Sandero Stepway je prvi model pri Daci, ki si je prislužil elektronsko pomično strešno okno. Dacia sledi sodobnim smernicam in svojim modelom počasi dodaja sodobne sisteme in pomagala vozniku. Prednji žarometi so v led tehnologiji, opazen je nov logotip, ob vstopu v notranjost je opazen 20-centimetrski multimedijski zaslon na dotik, prostorna notranjost in dobro zgrajen. Vozne lastnosti niso slabe, zato je Sandero Stepway primeren za vsakodnevne potrebe manjših družin.
Videz, prostornost in praktičnost
Na zunaj lahko najprej vidimo sodobne dnevne led luči, ki se v večeru »prelevijo« v led žaromete. S tem so poskrbeli, da ima voznik odličen pogled pred vozilom. Omeniti moramo, da imajo vsi nivoji opreme vgrajene led žaromete. Zadaj so vgradili še klasične luči, ki so modernega izgleda. Druga novost je nova maska z vdelanim novim logotipom, kar je precej dobrodošlo, saj so s tem zunanji videz posodobili. Zadaj so prav tako odvzeli stari logotip Dacie in namesto njega dodali sodoben bel napis. Testno vozilo je bilo obuto v 16-palčna kovinska platišča z okrasnimi pokrovi. Sandero Stepway je na voljo v osnih barvah karoserije, med tem ko je bilo naše testno vozilo obarvano v kovinsko oranžno barvo Atakama. Bočna linija je nekoliko poudarjena in se počasi dviga proti zadnjemu delu. Nekoliko nas je zmotila antena za radio, ki je absolutno prevelika, a to je podedoval od Clia. Tu bi lahko naredili bolj sodobno potezo. Stranska ogledala so v barvi karoserije.
Kar se tiče notranjosti, Sandera Stepway ni tako slabo opremljen, saj ponuja vse sodobne multifunkcijske naprave in sisteme. Sredinski displej na vrhu armature je v velikosti 20 centimetrov, na levi strani zaslona so namestili pet hitrih gumbov na dotik. Ob zaslonu si lahko namestimo držalo za telefon. Radio je v DAB tehnologiji, preko Bluetootha lahko povežemo telefon za opravljanje klicev ali poslušanje priljubljene glasbe. Navigacijski sistem pride v paketu Multimedija Expression. Sam operacijski sistem je enostaven za uporabo in se hitro odziva na pritiske.
Prostora za noge bo za vse potnike dovolj, kar pomeni, da se ne boste počutili utesnjeno. Na voljo je več priročnih odlagališč. Seveda je cena pogojena tudi s samo kvaliteto notranjosti, saj so uporabili precejšnji del trde plastike, a vse skupaj so izboljšali s dodanimi vložki tkanine na armaturi in vratih. Samo sivino so razbili z obrobam oranžne barve zračnih rež, ravno črto na vratih in oranžnimi šivi sedežev. Zaradi strešnega okna je notranjost bolj svetla in prijetna.
Prtljažni predel meri 328 litrov, zadnja klop se podre v razmerju 60/40, in ko jo podremo v celoti, imamo na voljo 1.108 litrov prostora. Ne smemo pozabiti še prostora pod dnom, ki znaša 78 litrov. Mogoče bi lahko v prihodnosti nekako preoblikovali prtljažnik, da bi pridobili še več uporabnosti ali zmanjšali višino robu prtljažnega prostora.
Varnost
V uvodu smo že omenili, da je šibka točka novega Sandera varnost, ki glede na sodobnost vozila šepa. Na testih Euro NCAP je osvojil le dve varnostni zvezdici. Če smo objektivni, ne smemo pozabiti, da je bil ocenjen v skladu z najnovejšimi, strožjimi kriteriji, ki so jih pred kratnik določili za vsa nova vozila. V kolikor se spustite v podrobne podatke in pogledate oceno konkurentov Sandero spet ni tako slab ali nevaren avto, kot se zdi na prvi pogled. Novi Sandero je opremljen s šestimi zračnimi blazinami na zadnji klopi dva Isofix pritrdišča za otroška sedeža, zavornim sistemom ABS, sistemom proti spodrsavanju pogonskih koles ESP v povezavi s sistemom za pomoč pri speljevanju iz klanca HSA, za nadzor tlaka v pnevmatikah, sistemom za klic v sili, sistemom za samodejno zaviranje v sili AEBS in opozorilom pred čelnim trkom.
