Dacia: zgodba o barvah in materialih

  • Črki D in C bele barve, staknjeni skupaj, ustvarjata vezni člen sredi črne maske avtomobila. »Dacia Link«, novi zaščitni znak znamke Dacia, ki je viden na maskah njenih avtomobilov, dovršeno simbolizira usmeritve znamke na področju barv in materialov. Drzne izbire, določene za čim večjo skladnost s »filozofskimi označevalci« znamke, torej bistvenim, enostavnostjo in tudi pustolovskim duhom. Kako se to konkretno prenaša na sedanje modele v ponudbi znamke? Kaj to pomeni za prihodnje modele? Hélène, glavna oblikovalka za barve in materiale nam pripoveduje o postopku teh izbir in nam ekskluzivno ponuja vpogled v nekaj prihodnjih in še nerazkritih novosti.

Avtomobili znamke Dacia dajejo navdih za pustolovskega duha, družinska potovanja v naravo, svobodo, zabavo in družabnost. A zakaj? Zato, ker njihov videz izraža čvrstost, enostavnost, trajnost, prostornost, tudi zahvaljujoč drznim izbiram materialov in barv, katerih večina se navdihuje v naravi.

VEDNO V ISKANJU BISTVENEGA

S posluhom za bistvene potrebe svojih kupcev se Dacia poskuša avtomobila lotiti drugače, z dajanjem prednosti razumnemu trošenju. Dokazovanje tega pragmatičnega pristopa terja sprejemanje drznih odločitev, še posebno na področju oblikovanja. Pravzaprav je oddelek za barve in materiale pri tem v ospredju. Hélène, ki vodi ta oddelek, pravi: »Poglavitno za Dacio je, da deluje na kar se da pristen način. Kupec mora uvideti, da je v naše delo vključeno iskanje enostavnosti in bistvenega. Otresti se modnih muh v iskanju novih materialov, ki so okoljsko bolj sprejemljivi, je čisto ustvarjalno, tako rekoč temeljno ravnanje v oblikovalskem procesu.«

Zato si Dacia drzne. Minulega junija razkrita lišajska kaki (Lichen Kaki) karoserijska barva, odtenek zelene, ki spominja na mah in zemljo, je prva »navadna«, neprosojna barva, ki se je pojavila v ponudbi. Ta ne le poudarja povezanost Dacie z naravo in njenimi elementi, ampak predstavlja dve za znamko ključni odliki: ne vsebuje sljude (kovinskih kosmičev), zato ima barva enostavnejšo sestavo, zahvaljujoč svojemu »nekovinskemu« videzu brez leska kosmov, je umazanija zaradi rabe manj opazna. »Odsotnost kovinskega leska pri navadnih, neprosojnih barvah daje vtis čvrstosti,« pravi Hélène in pojasni, da »se to zelo dobro poda robustnemu videzu znamke Dacia«. Ta vrsta laka se bo kmalu razmahnila v okviru ponudbe karoserijskih barv.

NIČ VEČ KROMA IN USNJA: DVE DRZNI, A PREMIŠLJENO SPREJETI ODLOČITVI

Ta dva materiala sta bila in za mnoge ljudi tudi ostajata emblematična za avtomobile. Vendar za znamko Dacia krom in živalsko usnje spadata v preteklost, saj meni, da je čas za korak v novo obdobje in za preudarno izbiro nadomestkov. Izbiranje nadomestnih materialov je bilo tako usmerjeno v iskanje večje trajnosti in proizvodnih postopkov, ki manj obremenjujejo okolje. »Prizadevali smo si uporabiti materiale s kar se da majhnim ogljičnim odtisom tako v proizvodnji kot tudi v celotni življenjski dobi,« pojasnjuje Hélène.

Tako bo, poleg tkanin, v notranjosti prihodnjih modelov znamke Dacia lahko najti umetno usnje oziroma plastificirano tkanino (TEP – tissu enduit de plastique). To je prijetno na otip, enostavno za čiščenje, zelo odporno in popolnoma v skladu z duhom družinam in njihovim pustolovščinam na prostem namenjenih modelov Dacia. Hélène je prepričana, da »je med kupci znamke Dacia zelo veliko takih, ki se čutijo povezani z naravo in imajo potrebo po uporabi avtomobila brez posebnih skrbi. Umetno usnje jim zagotavlja prav trajno uporabnost po njihovih potrebah.«

Kar zadeva krom, ta izginja tako z zunanjščine kot iz notranjščine modelov znamke Dacia, nadomestili pa ga bodo lakirani okrasni elementi jekleno sive barve. Ta sprememba je dobra novica tako za kupce kot za okolje, saj je lakiranje bolj prijazno do okolja, saj povzroča veliko manj izpustov CO2 kot kromanje, je bolj odporno na praske in tudi bolj trajno. Medtem ko je velika večina avtomobilskih zaščitnih znakov kromanih, je novi zaščitni znak znamke Dacia, »Dacia Link« pobarvan z belo. »Želeli smo, da je zaščitni znak zelo dobro viden,« pravi Hélène. »Za to je bela barva brezhibna, saj močno izstopa na črni podlagi nove maske avtomobilov znamke Dacia.«

MEHEK TEKSTIL ZA VEČJO DOLGOŽIVOST

Prav tako s ciljem večje trajnosti bodo v notranjščino uvedene nove mehke tkanine, na primer namesto sedanjih plastičnih oblog armaturne plošče. Ta izbira zagotavlja več prednosti, med katerimi je tudi boljša absorpcija zvoka in mehek otip teh delov, ki so običajno iz trde plastike. Še ena prednost je odpornost blaga na praske, prav tako pa ne škriplje kot trdi deli. Kot pravi Hélène, so to za kupce same prednosti: »Mehki materiali kot te tkanine zagotavljajo bolj prijetno in domače vzdušje ter bolj gostoljubno notranjščino.«

Vse te spremembe barv in materialov v avtomobilih znamke Dacia so del nenehnega iskanja bistvenega. Hélène pojasni: »menim da, ko dosežemo povezanost med notranjostjo in zunanjostjo ter barvami in materiali avtomobila, smo uspešno opravili svojo nalogo.« Pristnost oblikovanja znamke Dacia ter izbira barv in materialov so v prid tako kupcev kot v prid okolja. To je krepostno oblikovanje, na katerega je Hélène lahko ponosna.

Deli novico s prijatelji