Citroën C5 X PureTech 180 Shine

Citroen je po dolgem času naredil nekaj novega, posebnega in drugačnega. Ko ga prvič vidimo, ne vemo točno kam bi ga uvrstili. Kot strela iz jasnega je Citroen na trg poslal C5X, ki izgleda odlično in lahko bi rekli, da so dobro zmešali mešanico limuzine, karavana in nekaj malega pridiha športnega terenca, ki so zadnja leta tako in. Po dveh, treh dnevih postane C5X zanimiv avto. Na trgu bi težko našli tak ali podoben avto. Naredili so edinstven avto, ki nudi obilico udobja, po čem je Citroen že od nekdaj poznan in opremili so ga z vsemi sodobnimi sistemi ali pomagali vozniku.

Videz, prostornost in praktičnost

Citroen C5X meri v dolžino 4,81 metra in je postavljena na platformo EMP2. Pokrov je precej dolg in velik, stranski boki povzdignjeni, namestili so mu velika 19 palčna lahka platišča, robove zaščitili s plastiko, kar je značilno za športne terence. Zadnji del nakazuje na kupejevske linije. Zadek je precej poseben, saj ima kar dva zračna spojlerja. Ker gre za verzijo X, je ta za nekaj centimetrov bolj oddaljen od tal. Pripravili so 6 barv karoserije in dodatnih 5 dvobarvnih kombinacij. Seveda se za dvobarvno kombinacijo doplača 450 eurov.

Notranjost prinese zelo veliko udobja, prostora in počutili smo se kot, da bi sedeli na domačem kavču. Prednja sedeža sta ergonomsko oblikovana, oblečena v črno usnje v kombinaciji sivega, zadnjico si lahko ogrevamo. Potniki zadaj imajo resnično veliko prostora za noge in težko najdemo pri konkurenci toliko prostora. Morda bi imeli težave visoki potniki zadaj, saj se sam lok strehe strmo spušča proti prtljažnemu predelu. Streha je zadaj že precej nizka.

Voznikova okolica je pregledna, če upoštevamo velik multimedijski zaslon v širini 30 centimetrov. Veliko fizičnih stikal so odstranili, a vse pohvale, da so osnovne pustili, s katerimi upravljamo klimatsko napravo ipd. Sam multimedijski sistem je zasnovan logično, enostavno in je prijazen za vse uporabnike. Ta deluje tekoče in brez zapletov. Voznikov digitalni prikazovalnik je nekoliko pust in lahko bi naredili nekaj več na sami grafiki. Volan je velik, trikrak, opremljen z vsemi hitrimi gumbi za upravljanje multifukcijskega sistema. Lahko si ga nastavljamo po višini kot globini. Pogled na prikazovalnike je dober in za enostavnejše spremljanje določenih parametrov ima voznik odsev v vetrobransko steklo. Zvok prijaha iz 8 zvočnikov.

Prtljažni prostor ni majhen, a sama oblika vozila ne dovoljuje prevoz višjih predmetov. Pri uporabi zadnje klopi je prostora za 545 litrov in ko le to podremo, se prostor poveča na skupno 1.640 litrov. Prtljažno dno je enojno, sicer se pod njim najde nekaj malega prostora za odlaganje manjših predmetov.

Varnost

Za Citroena C5X so pripravili odličen varnostni paket, saj ima vključene vse sodobne varnostne sistem, ki jih je res ogromno. Od klasičnih sistemov je opremljen z ABS, REF, AFU, ESP sistemi, sistemom za pomoč speljevanja iz klanca, 6 varnostnih blazin, dva ISOFIX pritrdišča na zadnji klopi, Active Safety Brake s pomočjo senzorja in radarskega merilnika v odbijaču, aktivni sistem za preprečevanje naleta, sistem za nenamerno menjavo voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilnik za voznikovo nepozornost.

Testni je izhajal iz nivoja Shine, kateremu dodali se razširjen sistem prepoznavanje prometnih znakov, prilagodljiv tempomat v povezavi s sistemom Stop&Go, sistem za vzdrževanje vozila na voznem pasu, opozorilnik za mrtvi kot, opozorilo na promet zadaj in razširjen Head Up zaslon za projeciranje podatkov na vetrobransko steklo.

Vozne lastnosti

Preglednost nazaj je precej okrnjena, saj je zadnje okno res malo. A z vgradnjo premikajoče vzvratne kamere so inženirji poskrbeli, da ima voznik odličen pogled na osrednjem zaslonu. Kamera se premakne za nekaj stopinj levo in desno glede na obračanje volana. S tem so dosegli, da ima voznik boljši pogled zadaj oziroma vidi več kot s klasično vzvratno kamero.

