pogrešali nastavljivo ledveno oporo. Sedeži so oblečeni v semiš in usnje. Zadaj je dovolj prostora za noge in glavo, tako da višji potniki ne bodo imeli težav. V notranjosti najdemo nekaj odlagalnih mest, a ti niso pretirano veliki.
Multifunkcijski zaslon je na sredini armature, vendar je vgrajen v armaturo in ni štrleč kot pri nekaterih znamkah. S tem so plusi in minusi. Pod zaslonom lahko najdemo še fizične gumbe za upravljanje klimatske naprave ipd. Voznik ima na volanu stikala za lažje in hitrejše upravljanje multifunkcijskega sistema. Sam sistem je preprost in uporaben, hitrost ni njegova največja vrlina, a se ne smemo preveč pritoževati. Povežemo se lahko z Andorid Auto ali Apple CarPlay sistemom, a žal le s kablom.
Prtljažnik ima 289 litrov prostora, ki se s podrtjem zadnje klopi poveča na 650 litrov. Klop je deljiva v razmerju 60/40. Klop se sicer ne zloži povsem ravno, saj nastane manjši naklon zadnje klopi in to otežuje nakladanje daljših ali težjih predmetov. Pod dnom se skriva še nekaj manjših odlagalnih mest. Blagi hibrid ima večji prtljažnik, in to kar za 86 litrov. Glede na to, da so v Ignisa vgradili drsno zadnjo klop, bi lahko to uporabili tudi v Vitari, saj je to precej uporaben dodatek.
Varnost
Vitara ima resnično veliko varnostnih sistemov in pomagal vozniku. Te so: čelni zračni varnostni blazini za voznika in sovoznika, bočne zračne varnostne blazine spredaj, zračne varnostne zavese, zračna varnostna blazina za kolena za voznika, isofix sistem za pritrditev dveh otroških sedežev zadaj, DSBS – Sistem za zaviranje v sili z dvema senzorjema (kamera + senzor), sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, sistem za preprečevanje zapuščanja voznega pasu, sistem za opozarjanje na vijuganje po voznem pasu, sistem prepoznavanja prometnih znakov, ABS z EBD, ESP®, pomoč za speljevanje v klanec, nadzor tlaka v pnevmatikah, zavorna asistenca, LED dnevne luči, poklop pedal v primeru nesreče, opozorilne luči v primeru zaviranja v sili, Auto Stop Start sistem, sistem za nadzorovan spust po klancu (HDC), sistem za nadzor mrtvega kota in sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj.
Vozne lastnosti
Sama vožnja je dobra, s čvrstim in obenem udobnim vzmetenjem. Na cesti lepo požira vse luknje in v ovinkih se kljub višjemu težišču ne nagiba. Po mestnih ulicah se ga pelje odlično, nekoliko manj pri vožnji po avtocesti in višji hitrosti. Hitrost poveča hrup v potniški kabini. Štirikolesni pogon prinaša dobre izkušnje na terenu in izven njega. Avto se dobro upravlja in voznik ga ima pod nadzorom.
Voznik lahko izbira med naslednjimi načini vožnje: samodejni način (AUTO), športni način (SPORT), način za sneg (SNOW) in z zaporo sredinskega diferenciala (LOCK). Testna Vitara je bila oddaljena od tal 175mm in za primerjavo je šibkejša še za centimeter več kot naša. Vitara s motorjem 1,4-litri prinaša kar nekaj več prednosti kot bi si lahko mislili.
Informacije o motorju
Vitara ima na voljo dva bencinska motorja, in sicer blagi hibrid 1,4-litrski s 129 konji in samopolnilni hibrid, ki ima 1,5-litrski bencinski motor. Šibkejši ima 95 kilovatov, močnejši pa nenavadno malo, le 75 kilovatov. Mi smo imeli na testu motor z večjo prostornino in samodejni menjalnik (AGS) s šestimi prestavami. Motor je kljub šibkosti razmeroma dobro uglajen, čeprav je na trenutke precej glasen. Iz mesta do so pospeši v 13,5 sekundah in pri 4.400 vrtljajih doseže 138 Nm navora. Blagi hibrid ima skoraj da 100 Nm več navora, kot ga je imel testni.
Vgrajeno ima baterijo le 0,84 kWh, kar zadošča le za res kratke razdalje in nizke hitrosti po mestu. V kolikor boste preveč pritiskali na stopalko za gas, se bo bencinski motor takoj zagnal. Če želite izkoristiti vsaj nekaj električne energije, morate imete resnično nežno nogo. Povprečna poraba goriva se je gibala pri 6,3 litrih na sto kilometrov.
Končno mnenje
Suzuki nikoli ni bil tako znan po lepih avtomobilih, a kljub temu Vitara ni tako napačen športni terenec. Torej če želite športnega terenca, ki je videti terenec, je morda Vitara prava za vas. Ne smemo biti tako kritični, ker se Vitara izkaže v voznih lastnostih po terenu kot tudi na cesti.
Danes so vse Vitare le še hibridne izvedenke oziroma za enkrat še vedno blagi in samopolnilni hibrid. Kako ekonomična, zmogljiva je hibridna izvedenka na že »pozabljen« dizelski motor, bi lahko precej diskutirali. Hibridne kombinacije prinašajo večjo težo in po drugi strani manj moči, vsaj pri Vitari je tako. Če se odločite za testno Vitaro, se morate zavedati, da bo ta najdražja različica in obenem najpočasnejša iz nabora Vitar.
Notranjost je videti prijetna, vendar bodo morali pri novi Vitari narediti velik korak naprej, če gledamo konkurenco. Multifunkcijski zaslon je za današnje razmere že majhen.
Pozitivne strani so, da dobimo ogromno varnostnih sistemov, opreme, ki premaga številne tekmece. Vitaro se vozi dobro, kljub temu, da ji manjka nekaj konjev pod pokrovom motorja. Vitara je zelo prostorna, praktična in s svojo obliko poudarja pravi pomen terenca. Voznik ima odličen položaj za vožnjo.
Pripravili so tri pakete opreme Comfort, Premium in Elegance. Vstopna cena Vitare je 20.770 eurov in konča pri 29.250 eurih. Doplača se še 400 eurov za kovinsko barvo ali 800 eurov za dvobarvno izvedenko.
Plusi: udobna vožnja, prostorna notranjost, led žarometi, delovanje menjalnika, .
Minusi: visoka cena hibridne izvedenke, črna svetleča plastika na osrednji konzoli.
Cena testnega vozila: 28.610 eurov
Specifikacije:
Motor: 1,5-litrski
Moč bencinskega motorja: 85 kW (115 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 138 Nm pri 4.400 vrt./min.
Menjalnik: samodejni
Prestave: 6
Pogon: dvokolesni-štirikolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 180 km/h
0-100 km/h: 13,6 s
Emisije CO2 (WLTP): 133g/km
Povprečna poraba: 6,3/100 km
Prostornina posode za gorivo: 47 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 545/1.640 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 12,4 m
Masa vozila: 1.338 kg
Platišča: 17 palična (pnevmatike 215/55)
























Mogoče vam bo všeč tudi
Emil Frey Avtocenter znova uradni prevoznik 31. kolesarske dirke Po Sloveniji
Renault 5 turbo 3E: Legenda se vrača v obliki pravega ‘mini super -športnika’ s povsem električnim pogonom
Ford širi ponudbo električnih vozil v Evropi
Spoznajte zmagovalko med letnimi pnevmatikami
Inovativna tehnologija Q4 premierno na modelu Junior, zdaj z najbolj celovito ponudbo v segmentu