Suzuki Swift je v svojem razredu vedno izstopal, saj je Suzuki imel za svoje drugi najmanjši avto posebno oblikovalsko filozofijo. Swift je bil v primerjavi s svojimi konkurenti vedno krajši, lažji, na nek način lepo oblikovan in ponuja štirikolesni pogon. Ta pogon predstavlja prednost, saj si lahko kupci za »doplačilo« 1.800 evrov omislijo štirikolesni pogon. Japonci so po dolgem času poslali na trg novega Swifta, ki je lepši, modernejši in predvsem bolj varen, še bolj dodelan glede na prejšnji model. Naš testni Swift je imel dvokolesni pogon in samodejni menjalnik.
Videz, prostornost in praktičnost
Kljub svoji majhnosti Swift na prvi pogled ne deluje tako majhen, saj mu poudarjeni blatniki in športne linije dajejo bolj mogočen in sodoben videz. Sprednja maska izstopa s črnimi režami za dovod zraka, spodnji del odbijača pa ima športno zračno režo, kar prispeva k športnemu izgledu. Bočne linije ga nekoliko umirijo, medtem ko zadnji del ponovno izraža športno živahnost. V primeru, da izberete kakšno bolj živahno barvo ali dvobarvno karoserijo, lahko postane novi Swifte precej všečen in vpadljiv avto. Vsa svetila so v sodobni LED tehnologiji, kar daje novemu Suzukiju Swiftu sodobnejši izgled in vozniku boljši pogled v nočnem času. Pripravili so devet barv karoserije in štiri dvobarvne različice. Osnovni model ima 15-palčna jeklena platišča, medtem ko višji nivoji opreme vključujejo 16-palčna lita platišča.
Glede na ugodno ceno Swifta, je pričakovano, da notranjost vsebuje trdo plastiko. Ta je v celoti trda, a ni tako slaba na pogled in sama kombinacija barv plastike, blaga sedežev, vse skupaj izpade dobro. Lahko zagotovo rečemo, da je notranjost na splošno dobro razporejena in bolj prijetna od kakšnega svojega konkurenta. Vsi nivoji opreme imajo vgrajen 9-palčni zaslon na dotik, ki je nameščen visoko na armaturi, kar pomeni, da ima voznik res dober pogled nanj in mu ni potrebno preveč preusmerjati pogleda s ceste Zaslon je rahlo obrnjen proti vozniku in omogoča uporabo aplikacij, poslušanje DAB radia ter spremljanje podatkov o vozilu.
Nekoliko nižje pod zaslonom so ohranili fizične gumbe za upravljanje klimatske naprave, ki je enopodročna in samodejna. Vgrajena sta dva USB-C priključka za polnjenje naprav. Na sredinski konzoli med prednjima sedežema je ročna zavora, gumba za vklop/izklop gretja prednjih sedežev in nekaj malega odlagalnega prostora. Odlagalnim mest ni na pretek in največ ga bomo našli v predalu pred sovoznikom. Volan je oblečen v usnje in ima vse potrebne gumbe za varno upravljanje vseh potrebnih sistemov.
Voznik ima klasične števce v kombinaciji digitalnega zaslona v velikosti 4,3 palcev. Na digitalnem delu lahko s pritiskom na »palčko« spremlja precej uporabnih podatkov. Glede na prenovo bi lahko Suzuki nadomestil te palčke s sodobnejšimi tipkami na dostopnejšem mestu. Sprednja sedeža ponujata dovolj prostora, zadaj pa presenetljivo ni tako tesno, kot bi pričakovali. Na zadnji klopi sicer lahko sedijo tri osebe, a sredinska bo imela nekaj manj prostora za noge, ker je na tleh večji greben.
Prtljažnik ima 267 litrov prostornine in nima nastavljivega dna. Pod dnom ni rezervnega kolesa, ampak le komplet za popravilo pnevmatik. Ko podremo zadnjo klop, ki je deljiva v razmerju 60:40, se prostornina poveča na 980 litrov. Pri zloženih sedežih nastane okoli 15 cm visok rob.
