Dacia Sandero 1.0

Večina vas že ve, da Dacia izhaja iz Romunije in je v lasti Renaulta, saj je ta želel za malo denarja ponuditi več oz. približati vozila manj zahtevnim kupcem. A z leti je Dacia pridobila na veljavi, kvaliteti in sodobnosti. Duster in Sandero sta med kupci zelo priljubljena. Samo ime izhaja iz grščine in pomeni bojevnik. S tem lahko povežemo samo zgodbo, kako se Dacia razvija in postaja vse bolj uspešna. Dacia je naredila z novim Sanderom velik korak naprej, a njegova šibka točka je varnost, ki ni na tako visokem nivoji kot so Renaultova vozila. Novi Sandero, je od znotraj postal najbolj prestižen avto pri Daciji.

Videz, prostornost in praktičnost

Dacia je za novega Sandera namenila osem barv karoserije, med katerimi je bela osnovna in ostalih sedem kovinskih. Platišča so v velikosti 15 ali 16-palcev, a večina je z okrasnimi pokrovi. Izdelali so jih tako dobro, da se na daljavo sploh ne vidi, da ta niso aluminijasta oz. iz lahke litine. Sandero se ponaša z novo masko, popolnoma novimi led lučmi spredaj, zadaj, ki so jih oblikovali v črki Y. Luči prinesejo sodoben videz in poudarijo športnost. Sama maska, ni več tako siromašna, ampak prav atraktivna. Kljub temu, da je na maski logotip Dacije, se zaradi novega videza obrne marsikatera glava. Žarometi ostajajo klasični halogenski, a v nočnem času dobro razsvetlijo cestišče. Bočna linija je nekoliko poudarjene in se počasi dviga proti zadnjemu delu. Nekoliko nas je zmotila antena za radio, ki je absolutno prevelika, a to je podedoval od Clia. Tu bi lahko naredili bolj sodobno potezo, kot so jo sedaj. Stranska ogledala so v barvi karoserije.

Ko vstopimo v notranjost, se nam odpre nov svet Sandera. Tu lahko takoj vidimo velike spremembe in modernost, ki so jo naredili pri zadnji prenovi. Armatura je popolnoma preoblikovana, voznikovi števci prav tako, osvetljeni v beli barvi, na vrhu armature je viden 8-palčni zaslon na dotik. Zaslon oz. sisteme upravljamo enostavno, grafika je preprosta in sam sistem deluje dobro. Na levi strani zaslona so ohranili nekaj glavnih »gumbov« na dotik, saj so nam s tem olajšali rokovanje s sistemi ali iskanjem drsnikov za upravljanje določenih funkcij. Ob zaslonu je predpripravljen nosilec za pameten telefon in USB vtičnica, preko katere lahko polnimo svoj pametni telefon. Na osrednjem delu so že poznani mehanski gumbi iz Dusterja, za upravljanje klime, ventilacije ipd. Vozniku so namenili naslon za roke. V notranjosti bo dovolj odlagalnih mest za drobnarije. Volan je opremljen z vsemi potrebnimi, uporabnimi gumbi za varno upravljana radija, navigacije ipd. Voznikov sedež je nastavljiv v vse smeri, oblazinjen v kakovostno blago in ti so dovolj trdi, da nudijo obilico udobja na daljših poteh.

Voznik in sovoznik imata spredaj dovolj prostora, zadnji potniki pa imajo morda za malenkost manj. Zadaj bosta lahko z lahkoto sedeli dve odrasli osebi. Klop je deljiva 60:40, a žal po podrtju v delih ali v celoti nastane precejšna »stopnica«. Pri uporabi zadnje klopi ima prtljažni del 328 litrov prostora in po podrtju v celoti, se ta poveča na 1.108 litrov. Uporabna je trda prtljažna polica, ki je trda in jo lahko uporabimo za odlaganje manjših, lažjih predmetov, a ne smemo pozabiti, da so lahko ti zelo nevarni ob primeru, da bi morali zavirati v sili, saj ti lahko poškodujejo potnike.

Varnost

V uvodu smo že omenili, da je šibka točka novega Sandera varnost, ki glede na sodobnost vozila šepa. Na testih Euro NCAP je osvojil le dve varnostni zvezdici. Če smo objektivni, ne smemo pozabiti, da je bil ocenjen v skladu z najnovejšimi, strožjimi kriteriji, ki so jih pred kratnik določili za vsa nova vozila. V kolikor se spustite v podrobne podatke in pogledate oceno konkurentov, Sandero spet ni tako slab ali nevaren avto kot se zdi na prvi pogled. Novi Sandero je opremljen s šestimi zračnimi blazinami, na zadnji klopi dva Isofix pritrdišča za otroška sedeža, zavornim sistemom ABS, sistemom proti spodrsavanju pogonskih koles ESP v povezavi s sistemom za pomoč pri speljevanju iz klanca HSA, za nadzor tlaka v pnevmatikah, sistemom za klic v sili, sistemom za samodejno zaviranje v sili AEBS in opozorilom pred čelnim trkom.

