Mazda CX-60 3,3 Diesel E-Skyactiv AWD 8AT

Mazda CX-60 spada med velike športne terence, ki ima oster videz in še vedno elegantne linije. Pri Mazdi so že pred časom obljubili, da bodo izdelali premijskega terenca in tokrat jim je popolnoma uspelo. Ustvarili so resnično dobrega in uporabnega terenca, kljub temu pa motor pod pokrovom deluje na dizelski pogon s prostornino 3,3 litra, v kombinaciji z dodano baterijo 48-voltnega elektromotorja, ki deluje kot blagi hibrid in pomaga bencinskemu motorju. Kljub velikosti CX-60, teži in visoke prostornine motorja so rezultati porabe goriva presenetljivo nizki. Ob vožnji so se porajajo več vprašanj kot odgovorov, kako je to mogoče, da ima lahko tako zmogljiv terenec, tako nizko porabo. Lahko samo rečemo »palec gor« za Mazdo CX-60.

Videz, prostornost in praktičnost

Spredaj se maska vozila včasih zdi nekoliko sramežljiva, ker so v tako veliko vozilo vgradili precej majhne žaromete, ki se raztezajo do robov široke maske. Vsekakor je sam dizajn odličen in ko si vzamemo čas, da si jo ogledamo iz vseh strani, najdemo marsikatero elegantno linijo ali določen del, ki poudari sam izgled vozila. Iz strani vidimo, da so zatemnili vsa stranska stekla, kar ni običajno. Stransko voznikovo in sovoznikovo je prav tako rahlo zatemnjeno, a zadnja tri še bolj. Zadaj na spodnjem predelu odbijača so »namišljene« štiri izpušne cevi, a so žal le okrasne. Naš testni model, je bil obut v velika 20-palčna platišča. Kupci lahko izbirajo med osmimi barvami zunanjosti, pri čemer se za kovinsko barvo doplača 700 eurov, za sivo in belo 900 eurov, za Soul Cystal rdečo pa 1.050 eurov.

Navdušeni smo bili nad odlično zasnovo notranjosti, ker je odlično zgrajena in zelo prostorna. V notranjosti sta dva 12,3-palična zaslona, ki sta odlične ločljivosti zagotovita oster in jasen pogled. Osrednji zaslon se upravlja s kolescem, ki je na sredinski konzoli in omogoča enostavno surfanje po menijih, ki na srečo niso preobsežni. Zaslon na dotik, deluje samo takrat ko vozilo stoji. Mazda se v sami grafiki drži »svojih« pravil in svojega dizajna. Ta je minimalističen, uporablja enostavno samo črno podlago in beli tekst. Voznikova grafika se le nekoliko obarva, če izberemo športni način vožnje. Najdemo lahko tri USB-C priključke, brezstično polnjenje pametnih telefonov, pod naslonom za roke je precej uporabnega-odlagalnega prostora. Nekaj manjših stvari lahko odložimo na vratne žepe. Za upravljanje klimatske naprave, so kljub dovršenosti, sodobni tehnologiji ohranili fizične gumbe, kar pozdravljamo in upamo, da bo tako še naprej. Voznik spremlja vse potrebne informacije na vetrobranskem steklu, kar omogoča varnejšo vožnjo. Udobja bo dovolj za pet odraslih oseb, zadaj je dovolj prostora za kolena in prav tako bodo zadaj lahko sedeli tisti višje rasti.

Sam prtljažni prostor potnikom nudi precej prostora, saj 570 litrov zadovolji še tako zahtevne uporabnike. V tem razredu na trgu najdemo malo vozil, ki bi lahko konkurirali Mazdi CX-60. Samo dno sicer ni dvojno in ga ni možno prilagajati po višini, a kljub temu je samo nakladalno popolnoma ravno in nima nikakršnih robov. Zadnjo klop je mogoče deliti v razmerju 40:20:40 in dele je mogoče poljubno zložiti s potegom ročice iz prtljažnega prostora. Sam kot zadnje klopi lahko za nekaj odstotkov prilagajamo in s tem povečamo udobje na daljših poteh. Ko je zadnja klop popolnoma zložena, se nam prtljažni prostor poveča na impresivnih 1.726 litrov. 

