Renault Twingo E-Tech Electric

Twingo je že nekaj časa na cestah in zadnjih šest let ni doživel večjih novosti. V letu 2019 so ga osvežili z novimi led dnevnimi lučmi, v notranjosti z zaslonom na dotik, nove barvne kombinacije sedežev in novo barvo karoserije. Lahko bi rekli, glede na dolgo dobo Twinga, da se mu počasi izteka življenjska doba, a v času elektrifikacije, so mu kljub »starosti« vgradili električni pogon in s tem je Renault v svojo paleto vozil, dodal mestni električni avtomobil. Glede trendov, lahko v prihajajočem letu pričakujemo kar nekaj električnih novosti pri Renaultu. Sam Twingo je simpatičen mestni malček, kjer se počuti precej domače in tudi izven njega prav nič tuje. Električni Twingo je glede na velikost, doseg baterije precej drag, a kljub majhnosti nas je z enim polnjenjem pripeljal iz Ljubljane do Pule. Vgrajeno ima 21,3 kWh baterijo in kot smo že razkrili, smo lahko z njo naredili kar nekaj kilometrov, a to zaradi planirane in »počasne« vožnje. Zavedati se moramo, da je sobivanje z električnimi vozili, popolnoma drugačen način življenja kot s klasičnimi vozili.

Videz, prostornost in praktičnost

Twingo je precej simpatičen mestni avto, ki ima prav posebno dušo na zunaj kot znotraj. Na zunaj ga lahko prepoznamo po dnevnih led lučeh v obliki črke C, ki jih najdemo spredaj kot zadaj. Ko se vozilo odklene, lahko vidimo, kako se svetilnost luči s trikratnim utripanjem poveča. Maska je sestavljena iz kromiranih črtic, večjim logotipom in dvema črtama, ki poudarita elegantnost Twinga. Lahka 16-palčna platišča Monega so lepa, a so dodana iz seznama dodatne opreme, serijsko ima 15-palčna. Platišča so del paketa Look za katerega se doplača 650,00 eurov in pridobi poleg njih, še zatemnjena stekla in sprednji meglenki. Kljub starosti vozila, je izgled še vedno atraktiven in barvna kombinacija bele ter zatemnjena zadnja stekla, še bolj poudarijo simpatičnost. Twingo ima na boku modro nalepko s tremi linijami, ki ponazarja, da gre za električno vozilo. Zadnja prtljažna vrata so steklena, v črni barvi in zavzemajo precejšen predel zadka. Za Twinga so pripravili devet različnih barv zunanjosti, več možnosti personalizacije in pet različnih platišč oz. med temi najdemo dvoje jeklena in tri platišča iz lahke litine.

Notranjost je precej svetla, saj k temu pripomore bela plastika na vratih. Zanimivi sedeži poživijo, pomladijo notranjost, saj so ti v naslonu oblečeni v usnje in v sedalnem delu v blago. Z belimi obrobami poudarijo samo obliko. Armatura je v črni barvi, le plastika okoli zračnikov za zrak, zaslona in voznikovih prikazovalnikov-števcev je v modri barvi.  Sistem je multimedijski Easy Link, ki omogoča povezavo s pametnimi telefoni. Vse skupaj upravljamo na 18-centimetrskim (7,09″) zaslonom na dotik. Testni Twingo ima nameščen navigacijski sistem TomTom, radijski sprejemnik DAB, glasbo lahko poslušamo s pametnega telefona ali pa z USB ključka. Kljub majhnosti, v potniški kabini najdemo kar nekaj uporabnih odlagalnih mest. Kdor si želi, si lahko za doplačilo vgradi še sredinski naslon za roke. Voznikov sedež lahko nastavimo v vse smeri, prav tako volan, kar poskrbi za optimalen voznikov položaj. Voznik in sovoznik imata udobja na »pretek«, zadaj je klop manjša in tisti večjih rasti, bodo s prostorom bolj na tesno. Twingo je registriran za štiri potnike.

