Citroen že nekaj časa pri osebnih in gospodarskih Berlingih poudarja električne izvedenke, vendar se je izkazalo, da jih ljudje za enkrat še ne želijo imeti v svojih voznih parkih. Citroen je glede na slabo prodajo električnih vozil le sprostil nekaj dizelskih izvedenk za osebne in gospodarske namene. Na test smo prejeli dizelskega Berlinga VAN, in sicer različico M 1000, ki je primeren za manjša podjetja in ozke mestne ulice. V Sloveniji so letos skupaj prodali 207 vozil Berlingo VAN in od tega le 10 vozil na električni pogon.
Videz, prostornost in praktičnost
Citroen Berlingo VAN M 1000 spada v segment gospodarskih vozil, kar je očitno že na prvi pogled, saj nima zadnjih oken in ima polno karoserijo. Prednji in zadnji odbijači so iz črne plastike, vozilo pa ima klasične halogenske dnevne luči kot tudi halogenske žaromete. Obut je kovinska 16-palčna platišča. Berlingo VAN je na voljo v štirih barvah ali pa v primeru, da naročite večje število vozil v »barvi« naročnika. Stranska drsna vrata so na desni strani vozila, zadaj pa ima dvokrilna vrata. Za doplačilo si lahko omislite še stranska drsna vrata na levi strani.
Notranjost Berlinga je zasnovana dobro, z uporabo kompaktne plastike, ki je manj občutljiva na pogostejšo uporabo vozila. Na sredini je viden multimedijski zaslon na dotik v velikosti 10 palcev, preko katerega lahko spremljamo navigacijo (potrebna je povezava s pametnim telefonom) in nastavljamo različne funkcije vozila, vključno z varnostnim sistemom. Voznikovi prikazovalniki so enobarvni in digitalni, preprosti ter pregledni za uporabnika. Stranska stekla in zunanja ogledala se upravljajo elektronsko. Berlingo VAN je z doplačilnim paketom Advanced Comfort pridobil še sredinski sedež-klop, kar omogoča, da lahko sedijo tri osebe. Sredinski sedež lahko poklopi in pridobimo delovno mizico., pod katero je še odlagalni prostor za predmete, ki ne želimo, da so vsem na očem. Sovoznikov sedež (skrajno desno) ima opcijo, da ga popolnoma podremo, kar skupaj z odprtim predelom v varnostni steni omogoča prevoz daljših predmetov.
Na vrhu armature sta še dva predala za shranjevanje manjših predmetov. Manjši je nad voznikovimi prikazovalniki, večji pa pred sovoznikom, ki ima tudi klasični predal pri kolenih. Pod stropom je nameščena stropna polica za dodatno shranjevanje. V notranjosti je veliko uporabnih odlagalnih mest, ki so praktična za vsakodnevno uporabo.
V prtljažnem predelu je 3,3 kubičnih metrov prostora, kar omogoča prevoz večjih predmetov. Za varno pritrjevanje tovora so nameščene štiri rinke, na katere lahko fiksiramo večje ali težje predmete, da se med vožnjo ne premikajo ali podrejo.
Varnost
Kljub temu, da gre za gospodarsko vozilo pri varnosti niso varčevali. Vgradili so šest varnostnih blazin, aktivni sistem za nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za zaviranje v sili, pomoč pri speljevanju iz klanca, ter sisteme ABS, ESP, AFU in ASR. Prav tako je opremljen s sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, tempomatom in omejevalnikom hitrosti, sistemom za prepoznavanje prometnih znakov ter sistemom za nadzor zbranosti voznika.
Vozne lastnosti
Vozne lastnosti Berlinga VAN niso slabe, kot bi si lahko mislili preden sedemo vanj in ga popeljemo po raznolikih cestah. Na cesti se obnaša kot mnoga klasična vozila. Samo krmiljenje je dobro, lahkotno in vozniku nudi dovolj povratnih informacij, kar omogoča dober občutek nadzora nad vozilom. Tudi v ovinkih ne prihaja do pretiranega nagibanja, kar je vsekakor pohvalno.
V primeru, da se veliko vozite po razgibanem terenu ali gradbiščih lahko iz seznama dodatne opreme izberete Paket Gradbišče (doplačilo 550 evrov), s čimer pridobite povišano podvozje, zaščito pod motorjem in še sistem Grip Control, ki omogoča pet načinov oprijema pogonskih koles.
