Volkswagen Caddy PanAmericana

Kaj za vraga pomeni PanAmericana za novega Caddya? Takoj lahko rečemo, da nič strašnega ali bolečega. Oblikovalci so se odločili, da kupcem ponudijo nekaj več ali več možnosti pri raznolikosti Caddya. Žal moramo takoj razkriti, da je PanAmericana le ena od nivoja opreme za doplačilo 2.763,95 eurov. Poleg omenjene lahko izberete še DarkLabel, ki pa ponuja manj in je posledično cenejša za 898 eurov. Kaj prinaša PanAmericana, razkrijemo skozi članek. Lahko le rečemo, da smo vozili močnejši dizelski motor v kombinaciji samodejnega menjalnika.

Videz, prostornost in praktičnost

Caddy PanAmericana se po zunanjosti loči od drugih, da ima na strani vozila nalepke PanAmericana, odbijača iz črno-sive plastike, blatniki nekoliko razširjeni in zavarovani s plastiko. Zadnja stekla so zatemnjena, strešni nosilci so v srebrni barvi, ogledala, kljuke in ogledala v črni barvi. Testni Caddy je bil obut v 18 palčna lahka platišča. Imel je led žaromete in dnevne luči spredaj-zadaj. 

Potniška kabina novega Caddya ne prinaša veliko izboljšav, saj so precej varčevali pri plastiki in vgradili zelo trdo in ceneno. Predhodnik je imel tudi trdo plastiko, a je bila že na videz bolj kakovostna. Tu lahko rečemo, da je za nas to večji minus glede na ceno vozila. Sedeži so v oblazinjenju tkanine Pinestrip, volan in prestavna ročica oblečena v usnje, klimatska naprava je dvoconska, samodejna, voznikovi števci digitalni. Na sredini armature se bohoti največji barvni zaslon na dotik v velikosti 25,4 centimetrov Ready Discover, preko katerega lahko spremljamo radio, ki prihaja iz šestih zvočnikov. Voznikov digitalni zaslon in sredinski zaslon sta pretežno obarvana v modro barvo in ni moč kaj večjih sprememb. Žal navigacijo smo lahko spremljali le preko telefona. Odlagalnih mest je v notranjosti dovolj, tisti, ki ga bodo uporabljali za delo, lahko manjše stvari odložijo v reže na armaturi, ki so ideale za nabiranje prahu. Sovoznikov sedež lahko poklopimo naprej in s tem pridobimo več prostora za natovarjanje daljših predmetov. Za zagon motorja ne potrebujemo ključa, ampak le pritisnemo na gumb. Potniki lahko izkoristijo C-USB za polnjenje svojih pametnih telefonov ali poslušanje priljubljene glasbe. Potnika zadaj lahko uporabita namensko mizico, ki sta nameščeni na voznikov in sovoznikov sedež.

Prtljažni del je pri Caddyu precej uporaben in bo zadovoljiv še tako zahtevne družinske ali poslovne uporabnike. Prtljažno dno je od samega začetka popolnoma ravno in tako ostaja, ko odstranimo zadnja sedeža. Pri uporabi zadnjih sedežev je prostora v prtljažniku za 1.720 litrov in po odstranitvi le teh se poveča na skupno 3.105 litrov. V sam prtljažni predel se lahko natovori cel otroški voziček, pralni stroj ali kolo in še kaj bi se našlo. Precej uporabni sta dve led lučki, ki sta nameščeni na notranji strani prtljažnih vrat, ki v večernem času dobro osvetlita prtljažnik in bližnjo okolico. To pride prav, če bi vozilo uporabili za taborjenje.

Varnost

Novi Caddy je na testih Euro NCAP dosegel vseh 5 varnostnih zvezdic, kar je pohvalno. Opremili so ga z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi in pomagali vozniku. Ima sistem eCall v primeru prometne nesreče, funkcijo večnaletnega zaviranja, elektronski stabilizacijski program, EDS, ABS, ASR, šest zračnih blazin. Sistem za nadzor prometa Fron Assist s funkcijo zaviranja v sili pešcev ali kolesarjev, asistenca za izogibanje oviram in zaviranje v sili pri zavijanju v levo.

Vozne lastnosti

Največja novost ali sprememba novega Caddya od svojega predhodnika je zadnje vzmetenje, saj je imel do sedaj Caddy listnato vzmetenje in nekateri ga niso imeli radi, ker je bilo trše in ne tako konfortno. Prednost tega vzmetenja je bilo, da smo lahko prtljažni prostor precej bolj obremenili s tovorom. Novi Caddy je zaradi novosti bolj mehek in pri vožnji na trenutke bolj plavajoč v ovinkih. Potniki imajo več udobja, mehkobe, a mi se bolj nagibamo k prejšnjemu, ker imamo osebno rajši bolj čvrsto vzmetenje. Drugače je sama vožnja udobna, sedeži konfortni, prilagodljivi in vsi potniki imajo dovolj prostora za noge. Zaradi same zasnove vozila je notranjost precej zračna, prostorna in svetla.