Prtljažni prostor ni gromozanski, saj gre za mestnega malčka, a bo kljub temu zadostoval za vsakodnevne nakupe. Zadnja klop se lahko podre v razmerju 50:50 ali v celoti. Prtljažnik ima na voljo 210 litrov prostora z uporabe prtljažne police. V kolikor hodi ta v napoto, jo lahko z lahkoto odstranimo in tako povečamo prostor.

Varnost

Električni Twingo je opremljen s štirimi zračnimi blazinami, zavornim sistemom ABS, sistemom za nadzor stabilnosti ESP, sistemom proti zdrsu pogonskih koles ASR, pomoč pri zaviranju v sili AFU in na zadnji klopi dva pritrdišča ISOFIX. Za lažje parkiranje »je imel« testni Twingo zadnje parkirne senzorje in vzvratno parkirno kamero.

Vozne lastnosti

Pri vseh električnih vozilih, je doseg močno odvisen od samega načina vožnje, vreme, kakšna bo cesta, ali je na poti veliko vzponov, saj ti so največji porabniki baterij. Res, da je običajno po vsakem vzponu tudi spust, a nikoli ne pridobimo nazaj toliko energije, kot smo porabili na vzponu. Električnega Twinga se kljub majhnosti pelje odlično in hitro ugotovimo, da je uporabnost tega v mestu odlična. Ta ima najmanjši obračalni krog, ki znaša 8,4 metra, tako ga lahko »stlačimo« v vsako prosto luknjo. Električni Twingo lahko osreči se tako zahtevnega voznika, a ta nikakor ne sme imeti težke noge, če želi prevoziti čim več kilometrov.

Z električnem Twingom smo se dnevno vozili iz Ljubljane do Logatca in obratno, a kljub Vrhniškem klancu smo za to pot porabili precej malo energije. Twinga res nismo preganjali, a s pametno vožnjo bi se lahko sem ter tja vozili vsaj tri dni. Povprečna poraba električne energije se je gibala od 10,5 do 11,4 kWh/100km. Med vožnjo električnega Twinga v notranjost vdira precej malo hrupa, predvsem zaradi tega, ker je motor zadaj in je tih, glede na motor s notranjim izgorevanjem. Skozi ovinke se ga pelje kot po tirnicah, saj so inženirji poskrbeli za odlično vzmetenje. Kadar se vozimo navzdol lahko izkoristimo program B, ki poskrbi za rekuperacijo odvečne energije in s tem povečamo doseg. Nastavimo lahko med tremi načini zaviranja B1, B2 in B3 kateri najbolj zavira.

Informacije motorja in baterije

Električni motor je nameščen nad zadnjimi kolesi, kot je motor z notranjim izgorevanjem pri klasični različici. Baterije so vgradili pod zadnjo sedežno klop, a te prinesejo dodatnih 165 kilogramov. Motor lahko poskrbi za presenetljivo dobro pospeševanje v primeru, da izklopimo ECO program.

Elektromotor proizvede 60 kilovatov oziroma z drugimi besedami 81 »konjev« in 160 njutonmetrov navora. Najvišja hitrost, ki jo lahko dosežemo z električnem Twingom je 135 kilometrov na uro ali le 106 z voznim programom ECO. Iz mesta do sto pospeši v 12,6 sekundah.

Vgrajeno ima litij-ionsko baterijo moči 21,3 kWh, ki jo lahko polnimo z največjo hitrostjo 22 kW. Po tehničnih podatkih naj bi Twinga na domačo vtičnico 220 V polnili dobrih 13 ur, na 3 kW 8 ur, 7,4 kW 4 ure, 11 kW dobre 2 uri in na 22 kW polnilnico do 63 minut. V praksi se je izkazalo, da smo potrebovali od 10 do 100 odstotkov dobro uro in dvajset minut. Do 80 odstotkov se baterija polni na vso moč, nato se zaradi povečanega pregrevanja, polnjenje zmanjša in s tem so preprečili okvare baterij.