V paketu Varnost pridobimo sistem za pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj, kamero za vzvratno vožnjo in sistem za nadzor mrtvega kota.

Vozne lastnosti

Dacia Sandero ima sorazmerno mehko vzmetenje, ki lepo požira vse neravnine na cesti, a še vedno bolj čvrsto kot ga ima Citroen C3 ali kakšen francoz, kjer lahko dobimo še morsko bolezen. Če se vrnemo na našega Sandera, katerega se lepo upravlja, volan je od predhodnika precej boljši, bolj natančen in upravljiv. Glede na njegovo težo in prostornino motorja, ni nikakršnih skrbi, da bi bil vgrajen motor prešibek. Motor ga lepo požene in tudi pri bolj težki nogi stopalke za plin lahko Sandero »leti«. S Sanderom gremo lahko tudi na dopust, saj je dovolj prefinjen, da pridemo do cilja spočiti in ne zmatrani. Pri hitrejši vožnji prihaja v notranjost morda več »piskanja« turbine in piš vetra, a ni prehudo.

Novi Sandero ima že serijsko nastavljiv volan v vse smeri in s tem si lahko voznik dodobra nastavi svoj sedalni položaj. Brez težav bo imel na dosegu vse potrebne gumbe. Parkiranje bo lahkotno, saj je pogled okoli vozila odlično, zaradi ne predebelih stranskih stebričkov. Opremljen je bil z zadnjimi parkirnimi senzorji in parkirno kamero.

Informacije o motorju

Dacia je za Sandera pripravila en bencinski trivaljni motor prostornine 1.0-litra z dvema različicama 65 in 90 konjev. Prvi ima 5-stopenjski menjalnik, brez turbine in drugi 6-stopenjski. Sami smo lahko preizkusili močnejši motor s turbino, ki je imel 160 Nm navora. Motor se uvršča v Euro6 in na prevožen kilometer izpusti 119 g emisij CO2. Največja hitrost, ki jo Sandero doseže je 178 km/h in iz mesta do sto doseže v 11,7 sekundah. V kolikor nismo preganjali trivaljnika se je poraba gibala od 6 do 6,5 litra na 100 kilometrov.

Ne smemo pa pozabiti še na bencinski motor v kombinaciji plina, ki smo ga že preizkusili pri Dusterju in nas je precej navdušil. Motor ima 100 konjev, 170 Nm navora in ročni 6-stopenjski menjalnik. Glede na varčnost, uporabnost tega motorja, bi se ob nakupu novega Sandra vsekakor odločili za ta motor.

Končno mnenje

Pravzaprav težko najdemo »majhen« in uporaben avto po tako konkurenčni ceni kot je to novi Sandero. Nekateri Dacio še dandanes smatrajo za tretjerazredni avtomobil, a pravzaprav ni več tako. Kdor pozna prejšnjo Dacio Sandero lahko kaj hitro ugotovi, kakšen napredek so naredili v obliki in tehnologiji.

Za notranjost moramo priznati, da so jo zelo dobro dodelali in kljub temu, da je plastika po večini trda, je na videz dobra in da notranjosti več prestiža, kot smo ga bili vajeni do sedaj.

Sandero temelji na platformi Renault Clia in s tem ponuja precejšno mero udobja ter prostornosti. Spada v razred Fieste, Pola ali 208-ce in po določenih karakteristikah lahko res tekmuje z njimi. Kdor želi bolj športen videz lahko izbere Stepwaya, ki ima več genov športnega terenca, saj so ti sedaj zelo IN.

Za novega Sandera so pripravili tri nivoje paketov Access, Essential in Comfort. Osnovna cena se prične že pri 9.490,00 eurih, nadaljuje 10.140,00 eurih in najvišji nivo prične pri 12.890,00 eurih. Kdo si ga želi še bolj opremiti ali nekoliko personalizirati ima na seznamu dodatne opreme še kar nekaj možnosti, da ga nadgradi. Sandero ima osnovno 3-letno garancijo ali 100.000 kilometrov, kar nastopi prej. Odločite se lahko za podaljšano jamstvo do 7 let ali 200.000 kilometrov.

Plusi: zunanji izgled, led luči, materiali v notranjosti, prostorna kabina, sodobna tehnologija, udobna vožnja, cena.

Minusi: varnostni sistemi.

Cena testnega vozila: 13.890,00 eurov

Specifikacije
Motor: 1,0-litrski turbobencinski trivaljni
Moč: 67 kW (90 KM) od 4.600 do 5.000 vrt./min.
Navor: 160 Nm od 2.100 do 3.750 vrt./min.
Menjalnik: ročni
Prestave: 6
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni
Največja hitrost: 178 km/h
0-100 km/h: 11,7 s
Emisije CO2: 119 g/km
Povprečna poraba: 6,2/100km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 328/1.108 litrov
Euro NCAP: 2 zvezdici
Obračalni krog: 10,4 m
Masa vozila: 1.170 kg
Platišča: 16 palična (pnevmatike 195/55)

Deli novico s prijatelji