Prvega Forda Focus karavan smo testirali pred slabimi osmimi leti in že takrat nas je navdušil glede uporabnosti, prostornosti in varčnosti. V vseh teh letih se ni veliko spremenilo, še vedno je precej uporaben družinski karavan, ki nudi dovolj prostora za potnike in vso njihovo prtljago. Pridobil je več sodobnih, varnostnih sistemov za pomoč vozniku in varnost potnikov. Notranjost je postala bolj digitalizirana, z vgrajenim sistemom SYNC4, večjim zaslonom in drugimi izboljšavami.
Pod pokrovom motorja pa smo v tem času nekoliko izgubili, saj se vse pogosteje vgrajujejo motorji z manjšo prostornino, da bi zmanjšali izpuste. Kljub temu, da bi se na tem področju lahko naredilo še kaj več, vendar ekonomija močno vpliva na končni izdelek.
Videz, prostornost in praktičnost
Na zunaj Ford Focus karavan nekoliko zaostaja za svojo konkurenco, zato bi bile v prihodnosti dobrodošle nekatere posodobitve, če želijo pri Fordu obdržati zanimanje kupce karavanov. Spredaj izstopajo ožje dnevne LED luči, v nočnem času vozniku razsvetlijo cesto dinamični matrični LED žarometi. Bok vozila ja poudarjen z dvema linijama, ki naredita vozilo bolj zanimivo. Na strehi sta srebrni strešni letvi za pritrditev prtljažnika. Obut je v siva 16-palčna lahka platišča, ki nudijo več udobja v primerjavi s prevelikimi platišči. Zadnja stekla so dodatno zatemnili za doplačilo 155 evrov. Izbiramo lahko med petimi barvami karoserije, streha pa je po želji kupca lahko tudi v črni barvi.
Na zadnjem delu vozila sta videna izpuh in LED luči, medtem ko na strehi ni klasične, štrleče antene, temveč antena v obliki plavuti morskega psa.
Sedeži so oblečeni v kakovostno blago, pri čemer sta sprednja dva zasnovana v športnem slogu, s funkcijo podaljšanja sedalnega dela. S tem pridobimo več udobja na daljših potovanjih. Prostornost in udobje so zagotovljeni za vse potnike, čeprav vratni žepi ne nudijo veliko prostora. Nekaj dodatnega prostora je na voljo pod naslonom za roke in v predalu pred sovoznikom.
Črno notranjost so razbili s sivim dodatkom na vratih in prednjem delu armature. Voznik lahko spremlja glavne podatke na kombiniranih analognih in digitalnih prikazovalnikih, pri čemer je potovalni prikazovalnik velik 10,7 centimetra.
Namestili so velik 33,5-centimetrski zaslon, ki nudi dobro ločljivost in dobro delovanje s sistemom SYNC4. Radio ima šest zvočnikov, povezljiv s pametnimi telefoni Android Auto ali Apple CarPlay. Na zaslonu lahko spremljamo navigacijo, radijske frekvence v tehnologiji DAB in še več drugih sistemov.
Volan in naslon za roke sta oblečena v usnje. Na volanu ima voznik vse potrebne gumbe za hitro upravljanje radija, tempomata ipd. Zimski paket prinese ogrevan volan, ogrevana prednja sedeža in ogrevano vetrobransko steklo. V notranjosti lahko najdemo na določenih delih manj kakovostno plastiko kot jo pri njegovih tekmecih, a kljub temu to ne pomeni, da je slab. Poleg tega so vgradili dva USB priključka, enega tipa A in enega tipa C, kar zadostuje za sodobne potrebe po povezovanju.
Prostora za potnike je med najboljšimi v razredu in prav tako je precej prostora nad glavo, kar omogoča visokim potnikom prijetnejše potovanje. Na zadnji klopi lahko brez težav sedijo trije potniki, saj sredinski predel na tleh zelo nizek. To zagotavlja, da sredinski potnik nima težav z iskanjem prostora za noge.
Prtljažni prostor je zelo uporaben in res prostoren. Od roba prtljažnih vrat je rob popolnoma poravnan s prtljažnim dnom. Na vsaki strani imamo še nekaj odlagalnega prostora za manjše predmete. Ko uporabljamo zadnjo vrsto sedežev, nam prtljažni prostor nudi 608 litrov prostora. Klop lahko podremo v razmerju 60:40 in ko jo podremo v celoti, se prostor poveča na 1.653 litrov, kar pa ni tako malo. Podrta klop se popolnoma poravna s prtljažnim dnom in tako imamo od začetka do konca popolnoma ravno površino.
Varnost
Focus je leta 2018 na testih EuroNCAP prejel pet varnostnih zvezdic, a glede na čas, ki je minil, so se varnostni pogoji precej zaostrili, saj vsako leto prihajajo sodobnejši in boljši varnostni sistemi. Testno vozilo ima sistem za pomoč ohranjanje smeri vožnje LKA, šest varnostnih blazin, sistem za preprečevanje trčenja pešcev in kolesarjev (AEB), ESP, ABS, pomoč za speljevanje iz klanca HLA, zaviranje po trčenju, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah. Dodali so mu še paket pomoč vozniku, ki prinese še prilagodljiv tempomat, sistem za zaznavanje mrtvega kota, opozorilo na nezbranost voznika, prepoznavanje prometnih znakov in sistem za samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi žarometi.
Vozne lastnosti
Ford Focus karavan se pelje precej dobro in to zahvaljujoč dobremu oprijemu, dobremu nadzoru volana in vseh povratnih informacij, ki jih voznik pridobi nazaj od vozila. Focus je ravno prav trd in ravno prav mehek, da ublaži vse velike luknje na cestišču. Kot družinski avtomobil z dizelskim motorjem prostornine 1,5 litra in močjo 115 konjev Focus karavan ni zasnovan za dirkaške ambicije, temveč je idealen za umirjena družinska potovanja in raziskovanje. Njegova vozna udobnost in zanesljivost so prilagojeni potrebam družin.