Različica X prinese 19 centimetrov oddaljenosti od tal. Po drugi strani kljub višji oddaljenosti od tal ne izstopa od povprečja. Sedi se nekoliko višje, voznikov položaj je dober, saj nudi dober pogled naprej. Vožnja na odprti cesti je odlična in imamo občutek kot, da bi sedeli na leteči preprogi. Blažilniki dobro blažijo vse udarne jame na cesti. Vzmetenje je konfigurirano za udobje in dober oprijem. Pri bolj dinamični vožnji, se v ovinkih karoserija nekoliko bolj nagiba, a ne preveč, da bi to šteli za minus. Mehkost se hitro opazi pri speljevanju ali zaviranju, saj ta »počepne«.

Informacije o motorju

Citroen je pripravil za C5X tri motorje in sicer hibridno različico 1,6 litri s 224 konji, dva klasična bencinska motorja 1,2 litra in 131 konji, ter 1,6 litra in 180 konji. Naš testni je imel pod pokrovom motorja klasični 1,6 litrski bencinski motor. Glede na velikost vozila, bi bil 1,2 litrski motor vsekakor prezaspan oziroma neodziven motor. Sama hibridna izvedenka je precej dražja od testnega. Kdo bi dal slabih 11.000 eurov več za hibrida? Pa bi v življenjski dobi ali lastništvu vozila sploh kdaj amortizirali višjo ceno ali težave, ki jih prinese dodatna elektronika pri hibridu? Mislimo, da je odgovor ne.

Motor je povezan z osem stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki deluje tekoče, prestavlja v nizkih vrtljajih, kar omogočita nižjo porabo. Najvišji navor 300 Nm je na voljo pri 1.900 vrtljajih in 180 konjev pri 5.500 vrtljajih. Sama poraba se je na testu v povprečju gibala pri 6,8 litrih na sto kilometrov.

Končno mnenje

Novi Citroen C5X je zanimiv in uporaben avto. Predvsem so poskrbeli za veliko udobja in prostora za vse potnike. Sama vožnja je zelo sproščujoča in želeli bi si, da bi ta lahko kar trajala in trajala. Vozilo se dobro upravlja, voznik ima dober nadzor nad vozilom, morda vozilo za malenkost preveč niha ko zaviramo ali speljujemo.

Uporabljeni materiali so dobri, najde se še nekaj trde plastike, a je ta na pogled in otip dobre kvalitete. Dva »multifunkcijska« zaslona omogočata vozniku in ostalim potnikom dobro sliko. Nekaj bi se še dalo narediti na voznikovem s samo grafiko in modernostjo. Sredinski zaslon ima visoko resolucijsko matrico. Ob uporabi vzvratne kamere je slika res čista in kakovostna.

Motor in samodejni menjalnik sta dobro usklajena. Menjalnik lahko voznik tudi sam upravlja s prestavnima ročicama ob volanu. Voznik lahko prav tako izbira med tremi voznimi programi Eco, Normal in Sport.

Za kupce so pripravili tri nivoje opreme Feel Pack, Shine in Shine Pack. Prvi nivo je na voljo le pri najšibkejšem motorju 1,2 litra. Vstopna cena se prične pri 33.500 eurih, nivo višje 37.500 eurih in najvišji nivo 39.400 eurih, omenjene cene veljajo za bencinski motor. Pri hibridni izbiri je cena nivoja Shine 48.200 eurov in Shine Pack 50.100 eurov.

Citroen na svoja nova vozila nudi 5 letno jamstvo in le 100.000 kilometrov (kar se zgodi prej). Dan danes je drugi parameter že prenizek in bi ga lahko zvišali vsaj na 150.000 kilometrov.

Plusi: udobna vožnja, prostorna notranjost, led žarometi, delovanje menjalnika, .

Minusi: visoka cena hibridne izvedenke, črna svetleča plastika na osrednji konzoli.

Cena testnega vozila: 40.050 eurov

Specifikacije:

Motor: 1,6-litrski turbobencinski 6.d
Moč bencinskega motorja: 133 kW (180 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 300 Nm pri 1.900 vrt./min.
Menjalnik: samodejni
Prestave: 8
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 230 km/h
0-100 km/h: 8,8 s
Emisije CO2 (WLTP): 166g/km
Povprečna poraba: 6,8/100 km
Prostornina posode za gorivo: 52 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 545/1.640 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,7 m
Masa vozila: 1.566 kg
Platišča: 19 palična (pnevmatike 205/55)

Deli novico s prijatelji