Hyundai Kona 1.0 T-GDI Impression

Hyundai Kona spada v kategorijo novodobnih majhnih družinskih športnih terencev. Kona je dobro opremljena, ponuja prijetno vožnjo in zadovolji skoraj vse potrebe sodobnega voznika. Nova oziroma najnovejša različica nas je pozitivno presenetila, saj smo se v njej počutili zelo udobno. Testni model je bil opremljen s trivaljnim bencinskim motorjem, ki razvije 120 konjskih moči in 172 Nm navora. Zanimivo bi bilo preizkusiti tudi močnejšo različico z 1,6-litrskim bencinskim motorjem, ki premore slabih 200 konjskih moči. Naša testna Kona je imela pri kombinirani vožnji povprečno porabo 6,3 litra na 100 kilometrov.

Videz, prostornost in praktičnost

Nova Kona je na zunaj nekoliko drugačen, saj so si upali iti v drugo oblikovalsko smer in s tem bili bolj drzni kot ostale znamke. Že prva generacije Kone je precej izstopala glede prednjih in zadnjih luči, kar je pri nekaterih povzročilo presenečenje ali celo zgražanje. Pri novi Koni so te oblikovalske poteze še dodatno dodelali, nekatere elemente pa so ohranili od prve generacije. Na pokrovu motorja lahko opazimo, da je razpotegnjena dolga dnevna LED luč, medtem ko so dnevne žaromete v obliki trikotnika postavili na robove odbijača. Prednja maska je sestavljena iz različnih nepravilnih elementov, ki jo naredi edinstveno. Opazimo lahko, da ima vdelane zgornje aktivne zračne lopute, ki skrbijo za manjši zračni upor, medtem ko ima hibridna različica dodatne spodnje aktivne lopute. Na boku vozila izstopa precejšen poudarek na blatnikih, ki so iz plastike. Naša testna Kona je imela petkraka lahka platišča v velikosti 18 palcev. Prav tako niso pozabili na zadnjem delu dodati markantnih luči, ki segajo po celi širini in s to potezo precej razširili samo širino vozila. Streha je v črni barvi. Kupci lahko izbirajo med desetimi različnimi barvami karoserije.

Sama notranjost je dodelana, čeprav kakšno plastiko bi lahko zamenjali za boljšo, kot je na vratih, a če to odmislimo je vgrajeno večina dobre plastike Notranjost je bolj svetla zaradi sivo-belih sedežev in manjšega okna na strešnem predelu, ki se ga da odpreti. Voznikov in sredinski zaslon sta  združena v eno celoto kar ustvarja skupno velikost zaslona 24,6 palcev. V notranjost so vgradili razmeroma veliko fizičnih gumbov, kar je pri evropejskih znamkah že redkost, a moramo reči, da imamo rajši delujoče gumbe kot nedelujoče drsnike na dotik. Čez dan, ko je bolj svetlo, se lahko zaradi kota sivih gumbov pod zračnimi režami na osrednjem delu lahko zgodi, da težko razberemo njihovo funkcijo, saj se svetloba odbija od gumbov. Klimatska naprava je dvopodročna, sedeže je mogoče ogrevati, prednja dva pa tudi hladiti. Voznikov usnjeni trikraki volan je prav tako ogrevan.

Ročna zavora je elektronka in se nahaja na levi strani pod volanom. Odlagalnih mest ni na pretek; pod naslonom za roko je prostora bolj malo, na vratih je dovolj prostora za manjše predmete, na sredinski konzoli pa sta dve mesti za manjši plastenki. Pametni telefon je možno brezžično polniti. Napredne opreme v novi Koni ne primanjkuje. Prostora bo dovolj za štiri potnike, peti se bo moral že nekoliko stiskati in iskati prostor za noge, zaradi talne sredinske pregrade.

Prtljažni prostor pri uporabi zadnje klopi ni največji v svoji konkurenci, saj ponuja 407 litrov prostornine. Ena izmed prednosti Kone je, da se lahko zadnja klop podre v treh delih (40:20:40). Ko je klop popolnoma podrta je dno skoraj povsem ravno, vendar ostane pod blagim kotom. Pod samim prtljažnim dnom se najde še nekaj litrov prostora, za manjše predmete. Ko je zadnja klop popolnoma podrta imamo na voljo 1.300 litrov prostora.

Varnost

Vsaka Kona je bogato opremljena glede varnostnih sistemov in pomagal. Že osnovni model ima dolg seznam dodatne opreme in vsak nivo opreme prinese še nekaj »sladkih piškotkov«. Sistem Smart Sense vključuje dolg seznam sistemov, kot so: za predhodno zaznavanje in opozarjanje na morebitni trk, radarski sistem za preprečevanja naleta, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za sledenje oznakam voznega pasu in ohranjanje vozila na sredini voznega pasu, opozarjanje voznika na speljevanje vozila pred nami, sistem za samodejni vklop ali zasenčenje dolgih luči, kamera za nadzor voznikove zbranosti, sistem za prepoznavanje prometnih znakov in sistem za samodejni klic v sili. Poleg tega ima  Kona še šest zračnih blazin, zadaj dva ISOFIX pritrdišča, sistem za opozarjanje ob zaviranju v sili, pomoč za spust po strmih klancih, pomoč pri speljevanje iz klanca, sistem za sekundarno zaviranje, ojačevalnik zavorne sile, aktivni sistem proti zdrsu koles in protiblokirni zavorni sistem.

