Volkswagen je že pred časom poslal na trg posodobljenega Caddya, ki je nadgradnja prejšnje različice. Ta model uporablja enako platformo kot Golf in s tem, mu daje bolj družinski značaj. Klasične zadnje vzmeti so nadomestili listnate vzmeti, kar je prineslo bolj udobnon vožnjo. Motor je opremljen s 7-stopenjskim menjalnikom v povezavi s dizelskim motorjem, ki zna biti uglajen in varčen. Novi Caddy žal ne ponuja več možnosti 150-konjskega motorja, temveč doseže največ 123 konjev. Notranjost modela ponuja obilico uporabnega prostora, kar je odlično za manjše podjetnike ali večje družine.
Videz, prostornost in praktičnost
Na zunaj je Caddy prepoznaven po čistih linijam, značilnih za vozila znamke Volkswagen. Karakterizira ga vitka maska s mrežastimi odprtinami za dovod zraka za motor. Žarometi in zadnje luči delujejo v LED tehnologiji. Na vsaki strani vozila se nahajajo stranska drsna vrata, medtem ko so zadnja vrata enojna in se odprejo navzgor. Iz strani so vidna 5-kraka lahka platišča v dveh barvah, na strehi prtljažne letve v sivi barvi. Na spodnji strani stranskih vrat so dodali mat sive letvice, ki poudarijo ravno linijo vozila. Za radijsko anteno uporabili »anteno« v oblika morskega psa.
V notranjosti je nekaj stvari izvzetih iz Golfa, multifunkcijski volan in zaslon na dotik. Potniška kabina novega Caddya ne prinaša veliko izboljšav, saj so precej varčevali pri plastiki in vgradili zelo trdo in ceneno. Sedeži so v oblazinjenju tkanine, volan oblečen v usnje, klimatska naprava je dvoconska, samodejna, voznikovi števci digitalni. Na sredini armature je barvni zaslon na dotik, preko katerega lahko spremljamo radio, ki prihaja iz šestih zvočnikov. Voznikov digitalni zaslon in sredinski zaslon sta pretežno obarvana v modro barvo in ni moč kaj večjih sprememb. Žal navigacijo smo lahko spremljali le preko telefona. Odlagalnih mest je v notranjosti dovolj, tisti, ki ga bodo uporabljali za delo, lahko manjše stvari odložijo v reže na armaturi, ki so ideale za nabiranje prahu. Sovoznikov sedež lahko poklopimo naprej in s tem pridobimo več prostora za natovarjanje daljših predmetov. Za zagon motorja ne potrebujemo ključa, ampak le pritisnemo na gumb. Potniki lahko izkoristijo C-USB za polnjenje svojih pametnih telefonov ali poslušanje priljubljene glasbe. Potnika zadaj lahko uporabita namensko mizico, ki sta nameščeni na voznikov in sovoznikov sedež.
Prtljažni del je pri Caddyu precej uporaben in bo zadovoljiv še tako zahtevne družinske ali poslovne uporabnike. Prtljažno dno je od samega začetka popolnoma ravno in tako ostaja, ko odstranimo zadnja sedeža. Pri uporabi zadnjih sedežev je prostora v prtljažniku za 1.720 litrov in po odstranitvi le teh se poveča na skupno 3.105 litrov. V sam prtljažni predel se lahko natovori cel otroški voziček, pralni stroj ali kolo in še kaj bi se našlo. Precej uporabni sta dve led lučki, ki sta nameščeni na notranji strani prtljažnih vrat, ki v večernem času dobro osvetlita prtljažnik in bližnjo okolico. To pride prav, če bi vozilo uporabili za taborjenje.
Varnost
Novi Caddy je na testih Euro NCAP dosegel vseh 5 varnostnih zvezdic, kar je pohvalno. Opremili so ga z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi in pomagali vozniku. Ima sistem eCall v primeru prometne nesreče, funkcijo večnaletnega zaviranja, elektronski stabilizacijski program, EDS, ABS, ASR, šest zračnih blazin. Sistem za nadzor prometa Fron Assist s funkcijo zaviranja v sili pešcev ali kolesarjev, asistenca za izogibanje oviram in zaviranje v sili pri zavijanju v levo.
Vozne lastnosti
Če bi želeli uživati v vožnji, potem bo Caddy eden boljših vozil v svoji kategoriji. Predvsem se gre zahvaliti razvijalcem oz. ga so uporabili platformo Golfa in s tem ga naredili bolj okretnega, povečali oprijem v ovinkih, kljub temu da ima višje težišče. Največja novost ali sprememba novega Caddya od svojega predhodnika je zadnje vzmetenje, saj je imel do sedaj Caddy listnato vzmetenje in nekateri ga niso imeli radi, ker je bilo trše in ne tako konfortno. Prednost tega vzmetenja je bilo, da smo lahko prtljažni prostor precej bolj obremenili s tovorom.
Novi Caddy je zaradi novosti bolj mehek in pri vožnji na trenutke bolj plavajoč v ovinkih. Potniki imajo več udobja, mehkobe, a mi se bolj nagibamo k prejšnjemu, ker imamo osebno rajši bolj čvrsto vzmetenje. Drugače je sama vožnja udobna, sedeži konfortni, prilagodljivi in vsi potniki imajo dovolj prostora za noge. Zaradi same zasnove vozila je notranjost precej zračna, prostorna in svetla.
Močnejši motor, samodejni menjalnik pomagata vozniku razbremeniti vožnjo in ta je postala precej lahkotna. Samodejni 7-stopenjski menjalnik s dvojno sklopko v Caddyu je eden boljših menjalnikov, ki so na voljo. Prestavlja zelo gladko in ne nimamo pripomb. Pospeševanje je gladko in prefinjeno. Verjetno tistim šibkejšim različicam zmanjka nekaj konjev. Krmiljenje je dobro, s dobrimi povratnimi informacijami in ročno zavoro zamenjali za elektronsko.
