Leto po zagonu Ampere že vpliva na inteligentna električna vozila

  • Na zahtevnem toda v prihodnjih letih rastočem trgu električnih vozil Ampere naglo napreduje, da bi prevzel vodilno vlogo pri prehodu na električna vozila v Evropi.
  • V minulih dvanajstih mesecih je Ampere pospešil svoje roke za razvoj in proizvodnjo: razvoj Twinga bo opravljen v manj kot dveh letih. Za izdelavo modela Renault 5 v industrijskem vozlišču Ampere ElectriCity bo potrebnih manj kot deset ur.
  • Po uspešnem prvem projektu v zvezi z njegovim kompaktnim električnim vozilom je Nissan naročil pri Ampere študijo o razvoju njegovega prihodnjega električnega vozila segmenta A z uporabo nedavno uvedenih novih postopkov.
  • Ta nova priložnost dokazuje naraščajočo privlačnost Ampera kot tehnološke platforme za pomembne avtomobilske znamke: Alpine z modeloma A290 in A390, Nissan s kompaktnim električnim vozilom in prihodnjim iz segmenta A, Mitsubishi s prihodnjim električnim športnim terencem segmenta C.
  • Za pospešitev svojega razvoja vozil ter ponudbo najboljših tehnologij in uporabniške izkušnje se Ampere odslej naslanja tudi na ekipo na Kitajskem, ki tesno sodeluje s kitajskimi partnerji s ciljem izboljšanja svojih praks in učenja od njih.
  • Ampere svojo agilnost v obdobju naglih sprememb in zmožnost znatnega znižanja stroškov dokazuje tudi s tem, da je pripravljen na uporabo baterij s kemijsko sestavo LFP (litij, železo, fosfat) od leta 2026 naprej in za leto 2028 razvija vrhunsko tehnologijo baterij, ki bodo temeljili na kemijski sestavi brez kobalta.
  • Ampere bo leta 2026 uvedel prvo evropsko na programski opremi temelječe vozilo SDV (Software-Defined Vehicle), zahvaljujoč horizontalnemu pristopu, ki ga podjetje zlasti uporablja na področju programske opreme, kar mu omogoča zmanjševanje stroškov in hkratno ohranjanje ključne in strateško pomembne intelektualne lastnine.
  • Ampere je na dobri poti, da do leta 2028 doseže cilj 40-odstotnega znižanja stroškov med prvo in drugo generacijo električnih vozil segmenta C, zahvaljujoč uporabi baterij LFP in novih tehnologij kot je cell-to-pack[1] v letu 2026.
  • Naslednja generacija Amperovih električnih vozil segmenta C, katere uvedba na trg je predvidena v letu 2028, bo imela vgrajene pomembne inovacije s ciljem doseči najvišjo raven med tekmeci in ujeti dve generaciji v eni sami.
  • Onstran električnih vozil je Ampere razkril tehnologije, ki vodijo proti mobilnosti z ničnimi izpusti v demonstracijski študiji Renault Emblème, ki je bila predstavljena na nedavni mednarodni avtomobilski razstavi v Parizu.

Leto dni po zagonu Ampere, specializiran za inteligentna električna vozila, predstavlja napredek, ki ga je dosegel v minulih dvanajstih mesecih.

Kljub nedavni upočasnitvi prodaje električnih vozil si Ampere s pospešenim delom prizadeva dohiteti vodilne na svetu na tem področju in povečati svojo prednost pred svojimi tekmeci v Evropi. Ampere želi izkoristiti pričakovano rast trga električnih vozil, ki naj bi v naslednjih petih letih rasel za približno 25 odstotkov na leto in s tem spodbudil rast celotnega avtomobilskega trga.

Ampere je globoko zakoreninjen v Franciji, da bi služil evropskemu trgu in širše, zato je na severu Francije ustanovil ElectriCity, za električna vozila specializirano industrijsko središče in okrog njega celoten ekosistem za konkurenčno proizvodnjo svojih električnih vozil: Megane E-Tech Electric, Scenic E -Tech Electric, Renault 5 E-Tech Electric in Renault 4 E-Tech Electric. ElectriCity, ki združuje tovarne Douai, Maubeuge in Ruitz, in tesno sodeluje s tovarno Cléon, kjer izdelujejo elektromotorje, znatno skrajšuje za izdelavo potreben čas s ciljem, da bo le-ta za Renault 5 znašal manj kot deset ur.

Pred enim letom napovedan razvoj Twinga bo na trg uveden v letu 2026 zahvaljujoč skrajšanemu času razvoja, pri čemer je za dosego tega Ampere uporabil vrsto inovacij na področju tehnologije in uporabniške izkušnje.

Po uspešnem prvem tehnološkem sodelovanju pri kompaktnem električnem vozilu, ki bo kmalu na trgu, je Nissan naročil pri Ampere študijo razvoja njegovega naslednjega električnega vozila segmenta A. To vozilo bo tako deležno tako inovacije Ampera kot plodov dela za znižanje stroškov in skrajšanje razvojnega časa.

