Trenutno smo v precej čudnih časih, saj nam avtomobilska industrija nekako vsiljuje električna vozila, saj naj bi bila ta bolj zelena, a po drugi strani jih ni veliko na izbiro. Večina jih je le v popularnih SUV izvedenkah in cene grejo v nebo. Si ne predstavljamo, kdo si lahko trenutno privošči en srednje velik električni avto, ki ima domet do 350 km, za 45.000,00 eurov ali več. No, kljub temu da je elektrika v »ospredju«, se marsikatera avtomobilska znamka podaja v izdelavo novih, velikih zmogljivih terencev ali vsakodnevnih vozil z notranjim izgorevanjem. Jeep Gladiator je en tistih vozil, ki ni ravnodušen z emisijami, a je po drugi strani zelo zmogljiv terenec, ki lastniku nudi veliko. Lahko bi na prste ene roke našteli še nekaj avtomobilskih znamk, ki kljub elektrifikacije še naprej razvijajo nove motorje s notranjim izgorevanjem. V Sloveniji je bilo do sedaj prodanih 60 Gladiatorjev.
Videz, prostornost in praktičnost
Zunanjost Gladiatorja je robustna in nakazuje, da je zmogljiv terenec. Spredaj so že na daleč vidne pokončne reže za zrak v motorju, okrogli led žarometi, velika stranska ogledala in na izbočenih blatnikih led dnevne luči. Ko se ga pogleda iz strani, se šele spozna, kako velik je Gradiator, obuli so ga v 18-palčna platišča s serijskimi cestnimi pnevmatikami. Izbiramo lahko med desetimi barvami zunanjosti. Zadaj ima kockaste led luči in velik tovorni predel, ki ga je možno zapreti, prekriti z različnimi »pokrovi«, odvisno kaj kdo potrebuje. Tovorni predel je zaščiten pred poškodbam s trpežno maso.
Potniška kabina je od evropejskih smernic precej drugačna, a nam všečna. Vse skupaj je bolj robustno in oprema Overland prinaša veliko dodatkov. Našemu se je lahko odstranilo del strehe nad voznikom in sovoznikom. Na spisku dodatne opreme lahko naročimo, da se odstranijo stranska vrata, prednje vetrobransko steklo in zadnji del strehe. Voznikovi prikazovalniki so delno klasični in potovalni računalnik digitalen. Na osrednjem delu armature je viden 8,4-palčni zaslon na dotik, multifunkcijski sistem UConnect je pregleden, uporaben, a žal ni slovenskega jezika. Do kakšnega podmenija rabimo več časa, da najdemo kaj nevsakdanjega, saj sistem ponuja izredno veliko informacij.
Sedeži so iz usnja, udobni in predvsem komfortni. Prostora je dovolj za vse potnike in vsi lahko uživajo v dobri glasbi. Zvočni sistem je vrhunski, kar je dan danes že redkost, razen če doplačamo nekaj tisočakov za nadstandardni zvočni sistem. Pri Gladiatorju so res poskrbeli za dober zvok. Pri vozniku smo le pogrešali stopničko za levo nogo, saj je ne moremo nikamor sproščeno »odložiti«.
Varnost
Gladiator ima vgrajen sistem proti prevračanju ERM, nadzor stabilnosti ESC, za regulacijo tlaka v pnevmatikah STFA, pomoč pri speljevanju iz klanca HillHolder, sistem za nadzorovan spust po klancu HDC, protizdrsni zadnji diferencial, sistem Traction Control, 6-varnostnih blazin, nadzor tlaka v pnevmatikah.
Vozne lastnosti
Gladiator je vsekakor doma, na terenu, brezpotjih, kjer pokaže svojim konkurentom mišice in svoje zmogljivosti. Ta ima izjemen vhodni 41 in izstopni 25* kot. Oddaljen od tal je 25 centimetrov. Dobra lastnost je, da lahko brede do 76 centimetrski vodni ali blatni kopeli, a predvidevamo, da je v Sloveniji takih lastnikov bolj malo, da bi se šli take »igrice«.
Na osrednjem predelu v notranjosti sta vidni dve prestavni ročici, ena je za upravljanje samodejnega menjalnika, druga ročica pa za upravljanje štirikolesnega sistema. Izbiramo lahko med štirimi načini; 4H Auto, 4H Part Time, 4L s reduktorjem ali pa le 2H s pogonom zadaj. Med samimi načini pogona lahko prestavljamo do hitrosti 70km/h, le v primeru uporabe reduktorja moramo vozilo popolnoma zaustaviti.
