Audi Q4 e tron postavlja merila pri notranjosti in upravljanju

  • Kompaktni električni model po prostornosti presega merila svojega razreda
  • Projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti je pionir na področju tehnologije prikazov
  • Nova generacija volanov z upravljanjem na dotik, zaslon MMI z diagonalo do 11,6 palca

Dobrodošli: v novem Audiju Q4 e-tron bodo voznik in potniki doživeli povsem nove dimenzije notranjosti. Prostornost električno gnanega kompakt­nega SUV-ja bistveno presega današnje razredne meje, saj dosega raven višjega avtomobil­skega razreda. Tudi koncept prikazov prinaša novo razsežnost: projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti med seboj povezuje realni in virtualni svet, zaslon MMI bo lahko imel diagonalo do 11,6 palca (opcijsko konec leta). Tudi zaradi nove generacije volanov z upravl­ja­njem na dotik je ta novi električni avto znanilec prihodnosti. Skupna prostornina odlagalnih mest pri Audiju e-tron znaša 25 litrov, posebnost so držala za plastenke ali kozarce v zgor­njem delu vrat. Zračni, napredni dizajn notranjosti omogoča doživetje tehnološke dobe.

Nove pametne rešitve: mere
Audi Q4 e-tron je pravi multitalent, suveren spremljevalec za vsakodnevne vožnje in prosti čas, v vseh pogledih primeren kot prvi avto. Z dolžino 4.590 milimetrov, širino 1.865 milimetrov in višino 1.613 milimetrov se Q4 e-tron po zunanjih merah uvršča v segment večjih kompaktnih SUV-jev. Vendar arhitektura modularne platforme za električna vozila (MEB), na kateri temelji ta Audijev kompaktni električni SUV, omogoča povsem novo prostorsko razdelitev. Sprednji previs meri le 86 centimetrov, medosna razdalja pa kar 2,76 metra – še več kot pri srednjem segmentu SUV-jev. Zato je notranjost z dolžino 1,83 metra primerljiva z notranjostjo SUV-jev višjega razreda.

Pozdravljeni: udobno vstopanje, izjemna prostornost
Že vstopanje v Audi Q4 e-tron je udobno: vrata imajo širok kot odpiranja, sedeži so nameščeni prijetno visoko. Voznik in do štirje potniki uživajo v izjemni prostornosti, med drugim tudi zaradi nizke stopnice, ki nadomešča sredinski tunel. Sedežni položaj v drugi vrsti je skoraj sedem centi­metrov višji kot spredaj, a kljub temu ostane še veliko prostora za glavo – kolenski prostor pa je naravnost razkošen. Audijev kompaktni električni SUV po prostornosti prekaša svoje neposredne tekmece v segmentu prestižnih vozil.

Odlagalnih mest na pretek: 24,8 litra prostornine in ergonomska držala za plastenke
Kot pravi multitalent in družinski avto ima Audi Q4 e-tron na pretek odlagalnih mest – skupaj s sovoznikovim predalom njihova skupna prostornina znaša 24,8 litra. Sredinska konzola vključuje dve integrirani držali za pijačo, 4,4-litrski predal s pokrovom, dve (opcijsko štiri) USB-vtičnici tipa C in po želji predal za telefon Audi phone box. Na notranji strani vseh štirih vrat so reže za plastenke s prostornino do enega litra, ki so nameščene zgoraj v sprednjem delu naslona za roke, zato so ergonomsko zelo priročne. Zgornja držala za plastenke so nastala v sodelovanju med oblikovalci in inženirji – zaradi omejenega prostora v sprednjih vratih je bila njihova umestitev pravi izziv.

Prtljažnik Audija Q4 e-tron ima prostornino 520 litrov. Ob podrtem naslonjalu, ki je deljivo v razmerju 40:20:40, nastane skoraj ravna površina in na voljo je 1.490 litrov prostornine (če je prtljaga naložena do stropa), toliko kot pri naslednjem višjem segmentu SUV-jev. Pri Audiju vam po želji v vozilo vgradijo predelno mrežo in prtljažni paket. Ta med drugim vključuje prtljažno dno, ki ga je mogoče uporabljati na dveh različnih višinah.

Popolnoma digitalen na štirih ravneh: koncept upravljanja
Kot pri vseh svojih modelih Audi tudi pri Q4 e-tronu stavi na popolnoma digitalen koncept upravljalnih elementov in prikazov z enostavno strukturo menijev. Koncept vključuje štiri ravni: digitalni kombinirani instrument ali Audi virtual cockpit za voznika, osrednji zaslon MMI touch, naravno glasovno upravljanje in opcijski projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti – nova napredna tehnologija.

