Tokrat smo lahko kot prvi v Sloveniji preizkusili Renault Megane Conquest E-Tech Engineered Full hybrid. Testno vozilo, ki je izhaja iz posebne serije, ohranja vse dosedanje značilnosti R.S. Line nivoja opreme, le da so temu osvežili zunanji videz, dodali nekaj več barvnih odtenkov dodatkov in v notranjosti poskrbeli za večji poudarek na prestižu. Poganjal ga je bencinski motor v kombinaciji elektromotorja. Športni terenec kljub svoji velikosti in slabi toni in pol ima dokaj nizko porabo. Na testu se je poraba gibala od 5,7 do 6,2 litra na sto kilometrov. Ne smemo pozabiti še na novo 8-letno jamstvo, ki ga Renault ponuja ob določenih pogojih.
Videz, prostornost in praktičnost
Nivo opreme Engineered ima poseben športni odbijač, ki so ga povzeli iz formule F1, okrasni dodatek na bokih, črne oznake in napisi na zadnjem predelu ter za konec barvni dodatek na lahkih platiščih. Zunanjosti dodali dodatke v titanovi barvi. Karoserija je bila v posebni kovinski sivi barvi, streha pa v črni. Verjetno bi bil Megane Conquest po našem mnenju v kakšni drugi barvi še bolj vpadljiv terenec, ki sploh ni tako slab. Ker gre za »kupejevsko« obliko je zadaj precej visok, ko ga pogledamo iz strani vidimo padajočo linijo strehe in spredaj daljši pokrov motorja, ki je usmerjen proti tlom. Maska je precej robustna, a še vedno dovolj elegantna. Dnevne led luči v tradicionalni obliki črke C, spodnji del odbijača spominja na športnega Megana, s tem, da je ta bolj robusten. Žarometi so v led tehnologiji. Zadnja, stranska stekla so dodatno zatemnili in posebna petkraka platišča v velikosti 18 palcev. Zadek Conquesta je precej visok, na odbijaču sta »dve« odprtini za izpuh v titanovi barvi. Precej se nam dopade črn spojler, ki odlično zaključi linijo zadnjih vrat.
Kot že rečeno najvišji nivo opreme prinaša nekaj izboljšav in večji poudarek na sodoben izgled. Na spodnjem predelu volana so dodali črko E, ki nakazuje, da gre za E-Tech izvedenko, okrasni šivi so titanove barve, ter dodana črta na prednjem delu armature v mat zlati barvi. Sedeži so iz alkantare in nudijo obilico udobja, predvsem prednja, ki ju lahko ogrevamo v dveh stopnjah. Vgrajena ima dva velika digitalna prikazovalnika, en je voznikov 10 palčni digitalni, ki je nadomestil klasične števce. Drugi je pokončen 9,3 multimedijski zaslon za doplačilo, saj serijski je manjši. Seveda lahko uporabljamo sistema Android Auto in Apple CarPlay za povezavo pametnih telefonov. Ravno tako ima pod multimedijskim zaslonom še prostor za brezžično polnjenje telefonov, ki se aktivira ob položitvi le tega. V večernem času, je notranjost ambientalno osvetljena, ki se spreminja glede na izbran vozni program. Renault še vedno ohranja sklop fizičnih gumbov za glavne sisteme in s tem vozniku omogoča enostavnejšo uporabo med vožnjo. Na sredinski konzoli med sedežema je gumb za elektronsko zavoro, dva odlagalna prostorčka za kavo ali manjšo plastenko in pod manjšim naslonom za roko, je še manjši odlagalni prostor. Zanimiva je dizajnersko oblikovana prestavna ročica, ki so jo poimenovali E-Shifter.
Testnemu športnemu terencu so iz seznama dodatne opreme dodali rezervno kolo in s tem je prtljažni predel izgubil dvojno prtljažno dno, kar v praksi pomeni, da je izgubil za 61 litrov prostora. Pri uporabi zadnje klopi ima Conquest 480 litrov prostora. Zadnja prtljažna vrata so velika in po odprtju pustijo veliko nakladalno odprtino. Prtljažnik ima veliko prtljažno dno, ki pa zaradi kupejevske oblike ni tako uporaben kot pri kakšnemu karavanu. Zadnja klop je deljiva v razmerju 1/3 – 2/3. Če to podremo v celoti, se prtljažni prostor poveča na 1.263 litrov.
