Nissan Leaf 62 kWh Tekna

Glavna novica testnega leafa je prihod večje baterije, ki k njegovemu imenu dodaja dodaten plus in poveča doseg do 385 kilometrov. To pomeni, da ima zdaj litij-ionska baterija skrita v dnu avtomobila zmogljivost 62 kilovatnih ur (bruto), obenem pa to prinaša tudi večjo moč – elektromotor ima po novem 160 kilovatov moči in 340 Nm navora.

Videz, prostornost in praktičnost

Nova baterija in motor ne prinašata sprememb v notranjosti ali pri zunanjem videzu. Leaf ostaja vpadljiv avtomobil z nekaj samosvojimi oblikovnimi potezami. Tudi v notranjosti večjih sprememb ni. Digitalni merilniki so pregledni in nudijo vse potrebne informacije, ki jih od električnega avtomobila zahtevamo. Med njimi je tudi pregled baterije v odstotkih. Največja posebnost je še vedno sistem e-pedal, ki omogoča vožnjo le s stopalko za plin. Se pa sistem uči in prilagaja moč zaviranja glede na samega voznika. Nemogoče je tudi spregledati posebno prestavno ročico.

Varnost

Nissan se že vrsto let lahko pohvali s svojim paketom asistenčnih sistemov. Poimenovali so ga pro pilot in je na voljo tudi v leafu. Celoten paket pod eno streho združuje prilagodljivi tempomat, sistem za zadrževanje vozila v voznem pasu ter samodejno ustavljanje in speljevanje v zastojih. Posebno omembo si zasluži tudi funkcija, ki skrbi za voznikovo varnost, če bi med vožnjo zaspal. Voznika poskuša zbuditi z rahlimi zavornimi sunki, če to ne deluje pa bo avto sam ustavil in prižgal vse štiri smernike.

Vozne lastnosti

Leaf je predvsem udoben avtomobil, stavi predvsem na vsakodnevno uporabnost. Na zadnji klopi sicer ni prvak v prostornosti, a bo nudil dovolj prostora za družinsko rabo. Zaradi baterije vgrajene v dno avtomobila je težišče nizko, zaradi tega pa se odlično znajde v zavojih.

Informacije o motorju

Leaf je v tej generaciji z nami že od leta 2018, zato so pri Nissanu odgovorili na vse večjo konkurenco, ki pri električnih avtomobilih hitro napreduje. Električni pionir je tako dobil večjo baterijo, ki bo zadostila potrebam bolj zahtevnih kupcev. To pa je pravzaprav tudi edina večja novost novega leafa e+.

Tovarna obljublja 385 kilometrov dosega, kar je posledica 20 kilovatnih ur večjega baterijskega sklopa. Na testu smo z leafom prevozili do 350 kilometrov v mešanem ciklu. Poraba se je zadrževala pri 16 kilovatnih urah, kar leafa še danes (med bistveno novejšimi električnimi avtomobili) uvršča med bolj varčne električne avtomobile. Hvalimo tudi večjo moč elektromotorja, zaradi velikega navora pa je pospešek pravzaprav (pre)hud tudi za bolj dinamične voznike.

Končno mnenje

Leaf se je z novo baterijo in dosegom krepko nad 300 kilometri zoperstavil novejšim tekmecem. S tem ostaja na radarju potencialnih kupcev, ki si želijo z avtom brez težav prevoziti vsaj 300 kilometrov oziroma v izključno mestni vožnji tudi lahko do 400 kilometrov. S ceno okoli 40 tisočakov (z upoštevanim popustom in subvencijo) ostaja glede na svojo velikost, doseg, zmogljivost in prostornost ostaja ena najbolj racionalnih izbir pri električnih avtomobilih.

Plusi: sistem pro pilot, doseg z novo baterijo, e-pedal

Minusi: prostornost na zadnji klopi, zastarel vmesnik večopravilne enote

Specifikacije:
Motor:
 električni
Moč motorja: 160 kW (217 KM)
Navor: 340 Nm
Menjalnik: samodejni
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 157 km/h
0-100 km/h: 7,3 s
Emisije CO2 (WLTP): 0 g/km
Povprečna poraba: 14,5/100 km
Prostornina baterije: 62 kWh litij-ionska
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 435/1.176 litrov
Euro NCAP: 4 zvezdice
Obračalni krog: 10,8 m
Masa vozila: 1.760 kg
Platišča: 17 palična (pnevmatike 215/50)

Deli novico s prijatelji