Nova dimenzija: projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti

Z opcijskim projicirnim sistemom s tehnologijo obogatene resničnosti je Audi v Q4 e-tronu naredil velik korak naprej na področju tehnologije prikazov. V dveh med seboj ločenih ravneh – statusnem območju in območju obogatene resničnosti (Augmented Reality, AR) – prek vetro­branskega stekla projicira pomembne informacije. Napotki nekaterih asistenčnih sistemov, smerne puščice navigacijskega sistema ter njegove izhodiščne in ciljne točke se kot vsebine območja obogatene resničnosti na ustreznih mestih dinamično projicirajo v resnični zunanji svet. Virtualno lebdijo na fizikalni razdalji približno deset metrov od voznika, v nekaterih situacijah pa se zdi, da so še bistveno dlje pred njim. Prikazi so hitro razumljivi, ne da bi voznika motili ali odvračali njegovo pozornost. Posebno pri slabi vidljivosti so mu v veliko pomoč.

Iz voznikovega zornega kota vidno polje za vsebine obogatene resničnosti ustreza diagonali dolžine pribl. 70 palcev. Pod njim je nizko polje bližnjega, tako imenovanega statusnega območja, na katerem so statično prikazani hitrost vožnje, prometni znaki ter asistenčni in navigacijski simboli; videti je, kot da lebdijo približno tri metre pred voznikom.

Srce sistema: enota za generiranje slike
Tehnološko srce projicirnega sistema s tehnologijo obogatene resničnosti je enota za generiranje slike (PGU – Picture Generation Unit), ki leži globoko v notranjosti dolge armaturne plošče. Posebno močno svetilen LCD-zaslon pošilja svetlobne snope, ki jih proizvaja, na dve ravni ogledali, poseben sistem leč med seboj ločuje deleže za bližnje in oddaljeno območje. Ravni ogledali žarke usmerjata na veliko konkavno ogledalo z električnim nastavljanjem. Žarki od tod potujejo na vetrobransko steklo, to pa jih zrcali v tako imenovani Eyebox in jih usmerja k vozniko­vim očem. Na navidezni razdalji desetih metrov ali (odvisno od situacije) celo več voznik simbole vidi enako ostro kot resnični svet.

Prediktivna enota za reprodukcijo slik: AR-Creator

Kot softverski “možgani” in enota za reprodukcijo slik služi tako imenovani AR-Creator – procesor v modularni infotainment platformi (MIB 3), ki je sestavljena iz več ločenih modulov. AR-Creator simbole prikaza upodablja v intervalu 60 okvirjev na sekundo in jih prilagaja geometriji projekcij­skih sistemov leč. Vzporedno s tem preračunava njihov položaj glede na okolico – prek njih črpa informacije z neobdelanimi podatki iz sprednje kamere, radarskega senzorja in GPS-navigacije. Njegova programska oprema vključuje okoli 600.000 vrstic programske kode, približno pol več kot pri celotnem krmilnem sistemu prve različice raketoplanov.

AR-Creator pri izračunavanju upošteva, da od trenutka, ko senzorji predmet zaznajo, do pred­vaja­nja grafičnih vsebin mine nekaj delčkov sekunde. V teh kratkih intervalih se lahko položaj Audija Q4 e-tron bistveno spremeni zaradi zaviranja ali udarne jame. Da se prikaz v elementu Eyebox ne bi popačil, nepretrgano poteka več računskih operacij. Ena izmed njih poteka v programski opremi kamere, pri drugi AR-Creator na podlagi najnovejših podatkov prediktivno izračunava, kako se bo gibanje avtomobila nadaljevalo. Pri neki drugi računski operaciji pa oceni navpično gibanje; potrebne podatke pridobi od kamere, radarja in senzorjev nadzora stabilnosti (ESC). Te ugotovitve se upoštevajo za izravnavo tresenja (“shake compensation”), ki se izvrši nekaj milisekund pred predvajanjem slike, njena naloga pa je preprečiti moteče tresenje prikaza.
 

Navigacija: dron, ki leta spredaj
Prednosti projicirnega sistema s tehnologijo obogatene resničnosti pridejo še posebno dobro do izraza pri navigaciji. Na cesti tako imenovani dron – lebdeča puščica – pokaže naslednjo akcijsko točko na poti. Obnaša se dinamično: pred križiščem na primer lebdeča puščica napove zavijanje, preden animirana puščica natančno pokaže na cesto. Če cesta nato vodi naravnost naprej, dron poleti naprej in izgine, pred naslednjo akcijsko točko pa se pravočasno spet prikaže. V spodnjem polju bližnjega območja je prikazana razdalja do naslednjega zavoja, izražena v metrih.