Testni Gladiator je imel obute cestne pnevmatike, saj je v svojem času večina časa preživel na cesti, a kdor ga bo kupil za delovnega »konja«, mu bo moral natakniti terenske pnevmatike, da bo lahko izkoristil vse terenske zmogljivosti, ki jih ponuja Gladiator, in teh ni malo. Kadar vozimo po brezpotjih ali cesti, ki ne nudi veliko manevrskega prostora, ima Gladiator vgrajene okoli vozila štiri kamera, kar nam omogoča dober pogled v vse smeri.
Pri višjih hitrostih prihaja v potniško kabino nekoliko več hrupa, a Gladiator ni namenjen vsakodnevni vožnji po avtocesti in podiranju hitrosti. To ne pomeni, da se ne moremo voziti na daljše relacije, saj smo se sami vozili vsak dan iz kotline na obalo in nam ni bilo prav nič hudega. Pri zmerni vožnji se poraba precej umiri in postane za tako velikega terenca zelo zmerna.
Informacije o motorju
Že iz rimskih časov nam je znano, da so bili Gladiatorji močni borbeni možje in prav nič drugače ni s sodobnim velikim terencem Jeep, ki so ga poimenovali Gladiator. Pod pokrovom motorja se »skriva« 6-vajlni dizelski motor prostornine 3.0-litra in 600 Nm navorom. Visok navor in 264 konjev poskrbi za obilico užitkov po brezpotjih. Motor upravlja samodejni 8-stopenjski menjalnik, ki je hiter, tekoč in predvsem pametno prestavlja na terenu. Glede na obliko, velikost in samo težo vozila lahko Gladiator razmeroma nizko porabo. Marsikateri mestni malček s 3-valjnim motorjem ga lahko prehiti v porabi goriva. Na testu se je poraba na avtocesti gibala pri 8,6 litrih, v mestu dvignila za dva litra in na terenu še za kakšen dodaten liter z uporabo štirikolesnega pogona.
Končno mnenje
Gladiatorjevi geni prihajajo iz Amerike, saj tam je že nekaj stoletij znano, da vozijo velike terence in ne varčujejo s gorivom, saj je bilo do predkratkim precej poceni. Tudi v Sloveniji bo Gladiator našel kakšen topel dom in pokazal lastniku, česa zmore. Gladiator meri v dolžino dobrih 5,5 metra in ponuja obilici komforta v notranjosti. V tovornem predelu se lahko vozi marsikaj, nekateri avanturisti predelajo zadek za potovanja v bivalni prostor ipd.
Na cesti je zaradi svoje oblike precej prepoznaven, opazen, saj je oblikovan po ameriško bolj kvadratasto-škatlasto. Predvsem ga to naredi mišičastega, drugačnega od drugih, kar sploh ni slabo. Ko si pogledamo zunanjost, lahko vidimo veliko robustnih detajlov. Zanimivost Gladiatorja je, da lahko nad voznikom-sovoznikom odstranimo streho in v toplih dneh tako ustvarimo kabrioleta in si pričaramo veter v laseh.
Splošna garancija Gladiatorje je 2-leti, a v Sloveniji ima ta jamstvo 5-plus, kar pomeni, da ima garancijo 5 let ali 120.000 kilometrov, kar nastopi prej. Na voljo je le en model, katerega je vstopna cena 75.740,00 eurov. Seznam osnovne opreme je precej dolg, a kljub temu lahko iz seznama dodatne opreme izberemo še marsikaj.
Plusi: odličen pogonski sklop, vozne sposobnosti po brezpotjih, zna biti varčen, oprema, motor.
Minusi: visoka cena, leva noga nima odlagalnega mesta, manjša nasilnost.
Cena testnega vozila: 71.410 eurov.
Specifikacije:
Motor: 3,0-litrski V6 turbodizelski
Moč motorja: 197 kW (264 KM) pri 3.600 vrt./min.
Navor: 600 Nm od 1.400 do 2.800 vrt./min.
Menjalnik: stopenjski samodejni
Prestave: 8
Pogon: dvokolesni-štirikolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 177 km/h
0-100 km/h: 8.6 s
Emisije CO2 (WLTP): 249 g/km
Povprečna poraba: 8,6/100 km
Prostornina posode za gorivo: 72 litrov
Gorivo: dizel
Prostornina prtljažnika: 1.000 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 10,6 m
Masa vozila: 2.478 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 255/70)






































Mogoče vam bo všeč tudi
Novi panoramski Peugeot I-COCKPIT™
Le Mans: 100 let adrenalina, hitrosti in vzdržljivosti
V ponedeljek se začneta dve preventivni akciji – za zmanjševanje hitrosti in za večjo varnost motoristov. Vozite zmerno!
Kia namerava preoblikovati mobilnost v Evropi
Skupina Emil Frey ima dva zmagovalca na tekmovanju za Poslovni avto leta