Citroen AMI Cargo, kaj za vraga je to za eno vozilo. Marsikdo se sprašuje in »praska« po glavi, kaj je Citroen postavil na cesto. AMI Cargo je ena od različic električnega vozila, ki naj bi služil svojemu namenu po mestnih središčih, in uvršča se v kategorijo motornih koles (kategorija L6e).
Opremljen je le z enim sedežem, seveda za voznika in namesto sovoznikovega, so naredili modularni del, ki ga lahko prilagajamo glede na »tovor«, ki ga prevažamo. Zanimivost ali drugačnost je ta, da je AMI od spredaj in zadaj popolnoma enak, kar ga ločijo luči, da so zadaj rdeče in spredaj bele. AMI ima kar nekaj posebnosti, ki jih do sedaj še nismo videli. Te razkrijemo skozi test.
AMI je zasnovan je z mislijo na urbano mobilnost in praktičnost, s čimer se želi odzvati na potrebe prevoza manjših tovorov in opravil v mestih. Predstavlja inovativen pristop, ki združuje kompaktnost in ekološko osveščenost električnega vozila s prilagodljivostjo in agilnostjo motornega kolesa.
Čeprav se sprva zdi nenavadno, lahko AMI Cargo ponudi izjemno vrednost za dostavo in prevoz v mestnih jedrih, kjer so prometne omejitve in prostorske omejitve vse pogostejše. Njegova majhna velikost omogoča enostavno parkiranje, manevriranje med gostim prometom in dostop do ožjih ulic, kjer večja vozila težje pridejo do cilja.
Videz, prostornost in praktičnost
Citroen AMI Cargo impresionira z izjemno majhnimi dimenzijami – meri v dolžino le 2,41 metra v dolžino, 1,38 metra v širino ter 1,51 metra v višino. Ti podatki nam jasno kažejo, da je AMI izredno kompakten avto. Sama karoserija je izdelana preprosto, skoraj tako, kot bi jo sestavili sami v garaži. Če pogledamo natančno kaj hitro opazimo, da sta srednji in zadnji del vozila popolnoma enaka, kar velja tudi za vrata. Voznikova vrata se odprejo na običajen način, kot smo navajeni, medtem ko se sovoznikova odprejo obratno. To zasnovo omogoča preprosto zamenjavo vrat z ene strani na drugo, kar pripomore k zmanjšanju proizvodnih stroškov. Zunanjost so naredili minimalistično. Ponaša se z 14-palčnimi kovinskimi platišči, ki dopolnjujejo celoten videz vozila.
Običajno imamo veliko za napisati glede notranjosti, a AMI z dvema sedežema ali naš testni Cargo nima veliko sestavnih delov ali gumbov, s katerimi bi kaj upravljali. Ob vstopu vidimo večji volan, na sredini armature tri gumbe, ki služijo za vklop-izklop ventilacije, za vklop vseh smernikov in gretje vetrobranskega stekla. Seveda ne smemo pozabiti še na tri gumbe ob voznikovem sedežu, ki služijo za upravljanje pogona (D, N in R). V vozilu je bilo vse skupaj šest gumbov. Voznikov sedež je plastičen, na sedalnem in hrbtnem predelu so dodali nekaj mehke obloge, ki poskušajo zagotoviti nekaj udobja, vendar se ne morejo kosati z udobjem, ki ga poznamo pri osebnih vozilih.
Na zgornjem delu armature so trije prekati, ki omogočajo odlaganje manjših predmetov, na mestu kjer je običajno sovoznikov sedež, je večja polica na katero lahko kaj odložimo, pod njo je še ena polica, katero lahko obremenimo do 10 kilogramov. Spodnjo polico lahko tudi dvignemo in povečamo prostor za kakšno večjo škatlo. Zadaj lahko še najdemo manjši odlagalni prostor s pokrovom. Pa še to ne smemo pozabiti, da je na osrednjem predelu armature, kjer so umeščeni trije gumbi, ob njih še držalo za telefon in klasični USB priključek.
Ko prvič sedež v vozilo, se počutiš precej »čudno«, saj je notranjost neverjetno svetla zaradi panoramske steklene strehe, velikega kvadratnega vetrobranskega stekla in obilice velikih stranskih stekel. Na vratih lahko ročno odpremo del stekla, kar omogoča prijeten prepih in osvežitev v potniški kabini, še posebej v vročih dneh.
