Dacia Duster ECO-G

V vsem času od kar testiramo vozila, smo zvozili že kar nekaj Dusterjev. Navkljub Dacia logotipu, se nam je ta vedno dopadel, predvsem zaradi zmogljivih terenskih zmogljivosti in udobja. Tokrat smo vozili LPG Dusterja v kombinaciji z bencinskim motorjem in moramo priznati, da se je avto na plin odrezal zelo dobro.  Poraba plina je zelo ekonomična,  mesečni strošek goriva se lahko precej zmanjša, če ves čas vozimo na plin. Z zadnjo prenovo so Dusterju poudarili športen izgled, izdelali popolnejšo notranjost in ohranili dostopno ceno, čeprav bi z odličnimi terenskimi sposobnostimi lahko upravičili tudi malce višjo ceno.

Videz, prostornost in praktičnost

Zadnja generacija Dusterja je postala bolj športna in še boljšega videza. Dnevne luči so v led tehnologiji, maska z atraktivnim pridihom je sestavljena iz večjega števila kromiranih, ne enakomernih kvadratov. Zadaj je vidna spremenjena grafika zadnjih luči, ki je dobra. Spredaj in zadaj sta vidni srebrni zaščiti odbijača. Obut je lahka 17-palčna platišča, ki so v kombinaciji poliranega kroma in črne barve v ozadju.  Zadnja stranska stekla so dodatno zatemnili in za Dusterja so pripravili 8 različnih barv karoserije. Naš testni Duster je bil atraktivno oranžne Atacama barve.

Po novem je notranjost zgrajena bolje, uporabili so boljše materiale, gumbi za upravljanje določenih sistemov so modernejši in vse skupaj bolj premišljeno. Seveda je notranjost še vedno grajena pretežno iz trde plastike, a na videz ne izgleda slabo. Potniki imajo v notranjosti dober občutek in dovolj prostora za noge. Plastika je precej trpežna in odporna na vsakodnevno uporabo.

Stikala so vozniku dobro dostopna, klimatska naprava je avtomatska, volanski obroč usnjen, sredinski multifunkcijski 7-palčni zaslon je pregleden in enostaven za uporabo. Na zaslonu spremljamo navigacijo in radio ali poslušamo priljubljeno glasbo iz USB ključka. Zvočni sistem je na osnovni ravni, zato od njega ne smemo pričakovati preveč. Vsa stranska stekla upravljamo z elektronskimi stikali.

Pod sovoznikov sedež so namestili »skrivni« predal, za katerega marsikdo verjetno sploh ne ve. Prtljažnik Dusterja, ki ima pogon na prednji kolesi, je večji za 64 litrov od Dusterja s štirikolesnim pogonom, ki meri 445 litrov. Zadnjo klop se lahko podre ločeno v razmerju 60:40 ali pa v celoti, s čimer pridobimo 1.532 litrov velik prtljažnik. Pod prtljažnim dnom ni odlagalnih mest, saj so na mesto, kjer se običajno nahaja rezervna pnevmatika, namestili rezervoar za avto-plin.

Varnost

Po novem so okrepili šasijo, v odbijače pa dodali nove blažilnike, tudi sedežne okvirje so na novo oblikovali. Duster ima pri višjih nivojih Prestige in TechRoad vgrajen sistem za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, ki deluje v območju od 30 do 140 km/h. Žal v nižjih nivojih opreme tega sistema ni možno imeti. Pametno bi bilo, da bi ta sistem vsaj umestili na seznam dodatne opreme za doplačilo, saj gre v tem primeru za večjo varnost in ne prestiž.

Serijsko ima vgrajen zavorni sistem ABS že pri najnižjem nivoju, pomoč pri zaviranju AFU, sistem za stabilnost vozila ESP, proti zdrsu pogonskih koles ASR, zadaj dve pritrdišči Isofix, omejevalnik hitrosti, pomoč pri speljevanju iz klanca HSA ter za nadzorovan in varen spust po klancu navzdol HDC. Pri najvišjem nivoju opreme ima še tempomat, zadnje parkirne senzorje in kamero za vzvratno vožnjo. Kljub štirim kameram smo na trenutke pogrešali prednje parkirne senzorje.

Dacia ni zaspala pri posodobitvi aktivne in pasivne varnosti, a kljub temu so mu dodelili na testih EuroNCAP le tri varnostne zvezdice. Od zadnjih testov, ki so jih opravili leta 2011, so se standardi zelo poostrili. Največ napredka so naredili v primeru nesreče s pešcem, kjer ima Duster sedaj enkrat boljšo oceno.

Vozne lastnosti

»Novost« zadnje generacije je električni servo volan, ki je postal dovolj natančen, lažji in vozniku bolj prijazen za manevriranje na mestu. Krmiljenje je progresivno, pri višjih hitrostih je še vedno dober. Vzmetenje je dobro za terenca in se dobro spopada z luknjasto podlago oz. terenom. Morda pri vožnji po avtocesti, kljub boljši izolaciji v notranjost prodre več hrupa zaradi ne aerodinamične oblike. Največja masa priklopnega vozila z zavoro je 1.100 kilogramov in brez 630.

Testni Duster je imel pogon le na prvi dve kolesi, saj motor z avto-plinom ne omogoča štirikolesnega pogona. Menjalnik je ročni 5-stopenjski in se ga prestavlja enostavno, tekoče. Duster nudi sorazmerno veliko za odšteti denar.

Vožnja z avto-plinom lahko postane precej ekonomična, saj za 31 litrov odštejemo 20,39 evrov, s tem pa lahko prevozimo do 370 kilometrov, če vozimo umirjeno. Poraba je vedno zelo odvisna tudi od tega kako težko nogo imamo. Za enako število prevoženih kilometrov bi za bencin odšteli okoli 30 evrov , razlike je torej slabih 10 evrov, kar predstavlja skoraj tretjinski prihranek.