Varnost
Suzuki je poskrbel, da ima že v vstopnem nivoju opreme Comfort vse varnostne sisteme in pomagala vozniku. Novi Swift je pri organizaciji EuroNCAP v letošnjem letu osvojil tri varnostne zvezdice, s 67 % zaščite za voznika, 65 % za otroke, 76 % za pešce in 62 % za varnostne sisteme. Vsako leta se kriteriji vse bolj zaostrujejo, ker imamo nova vozila vse več sistemov in pomagal vozniku. Swift je osvojil tri varnostne zvezdice in to ne pomeni, da je Suzuki ni veren avto. Opremljen je s šestimi zračnimi blazinami, sistemom za samodejno zaviranje v sili s kamero in radarjem, sistemi ESP, ABS in EBD, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, nadzor voznika, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj, sistem za preprečevanje zapuščanja voznega pasu, v primeru vijuganja opozori voznika, pomoč pri speljevanju iz klanca, E-call, nadzor tlaka v pnevmatikah in še kaj bi se našlo.
Vozne lastnosti
Swiftov trivaljni motor z 83 konjskimi močmi in nizko maso omogoča dovolj odzivno vožnjo. V svoji kategoriji je najlažji in njegova masa znaša manj kot tono. Pospeševanje je tekoče in primerno. Swift dovolj dobro vleče že pri nižjih vrtljajih in ga ni potrebno vrteti v višjih, kar posledično povečuje porabo goriva. Motor je res uglajen in tišji od svojih tekmecev, ki imajo prav tako trivaljni motor.
Testni Swift je imel pogon na prednja kolesa in s tem je bil oddaljen od tal 115mm. Štirikolesna izvedenka je nekoliko višja in meri od tal 140mm, kar bo nekoliko bolj primeren za tiste, ki imajo vikende ali kakšne parcele izven asfaltiranih poteh.
Volan je natančno nastavljen in odziven. Krmiljenje nas je precej navdušilo, saj sprva nismo pričakovali tako dobrega občutka kljub lahkotnemu upravljanju. Mehanizem vozniku omogoča dovolj povratnih informacij o dogajanju z vozilom. Med vožnjo skozi ovinke karoserija ostaja stabilna in ni velikega nagibanja.
Ob prihodu novega Swifta so pri Suzukiju obljubili, da so poskrbeli za precej boljšo zvočno izolacijo, ker je bila pri prejšnjem modelu precej slaba. Glede na vožnjo in ves hrup, ki vdira v samo notranjost, bi lahko rekli, da še vedno ni tako dobra kot pri konkurenci. Tu bi morali še kar nekaj postoriti, predvsem na izolaciji na vratih, ker tu vdira največ hrupa vetra in pnevmatik.
Vozniški položaj je dober pri Swiftu, volan je prilagodljiv tako po višini kot po globini in večina voznikov se bo zlahka udobno namestilo. Sami sedeži so dobri, le pogrešali smo ledveno oporo. Pri parkiranju ni težav, saj ima dober pogled okoli vozila, vzvratna kamera pripomore še k enostavnejšemu parkiranju in zadnji parkirni senzorji prav tako.
Informacije o motorju
Novi Swift je na voljo le z enim trivaljnim bencinskim motorjem prostornine 1,2 litra, ki je podprt z elektromotorjem. Bencinski motor ima 83 konjskih moči in 111,8 Nm navora, medtem ko elektromotor doda dodatne 3 konjske moči in 60 Nm navora. Testni Swift je imel vgrajen samodejni menjalnik, ki pametno prestavlja med prestavami, voznik pa lahko sam prestavlja ročno z obvolanskima ročicama. S blagim hibridom jim je uspelo nekaj neverjetnega, da ima novi Swift precej nizko porabo goriva in to kljub temu, da smo imeli samodejni menjalnik. Nekateri pravijo, da ta porabi precej več kot ročni, a mi smo po daljšem testnem obdobju prevozili kar nekaj kilometrov in po končanem testu, se je povprečna poraba zaustavila le pri 4,9 litrih, kar je odlično. Pri taki porabi res ne pomislimo, da bi razmišljali o električnem vozilu.