Vozne lastnosti
Vožnja s tem vozilom je lahko izjemno razburljiva, vendar je potrebno biti previden pri vožnji v ovinkih, saj se hitro nagni na dve kolesi. To lahko zmanjša našo sproščenost in veselje ob vožnji. Vzmetenje je trdo, ali pa ga celo ni, zato ob vožnji čez luknje lahko močno občutimo tresljaje v hrbtenici.
Krmiljenje je počasno, ampak zadovoljuje potrebe AMI-ja, saj imamo čas krmiliti pri hitrosti 45 kilometrov na uro. Obračalni krog AMI-ja je 7,2 metra, kar nam omogoča, da ga lahko na mestu obrnemo.
AMI nima potovalnega računalnika ima le osnovni prikazovalnik hitrosti, stanja baterije in koliko kilometrov lahko še prevozimo. Ko ga popolnoma napolnimo, nam je prikazovalnik prikazal 75 kilometrov. Zanimivo bi se bilo voziti v hladnejših mesecih, kako bi se odzival ventilator prednjega stekla in sam občutek v potniški kabini.
AMI-ja lahko vozi vsak, ki dopolni 15 let in ima vozniško dovoljenje kategorije AM, polnoletna oseba s kategorijo B.
Varnost
Euro NCAP sicer še ni opravil ocene varnosti AMI-ja, vendar se je Citroen potrudil zagotoviti učinkovite varnostne ukrepe. Kljub omejeni hitrosti, ki naj bi preprečila večje poškodbe ali škode na vozilu, AMI ponuja zanesljivo in udobno mestno vožnjo. Njegova majhna in okretna zasnova pa mu omogoča enostavno manevriranje in parkiranje tudi na najbolj ožjih ulicah. Kot inovativen mestni avto, AMI prispeva k trajnostni mobilnosti in zmanjšanju izpustov CO2 v mestih, kar je izjemno pozitivna lastnost.
Informacije motorja
Pod srednjim delom vozila je vgrajen električni motor, ki premore 8 konjev in baterijo s kapaciteto 5,5 kWh. Baterija se nameščena pod tlemi. Najvišjo hitrost 45km/h doseže v 10 sekundah. Čas polnjenja traja nekje tri ure iz navadne 220V vtičnice.
Končno mnenje
Citroen AMI Cargo je torej inovativna rešitev za urbano mobilnost in dostavo, ki izstopa s svojo unikatnostjo in prinaša svež veter na ceste mestnih središč.
Ob nakupu AMI-ja bodite pripravljeni na to, da boste na cesti pritegnili veliko pozornosti. Nekateri bodo opazili »avto« in se zasmejali, morda celo posegli po pametnem telefonu, da bi ga fotografirali. Drugim bo AMI deloval izjemno zanimiv in izredno uporaben. Ta edinstvena in inovativna vozniška rešitev vsekakor izstopa iz množice in prinaša svež veter v svet urbanih prevoznih sredstev.
AMI je na izbiro v več nivojih opreme MY AMI, CARGO, AMI Blue Orange Grey, AMI POP in AMI TONIC. Cena stopnega AMI-ja je 9.500,00 eurov, drugega za 400,00 evrov več, POP 10.300,00 in TONIC še dodatnih 200,00 evrov. V ceni ni vključena EKO subvencija, ki znaša 1.000,00 eurov.
Plusi: okretnost.
Minusi: varnost.
Cena testnega vozila: 9.500,00 evrov (-1.000 EKO subvencija)
Specifikacije:
Motor: električni
Moč: 8 KM
Največja hitrost: 45 km/h
0-45 km/h: 10 s
Emisije CO2: 0 g
Prostornina baterije: 5,5 kWh
Čas polnjenja: 3-4h
Gorivo: elektrika
Varnost: /
Euro NCAP: /
Prostornina odlagalnega prostora: 400 litrov
Obračalni krog: 7,2 m
Masa vozila: 458 kg
Platišča: 14-palčna
Mogoče vam bo všeč tudi
Geely na konferenci COP29 predstavil vizijo in dosežke za bolj zeleno prihodnost
DS Automobiles razkriva ime in notranji ambient svoje naslednje kreacije
Dinamična in vsestranska: druga generacija Audija Q5 Sportback
Miha Šimenc, slovenski smučarski tekač, z električnim Berlingom na poti do vrhunskih rezultatov
Fiat Grande Panda še pred uradno predstavitvijo osvojila prvo mednarodno nagrado