Škoda Kodiaq RS

Škoda prav nič ne zaostaja od konkurence v segmentu velikih športnih terencev. Svojega so poimenovali Kodiaq, ki je atraktiven na pogled predvsem v rdeči barvi. Pod pokrovom se nahaja najmočnejši dizelski motor in v notranjosti veliko udobja kot tudi dodatne opreme. Kot smo že vajeni, vsa dodatna oprema precej dvigne osnovno ceno velikega Kodiaqa. Ne smemo pa pozabiti še na dobre vozne lastnosti, ki so res dobre.

Videz, prostornost in praktičnost

Živa rdeča barva športnemu terencu precej paše, saj ga naredi atraktivnega in izstopajočega. Že na zunaj lahko kaj hitro spoznamo, da je Kodiaq precej velik in zmogljiv terenec. Na sebe opozori z velikimi 20 paličnimi športnimi platišči, agresivno masko z napisom VRS, pokončnimi črnimi režami za zrak motorja. Spredaj in zadaj so uporabili ostre led dnevne luči, spredaj so led žarometi, ki pokažejo v noči svojo uporabnost. Okoli stranskih oken je vidna črna obroba, ki poudari stransko linijo.   

Voznikov in sovoznikov sedež je športen, ki za oba poskrbi za dober oprijem pri dinamični vožnji, a še vedno je precej udobja oz. konforta. Šivi po armaturi, volanu in sedežu so rdeči. Na sedežu lahko opazimo vdelano vezenje v rdečo-beli barvi logotip VRS. Stopalke so športne, trikraki volan oblečen v perforirano usnje. Voznik spremlja vse informacije na digitalnem prikazovalniku in na osrednjem predelu armature še velik multifunkcijski zaslon na dotik. Za vse glavne sisteme funkcije so ohranili mehanske gumbe. Voznik lahko elektronsko nastavi v vse smeti in shrani tri pozicije sedeža. Odlagalnih mest bo dovolj, prostora na zadnji klopi je precej. V notranjosti lahko najdemo kar nekaj skupnih značilnosti iz znamke Volkswagen. Na strehi je veliko panoramsko okno, ki je v dveh delih in 1/3 je moč odpreti.

Glede na to, da je Kodiaq velik športni terenec, nas v prtljažnem predelu pričaka zajetnih 835 litrov prostora, prilagodljivo prtljažno dno, ki ga lahko prilagodimo s dvojnim dnom. Zadnja klop je deljiva v razmerju 40:20:40 in ko jo podremo v celoti, se prtljažni predel poveča na 2.065 litrov, kar ni tako malo. V kolikor se na potovanje odpravita dve odrasli osebi in nimata preveliko prtljage, lahko izkoristita športnega terenca za kakšno noč, dve ali tri za spanje v njem. Testni Kodiaq je mel za doplačilo vgrajeno elektronsko vlečno kljuko, ki jo je bilo moč aktivirati s gumbom v prtljažniku.

Varnost

Škoda Kodiaq RS ima vgrajenih devet varnostnih blazin, aktivni tempomat, dinamično uravnavanje podvozja, samodejno parkirno zavoro in Auto Hold, ESC, ABS, MSRm ASR, EDS, HBA, DSR, RBS in MKB. Sistem za zaviranje v sili Front Assist, na zadnjih sedežih ISOFIX sidrišča, pri izbiri Offroad profila asistenco za spuščanje po klancu navzdol, sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, varnostni sistem s funkcijo prednapetja prednjih varnostnih pasov. 

Vozne lastnosti

Kodiaq RS ima samodejni menjalnik DSG, ki deluje samodejno ali pa ga pri dinamični vožnji sami upravljamo s ročicama ob volanu. Športni terenec je opremljen z vsemi sodobnimi pomagali vozniku za vožnjo kot tudi za varnost. Kodiaq se kljub svoji velikosti, oddaljenosti od tal 20 centimetrov drži ceste dobro. Pri dinamični vožnji skozi ovinke ne prihaja do pretiranega nagibanja potniške kabine. Štirikolesni pogon poskrbi, da se vse štiri pnevmatike dodobra držijo cestišča in ne izgubijo dobrega oprijema. Sodobni športni terenci verjetno redkokdaj obiščejo brezpotja, a v kolikor se znajdemo izven asfaltiranih cest, se bo tam dobro počutil. Vzmetenje je elektronsko nadzorovano, ki se nastavlja glede na izbrani vozni program.

Informacije o motorju

Spredaj in zadaj lahko kaj hitro vidimo oznako VRS, kar pomeni, da velikega športnega terenca žene najmočnejši bencinski motor prostornine 2.0-litra. Turbobencinski štirivaljnik premore 241 konjev in 370 Nm navora. Najvišji navor se doseže že pri 1.600 vrtljajih. Zaradi moči ima Kodiaq kar visok izpust emisij CO2, kar znaša 205g/km. Motor se upravlja s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG, ki je poznan in dela dobro. Sam motor je uglajen in po potrebi precej odziven. Pri vsakodnevni vožnji na odprtih cestah porabi v povprečju 8,6 litrov, a poraba se pri bolj dinamični vožnji kaj hitro zviša na 9,7 litrov.

Končno mnenje

Škoda je poskrbela za dober izgled Kodiaqa, ki ima športne sposobnosti, tudi terenskih, a težko verjamemo, da bi ga kakšen lastnik gnal po brezpotjih. Škodin velik športni terenec je zelo udoben potovalni terenec. Motor in menjalnik sta dobro usklajena. Vozne lastnosti so odlične. V notranjosti nam ponudi veliko prostora, udobja in dobrih materialov. Prtljažnik je velik in uporaben za večje družine ali počitnice.

Cena »osnovnega« modela RS, ki je samo en, se prične pri 46.898,00 eurih. Seznam opreme RS je precej dolg, a še vedno si lahko marsikaj omislimo iz seznama dodatne opreme. Škoda ima 4-letno jamstvo z omejitvijo kilometrov do 160.000 km v vrednosti 536,00 eurov.

Plusi: vozne lastnosti, motor, udobje, bogata notranjost.

Minusi: končna cena.

Cena testnega vozila: 51.206,00 eurov.

Specifikacije:

Motor: 2,0-litrski turbobencinski
Moč motorja: 180 kW (245 KM) od 5.250 do 6.500 vrt./min.
Navor: 370 Nm od 1.600 do 4.300 vrt./min.
Menjalnik: samodejni DSG
Prestave: 7
Pogon: štirikolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 234 km/h
0-100 km/h: 6,5 s
Emisije CO2 (WLTP): 203 g/km
Povprečna poraba: 8,6/100 km
Prostornina posode za gorivo: 58 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 835-2.065 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 12,2 m
Masa vozila: 1.794 kg
Platišča: 20 palična (pnevmatike 235/50)

Deli novico s prijatelji