Ta nova priložnost dokazuje privlačnost Ampera kot tehnološke osnove za pomembne avtomobilske znamke: Alpine z A390, ki je razvit na konstrukcijski osnovi AmpR Medium, in A290 na konstrukcijski osnovi AmpR Small in izdelavo v Douaiju; Nissan s kompaktnim električnim vozilom, ki ga je razvil in bo izdeloval Ampere, in prihodnjim električnim vozilom segmenta A; ter Mitsubishi s športnim terencem segmenta C, razvitim na konstrukcijski osnovi AmpR Medium, ki ga bodo v Douaiju izdelovali od leta 2025.

Da bi pospešil razvoj svojih električnih vozil, se Ampere naslanja tudi na namensko organizacijo, ki so jo poimenovali Advanced China Development Center, ustanovljena pa je bila za tesno sodelovanje s kitajskimi partnerji. Zahvaljujoč tej ekipi s sedežem na Kitajskem se namerava Ampere iz kitajskega ekosistema poučiti o razvojnih postopkih in se iz tega pridobiti prava spoznanja za ekipe Ampere kot tudi Skupine Renault.

Ampere je poleg tehnologije NMC (nikelj, mangan, kobalt) v 18 mesecih uspel v avtomobile vgraditi tudi tehnologijo LFP (litij, železo, fosfat), s čimer je dokazal svojo okretnost v obdobjih nestanovitnosti in svojo sposobnost izvajanja velikih preobrazb v rekordnih časih in tako znatno zmanjšati stroške. S tehnologijo cell-to-pack, neposrednega združevanja baterijskih celic v baterijo, in v prihodnje tudi cell-to-chassis, združevanja celic neposredno v nosilno ogrodje vozila, bo Ampere svojim kupcem ponujal največji doseg po najugodnejši ceni glede na njihovo rabo.

Do leta 2028 bo Ampere pripravljen na naslednji tehnološki preskok na področju kemije z baterijami brez kobalta, ki združujejo energijsko gostoto NCM s ceno in varnostjo LFP ter manj kot 15-minutnim polnjenjem. To napoveduje cilj, da do okoli leta 2030 podvojijo energijsko gostoto baterij NCM zahvaljujoč katodi brez kobalta in anodi iz Litij-Metala, ki sta uporabljeni v bateriji iz trdnih snovi (Solid-State).

Ampere bo leta 2026 ponudil FlexVan, prvo evropsko na programski opremi temelječe vozilo (SDV – Software Defined Vehicle), kar je primer veljavnosti njihovega horizontalnega pristopa, ki omogoča zmanjšanje stroškov in hkrati ohranja intelektualno lastnino jedrnih, strateških inovacij. Ta pristop je ključen v programski opremi v sodelovanju z Googlom in Qualcommom, a tudi pri bateriji s štirimi v Evropi delujočimi partnerji, ter pri elektroniki za veliko moč, ki je področje strateškega pomena in predstavlja pomemben del stroškov električnega pogonskega sklopa.

Kombinacija tega večplastnega napredka, doseženega v preteklem letu, podjetju Ampere omogoča popolno usklajenost z načrtom znižanja stroškov do leta 2028 za 40 odstotkov med prvo in drugo generacijo električnih vozil segmenta C, še posebno zahvaljujoč uvedbi kemije LFP in novih tehnologij, kot je zasnova baterije cell-to-pack od leta 2026.

Naslednja generacija Amperovih električnih vozil segmenta C bo leta 2028 ponujala najboljšo energijsko učinkovitost zahvaljujoč inovacijam na področju integracije energije in upravljanja toplote. Vključevala bo nove tehnologije, kot je tretja generacija elektromotorja brez redkih zemelj. S temi vozili namerava Ampere dosegati najvišjo raven glede na tekmece in v eni generaciji dohiteti dve naenkrat.

Poleg električnih vozil Ampere razkriva tudi delo, ki ga opravlja za prehod do mobilnosti z ničelnimi neto izpusti, rešitve tega velikega inženirskega in inovacijskega izziva, katerega plod je Renault Emblème. S prepričanjem, da je razogljičenje možno doseči le z ekipnim delom, je Ampere zbral najsodobnejše tehnologije na ključnih področjih, da bi svoje ambicije pretvoril delujoče vozilo.

»Ampere smo zasnovali tako, da razvija edinstveno tehnologijo in uporabniško izkušnjo, in da lahko v rekordnem času dohitimo najboljše v panogi. Veliki koraki naprej, ki jih je Ampere dosegel v le enem letu, dokazujejo, da je to podjetje resnično najbolj utemeljen odgovor evropske avtomobilske industrije na nove tekmece, ki prihajajo z vzhoda in zahoda. Resnično prispevamo k spremembam, naš cilj pa je prevzeti vodilno vlogo v Evropi in širše,« je dejal Luca de Meo, glavni izvršni direktor Skupine Renault in podjetja Ampere.


[1] Cell-to-pack: akumulatorske celice so vgrajene neposredno v akumulator, ne da bi bile najprej združene v modulih, iz katerih je potem sestavljen akumulator.

Deli novico s prijatelji