Varnost
Megane Conquest je že pri vstopnem modelu dobro opremljen glede varnostnih sistemov in ima sistem za aktivno zaviranje v sili z zaznavo pešcev, sistem za samodejni klic v sili, šest varnostnih zračnih blazin, sistem za ohranjanje voznega pasu, zadaj ISOFIX pritrdišča, za nadzor tlaka v pnevmatikah, sistem ESP in kombinaciji za pomoč speljevanja v klanec, zavorni sistem ABS in sistem za pomoč pri zaviranju v sili AFU. Vključeno ima še sistem za opozarjanje varnostne razdalje, prepoznavo prometnih znakov. Nivo višje prinese še aktivni tempomat, sistem za nadzor mrtvih kotov in sistem, ki nas opozarja na prečni promet pri vzvratni vožnji.
Vozne lastnosti
Vožnja Megane Conquest je dobra kljub sami višini, ki jo ima. Morda se na trenutke v ostrih zavojih sama karoserija nekoliko nagiba in ni prehudo. Podvozje dobro uravnoteženo, da lepo požira večje udarne jame na cestiščih. Ima v naprej pripravljene tri vozne programe MySense, Sport in ECO. Edina težava je, da je potrebno po ponovnem zagonu znova in znova izbrati svoj željeni program. Sistem si ga žal ne zapomni. Tokrat smo lahko zaznali, da kadar se zažene bencinski motor in ta deluje, v notranjost prihaja precej hrupa kot tudi vibracije. Pri Renaultu bi se lahko nekoliko bolj potrudili pri sami izolaciji, da bi v notranjost udiralo manj hrupa. To predvsem slišimo, ko se prenehamo voziti na električni pogon in se zažene bencinski motor.
Drugače je sama vožnja precej udobna, lahkotna in volan dokaj natančen. Pri parkiranju nam pomaga 360 parkirni sistem spredaj, zadaj parkirni senzorji in vzvratna parkirna kamera. Za lažje spremljanje glavnih voznikovih informacij bi lahko dodali sistem za preslikavo informacij na vetrobransko steklo.
Velika prednost hibridne izvedenke je nizka poraba v mestu kot tudi izven njega. V mestu pri počasni vožnji lahko prevozimo kar nekaj, a pod pogojem, da nimamo pretežke noge pri speljevanju. Kapaciteta baterije znaša 1,2 kWh, ki ni ravno veliko in se lahko hitro sprazni, a po drugi strani hitro napolni. Na testu se je baterija napolnila nekje do največ ¾ kapacitete baterije in nekje izpraznila do 3/4. Sam sistem nikoli ne pusti, da bi se ta popolnoma izpraznila ali napolnila.
Uporaben je regeneracijski sistem pri zaviranju, oziroma če dobro predvidevamo, pred rdečim semaforjem le spustimo stopalko za plin in vozilo samodejno zavira. Seveda ne smemo popolnoma opustiti zaviranja, ker »samodejno« zaviranje ni tako močno, da bi nas popolnoma zaustavilo ali v kritičnih situacijah rešilo. Seveda ima razna pomagala, ki v sili preprečujejo večje nesreče, a voznik mora biti ves čas zbran na okolico in dejavnike okoli njega.
Na testu smo prevozili skupno 773 kilometrov in od tega smo prevozili 280 kilometrov na elektriko. Povprečna poraba elektrike je bila 6,6 kWh/100km.
Informacije o motorju
Za novi Megane Conquest so pripravili dva različna motorja. Prvi je klasični bencinski motor prostornine 1.4-litra s 140-konji, ter drugi močnejši v hibridni izvedenki. Sami smo lahko preizkusili drugega, ki je imel bencinski 1,6-litrski motor in elektromotor. Skupaj prineseta 145 konjev in največji navor 205 Nm. Povezan je s posebnim samodejnim F1 menjalnikom brez sklopke, ki pa ni ravno klasični, kot smo bili vajeni do sedaj, kar se je izkazalo v praksi. Na trenutke, ko smo se vozili na elektromotor oz. je preklapljal med motorjema je kar nekajkrat prestavil za dve prestavi nižje, kljub temu da to ni bilo potrebno. Menjalnik, sam računalniški sistem naj bi se sam prilagajal trenutnim situacijam, a to ni znal najboljše. Enostavno se je potrebno navaditi na novo tehnologijo, ki jo je ponudil Renault pri novem Conquestu.
Sama poraba je presenetljivo nizka in na relaciji Ljubljana – Koper, pri vožnji na tempomat 125 km/h na avtocesti je ta padla pod šest litrov. Najnižjo porabo smo dosegli pri nekoliko bolj ekonomični vožnji in to je 5,8 litra na sto kilometrov. V tem primeru nismo prav nič pogrešali dizelski motor, saj mu je ta dobra konkurenca.
