S tokratnim kupejevskim športnim terencem smo marsikaterega mimoidočega zavedli, ker ni vedel kaj točno je šlo mimo njega. Renault je znan, da na vsako desetletje naredi kakšen zanimiv, nenavaden model. Mislimo, da jim je tokrat res uspelo z novim Meganom Conquestom, saj so ubrali pravo pot v poplavi športnih terencev. Dan danes je potrebno imeti »jajca«, da narediš nekaj drugačnega. Novi Megane Conquest ima posebno kupejevsko »dušo«, ki jo lahko takoj občutimo. Oranžna Valencia ga naredi zelo vpadljivega in atraktivnega. Predvsem mu da piko na i paket opreme RS Line, a o tem nekoliko kasneje. Megane Conquest ima pod pokrovom motorja hibridno kombinacijo, ki prinese odlične rezultate pri porabi goriva, ki se lahko giblje tudi pod 5,5 litra na sto kilometrov.
Videz, prostornost in praktičnost
Novi Megane Conquest je precej velik športni terenec, kar se pozna v prostorni notranjosti, a vrnimo se na zunanjost. Ker gre za »kupejevsko« obliko je zadaj precej visok, ko ga pogledamo iz strani vidimo padajočo linijo strehe in spredaj daljši pokrov motorja, ki je usmerjen proti tlom. Maska je precej robustna, a še vedno dovolj elegantna. Dnevne led luči v tradicionalni obliki črke C, spodnji del odbijača spominja na športnega Megana, s tem, da je ta bolj robusten. Žarometi so v led tehnologiji. Zadnja, stranska stekla so dodatno zatemnili, zunanja ogledala so v črni barvi in petkraka serijska platišča Silverstone v velikosti 18 palcev. Rit Conquesta je precej visoka, na odbijaču sta »dve« odprtini za izpuh, led luči se raztezata čez cel zadek oz. ju prekine le logotip Renaulta. Precej se nam je dopadel manjši, črn spojler na zaključku prtljažnih vrat.
Potniška kabina je razmeroma sestavljena iz dobrih materialov in enostavna za uporabo. Lahko najdemo kakšno trdo plastiko, a to je že za pikolovce. Vgrajena ima dva velika digitalna prikazovalnika, en je voznikov 10 palčni digitalni, ki je nadomestil klasične števce. Drugi je pokončen 9,3 multimedijski zaslon. Sistem je že znan in ni prinesel nič novega oz. pogrešali smo ECO program, katerega so odstranili in glede na hibridno izvedenko, bi bila zelo zaželena. Našemu so dodali najvišji nivo opreme RS Line in s tem pridobil ogrevana prednja sedeža, ogrevan volan in električno nastavljiva sedeža. Oblazinjenje je bilo v temni barvi, kombinaciji usnja in alkantare z rdečimi šivi. Vsi potniki imajo dovolj udobja kot prostora.
Seveda lahko uporabljamo sistema Android Auto in Apple CarPlay za povezavo pametnih telefonov. V večernem času, je notranjost ambientalno osvetljena (oranžno, zelene in rdeče barve), ki se spreminja glede na izbran vozni program. Renault še vedno ohranja sklop fizičnih gumbov za glavne sisteme in s tem vozniku omogoča enostavnejše, varnejšo »srfanje« med vožnjo. Na sredinski konzoli med sedežema je gumb za elektronsko zavoro, dva odlagalna prostorčka za kavo ali manjšo plastenko in pod manjšim naslonom za roko, je še manjši odlagalni prostor.
Kljub temu, da gre za športnega terenca, kupejevsko »izvedenko« je imel testni Conquest 480 litrov prostora v prtljažnem predelu. Naš je imel za 33 litrov manj prostora kot bencinska izvedenka, saj teh nekaj litrov poberejo baterije, ki so vgrajene v dno prtljažnika. Zadnja prtljažna vrata so velika in po odprtju pustijo veliko nakladalno odprtino. Prtljažnik nudi dovolj prostora. Zadnja klop je deljiva v razmerju 1/3 – 2/3. Če to podremo v celoti se prtljažni prostor poveča na 1.263 litrov.
Varnost
Megane Conquest je že pri vstopnem modelu dobro opremljen glede varnostnih sistemov in ima sistem za aktivno zaviranje v sili z zaznavo pešcev, sistem za samodejni klic v sili, šest varnostnih zračnih blazin, sistem za ohranjanje voznega pasu, zadaj ISOFIX pritrdišča, za nadzor tlaka v pnevmatikah, sistem ESP in kombinaciji za pomoč speljevanja v klanec, zavorni sistem ABS in sistem za pomoč pri zaviranju v sili AFU. Vključeno ima še sistem za opozarjanje varnostne razdalje, prepoznavo prometnih znakov. Nivo višje prinese še aktivni tempomat, sistem za nadzor mrtvih kotov in sistem, ki nas opozarja na prečni promet pri vzvratni vožnji.