Izziv Ljubljana-Pula

Ni več skrivnost, da smo si zadali izziv, če lahko pridemo z enim polnjenjem iz Ljubljane do Pule in lahko vam povemo, da nam je uspelo. Za tako pot potrebujemo več časa, več potrpljenja in veliko predvidevanja. Vsekakor ta izziv glede dometa električnega Twinga ni čisto realen, saj če bi električnega Twinga vozili normalno kot s klasičnimi motorjem, nikoli nebi dosegli zastavljenega cilja.

V Ljubljani na Dolgem mostu smo Twinga napolnili do »vrha«, da nam je potovalni računalnik prikazoval napolnjenost baterije 100 odstotkov in domet 254 kilometrov. Glede na to, da je navigacija za določeno pot pokazala »le« 199 kilometrov smo si mislili, da bo šlo vse skupaj z lahkoto, a te sanje so se kmalu razblinile ob klancih navzgor.

Iz Ljubljane do Vrhnike smo vozili po avtocesti s povprečno hitrostjo 84 km/h, kjer smo na izvozu Vrhnika zapustili avtocesto in pot nadaljevali po stari cesti do Unca. Po stari cesti se je hitrost gibala od 50 do 70 km/h. Pri vožnji po Vrhniškem klancu smo poskušali voziti s čim nižjo hitrostjo in tako privarčevati na dometu. Imeli smo srečo, da v tem času ni bilo prometa in z nižjo hitrostjo nismo spravljali ostale voznike v slabo voljo. Na uvozu avtoceste Unec, nam je potovalni računalnik prikazoval še 79 odstotkov baterije in 169 kilometrov dometa. Pot se je nadaljevala po avtocesti s hitrostjo 88 km/h (tempomat). Pri bivši cestninski postaja Kozina, smo imeli 58 odstotkov baterije in 127 kilometrov. Do te točke je bila povprečna poraba 10,5 kWh/100 km. Avtocesta se je od Kozine in do izvoza Koper center za Pulo ves čas spušča. Po klancu navzdol smo vozili dobrih 90 kilometrov na uro, uporabili program za rekuperacijo B3, s tem do Kopra izgubili le 2 odstotka baterije in pridobili dodatnih 30 kilometrov dometa. V Kopru smo imeli še 54 odstotkov baterije in 136 dometa, kar bi moralo zadostovati do Pule. Povprečna poraba se je spustila na 9,3 kWh/100 kilometrov in v tistem trenutku, se nam je na obraz narisal velik nasmeh.

V smeri mejnega prehoda Dragonja, nas je v začetku pričakal spet nezaželeni klanec, saj je ta vedno »strah in trepet« koliko baterije nam bo vzel. Običajno ko se vozimo s klasičnim vozilom, nikoli ne pomislimo kako dolg in strm bo klanec, koliko goriva bomo porabili, ampak se samo vozimo in pritiskamo na stopalko za »plin«. Pri električnih vozilih je to povsem drugače in drugačna skrb. Sedaj smo prvič spoznali, da je od najvišje točke, ko se pričnemo spuščati proti mejnemu prehodu precej več spusta kot smo pričakovali. Tokrat se je zgodilo to, da kar smo izgubili na vzponu, smo na spustu vse nadoknadili.

Po prečkanju mejnega prehoda smo spet naleteli na manjši klanec, a ga je bilo hitro konec in pot nadaljevali po hitri cesti Istrski ipsilon do Pule. Cesta gre od tu naprej večina časa le navzdol, kar je pomenilo, da je bila poraba električne energije majhna. Okoli 22.00 ure smo le prispeli do cilja Arene v Puli. Zadnjih 20 kilometrov je bilo precej napornih, saj nismo vedeli kaj pomeni 10, 8 odstotkov baterije, kljub temu, da smo še imeli nekaj deset kilometrov dometa, a ta se je hitro zmanjševal. Pri 20 odstotkih nas računalnik opozori na nizek nivo baterije in pri 10 odstotkih potovalni računalnik ne prikazuje več, koliko imamo še dometa v kilometrih. Ko smo se parkirali ob Areno, smo imeli le še 4 odstotke baterije. Povprečna poraba od Kopra do Pula je bila 9,6 kWh/100 kilometrov.