Končno mnenje
Renault se z novimi športnimi terenci postavil ob bok konkurenci, saj vemo, da zadnjih nekaj let športni terenci prevladujejo na tržišču in nekateri segmenti žal izginjajo. Megane Conquest ni popolnoma športni terenec, saj ima kupejevski pridih, kar se pozna v prtljažnem prostoru.
Najprej je potrebno opozoriti, da je potrebno biti ob nakupu oziroma izbiri dodatne opreme precej pazljivi če se odločite za nakup zasilno rezervnega kolesa, s tem izgubite precejšen del prtljažnega prostora (61 litrov), ali drugače povedano, ni dvojnega prtljažnega dna. Izgubimo na višini uporabnosti, saj pri kupejevski izvedenki šteje vsak centimeter.
Hibridna izvedenka precej pripomore k nižji porabi goriva, a to je vse odvisno od samega voznika, kako težko ima stopalko za plin. V kolikor želimo čim več privarčevati, je potrebno spremeniti miselno logiko glede na klasična vozila z notranjim izgorevanjem. Na nek način je pri obeh enako če imamo težko nogo, se poraba hitro poveča, a pri hibridnem motorju pride to še toliko bolj do izraza, saj je kapaciteta baterije precej majhna in se hitro izprazni. Sami smo ga hitro naštudirali in v testnem obdobju prevozili 773 kilometrov in od tega 280 na elektriko oziroma regenerirali za 20,4 kWh energije.
Megane Conquest E-Tech Engineered zaradi svojih barvnih dodatkov še bolj izstopa kot njegov prednik iz nivoja opreme R.S. Line. Pelje se ga dobro, potnikom nudi veliko udobja, prostora za kolena. Voznik ima nekoliko slabši pogled nazaj, a pri parkiranju mu pomagajo vsi parkirni sistemi. Glede varnosti ni potrebno skrbeti, saj je na testih Euro NCAP je osvojil vseh pet varnostnih zvezdic, opremljen je z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi in pomagali.
Megane Conquest zna izstopati iz poplave športnih terencev zaradi svoje oblike in barvnih kombinacij. Na zunaj bi lahko rekli, da kaže »mišice«, a znotraj je »nežna« duša.
Testni Megane Conquest je imel dodano dodatno opremo v višini 1.680 eurov, posebna kovinska barva, streha v črni barvi, sistem za pomoč pri vožnji in zastojih na AC, multimedijski sisteme Bose 9,3 palcev in zasilno rezervno kolo.
Conquest je na voljo v dveh izvedenkah bencinskim in hibridnim sklopom. Pripravili so štiri nivoje opreme Equilibre, Techno, R.S. Line in Engineered. Vstopni model se prične pri 27.690,00 evrih in »konča« pri 35.190,00 evrih. Iz seznama dodatne opreme se lahko doda še marsikateri bombonček. Renault ostaja pri dvoletni garanciji na vozilo, a v primeru, če se kupec odloči, da bo izbral Renault Financiranje Services se podaljša jamstvo ja 8 let oziroma 150.000 kilometrov.
Plusi: črno oblazinjenje stropa, ergonomski sedeži spredaj, prostornost, zunanji videz, nizka poraba goriva, notranji materiali.
Minusi: zvok bencinskega motorja v notranjosti, rezervno kolo zavzame preveč prostora v prtljažniku, ko odpremo prtljažna vrata steče voda v prtljažnik.
Cena testnega vozila: 36.170,00 evrov (upoštevan standardni popust v višini 700,00 eurov).
Specifikacije:Motor: 1,6-litrski turbobencinski Euro 6DFull
Moč bencinskega motorja: 72 kW (94 KM) pri 5.600 vrt./min.
Navor: 148 Nm pri 3.600 vrt./min.
Moč elektromotorja: 36 kW (49 KM)
Navor: 205 Nm
Menjalnik: samodejni DHT
Prestave: multi-mode
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 172 km/h
0-100 km/h: 10,8 s
Emisije CO2 (WLTP): 107-117 g/km
Povprečna poraba: 5,8/100 km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: bencin+elektrika
Prostornina prtljažnika: 480/1.263 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 10,6 m
Masa vozila: 1.435 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 215/55)





































Mogoče vam bo všeč tudi
Novi panoramski Peugeot I-COCKPIT™
Le Mans: 100 let adrenalina, hitrosti in vzdržljivosti
V ponedeljek se začneta dve preventivni akciji – za zmanjševanje hitrosti in za večjo varnost motoristov. Vozite zmerno!
Kia namerava preoblikovati mobilnost v Evropi
Skupina Emil Frey ima dva zmagovalca na tekmovanju za Poslovni avto leta