Vozne lastnosti
Vožnja kupejevskega športnega terenca je precej čvrsta, k temu prinesejo tudi velika kolesa. Med voznimi programi ostaja trdota vzmetenja vedno enaka. V notranjost prihaja precej malo hrupa motorja ali piš vetra. Velika prednost hibridne izvedenke je nizka poraba v mestu, kot tudi izven njega. V mestu lahko kar nekaj kilometrov prevozimo na baterijo in to kljub temu, da ima le kapaciteto 1,2 kWh. Pri zaviranju se energija regenerira v baterijo oz. lahko prestavimo prestavno ročico v B, kar pomeni, da bo od spustitvi stopalke za plin sam zaviral. S tem postane vožnja precej mirna in udobna. Priznamo, da vedno ko se vrnemo iz hibridnega ali električnega avtomobila, ki omogoča ta sistem, imamo kar nekaj težav, saj »pozabimo« zavirati ob rdečih lučeh ali zastojih. Kljub športnemu, mišičastemu videzu, ne smemo pričakovati, da je Conquest dirkač, ker žal to ni. Najvišja hitrost, ki jo doseže je 172 kilometrov in iz mesta do sto rabi 10,8 sekunde.
Informacije o motorju
Za novi Megane Conquest so pripravili dva različna motorja. Prvi je klasični bencinski motor prostornine 1.4-litra s 140-konji, ter drugi močnejši v hibridni izvedenki. Sami smo lahko preizkusili drugega, ki je imel bencinski 1,6-litrski motor in elektromotor. Skupaj prineseta 145 konjev in največji navor 205 Nm. Povezan je s posebnim samodejnim F1 menjalnikom brez sklopke, ki pa ni ravno klasični kot smo bili vajeni do sedaj, kar se je izkazalo v praksi. Na trenutke, ko smo se vozili na elektromotor oz. je preklapljal med motorjema, je kar nekajkrat prestavil za dve prestavi nižje, kljub temu, da to ni bilo potrebno. Menjalnik, sam računalniški sistem naj bi se sam prilagajal trenutnim situacijam, a to ni znal najboljše. Enostavno se je potrebno navaditi na novo tehnologijo, ki jo je ponudil Renault pri novem Conquestu.
Sama poraba je presenetljivo nizka in na relaciji Ljubljana – Koper, pri vožnji na tempomat 125km/h na avtocesti je ta padla pod šest litrov. Najnižjo porabo smo dosegli pri nekoliko bolj ekonomični vožnji in to je 5,3 litra na sto. V tem primeru, nismo prav nič pogrešali dizelski motor, saj mu je ta dobra konkurenca. Bravo Renault.
Končno mnenje
Renault se je z novim modelom Megane Conquest postavil ob bok tekmecem športnih terencev, a Renault je naredil nekakšen miks in mu dodal kupejevske gene. Sami lahko priznamo, da je novi Megane Conquest zelo zanimiv terenec. Drznili so si narediti nekaj novega in drugačnega. Res da, ima rit nekoliko podobno bavarski izvedenki X6, a nič zato. Saj bi lahko našli pri marsikateremu modelu kakšne sodobne ali enake linije konkurence.
Megane Conquest predvsem izstopa zaradi svoje oblike in barvne kombinacije, ki jo je imel naš testni. Na zunaj bi lahko rekli, da kaže »mišice«, a znotraj je »nežna« duša.
Glede na to, da so šle cene goriv v nebo, bo hibridna izvedenka odlična izbira, saj lahko z njo veliko privarčujemo in se nam ni potrebno odreči udobju. Prostora je dovolj za vse potnike in njihovo prtljago.
Novi Megane Conquest je na voljo v dveh izvedenkah bencinskim in hibridnim sklopom. Pripravili so tri nivoje opreme Zen, Intens in RS Line. Hibridna izvedenka je od klasične dražji za 1.500,00 evrov. Vstopni model se prične pri 23.190,00 evrih in »konča« pri 29.390,00 evrih. Iz seznama dodatne opreme se lahko doda še marsikateri bombonček. Renault ostaja pri dvoletni garanciji na vozilo oz. lahko se le podaljša na 5 let ali 100.000 kilometrov. V primeru, da se odločite za Renault financiranje vam Renault podari »podaljšano« jamstvo.
Plusi: zunanji videz, nizka poraba goriva, prostorna notranjost, cena, udobna vožnja.
Minusi: muhast menjalnik.
Cena testnega vozila: 31.840,00 evrov.
Specifikacije:
Motor: 1,6-litrski turbobencinski
Moč bencinskega motorja: 72 kW (94 KM) pri 5.600 vrt./min.
Navor: 148 Nm pri 3.600 vrt./min.
Moč elektromotorja: 36 kW (49 KM)
Navor: 205 Nm
Menjalnik: samodejni F1
Prestave: ni podatka
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 172 km/h
0-100 km/h: 10,8 s
Emisije CO2 (WLTP): 111 g/km
Povprečna poraba: 5,6/100 km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 480/1.263 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 10,6 m
Masa vozila: 1.435 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 215/55)







