Testni model je bil opremljen z aktivnim sistemom za preprečevanje naleta med vzvratno vožnjo, aktivnim sistemom za opozarjanje in samodejno zaviranje v sili ob zaznavi ovire v mrtvem kotu, slikovnim prikazom območja mrtvega kota v instrumentni plošči ter opozorilnim sistemom za varno izstopanje iz vozila.

Nova Kona na testih Euro NCAP sicer ni osvojila vseh petih varnostnih zvezdic, saj je bila opažena težava pri strukturi armaturne plošče, ki se lahko razleti pri čelnem trčenju in s tem je možno tveganje za poškodbe. Kljub tej kritiki je nova Kona zelo vara in ima veliko število varnostnih sistemov in pripomočkov za voznika.

Vozne lastnosti

Ko nekaj časa preživite za volanom Kone, ugotovite, da ni tako slaba kot bi pričakovali od trilitrskega bencinskega motorja. Serijsko je opremljena s šeststopenjskim ročnim ki se odlikuje po natančnosti in razmeroma kratkimi hodi med prestavami. V ovinkih se na trenutke občuti nekaj malega nagibanja karoserije, toda to ni nikakršni minus ali težava. Marsikdo tega sploh ne bo opazil ali začutil. Oprijem samega vozila je dober. Voznik si lahko s pomočjo gumba izbere način vožnje, ki mu v tistem prenutku najbolj ustreza. Izbira lahko med ECO, Normal in Sport programom.

Dobro izkušnjo dopolnjuje sama kabina, ki je seveda prostorno, dobro zasnovana in nudi vozniku dober pogled okoli vozila. Samo krmiljenje je tako lahkotno, da ga lahko vrtite že z enim prstom. To sicer ni najboljše pri vožnji izvem mesta, ker voznik nima vseh povratnih informacij. Sam obračalni krog znaša 10,6 metra.

Zanimiva funkcionalnost Kone  je slikovni prikaz vozil v območju mrtvega kota. Vozilo je opremljeno s kamero v ogledalih, ki prenaša sliko na instrumentno ploščo, kar omogoča vozniku pregled nad situacijo pri menjavi voznega pasu ali zavijanju na stranske ulice. Vendar pa je sistem za nadzor pogleda voznika lahko včasih nadležen, saj takoj ko voznik pogleda stran, na primer proti radiu, po vozilu ali v stran, začne sistem opozarjati z zvokom piskanja.

Informacije o motorju

Testna Kona je imela vgrajen trivaljni bencinski motor prostornine 1,0-litra, ki razvije okroglih 120 konjskih moči in 172 Nm navora. Do hitrosti 100 km/h pospeši v 11,8 sekunde. Motor res da ni hiter, športen, a bo zadovoljiv mestni in izven mestni vožnji. Na trenutke, bi si zaželeli več moči, a to lahko ponudi močnejši motor z 1,6-litrsko prostornino. Testno vozilo smo upravljali z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, vendar lahko za doplačilo 2.100 eurov izberete sedemstopenjski robotiziran menjalnik, ki prinese več udobja.

Končno mnenje

Lahko bi rekli, da je Hyundai Kona en dober primer, kako lahko inženirji naredijo odličen avtomobil, če prisluhnejo kritikam kupcev in ljudem, ki testirajo avtomobile. Hyundai je naredil odličen mali, športni in družinski avtomobil, da zadovolji veliko množico uporabnikov tovrtnih vozil. Prva Kona je prispela na trg leta 2018 in že takrat požela veliko uspeha. Bila je nekoliko drugačna kot njihova konkurenca, daj je imela drzen dizajn, ki meji na znanstveno fantastiko Včasih je treba tvegati, da dosežeš uspeh, in očitno so tveganja prinesla rezultate. Je Hyundaiu uspelo? Zdi se, da je.

Obstaja široka paleta različic, kar omogoča kupcem, da najdejo tisto, kar jim najbolj ustreza.  Hyundai Kona je izjemno privlačna, dobro opremljena in kakovostno izdelana, kar so le nekateri razlogi, zakaj se kupci odločajo za to vozilo. Nova Kona je postale precej večja in prostornejša v primerjavi s prejšnjo generacijo, saj je nova zgrajena na večji platformi K3, ki jo uporablja tudi sestrska Kia Niro. Kljub temu nova Kona ohranja enake pogonske sklope kot njen predhodnik.

Kona je precej praktična, logično zasnovana in v notranjosti nudi dovolj prostora za potnike kot njihovo prtljago.

Cena osnovnega modela Kone je 26.000 eurov in po ceniku konča pri 37.100 eurih, če se odločite za štirikolesni pogon in najvišji nivo opreme. Nivoji opreme so trije: Style, Premium in Impression. Za še bolj izpopolnjeno Kono lahko izberete Paket opreme N-Line, ki naredi novo Kono še bolj dodelano. Hyundai je znan po svojo petletni garanciji brez omejitve prevoženih kilometrov.

Plusi: dobra zvočna izolacija, oprema, kakovostna notranjost, prostornost, vozne lastnosti.

Minusi: nadležen sistem za voznikovo zbranost, zmogljivost motorja.

Cena testnega vozila: 33.850 evrov

Specifikacije

Motor: 1,0-litrski trivaljni turbobencinski

Moč: 88,3 kW (120 KM) pri 6.000 vrt./min.

Navor: 172 Nm od 1.500 do 4.000 vrt./min.

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 180 km/h

0-100 km/h: 11,8 s

Emisije CO2: 128137 g/km

Povprečna poraba: 6,3 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 47 litrov

Gorivo: bencin

Prostornina prtljažnika: 407/1.300 litrov

Euro NCAP: 5 zvezdic

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.370 kg

Platišča: 18 palična (pnevmatike 215/55)

Deli novico s prijatelji