Bi to ponovili? Verjetno ja, če bi imeli čas in pogum. Priznamo, ko se nam je prižgala rumena lučka za nizek nivo baterije, smo pričeli preračunavati kilometre, preverjati kilometre na eni in drugi navigaciji. Za vsak odstotek manj, bolj smo bili na trnih in če bi spremljali srčni utrip, bi videli, da se je dvigoval.

Če na koncu potegnemo črto, smo za pot 219 kilometrov porabili slabih šest ur (z upoštevanjem polnjenja in počasne vožnje). V kolikor bi vozili klasičnega Twinga 65 konjev, bi za enako pot potrebovali 2 uri in okoli 35 minut. Sedaj se sprašujete koliko smo privarčevali? Z električnim Twingom smo za pot porabili 7,89 eurov in s klasičnim bi 13,3 eurov, kar pomeni, da smo privarčevali pičlih 5,41 eurov.

Končno mnenje

V električnih vozilih ne vidimo nič slabega, a dokler ne bo prave infrastrukture, nižjih cen vozil ali večjih subvencij, baterije zagotavljale večje domete in krajša polnjenja, bomo nekateri vozniki še vedno posegali po vozilih z notranjim izgorevanjem. Tako, da v primeru, če se danes odločite za nakup električnega vozila, se morate že v naprej sprijazniti kaj pridobite in kaj izgubite, ker trenutno ni vse lepo, saj so tu kakšne pomanjkljivosti, slabosti »elektrike«. Kot ste lahko že sami razbrali skozi tekst, je električni Twingo poskrbel za obilico veselja, prijetne vožnje, a pri izzivu pa obilico skrbi in tišine v potniški kabini.

Električni Twingo je idealen mestni in primestni malček, saj ima res odlične vozne lastnosti, z enim polnjenjem lahko prevozimo od 150 do 180 kilometrov ali po mestu več kot 230 kilometrov. Če dnevno prevozite do 70 kilometrov ali kakšen kilometer več, je Twingo dobra izbira, a doma morate imeti na dosegu polnilnico, ki vam bo zagotovila brezskrbno in hitrejše polnjenje kot na klasično 220 V vtičnico. V kolikor imate bližini doma ali službe še kakšno brezplačno polnilnico lahko to izkoriščate za brezplačno vožnjo in amortizirate nakup. A teh je vedno manj in se je potrebno pripraviti, da se bodo čez čas tudi cene polnjenja povišale. V Sloveniji bo potrebno še veliko postoriti na infrastrukturi, na številčnosti polnilnic, poenotenih plačilnih kartic in še čem.

Električni Twingo je moč izbrati v dveh različicah ZEN in I FEEL SLOVENIA. Cena prvega se prične pri 21.890,00 eurih in drugi z nekoliko več opreme, ki je na voljo samo v Sloveniji že od 22.900,00 eurov. Garancija na baterijo je 8 let ali 160.000 kilometrov oz. ko kapaciteta baterije pade pod 70 odstotkov izhodiščne polnilne zmogljivosti.

Plusi: zunanji videz, udobje, vožnja, notranji materiali in svetla notranjost.

Minusi: cena, Renault ne ponuja domače polnilnice.

Cena testnega vozila: 24.120,00 eurov (-4.500 € subvencija EKO Sklada)

Specifikacije:

Motor: električni

Moč: 60 kW (82 KM)

Navor: 160

Menjalnik: avtomatski z reduktorjem

Pogon: zadnja kolesa

Največja hitrost: 135 km/h

0-100 km/h: 12,6 s

Skupna napetost: 400 V

Prostornina baterije: 21,3 kW

Čas polnjenja 0-90%: 220 V do 13 h30 min, 3 kW do 8 h, 7,4 kW do 4 h, 11 kW do 2 h10 min in 22 kW do 63 minut.

Gorivo: elektrika

Zavore: ABS

Prostornina prtljažnika: 210 litrov

Obračalni krog: 8,6 m

Masa vozila: 1.227 kg

Platišča: 16-palčna (165/65, 185/60)

 

Deli novico s prijatelji