Ko v dnevu prvič zaženemo še hladen motor, se ta zažene na bencin in takoj po nekaj kilometrih samodejno preklopi na avto-plin. Sam preklop je težko zaznati, saj sistem to naredi hitro, neopazno. Čim se motor ogreje na delovno temperaturo in zunaj ni minusa, se lahko motor ob naslednjemu zagonu zažene že takoj na avto-plin.

Informacije o motorju

Tokrat smo lahko preizkusili Dusterja, s pogonom na dve gorivi. Glavni motor je 1-litrski trivaljnik, ki ima okroglih 90 konjev in 160Nm navora. A tovarniško so turbobencinski motor nadgradili z avto-plinom LPG in kadar se vozimo na plin ima motor 10 konjev več in prav tako navora. Motor se samodejno preklaplja med klasičnim oktanskim bencinom in avto-plinom. Rezervoar za bencin je prostornine 50 litrov in 35 litrov rezervoar za LPG plin. V kolikor Dusterja ne priganjamo pretirano,  lahko z obema rezervoarjema prevozimo več kot 1000 kilometrov. Motor v obeh načinih deluje mirno in dobro. Upravljamo ga s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Če želimo privarčevati, se je najceneje voziti na avto-plin, saj je ta za skoraj tretjino  cenejši kot 95-oktanski bencin. Z eno posodo avto plina smo v povprečju prevozili od 340 do 370 kilometrov. V testnem obdobju smo vozili ves čas na plin in v tem načinu kar nekaj privarčevali.

Končno mnenje

Dacia z zadnjo prenovo ni želela popolnoma spremeniti Dusterja, ker je bil stari Duster kupcem všeč. Uporabili so staro platformo, na zunaj dodali več terenske okrasne plastike in led dnevne luči. Zadaj so prenovili kvadratne luči, pokrov motorja so nekoliko dodelali in dodali večja kolesa. Z manjšimi kozmetičnimi dodelavami je Duster videti širši in to kljub temu, da ostaja enakih dimenzij.

Notranjost je modernejša, armaturna plošča je nova, izboljšani so voznikovi števci, sedeži oblečeni v novo blago in na koncu koncev je potniška kabina zaradi dodatne zvočne izolacije bolj tiha in udobna.

Testni Duster je imel pod pokrovom avto-plinski motor v kombinaciji s 95-oktanskim gorivom, tako, da nikoli nismo odvisni samo od plina ali goriva. V kolikor na dosegu nimamo avto-plina, se z lahkoto vozimo še dobrih 600 kilometrov na bencin. Delovanje motorja je dobro, vožnja na avto plin je enakovredna vožnji na bencin.

Duster ni prav nič slabši od znamke Renault, saj si ta veliko deli z Renaultom, kot je motor, elektronska stikala, zavore in elektroniko. Proizvodnjo so postavili v cenejši državi in s cenejšo delovno silo ter tako dosegli nižjo ceno za kupce. Seveda Duster ni opremljen z vsemi možnimi sodobnimi sistemi, a zaradi tega Duster ni slab terenec. Dacia vzdržuje odlično razmerje med ceno in kvaliteto, kupcem želi nuditi veliko za čim nižjo ceno.

Dacia Slovenija je za slovenske kupce pripravila pet nivojev opreme, vstopni model Essential, Comfort, Proud, Prestige in omejeno serijo Adventure. Vstopni model je na voljo le z bencinskim motorjem, drugi z dizelskim, vsi drugi nivoji pa so na voljo z obema motorjema. Štirikolesni pogon žal ni možen pri vseh izvedenkah. Podjetja lahko kupijo že serijsko homologiranega Dusterja kot lahko gospodarsko vozilo.

Za vstopni model je potrebno odšteti 13.740 evrov, za drugi nivo 16.780 do 18.590, za tretji 17.490, četrti 16.790 do 19.900 in za omejeno serijo 19.900 evrov. Cene se razlikujejo glede na motor, menjalnik in pogon. Dacia za svojega Dusterja nudi serijsko 3 letno garancijo oziroma 100.000 kilometrov. Kdor prevozi letno manj kilometrov pa lahko podaljša garancijo na 5 let ali 100.000 kilometrov za 400 evrov. Zahtevnejši kupci lahko iz seznama dodatne opreme svojemu Dusterju dodajo še nekaj personalizacije ali dodatnih sistemov za varnost, udobje ipd.

Plusi: delovanje avto-plina, vožnja, terenske zmogljivosti, prostornost, doseg, uporaben prtljažni prostor.

Minusi: v potovalnem računalniku ni informacij o plinu.

Cena testnega vozila: 18.120 evrov

Specifikacije

Motor: 1,0-litrski turbo bencinski Euro 6DFull

Moč: 67 kW (90 KM) od 4.400 do 4.900 vrt./min.

Navor: 160 Nm pri 2.200-3.750 vrt./min.

Moč s plinom: 74 kW (100 KM) od 4.600 do 5.000 vrt./min.

Navor plina: 170 Nm pri 2.000-3.500 vrt./min.

Menjalnik: ročni

Prestave: 5

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 166/168 km/h

0-100 km/h: 13,8 s

Emisije CO2: 146 g/km

Povprečna poraba: 6,1l/100km

Povprečna poraba plina: 8,5l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Prostornina posode za plin: 30 litrov

Gorivo: bencin, plin

Prostornina prtljažnika: 445/1.532 litrov

Euro NCAP: 3 zvezdice

Obračalni krog: 10,4 m

Masa vozila: 1.369 kg

Platišča: 17 palična (pnevmatike 215/60)

Deli novico s prijatelji