Mazdina prihodnost je zdaj

  • Koncept Mazda Iconic SP s svojo osupljivo silhueto in tehnologijo pogonskega sklopa, ki spreminja pravila igre, predstavlja vrhunec Mazdinih načrtov za prihodnost – in ti so se že začeli uresničevati.

Mazda je na japonskem Salonu mobilnosti 2023 pod pozornim pogledom navdušenega občinstva predstavila Mazdo Iconic SP – osupljiv koncept dvosedežnika naslednje generacije, ki naj bogato Mazdino izročilo ponese v prihodnost. Mazda Iconic SP je z dramatično obliko, ki spominja na glasbilo, in v elegantni novi barvi Viola Red, od katere so se odsevale bliskavice fotoaparatov svetovnih medijev, takoj pritegnila splošno pozornost in se zasluženo pojavila na naslovnicah po vsem planetu.

Leto dni pozneje Naohito Saga, izvršni direktor Mazdinega oddelka za strateško načrtovanje raziskav in razvoja, in Masashi Nakayama, generalni direktor oddelka za oblikovanje, opisujeta koncept kot vrhunec svoje kariere in poudarjata njegov globlji pomen za Mazdo, ki presega njegovo prvo predstavitev. “Ta koncept ni le eden od tistih praznih razstavnih avtomobilov. Zasnovan je bil z resničnim namenom, da bi ga v ne prav oddaljeni prihodnosti spremenili v serijski model,” pravi Nakayama.

“Ko stojite ob avtomobilu, si lahko predstavljate, kakšen motor se skriva pod pokrovom. Tako zavzeto smo se lotili izdelave tega konceptnega vozila. Dlje kot boste gledali ta avtomobil, več vam bo razkril,” še pojasnjuje Saga. “Preden smo prišli do končnih specifikacij, smo v razvojnem procesu skrbno raziskali vse od položaja vrat in pnevmatik do dolžine vozila, namestitve potnikov in vidljivosti,” pravi. “To resnično kaže, kako zelo smo si želeli, da bi bil to avtomobil, ki izraža Mazdino zavezanost prihodnosti, zlasti v smislu trajnosti in prihodnje vloge naše tehnologije rotacijskega motorja.”

Iconic SP s svojim oblikovanjem poudarja čim manjše število značilnih linij in zmanjšuje igro svetlobe, kar mu zagotavlja dramatičen in vznemirljiv videz. Edinstvena in čudovita razmerja, oblike, ki so jih izdelali mojstri rokodelci, ter nadvse skrbna japonska izdelava so izrazite odlike oblikovalskega jezika KODO.

Mazdin novi rotacijski sistem EV

Seveda je zaradi osupljivega videza oblikovanje Mazde Iconic SP tema številnih pogovorov. Vseeno pa je zelo pomembno, da ne spregledamo izjemnega učinka novega rotacijskega sistema EV z dvema rotorjema, ki je bil zasnovan posebej za ta konceptni avtomobil. Mazdin inovativni rotacijski motor je zelo prilagodljiv, deluje na gorivo in proizvaja električno energijo iz ogljično nevtralnih virov. Tudi njegova kompaktna velikost omogoča, da ima Mazda Iconic SP tako nizek profil, ki spominja na športni avtomobil s sredinsko nameščenim motorjem, kar obljublja vznemirljivo vozno izkušnjo. Kombinacija rotacijskega motorja z dvema rotorjema in sistema EV zagotavlja Mazdi Iconic SP največjo moč 370 KM.

“Obstaja kar nekaj virov energije za ogljično nevtralno gorivo,” pravi Saga o pestrosti virov goriva, ki so na voljo za vozila z bencinskim in dizelskim motorjem. “Na voljo so različna sintetična goriva, izdelana iz vodika in CO₂, ter biogoriva, izdelana iz surovin, vključno z rastlinami, ki so združljiva z bencinskimi in dizelskimi motorji.”

Ob postopnem prehodu panoge na elektrifikacijo bi se lahko ta napredna inovacija rotacijskega motorja izkazala za ključno dolgoročno rešitev. “Rotacijski motor je lahko zelo kompakten in hkrati zelo zmogljiv,” pravi Saga. “To je ena od prednosti, poleg tega pa ga lahko poganjajo različne vrste goriv, kar bi nam lahko zagotovilo prednost v tekmi pri iskanju izvedljive rešitve za prihodnost mobilnosti.”

Saga meni, da se lahko rotacijski motor prilagodi ne glede na to, katero ogljično nevtralno gorivo postane najbolj množično. To pomeni, da lahko pogonski sklop Mazde Iconic SP z uporabo goriv z nizkimi emisijami CO₂ v procesu rafiniranja zmanjša emisije do 90%. Podobno Mazda razvija tudi tehnologijo naslednje generacije za zajemanje CO₂ iz izpušnih plinov, ki ga trenutno ocenjujejo na približno 20 %. Ta izjemen projekt bi lahko Mazdo popeljal še korak dlje in jo spremenil v proizvajalca z negativno bilanco emisij ogljikovega dioksida.

“Danes tekmujemo v prvenstvu z vzdržljivostnimi dirkami Super Taikyu na Japonskem in preizkušamo potencial ogljično nevtralnega goriva, v prihodnosti pa nameravamo eksperimentirati tudi s tehnologijo za zajemanje CO₂,” pravi Saga o svojih izkušnjah na dirkališčih. Če bo ta poskusni koncept potekal po načrtih, bi lahko imel vlogo pri razvoju Mazdine prihodnje palete vozil. To je res zanimiva možnost.

Pot v prihodnost

Na lanskem japonskem Salonu mobilnosti 2023 je Mazdin novoimenovani predsednik in izvršni direktor Masahiro Moro napovedal, “da se bo Mazda vedno osredotočala na zagotavljanje vozil, v katerih bodo ljudje občutili, da so avtomobili čisti užitek in nepogrešljiv del njihovega življenja.” Vse to je bilo že pred razkritjem težko pričakovanega konceptnega vozila Mazda Iconic SP – “kultnega modela, ki ponazarja našo zavezanost prihodnosti.”

Notranji detajli vključujejo elemente iz biokompozitov Bio Weave, ki so izdelani iz vlaken in barvil rastlinskega izvora, ter materiale, izdelane iz lupin ostrig, ki so specialiteta v Hirošimi.

Strinjali se boste, da je to vznemirljiva izjava, ki Mazdi napoveduje ambiciozno prihodnost z duhom izzivalcev kot virom navdiha. “Želimo, da je vsak lastnik Mazde ponosen na avtomobil, ki ga vozi, in življenjski slog, ki ga z njim živi,” pravi Nakayama. “Verjamemo, da je naše oblikovanje eden najpomembnejših elementov; toda če gre le za videz in ne upošteva našega okolja, tega avtomobila nihče ne bo želel voziti.”

Za Sago, Nakayamo in Mazdo kot celoto je prav tako bistveno, da Mazde ne vozite samo zaradi njenega videza, ampak, kot pravi Nakayama, tudi zato, “ker je podjetje vodilno na področju trajnostnih tehnologij.” In z Mazdo Iconic SP na čelu je prihodnost na njihovi strani.

Deli novico s prijatelji