Varnost

Mazda CX-60 je na testih Euro NCAP dosegla najvišjo oceno – vseh pet zvezdic, in sicer je prejela pozitivne ocene na vseh testiranih področjih. Največjo oceno je dobila pri zaščiti otrok in to kar 91%. Mazda CX-60 ima že v osnovi precej varnostnih sistemov, a za piko na i je potrebno še kaj izbrati iz seznama dodatne opreme in odšteti kakšen dodaten euro.

Vozne lastnosti

Kamere okoli vozila zagotovijo 260-stopinjski pogled okoli vozila, kar je značilnost, ki jo najdemo pri marsikateri znamki. Vendar pa nova Mazda CX-60 ponuja izjemno kakovosten pogled, ki presega mnoge konkurente. Vozilo ima odlično krmiljenje in ni veliko nagibanja karoserije v ovinkih. Zaradi štirikolesnega pogona imamo veliko oprijema in program Sport, ponudi tudi športne užitke.

Mislimo, da je Mazda CX-60 precej boljša za vožnjo izven mesta kot pa po mestu. V mestu smo pogrešali morda nekoliko mehkejše upravljanje volana, saj je servovolan precej trd. Na ovinkastih cestah to zagotavlja odlično kombinacijo, medtem ko se v mestnem vrvežu, kjer je veliko manevriranja, občuti nekoliko manj prijetno.

V kolikor se ne odločite za najvišji nivo opreme ali dodatno opreme za 360-stopinjski pogled okoli vozila, je pozitivno to, da imate še vedno dober pogled nad samim dogajanjem okoli vozila.

Ko želimo prehiteti počasno vozilo to sploh ni problema, ker ko stopimo na stopalko za plin, ta hitro odreagira in postane CX-60 precej poskočen. Lahko bi rekli, da sama »surova« moč, ki jo ima novi motor, precej prija in smo ga s težavo vrnili ob koncu testnega termina. Prednost mazde CX-60 je, da ga lahko vozimo zelo umirjeno, kjer je poraba precej nizka, a ko pa si zaželimo nekoliko športnosti to sploh ni težko. Že v normalnem programu je precej živahen, a ko prestavimo v Sport, je ta še bolj in srce motorja kot voznika začne bolj razigrano »utripati«.

Informacije o motorju

Mazda CX-60 ponuja možnost vgradnje priključnega hibrida, ki združuje bencinski 2,5-litrskim motor z elektromotorjem s kapaciteto 100 kW. Ti dve komponenti delujeta skupaj in s polno baterijo omogočata doseg okoli 60 kilometrov. Baterijo je mogoče napolniti v štirih urah. Skupna moč znašla 327 konjev, z navorom 500 Nm.

Drugi motor, ki si ga lahko omislimo za CX-60 je najčistejši in najmočnejši dizelski motor prostornine 3,3-litra e-Skyactive D, ki je opremljen še z blagim hibridom. Blagi hibrid uporablja še dodatno 48V baterijo in elektromotor, ki pomaga bencinskemu motorju. Dizelski motor je šestvaljni motor z električnim neposrednim vbrizgavanjem. Motor ima 254 konjev in 550 Nm navora. Upravlja ga samodejni osem stopenjski samodejni menjalnik, ki se je na testu dobro odrezal in prestavljal precej pametno. Prestavlja v nizkih vrtljajih, hitro, kar je prineslo posledično precej nizko porabo. Na testu je se povprečna poraba gibala od 5,9 do 6,4 litrov na sto kilometrov. Če upoštevamo kako velik je CX-60, kako težak in močan motor se »skriva« pod pokrovom motorja, je poraba resnični nizka.