Zanimivo je, da jim je uspelo združiti vodljivost in udobje med vožnjo. Kljub temu, da gre za karavansko izvedenko je avto zelo okreten. Vzmetenje je dovolj prožno, da absorbira vse neravnine na cesti in vožnja je ves čas ne glede na hitrost dobro nadzorovana, kar prinaša veliko udobja in sproščenosti. Dinamične matrične LED žaromete so dodali iz seznama dodatne opreme, za katere je potrebno odšteti 1.035 evrov, a se splača investirati v to. Prav tako pride prav v zimskem času ogrevano prednje vetrobransko steklo, ki omogoča, da s pritiskom na gumb v manj kot minuti odstranimo led in začnemo vožnjo, brez zamudnega ročnega čiščenja stekla.
Informacije o motorju
Testni karavan je imel vgrajen dizelski motor prostornine 1.5 litra, ki razvije skupno moč 115 konjev. Vsekakor bi si želeli večjo prostornino motorja in nekaj več konjev, kot jih je imel testni Focus. To je še edini dizelski motor pri Focusu. Na voljo je še trivaljni motor prostornine 1.0 litra v kombinaciji z blagim hibridnim sistemom in močjo 125 ali 155 konjev. Mi smo preizkusili dizelsko izvedenko s samodejnim osemstopenjskim menjalnikom, ki deluje tekoče in zanesljivo. Motor razvije 300 Nm navora, kar poskrbi za prožnost in rahlo poskočnost pri vožnji. Poraba goriva je bila na testu precej skromna, saj se je gibala med 4,9 in 5,5 litra na 100 kilometrov, kar je za tovrstno vozilo zelo konkurenčno.
Končno mnenje
Ford Focus je še vedno dober karavan, ki se v vseh pogledih dobro odnese in je morda v svojem razredu ena boljša izbira glede na ceno, uporabnost in priljubljenost. Pelje se ga dobro, poraba goriva je primerna in skromna. Pet potnikov bo imelo v notranjosti dovolj prostora in prav tako bo prtljažni prostor dovolj velik za skupne počitnice.
Danes, v zadnjih nekaj letih, so športni terenci v ospredju avtomobilske industrije, kar je pripeljalo do tega, da proizvajalci manj poudarjajo razvoj uporabnih karavanov. Zaradi tega je Focus v nekaterih pogledih morda nekoliko zaspal in postal manj zanimiv v primerjavi s športnimi terenci, ki so danes bolj priljubljeni. Kljub temu pa ostaja Focus še vedno solidna izbira, vendar se lahko zamerimo, da se njegov razvoj v primerjavi z dinamičnimi SUV-ji in terenci nekoliko upočasnjuje.
Ford Focus karavan je na voljo v sedmih nivojih opreme, kar je za današnje čase precej, saj lahko v prihodnosti pričakujemo, da se bodo nivoji opreme zmanjšali, saj velika raznolikost lahko pomeni za tovarno le dodaten ali večji strošek. Skratka bodoči kupci lahko izbirajo med različnimi nivoji opreme in dvema motorjema: bencinskim 1,0-litrskim motorjem ter dizelskim motorjem prostornine 1,5 litra. Kljub naraščajoči osredotočenosti na ekologijo pa Ford še vedno ponuja tudi močnejši bencinski motor prostornine 2,3 litra pri športni različici ST, ki bo privabil tiste, ki si želijo več zmogljivosti.
Vstopna cena za Ford Focus karavan v različici Titanium znaša 26.380 evrov, Titanium Edition je na voljo za 26.790 evrov, Active za 27.090 evrov, Active X za 30.230 evrov, ST-Line za 27.090 evrov, ST-Line X za 30.230 evrov, medtem ko različica ST stane 39.060 evrov. V primeru financiranja Summit Leasing Slovenija si lahko prislužite še nekaj popusta odvisno od nivoja opreme. Na vsa vozila in nivoje opreme imajo 5-letno garancijo, brez omejitve kilometrov, kar zagotavlja dolgotrajno zanesljivost in mirnost za lastnike.
Plusi: osem stopenjski samodejni menjalnik, udobna vožnja, prostorna notranjost in uporabnost.
Minusi: plastika v notranjosti.
Cena testnega vozila: 26.540 evrov
Specifikacije
Motor: 1.5-litrski mHEV
Moč: 85 kW (115 KM)
Navor: 300 Nm
Menjalnik: samodejni
Prestave: osem
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 185 km/h
0-100 km/h: 12,1 s
Emisije CO2: 129 g/km
Povprečna poraba: 5,1 l/100km
Prostornina posode za gorivo: 47 litrov
Gorivo: dizel
Prostornina prtljažnika: 608/1.653 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic (2018)
Obračalni krog: 11,0 m
Masa vozila: 1,415 kg
Platišča: 16 palična (pnevmatike 205/60)

























Mogoče vam bo všeč tudi
Emil Frey Avtocenter znova uradni prevoznik 31. kolesarske dirke Po Sloveniji
Renault 5 turbo 3E: Legenda se vrača v obliki pravega ‘mini super -športnika’ s povsem električnim pogonom
Ford širi ponudbo električnih vozil v Evropi
Spoznajte zmagovalko med letnimi pnevmatikami
Inovativna tehnologija Q4 premierno na modelu Junior, zdaj z najbolj celovito ponudbo v segmentu