Informacije o motorju

Novi Cady ima na voljo tri različne motorje, a prevladuje dizelski motor prostornine 2.0 litra, ki je lahko z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Izberemo lahko še motor 1.5 TGI ali 1.5 TSI. Štirikolesni pogon je mogoč le pri šest stopenjskem ročnem menjalniku. Testni Cady PanAmericana je bil opremljen s najmočnejšim dizelskim motorjem prostornine 2.0 litra in s 123 »konji«. Njegov predhodnik je imel 150 konjev in 6 stopenjski samodejni menjalnik, kar ni bilo slabo. Teh nekaj več konjev se je precej poznalo pri vleki kakšne težje prikolice ali pri natovorjenem prtljažniku. Volkswagen je zmanjšanje koncev opravičil zaradi zadoščanju ekoloških standardov. Nov Caddy ima, kot rečeno, nekoliko manj konjev in posodobljen menjalnik, ki ima sedaj 7 prestav. Motor teče gladko in v testni kombinaciji bi lahko rekli, da je to popolna izbira. Ob primerni vožnji ima motor lahko precej nizko porabo, pod pogojem, da ga ne ženemo nad 130 km/h, saj takrat postane precej žejen. Na testu smo imeli najnižjo porabo 4,8 litra, a pri nekoliko bolj dinamični vožnji in vožnji po avtocesti se je ta v povprečju gibala pri 5,5 litrih. Najvišja hitrost, ki jo Caddy doseže je 186 kilometrov in na prevožen kilometer izpusti 137g emisij CO2.

Končno mnenje

Caddy prinaša kar nekaj novosti, sprememb in kakšno pomanjkljivost, ki je niso vzeli iz predhodnika. S dodatno opremo PanAmericana dobi veliko na samem zunanjem kot tudi notranjem izgledu. Sama oddaljenost od tal testnega Caddya PanAmericana je ne spremenjena glede na klasično izvedenko. Caddy je namenjen predvsem družinam ali podjetnikom, ki imajo več pod palcem. Zadnja leta je vse manj družinskih enoprostorcev ali pa jih sploh ni več, saj so na prvem mestu športni terenci in zadnje leto, dve še manjši »kombiji«, ki so nadomestili enoprostorce. V Caddyu lahko z lahkoto sedi pet potnikov in imajo s seboj veliko prtljage.

Kljub temu da naj bi počasi iz trga umaknili dizelski motorji, jih je teh največ na izbiro pri novem Caddyu. Glede čistega okolja bi lahko z razvojem motorjem z notranjim izgorevanjem postorili še marsikaj, a proizvajalci vidijo več dobička v električnih vozilih in posledično ne čistejšega okolja, kot to oni zagovarjajo. Lobisti so očitno v Evropskem parlamentu ali prometnem resorju dovolj dobro lobirali, da so sklenili, da se do 2035 oz. sedaj po novem 2045 ne bo več izdelovalo vozil z motorjem notranjim izgorevanjem. Kaj bo, še do takrat pustimo stati, ker sedaj se že vidijo določene pomanjkljivosti električnih vozil, ko na trgu primanjkuje električne energije. Lahko bi rekli, da je vse skupaj ena sama farsa.

Da se vrnimo k našemu uporabnemu Caddyu PanAmericana, lahko poteši še tako zahtevne uporabnike, saj ima vse od A do Ž. Je uporaben, varen avto z vsemi varnostnimi sistemi in pomagali vozniku. Pogrešali smo bolj kakovostno plastiko v notranjosti na dotik in sam videz. Verjamemo, da bi lahko s samo strukturo, odtisom v plastiko, naredili veliko. Motor je dober in zna biti zelo varčen. V primeru, da bi potrebovali prostoren avtomobil in bi bil nam klasični potniški kombi prevelik, bi izbrali Caddya za prvo družinsko vozilo. Se bi zavedali, da se odšteje več kot za konkurenco, a v zameno ima Caddy kaj več kot oni in tudi kaj manj.

Novi Caddy je na voljo v različnih karoserijskih izvedenkah Caddy, Caddy Maxi, Caddy Krpan, Maxi Krpan in tovorni Caddy Cargo ali Cargo Maxi. Cenik je precej obsežen in dolg glede na motor, pogon, menjalnik, nivo opreme, vrsto karoserije in še kaj, Klasični Caddy se prične pri 24.853 eurih, tovorni 21.202 eurih, prvi »zaključi« pri 41.055 eurih in drugi 31.428 eurih. Seveda lahko iz samega seznama dodatne opreme dodamo še marsikaj.

Osnovna tovarniška garancija zajema dve leti, a lahko vsak kupec to podaljša na štiri leta ali 120.000 kilometrov za 543 eurov ali za peto leto in 160.000 kilometrov 427 eurov oziroma za šesto leto in 200.000 kilometrov 854 eurov.

Plusi: prostorna in uporabna notranjost, primeren dizelski motor v kombinaciji samodejnega menjalnika, udobje za vse potnike, vzmetenje zadaj.

Minusi: trda-cenena plastika v notranjosti, visoka cena.

Cena testnega vozila: 40.077 eurov.

Specifikacije:

Motor: 2,0-litrski turbodizelski
Moč motorja: 90 kW (123 KM) od 2.750 do 4.250 vrt./min.
Navor: 320 Nm od 1.600 do 2.500 vrt./min.
Menjalnik: samodejni DSG
Prestave: 7
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 186 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Emisije CO2 (WLTP): 137 g/km
Povprečna poraba: 5,5/100 km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: dizel
Prostornina prtljažnika: 1.720-3.105 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,4 m
Masa vozila: 1.732 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 225/45)

Deli novico s prijatelji