Končno mnenje

Marsikateri nemški tekmeci bi lahko nekaj pridobili iz izkušenj Mazde, predvsem na področju notranjosti, ki je izjemno dovršena in uporablja visokokakovostne materiale. Če smo iskreni, je Mazdi uspelo ustvariti res odličen premijski avto. Tudi glede cene CX-60 ni tako drag, če ga primerjamo z drugimi podobnimi terenci, ob upoštevanju, kaj vse ponuja Mazda. Na podlagi preteklih izkušenj in rezultatov je Mazda precej zanesljiv avtomobil, ki se redko srečuje z okvarami v primerjavi z evropskimi znamkami.

Na daljših vožnjah Mazda CX-60 nudi razkošje za vse potnike, a lahko bi rekli, da voznik še najbolj uživa, ko lahko občuti vse skozi roke in stopalko za plin. Sami vozimo tudi terenca podobne velikosti, z dizelskim motorjem sicer manjše prostornine v primerjavi s CX-60. Kljub temu nam je ob vrnitvi prišlo, kot da smo se usedli v terenca s trivaljnim motorjem z 90 konji in ne 200. Mazda CX-60 se pelje resnično lahkotno, tekoče, in si želimo, da se vožnja kar ne bi končala.

Preprosta resnica je, da ni vse v zmanjševanju prostornine motorja, da bi privarčevali ali v okolje izpustili manj emisij CO2. Mazda je tu odličen primer, da lahko z znanjem ali pogumom z večjim motorjem dosežejo več in boljše učinke, kot drugi. Trenutno je poudarek na “zeleni energiji”, vendar ni jasno, kdaj se bodo evropska komisija ali proizvajalci avtomobilov zavedli, da ni vse v elektriki tako »zeleno«, kot se zdi ali nam želijo dopovedati.

Vsekakor podpiramo prizadevanja za bolj čisto okolje in zmanjšanje emisij CO2, vendar prehod iz fosilnih goriv na elektriko ne bo enostaven. Prvič, postavlja se vprašanje, od kod bomo pridobili električno energijo. Drugič, če ocenimo celoten življenjski cikel električnega vozila, ta ni nujno bolj okolju prijazen od današnjih klasičnih vozil, saj vključuje izzive v proizvodnji in recikliranju.

Drvimo v nekakšno »zeleno Evropo« se žal ne zagotavlja nujno bolj trajnostno rešitev. Vsekakor bi morali delati več na hibridnih tehnologijah in dodelavah trenutnih motorjih, saj še vedno nudijo velik potencial za izboljšave in trajnostne rešitve.

Mazda CX-60 se verjetno uvršča med rekorderje glede glede na raznolikost možnosti, ki jih ponuja. Na ceniku je kar 115 različnih kombinacij glede na motor, opremo, pogon in še kaj bi se našlo. Ko pogledamo cenik in vse možnosti, se kaj hitro izgubimo, in če sami raziskujemo, porabimo precej časa, kaj si želimo oziroma kateri model ustreza našim željam. Izbiramo lahko med štirimi nivoji opreme: Prime-Lina, Exclusive-Line, Homura in Takumi. Glede na obsežno ponudbo in raznolikostjo bomo napisali le vstopno ceno, ki se prične pri 49.190 eurih in »konča« pri 67.340 eurih.

Vrh obrazca

Plusi: zmogljivost in varčnost motorja, oprema, notranjost, 360-stopinjski pogled, potovalne zmogljivosti, udobje, prostornost, štirikolesni pogon.

Minusi: trd servo volan, okrnjeni informativni podatki na voznikovem prikazovalniku.

Cena testnega vozila: 59.100 eurov (z upoštevnim popustom 3.500).

Specifikacije:

Motor: 3,3-litrski šestvaljni motor Euro 6.4
Moč motorja: 187 kW (254 KM) pri 3.750 vrt./min.
Navor: 550 Nm od 1.500 do 2.400 vrt./min.
Menjalnik: samodejni
Prestave: 8
Pogon: štirikolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 219 km/h
0-100 km/h: 7,4 s
Emisije CO2 (WLTP): 138 g/km
Povprečna poraba: 6,1/100 km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: bencin/elektrika
Prostornina prtljažnika: 570-1.726 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,7 m
Masa vozila: 1.936 kg
Platišča: 20 palična (pnevmatike 235/50)

Deli novico s prijatelji