Končno mnenje
Če iščeš avto za vsakodnevno vožnjo v mestu ali kot drugi avto, je Suzuki Swift zagotovo dobra izbira. Je cenovno dostopen, zanesljiv, a hkrati ponuja dovolj užitka pri vožnji. Suzuki Swift je kompaktni avtomobil, ki je že dolgo priljubljen zaradi svoje dostopnosti, kompaktnosti in zanesljivosti. Gre za avtomobil, ki se ponaša z majhnimi zunanjimi dimenzijami, kar pomeni, da je zelo okreten in primeren za mestno vožnjo, kjer so parkirni prostori pogosto omejeni.
Tudi tisti višje rasti se ne bodo nič pritoževali nad prostorom. Zadnja stranska vrata se odpirajo na široko, kar omogočajo lahek vstop ali izstop iz zadnje klopi. Suzuki Swift je opremljen z LED žarometi, tempomatom, brezstičnim ključem za vstop in zagon motorja, ogrevana prednja sedeža, kamero za vzvratno vožnjo, sistem za nadzor mrtvega kota, 9-palčni multifunkcijski zaslon in še veliko drugega.
Swift ponuja zabavno vožnjo, saj je zaradi svoje lahke konstrukcije in dobrega vzmetenja precej odziven. Ne gre za avto, ki bi bil posebej zmogljiv, vendar ponuja solidno udobje in precej varnosti.
Vse različice Swifta imajo blago hibridno tehnologijo, kar pomeni, da je vgrajen manjši električni motor, ki pomaga bencinskemu pri speljevanju in pospeševanju, s čimer se zmanjšuje poraba goriva. Swift je cenovno dostopen, še posebej v primerjavi s konkurenti v tem razredu. Gre za avtomobil, ki nudi dobro vrednost za denar, saj zagotavlja ravno pravo mero udobja, zmogljivosti in opreme za potrebe večine uporabnikov.
Novi Suzuki Swift je na voljo v sedmih različicah, ki se razlikuje glede na opremo, menjalnik in možnost štirikolesnega pogona. Nivoji opreme so trije: Comfort, Premium in Elegance. Vstopni model se začne pri ceni 16.065 evrov, srednji nivo pri 17.145 evrih in po ceniku za najbolj opremljen s štirikolesnim pogonom stanje 19.985 evrov. Za kovinsko barvo je potrebno doplačati 300 evrov, dvobarvna izvedenka pa zahteva še dodatnih 750 evrov. Novi Swift ima 10 letno garancijo (3 leta osnovne garancije in dodatnih 7 let jamstva) ali 100.000 prevoženih kilometrov.
Plusi: dober položaj voznika, varnostni sistemi, impresivna nizka poraba, zunanji izgled, prostornost za potnike.
Minusi: slaba zvočna izolacija, veliko trde plastike, štrleči palčki za upravljanje potovalnega računalnika.
Cena testnega vozila: 20.410 evrov
Specifikacije
Motor: 1,2-litrski trivaljni bencinski motor
Moč: 60,9 kW (83 KM) pri 5.700 vrt./min.
Navor: 111,8 Nm pri 4.500 vrt./min.
Moč elektromotorja: 2,3 kW
Navor elektromotorja: 60 Nm
Menjalnik: samodejni
Prestave: sedem
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni
Največja hitrost: 160 km/h
0-100 km/h: 13,6 s
Emisije CO2: 111 g/km
Povprečna poraba: 4,9 l/100km
Prostornina posode za gorivo: 34 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 267/ 980 litrov
Euro NCAP: tri
Obračalni krog: 9,6 m
Masa vozila: 995 kg
Platišča: 16 palična (pnevmatike 185/55)
Mogoče vam bo všeč tudi
Geely na konferenci COP29 predstavil vizijo in dosežke za bolj zeleno prihodnost
DS Automobiles razkriva ime in notranji ambient svoje naslednje kreacije
Dinamična in vsestranska: druga generacija Audija Q5 Sportback
Miha Šimenc, slovenski smučarski tekač, z električnim Berlingom na poti do vrhunskih rezultatov
Fiat Grande Panda še pred uradno predstavitvijo osvojila prvo mednarodno nagrado