Peugeot 308SW GT Hybrid

Po krajšem premoru smo dobili na test novega priključnega hibrida Peugeota 308SW. V kombinaciji obeh motorjev ima ta 225 konjskih moči, kar zveni impresivno. Peugeot obljublja nizko porabo, če znamo izkoristiti električni pogon oziroma baterijo, ki ima kapaciteto 12,4 kWh. Notranjost je zgrajena precej kompaktno, pri čemer so uporabili veliko dobrih materialov in sodobne multifunkcijske sisteme. Prtljažni prostor bo družinskim uporabnikom nudil dovolj prostora. Precej nas je navdušil voznikov 3D prikazovalnik, ki ga že pogrešamo.

Videz, prostornost in praktičnost

Peugeot je pri najvišjem nivoju opreme GT poskrbel, da kupci ne bodo razočarani, saj ponudi veliko tako imenovanih »sladkih« bombončkov. Že sama prednja maska izstopa iz črnine, pri čemer je opazno vključen nov logotip Peugeota. Dnevnim LED lučem je Peugeot dodal poseben poudarek, ki se globoko zarežejo v odbijač in s tem še okrepijo prepoznavnost znamke. Ker izhaja iz najvišjega nivoja opreme so žarometi LED matrične tehnologije. Iz strani so vidne pet kraka lahka platišča v velikosti 18-palcev, ki so dvobarvna. Na strehi sta vidni mat-sivi prečki za namestitev prtljažnika. Sama linija strehe se počasi spušča proti zadku, a ne preveč strmo. Antena je v obliki plavuti morskega psa in nad zadnjim steklom prtljažnih vrat, je večji zračni spojler. Zadnje LED luči so oblikovane iz treh črtic pod 45 stopinj. Na spodnjem delu odbijača sta nakazani dve športni izpušni cevi, a sta le okrasni. Karavan je na voljo v šestih barvah karoserije.    

Notranjost je precej futuristična.  Ob vstopu smo dobili občutek, kot da bi vstopili v kakšno vesoljko kabino in ne v običajno vozilo. Sama armatura je izdelana precej razgibano, ki se lepo povezuje s stranskimi vrati. Ob pritisku na gumb za zagon se pred nami prižgeta dva velika zaslona. Glede na to, da je to naš prvi Peugeot, ki ima voznik 3D prikazovalnik, zato smo bili nad njim zelo navdušeni. Prikazovalniki je v velikosti 10 palcev in visoke kvalitete. Uporabnik si tega lahko nekoliko prilagodi prikaz,  izbirajoč med nekaj raznolikimi grafikami. Na sredini je prav tako 10-palčni zaslon na dotik, ki deluje hitro in natančno. Zanimivo je, da so pod zaslon umestili še »orodno« vrstico s šestimi »gumbi« na dotik. To vrstico si lahko sami prilagajamo, katere hitre gumbe si želimo, da se prikažejo oziroma si jih želimo uporabljati in s tem nam ni potrebno brskati po podmenijih.

Za upravljanje glasnosti in drugih funkcij vozila je nameščenih še nekaj fizičnih gumbov, s čimer so ohranili še nekaj stare dobre klasike. Osrednja konzola med prednjima sedežema je prav tako oblikovana futuristično oziroma precej razgibana. Vanj so vgradili gumb za vklop/ izklop vozila, džojstik za prestavljanje samodejnega menjalnika, gumb za izbiranje voznega načina, elektronsko ročno zavoro, odložišče za dve plastenki in večji prostor pod naslonom za roke.

Volan je manjši, katerega smo lahko prvič spoznali že pred leti v 208. Nekaterim je všečen, drugim morda ne. Nekaj težav se lahko pojavi pri branju voznikovih digitalnih 3D prikazovalnikov. Volan je možno nastaviti po višini in globini, kar omogoča vozniku čim boljši pogled na inštrumente. Ob volanu sta nameščeni ročici za ročno prestavljanje prestav. V večernem času je vidna ambientalna osvetlitev, ki popestri notranjost. Sedeži so v kombinaciji usnja in alkantare.

Voznik in sovoznik imata spredaj dovolj prostora za noge ter dovolj praktičnih odlagalnih mest za manjše predmete, z dodatnim prostorom pod naslonom za roke. Potnika na zadnji klopi imata nekoliko manj prostora za noge, a dovolj prostora za glavo.

Prtljažni prostor je prostoren in precej uporaben. Pri uporabi zadnje klopi meri ta 548 litrov, in pod dnom najdemo še tri prekate, kjer lahko odložimo večje ali manjše predmete. Dovolj prostora je, da lahko pospravimo polnilni kabel, prvo pomoč, vlečno kljuko ipd. Zadnja klop se podre delno ali v celoti v razmerju 40:20:40, pri čemer  pridobimo dobrih 1.574 litrov prostora. Nakladalni rob je nizek in omogoča preprosto nakladanje večjih ali težjih predmetov. Klop se lahko delno podre s potegom ročice v prtljažnem prostoru. Prtljažna vrata se lahko odpirajo ali zapirajo elektronsko (doplačilo 500 eurov).

Varnost

Leta 2022 je Peugeot pridobil na testih EuroNCAP štiri varnostne zvezdice. Paket Varnost, zajema samodejno zaviranje v sili, opozorilnik pred nevarnostjo naleta, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, nenamerno menjavo prometnega pasu, 6-zračnih varnostnih blazin, sistem za pomoč pri speljevanju iz klanca. Paket Varnost Plus dodatno vključuje samodejno zaviranje in zaznavanje pešcev v nočnem času. Aktivni tempomat, sistem za nadzor mrtvega kota, aktivni sistem za nadzor mrtvega kota pri vzvratni vožnji.