Tudi če je voznik aktiviral prilagodljivo vozno asistenco, ki avto ohranja na sredini voznega pasu, mu projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti pomaga z optičnimi napotki. Takoj ko se Audi Q4 e-tron približa omejitveni črti, ne da bi voznik vklopil smernik, opozorilnik za zapusti­tev voznega pasu prekrije resnično označbo na cestišču z rdečo črto. Še en primer je uravnavanje na spredaj vozeče vozilo: če je uravnavanje aktivno, se avto na zaslonu označi z barvnimi pasovi, zaradi česar voznik zazna status prilagodljive vozne asistence oziroma prilagodljive asistence za hitrost, ne da bi to odvrnilo njegovo pozornost. Rdeča barva in opozorilni simbol se prikažeta, kadar prilagodljiva vozna asistenca voznika pozove, naj potrdi svojo pozornost.

Tri različice: digitalni kombinirani instrument
Serijski digitalni kombinirani instrument po diagonali meri 10,25 palca, voznik pa ga upravlja z večfunkcijskega volana. Na prikazovalniku električne moči, ki je na zaslonu poleg merilnika števila vrtljajev, so povzete skoraj vse pomembne informacije o pogonu, od moči prek napolnje­nosti baterije v odstotkih do rekuperacije. Prva doplačilna opcija je Audi virtual cockpit, ki vključuje navigacijski zemljevid in upravljanje infotainment sistema ter omogoča preklapljanje med dvema prikazoma. Najboljša različica je Audi virtual cockpit plus, ki nudi prikaze classic, sport in e-tron; pri slednjem ima najpomembnejšo vlogo prikazovalnik električne moči. Številni prikazi so prosto nastavljivi prek zaslona MMI.

Diagonala do 11,6 palca: osrednji zaslon MMI touch
Zaslon MMI touch z akustično povratno informacijo ima diagonalo 10,1 palca in ločljivost 1.540 x 720 točk. Standardno je zasnovan kot MMI radio plus z DAB-sprejemnikom in je namen­jen upravljanju infotainmenta ter nekaterih komfortnih funkcij, omogoča pa tudi vnos črk s pisanjem z roko. V opcijski večji izvedbi ima zaslon diagonalo 11,6 palca in ločljivost 1.764 x 824 točk. To je doslej največji zaslon v Audijevi ponudbi in bo na voljo konec leta.

Dobro razumevanje: glasovno upravljanje

Kot tretji nivo upravljanja je v Audiju Q4 e-tron na voljo naravno glasovno upravljanje, ki ga voznik aktivira z glasovnim ukazom “Hey Audi”. Razume veliko ukazov in vprašanj tudi v vsak­danjem jeziku, na primer “Kje je najbližja restavracija?”. Če je vozilo opremljeno z MMI navigacijo plus, je v mnogih primerih na voljo spletno preverjanje.

Napreden in zračen: dizajn notranjosti
Novo tehnološko dobo, v katero je vstopil Audi, je mogoče doživeti tudi v notranjosti Q4 e-trona. Armaturna plošča je napredno elegantna in poudarja zračni občutek prostora. Oblikovana je poudarjeno tridimenzionalno, med geometričnimi volumni vlada napetost.

V Audiju Q4 e-tron imajo upravljalno-prikazovalne enote bolj kot kdaj koli doslej tudi vlogo oblikovnih elementov. Digitalni instrument za voznika je kot diamant umeščen med dva volumna – kratkega na levi strani, ki vključuje prezračevalno šobo, in dolgega na desni strani. Sega do sovoznikovih vrat in zajema še več prezračevalnih šob. Pred njim v prostoru stoji osrednji zaslon MMI touch, ki deluje prečiščeno in zračno. Nagnjen je k vozniku in je ergonomsko zelo priročen.

Nad zaslonom je ozek dekorativni element, tako imenovani “tech layer”, ki zaslon povezuje z armaturno ploščo. Za površino obloge so na voljo materiali, kot so odprtoporna lipov les, aluminij v treh različnih izvedbah in umetna masa. Kmalu po prihodu na trg bodo v sklopu paketa notranjosti S line na voljo tudi dekorativni elementi iz tehnoloških hibridnih vlaken, deloma izdelanih iz recikliranega materiala.

Z dekorjem so usklajeni tudi preostali robovi armaturne plošče – tako imenovane akcentuirane površine, ki so na voljo v različnih srebrnih in sivih tonih, odvisno od paketa opreme. Najizrazi­tejša linija poteka vodoravno in armaturno ploščo deli na dve območji, krasi pa jo markanten logotip e-tron. Tik pod njo je upravljalna enota za klimatsko napravo, prav tako obrnjena k vozniku. Spodaj v prostor sega velik “upravljalni otok” v črni panelni optiki. Vključuje kompaktni izbirnik prestav, kapacitivni regulator glasnosti, tipko start-stop, stikalo za opozorilne utripalke in gumb sistema Audi drive select ter tipke za druge funkcije, oblikovane kot belo osvetljena brezšivna dotikala (površine na dotik) v črni panelni optiki.