Testni Berlingo VAN je imel za doplačilo vgrajeno vzvratno parkirno kamero, ki omogoča lažje parkiranje v ozkih mestnih središčih. Na zadnjem odbijaču so nameščeni tudi parkirni senzorji, ki dodatno olajšajo parkiranje.
Informacije o motorju
V testnem Berlingu VAN smo imeli pod pokrovom motorja vgrajen 1,5-literski dizelski motor s 100 konjskimi močmi. Motor ima 250 Nm navora pri 1.750 vrtljajih na minuto, največja hitrost pa je 166 km/h. Motor smo upravljali s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki se upravlja z lahkoto in je natančen. Na ceniku je na voljo tudi različica iste prostornine z 130 konjskimi močmi ali pa električna izvedenka. Ročni menjalnik lahko zamenjate tudi s samodejnim.
Po končanem testu je bila povprečna poraba 5,5 litra, kar sploh ni slabo. Res je, da ga nismo v tem času natovorili ali preveč obremenjevali. Največ kar smo ga obremenili, da so bile v potniški kabini tri osebe in v prtljažnem prostoru okoli 200 kilogram prtljage.
Končno mnenje
Citroen Berlingo VAN ima kar nekaj tekmecev s svojem segmentu, zato bodo tisti, ki potrebujejo delovni avtomobil, izbrali predvsem med uporabnostjo in samimi stroški vzdrževanja. Vsekakor je plus Berlinga VAN, da ima na voljo še dizelski motor- brez njega bi se vprašalo, kakšna bi bila njegova prihodnost. Kljub temu, da gre za manjše gospodarsko vozilo, se pelje zelo dobro. Za doplačilo je v potniški kabini prostora za tri vitkejše osebe ali dva potnika in otroški sedež.
Glede varnostnih sistemov in pomagal mu prav nič ne manjka in zadovolji vsakega uporabnika. Notranjost je zgrajena dobro in med vožnjo ni nikakršnih čričkov. Odlagalnih mest ima dovolj, prtljažni prostor je uporaben za prevoz daljših predmetov.
Zmogljivost dizelskega motorja je dobra, tisti, ki želi bolj zmogljivega, pa lahko poseže po močnejši izvedenki s 130 konji, ki nudi še dodatnih 50 Nm navora. Pohvalno je, da si lahko vsaj svojega Berlinga VAN opremi po svojih željah, saj so pri Citroenu ponudili dolg seznam dodatne opreme. Kdor potrebuje delovni avto je lahko Citroen Berlingo VAN prava izbira.
Citroen je za Berlinga VAN pripravil dve različici s dizelskim in električnim motorjem. Na voljo sta klasična kabina in podaljšana različica, pri čemer dolžina modela M meri 4.401 mm, medtem ko XL doseže 4.751 mm. Prostornina tovornega dela se pri XL poveča za 0,5 m3. Na voljo sta dva nivoja opreme: Club in Club+ za podaljšano kabino. Vstopna cena za dizelsko različico M650 se prične pri 21.800 evrih, za M100 pri 22.200 evrih in XL100 pri 22.950 evrih. Cena pri podaljšani kabini znaša 24.150 evrov. Kupci lahko izbirajo pri dizelskim motorjem med ročnim ali samodejnim menjalnikom. Električni model je v izvedenkah M1000, XL1000 in podaljšani kabini. Vozila imajo štiriletno jamstvo ali 200.000 kilometrov, odvisno od tega, kar nastopi prej.
Plusi: seznam dodatne opreme, možnost treh potnikov, uporabnost, vozne lastnosti, dizelski motor in poraba.
Minusi: navadne halogenski žarometi.
Cena testnega vozila: 23.500 evrov
Specifikacije
Motor: 1,5-litrski turbodizelski motor EURO 6.d
Moč: 75 (102 KM) pri 3.750 vrt./min.
Navor: 250 Nm pri 1.750 vrt./min.
Menjalnik: ročni
Prestave: šest
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 166 km/h
0-100 km/h:
Emisije CO2: 114-183 g/km
Povprečna poraba: 5,5 l/100km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: dizel
Prostornina prtljažnika: 3,3 m3
Euro NCAP: /
Obračalni krog: 10,7 m
Masa vozila: 1.692 kg
Platišča: 17 palična (pnevmatike 215/55)