Vozne lastnosti

Peugeot 308SW ima po tehnični specifikaciji okroglih 1.800 kilogramov, kar nekaj kilogramov mu žal prinese vgrajena baterija. S kapaciteto 12,4 kWh smo lahko na testu lahko prevozili od 45 do 52 kilometrov. Seveda, je potrebno pri vseh hibridnih ali električnih vozilih voziti zmerno in ne imeti pretežke noge. V mestni vožnji je možno pretežni del poti prevoziti zgolj na električni pogon. Če živimo v hiši ali imamo v garaži kakšno klasično vtičnico, lahko v času stanja vozila ali čez noč to napolnimo in naslednji dan spet vozimo »zastonj« v razdalji 50 kilometrov. Upoštevati je potrebno, da se je baterija polnila precej počasi, glede na električna vozila.

Na standardni vtičnici se baterija polni dobrih 7 ur. Za tiste, ki želijo hitrejše polnjenje, je na voljo doplačilo hitrejšega sistema (500 eurov) in postaja Wallbox, ki omogoča polnjenje baterije v slabih 2 urah. Pri parkiranju imamo prednje in zadnje parkirne senzorje, ter vzvratno parkirno kamero, kar nam omogoča lažje parkiranje.

Informacije o motorju

Priključni Peugeot 308SW je opremljen z bencinskim motorjem prostornine 1,6 litra in močjo 180 konjev. Pri 1.750 vrtljajih razvije 250 Nm navora. Elektro sinhroni motor ima 110 konjev in 320 Nm navora. Skupaj proizvedeta 225 konjev in 360 Nm navora. Samodejni osem stopenjski menjalnik dela učinkovito, voznik ga lahko tudi po potrebi sam upravlja s ročicama ob volanu. Sama baterija vozila ima kapaciteto 12,4 kWh in omogoča nekje za okoli 50 kilometrov umirjene električne vožnje. Poraba je pri prvih 100 kilometrov je precej nizka, okoli dveh litrov, vendar se poveča, ko se izprazni baterija, vendar še vedno ostaja relativno nizka. Mi smo imeli po končanem testu povprečno porabo 4,6 litra na sto kilometrov, kar ni tako slabo.

Končno mnenje

Novi Peugeot 308 SW izgleda na cesti precej atraktiven v črni barvi in nakazuje na športnega duha. Globoko črna barva se nam je precej dopadla, a zavedati se moramo, da bo po nekaj kilometrih takoj prašen in vidna umazanija. Za družine je zelo koristen prostorni in praktični prtljažni prostor.  Zadaj bosta dve mlajši osebi sedeli brez težav, kjer sta tudi dva ISOFIX pritrdišča za otroška sedeža.

Posebej zanimivi so voznikovi 3D digitalni prikazovalniki v novem Peugeotu 308 SW, ki so pregledni in visoke ločljivosti. Oba digitalna prikazovalnika nudita uporabnost, delujeta brez težav in lahko ju je upravljati. Vredno poudarka je, da so vsi meniji v slovenskem jeziku. Notranji materiali so visoke kakovosti, kar prispeva k odličnemu počutju v vozilu. Najvišji nivo opreme prinese res veliko dodatne opreme.

Vožnja v novem Peugeotu 308 SW je udobna, tudi po daljših poteh, saj sedeži zagotavljajo primerno trdnost in mehkost, kar pripomore k spočitemu počutju. Voznik ima dovolj povratnih informacij o samem vozilu tako, da si lahko da tudi nekoliko duška.

Testni model je bil opremljen z dodatno opremo v skupni vrednosti 3.400, 00 eurov. Med to opremo so vključene snemljiva vlečna kljuka, električna prtljažna vrata, električni voznikov sedež, vgrajen enofazni polnilnik moči 7,4 kW in privlačna črna barva, ki dopolnjuje estetiko vozila.

Peugeot za priključnega hibrida 308 SW nudi 5-letno jamstvo oziroma 100.000 kilometrov. V času jamstva ima vsako vozilo asistenco, ki velja tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Kupci lahko izbirajo med tremi nivoji opreme Active, Allure in GT. Vse priključno hibridne izvedenke imajo samodejni 8-stopenjski menjalnik. Cena za vstopni nivo opreme Active je 38.920, 00 eurov, Allure 40.060, 00 eurov in GT s dvema različicama 180 ali 225 konjev 42.620, 00 eurov in 43.730, 00 eurov.

Plusi: notranji materiali, odlične vozne lastnosti, poraba goriva, prostoren prtljažni prostor.

Minusi: počasno polnjenje, cena.

Cena testnega vozila: 47.130,00 eurov

Specifikacije
Motor: 1,6-litrski bencinski+električni Euro 6,4
Moč motorja: 132 kW (180 KM) pri 6.000 vrt./min.
Moč elektromotorja: 81kW (110 KM)
Navor motorja: 250 Nm pri 1.750 vrt./min.
Navor elektromotorja: 320 Nm
Baterija: 12,4kWh
Menjalnik: samodejni
Prestave: 8
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: / km/h
0-100 km/h: 8,9 s
Emisije CO2: 23-29 g/km
Povprečna poraba: 4,6/100km
Prostornina posode za gorivo: 40 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 548/1.574 litrov
Euro NCAP: 4 zvezdice
Obračalni krog: 11,51 m
Masa vozila: 1.800 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 225/40)

Deli novico s prijatelji