Informacije o motorju
Novi Cady ima na voljo tri različne motorje, a prevladuje dizelski motor prostornine 2.0 litra, ki je lahko z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Izberemo lahko še motor 1.5 TGI ali 1.5 TSI. Štirikolesni pogon je mogoč le pri šest stopenjskem ročnem menjalniku. Testni Cady PanAmericana je bil opremljen s najmočnejšim dizelskim motorjem prostornine 2.0 litra in s 123 »konji«. Njegov predhodnik je imel 150 konjev in 6 stopenjski samodejni menjalnik, kar ni bilo slabo. Teh nekaj več konjev se je precej poznalo pri vleki kakšne težje prikolice ali pri natovorjenem prtljažniku. Volkswagen je zmanjšanje koncev opravičil zaradi zadoščanju ekoloških standardov.
Nov Caddy ima, kot rečeno, nekoliko manj konjev in posodobljen menjalnik, ki ima sedaj 7 prestav. Motor teče gladko in v testni kombinaciji bi lahko rekli, da je to popolna izbira. Ob primerni vožnji ima motor lahko precej nizko porabo, pod pogojem, da ga ne ženemo nad 130 km/h, saj takrat postane precej žejen. Na testu smo imeli najnižjo porabo 5 litova, a pri nekoliko bolj dinamični vožnji in vožnji po avtocesti se je ta v povprečju gibala pri 5,7 litrih. Najvišja hitrost, ki jo Caddy doseže je 186 kilometrov in na prevožen kilometer izpusti 137g emisij CO2.
Končno mnenje
Caddy prinaša kar nekaj novosti, sprememb in kakšno pomanjkljivost, ki je niso vzeli iz predhodnika. Gre za vozilo, ki je namenjen predvsem družinam ali podjetnikom, ki imajo več pod palcem. Zadnja leta je opaziti trend upadanja priljubljenosti družinskih enoprostorcev, saj so na prvem mestu športni terenci, sledijo pa jim manjši »kombiji«, ki so nadomestili enoprostorce. V Caddyu lahko z lahkoto sedi pet potnikov in obenem imajo s seboj veliko količino prtljage.
Caddy ima v svoji kategoriji kar nekaj tekmecev in vsak ima kakšen plus ali minus. Seveda pa ni lahko najdi popolnega vozila, vendar je Caddy blizu tega, če zamižimo na eno oko pri ceni. Pomembno je omeniti, da je bil Caddy že od nekdaj nekoliko dražji v svojem razredu, s čimer opravičujejo, da je ta bolj premijski, boljše zgrajen in to iz boljših materialov kot njegova konkurenca. Temu je res da težko oporekati.
Kljub temu da naj bi počasi iz trga umaknili dizelski motorji, jih je teh največ na izbiro pri novem Caddyu.
Da se vrnimo k našemu uporabnemu Caddyu, ki lahko poteši še tako zahtevne uporabnike, saj ponuja vse od A do Ž. Gre za uporabno in varno vozilo z vsemi nujnimi varnostnimi sistemi in voznikovimi pomagali. Ena izmed pomanjkljivosti je kakovost plastike v notranjosti, tako po otipu kot tudi vizualno. Verjamemo, da bi z izboljšanjem strukture in vtisa plastike naredili velik korak naprej. Motor je dober in zna biti zelo varčen. V primeru, da bi potrebovali prostoren avtomobil in bi bil klasični potniški kombi prevelik, bi Caddya izbrali kot prvo družinsko vozilo. Seveda bi bili pripravljeni plačati nekoliko več kot za konkurenčna vozila, vendar bi bili v zameno deležni dodatnih prednosti in manjših pomanjkljivosti.
Novi Caddy je na voljo v različnih karoserijskih izvedenkah, kot so Caddy, Caddy Maxi, Caddy Krpan, Maxi Krpan ter tovorni Caddy Cargo ali Cargo Maxi. Cenik je precej obsežen in dolg glede na motor, pogon, menjalnik, nivo opreme, vrsto karoserije in še kaj. Klasični Caddy se prične pri 26.688,00 eurih, tovorni pri 24.071,00 eurih. Caddy z več opreme doseže višjo ceno, prvi čemer »zaključi« pri 39.313,00 eurih in drugi pri 33.740,00 eurih. Seveda je možno k izbranemu vozilu dodati dodatno opremo, s čimer se cena še poviša.
Osnovna tovarniška garancija zajema obdobje dveh let, vendar ima vsak kupec možnost podaljša na štiri leta ali 120.000 kilometrov za 543,00 eurov ali za peto leto in 160.000 kilometrov 427,00 eurov oziroma na šesto leto in 200.000 kilometrov za 854,00 eurov.
Plusi: prostorna in uporabna notranjost, primeren dizelski motor v kombinaciji samodejnega menjalnika, udobje za vse potnike, vzmetenje zadaj, vozne lastnosti.
Minusi: visoka cena, pomanjkanje fizičnih gumbov za upravljanje klime.
Cena testnega vozila: 38.802 eurov.
Specifikacije:
Motor: 2,0-litrski turbodizelski
Moč motorja: 90 kW (123 KM) od 2.750 do 4.250 vrt./min.
Navor: 320 Nm od 1.600 do 2.500 vrt./min.
Menjalnik: samodejni DSG
Prestave: 7
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 186 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Emisije CO2 (WLTP): 137 g/km
Povprečna poraba: 5,7/100 km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: dizel
Prostornina prtljažnika: 1.720-3.105 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,4 m
Masa vozila: 1.608 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 225/45)