Prihodnost v rokah: volani z upravljanjem na dotik

Tudi volani v Audiju Q4 e-tron so znanilci prihodnosti na področju mobilnosti. Dvojni dizajn krakov kaže na pripadnost novi generaciji. Štirje krogi na naletnem delu imajo plosko obliko, na spodnjem kraku je napis e-tron. V zgornjih krakih so dotikala v črni panelni optiki; osvetlitev funkcijskih segmentov kaže, katere tipke so v posameznem trenutku aktivne. Vsaka tipka je rahlo izbočena, zaradi česar so tipke jasno razmejene med seboj in jih je lažje uporabljati. Ob pritisku na tipko voznik zazna nežen odziv. Kot pri pametnem telefonu voznik poleg gest na dotik uporablja tudi listanje, na primer pri pomikanju skozi sezname.

Na voljo so različne izvedbe volanov. Pri najboljši različici so v volanu vgrajene tipke za rekupe­racijo med vožnjo brez dodajanja plina, na krakih pa so dvodelne obloge. Ogrevani obroč je spodaj in zgoraj raven, kar dodatno prispeva k futurističnemu ambientu v notranjosti. Naj gre za videz, funkcionalnost ali otipne lastnosti – novi volan nezgrešljivo pooseblja napredni značaj Audija Q4 e-tron.

Visoka stopnja varnosti: sprednja sedeža

Sprednja sedeža v Q4 e-tronu sta plod najnovejšega razvoja varnostne tehnologije. Pri bočnem trčenju se poleg stranskih varnostnih blazin iz desne stranice voznikovega sedeža razpre tudi tako imenovana sredinska varnostna blazina, ki preprečuje, da bi voznik in sovoznik trčila drug ob drugega. Opcijski so ogrevanje sedežev, električno nastavljanje in električno nastavljiva ledvena opora. Sedeži so na voljo v osnovni in športni različici z vizualno integriranimi vzglavniki, opcijsko tudi s prešitim karo vzorcem.

Pri barvah notranjosti lahko kupci izbirajo med črno, jekleno sivo, santos rjavo in pergamentno bež barvo. K skupno devetim paketom opreme spada tudi paket šivov. Za osnovno različico je na voljo pet paketov, za izvedbo notranjosti S line še štirje. Razlikujejo se po vstopnih letvah, barvah lakov za akcentuirane površine, materialu naslonov za roke in stropni oblogi. Vsi opcijski paketi opreme za notranjost vključujejo belo osvetlitev s svetlečimi diodami (LED), lahko pa se odločite za večbarvni paket ambientne osvetlitve plus. Za notranjost S line je na voljo nekaj ekskluzivnih rešitev: osvetljene aluminijaste vstopne letve, pedali z oblogami iz legiranega jekla, črna stropna obloga, vtisnjeni emblem S na naslonjalih sprednjih sedežev, volanski obroč v perforiranem usnju s kontrastnimi šivi in značko S.

Dinamica in Puls: sedežne prevleke iz tkanine z deležem recikliranega poliestra

Notranjost S line lahko veliko ponudi tudi z vidika sedežnih prevlek. Pri klasičnih prevlekah lahko izbirate med kombinacijo usnje/umetno usnje in finim napa usnjem. Nova različica pa je kombi­nacija umetnega usnja in materiala iz mikrovlaken Dinamica. Videti je kot velur in je tak tudi na otip, vendar sestoji iz 45 odstotkov recikliranega poliestra, izdelanega na primer iz tkanine in recikliranih plastenk.

Naslednja možnost za notranjost S line je prevleka Puls, prav tako v kombinaciji z umetnim usnjem. Tudi tu so uporabljene sekundarne surovine: do 50 odstotkov materiala za tekstil je pridobljenega iz recikliranih plastenk, ki se z zahtevnim postopkom predelajo v nit. Nastali material po videzu in otipu dosega enaka merila kakovosti kot običajna tekstilna prevleka. Za izdelavo ene garniture sedežnih prevlek za Q4 e-tron porabijo 26 1,5-litrskih plastenk.

Audi stavi na električni pogon: Q4 e-tron vstopa v nov dinamičen tržni segment
Audijeva električna ofenziva dobiva dodaten zagon: Q4 e-tron sledi Audijevima velikima SUV‑jema e-tron in e-tron Sportback ter športnemu modelu e-tron GT. V Audijevi strategiji elektrifikacije ima Q4 e-tron osrednjo vlogo, saj vstopa v posebno privlačen, hitro rastoč tržni segment: razred kompaktnih SUV-jev. Audijevim kupcem ponuja cenovno privlačen vstop v svet prestižne električne mobilnosti.

Deli novico s prijatelji