V paketu Varnost pridobimo sistem za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj, kamero za vzvratno vožnjo in sistem za nadzor mrtvega kota.
Vozne lastnosti
Dacia Sandero ima sorazmerno mehko vzmetenje, ki lepo požira vse neravnine na cesti. Morda pri višjih hitrostih v notranjost udira več hrupa kot pri konkurenci. Vodljivost je zadovoljiva in v ovinkih lahko prihaja manjšega nagibanja karoserije. Krmiljenje je dobro in voznik si lahko volan nastavi po višini kot globini. Pogled naprej in v ostale smeri je dober in stebrički nam niso v napoto. K enostavnejšemu parkiranju pripomorejo parkirni senzorji in vzvratna parkirna kamera.
Informacije o motorju
Za Sandera Stepway lahko izbiramo med bencinskim motorjem in bencinskim v kombinaciji s plinom. Cena med prvim in drugim se razlikuje v višini 700 eurov. Testni Sandero Stepway je imel vgrajen bencinski motor s 90 konji in 160 Nm navora, ki je dosegljiv pri 2.100 vrtljajih. Trivaljni motor teče gladko in brez večjih težav. Motor se upravlja s ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in je prav tako dobro nastavljen za lahkotno pretikanje. Poraba se je gibala od 5,9 do 6,2 litrov na sto.
Končno mnenje
Sadero Stepway ni tako majhen avto ali da bi bil napačen. Lahko ga uvrščamo med manjše športne mestne terence po zelo konkurenčni ceni. Od tal je oddaljen 162 milimetrov, kar pomeni, da bomo lahko v mestu z lahkoto zapeljali na kakšen višji robnik. Nekateri boste iskali še kakšen motor več, a žal se je Dacia odločila, da ponudijo za Sandera le dva. Testni Sandero Stepway je prvo vozilo, ki ima vgrajeno električno strešno okno s senčnikom. Ta funkcija je na voljo za doplačilo v višini 430 eurov.
Nudi dovolj prostora za potnike in njihovo prtljago. Kdor ni preveč izbirčen, nima kakšnih predsodkov na znamko Dacia in večjega družinskega proračuna lahko za razmeroma malo denarja dobi veliko. Seveda ne moremo pričakovati, da bo imel digitalne števce, usnjene sedeže in vgrajeno mehko plastiko, vendar pa za 15.290 evrov dobimo izredno uporaben, prostoren in obenem varčen avtomobil, ki vam bo zagotovil tudi zelo soliden nivo udobja.
Vstopna cena osnovnega vozila Sandero Stepway se prične pri 15.290 eurih. Na voljo je v treh nivojih opreme Essential, Expression in Extreme. Mi smo lahko testirali drugi nivo opreme, kateremu so dodali še nekaj dodatne opreme, kot je kovinska barva, paket Varnost, Multimedija Expression, Peket Voznik, Avtomatska klimatska naprava in električno pomično okno. Sandero Stepway ima osnovno 3-letno garancijo ali 100.000 kilometrov, kar nastopi prej. Odločite se lahko za podaljšano jamstvo do 5 let ali 100.000 kilometrov za 200 eurov.
Plusi: zunanji izgled, led luči, materiali v notranjosti, prostorna kabina, sodobna tehnologija, udobna vožnja, cena.
Minusi: varnostni sistemi.
Cena testnega vozila: 19.085 eurov
Specifikacije
Motor: 1,0-litrski turbobencinski trivaljni 6DFull
Moč: 67 kW (91 KM) od 4.600 do 5.000 vrt./min.
Navor: 160 Nm od 2.100 do 3.750 vrt./min.
Menjalnik: ročni
Prestave: 6
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni
Največja hitrost: 172 km/h
0-100 km/h: 12 s
Emisije CO2: 127 g/km
Povprečna poraba: 6,1/100km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 328/1.108 litrov
Euro NCAP: 2 zvezdici
Obračalni krog: 10,39 m
Masa vozila: 1.096 kg
Platišča: 16 palična (pnevmatike 195/55)


































