Na trgu je precej širok nabor športnih terencev, med katere sodi tudi Seat Arona. Arono odlikuje privlačen dizajn in premišljeno oblikovana notranjost. Ker gre za malega športnega terenca, ne morete pričakovati, da bo od znotraj prostora na pretek. Arona je primerna kot drugi avto oziroma za starejše pare. Naš testni model je bil bogato opremljen in je deloval zelo solidno. Poganjal ga je močnejši motor v kombinaciji z avtomatskim menjalnikom.
Videz, prostornost in praktičnost
Arona na zunaj izgleda precej dobro, obuli so jo v velika 18 palčna platišča. Dvobarvna karoserija ji daje še dodaten pečat, terenski dodatki spredaj in zadaj pa so zadetek v polno. Stranska linija poudari simpatičnost vozila. Na strehi so prtljažne letne v poliranem kromu, ogledala pa so v barvi strehe. Kupci lahko izbirajo med desetimi barvami karoserije. Sama streha je lahko za doplačilo v črni, sivi ali beli barvi. Spredaj in zadaj so vidne LED luči, sprednji žarometi pa so prav tako LED.
Arona se pred svojimi tekmeci odlikuje po notranjosti, saj je ta elegantna in na pogled privlačna . Moramo omeniti, da notranjost precej poveča »vrednost« Arone. Res je, da na plastika na vratih ni najbolj kakovostna, vendar lahko rečemo, da je v celoti notranjost dobro zgrajena. Spredaj je dovolj prostora in udobja, vključno z dovolj prostora za glavo. Večji potniki zadaj bi se lahko pritoževali nad pomanjkanjem prostora, vendar ne smemo pozabiti, da gre to za malega športnega terenca. Zadnja vrsta sedežev je bo bolj primerna za otroke ali najstnike.
Notranjost je res elegantna in sodobna, z zaslonom na dotik v velikosti 9,2 palcev, ki se bohoti na sredini armaturne plošče. Zanimiva je aluminijasta obloga, ki leži po dolžini armature in s tem vizualno poveča potniški prostor. Voznik spremlja vse potrebne informacije na 8-palčnim digitalnem zaslonu. Pohvalno je, da so ohranili še klasične mehanske gumbe. Sedeži so oblazinjeni s kakovostnim blagom in so udobni tako spredaj kot tudi zadaj. Glede na velikost vozila je tudi odlagalnega prostora dovolj.
Pozitivna stran prtljažnega prostora je njegova kvadratna oblika, zaradi česar je zelo uporaben. Prtljažno dno je dvojno in si ga lahko po želji prilagajamo v dveh nivojih. Pri vsakodnevni uporabi prtljažnika imamo na voljo 400 litrov prostora. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60:40, in ko jo podremo v celoti, se prtljažni prostor poveča na 1.280 litrov. Pohvaliti je potrebno zelo nizkem robu prtljažnika, kar omogoča enostavnejšo uporabo prtljažnega prostora. Prtljažni prostor ni največji med konkurenti, a tudi ni najmanjši.
Varnost
Pri Aroni so poskrbeli za varnost in jo že v osnovi opremili z vsemi potrebnimi varnostnimi sistemi ali pomagali vozniku. Na seznamu dodatne opreme najdemo še kar nekaj paketov varnostnih sistemov ali pomagal vozniku. Na testih EuroNCAP je Arona osvojila vseh pet varnostnih zvezdic. Višji nivo opreme je že res dodobra opremljen z asistenčnimi sistemi, a za bolj zahtevne uporabnike so pripravili še dodatnih 5 paketov.
Vozne lastnosti
Zahvaljujoč dobrin prilagoditvam, se voznik ne more pritoževati nad samim položajem za vožnjo. Arona se res lepo pelje, odlično krmiljenje pa omogoča enostavno vožnjo tako po mestu kot tudi izven njega. Odlično se pelje po ovinkastih podeželskih cestah. Sam povišan položaj voznika, majhnost vozila in odzivni sistemi, je Arona popoln sopotnik za mlade kot tudi starejše voznike. Vožnja je precej čvrsta, med samo vožnjo pa v notranjost prodira zelo malo hrupa. Sedeži so dovolj udobni tudi za dolga potovanja.
Informacije o motorju
Za Arono so pripravili dva bencinska motorja. Prvi je litrski bencinski motor s 115 konjskimi močmi in pri njem lahko izbiramo med ročnim šest stopenjskim menjalnikom ali pa samodejnim sedemstopenjskim DSG. Testna Arona je imela pod pokrovom močnejši motor prostornine 1,5-litra s 150 konjskimi močmi, v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG. Motor lepo prede in je poskočen, saj ima 250 Nm navora že pri 1.500 vrtljajih. Pogon ima le na prednja kolesa. Sam pospešek od 0 do 100 km/h znaša 8,2 sekunde, z enim rezervoarjem, ki ima prostornine 40 litrov, pa smo lahko prevozili slabih 700 kilometrov.
Končno mnenje
Z Arono lahko z nekaj dodanimi dodatki, dvobarvno karoserijo precej izstopamo iz množice. Seat Arona ponuja veliko že v osnovi, zahvaljujoč višjemu paketu pa nismo pogrešali nobenega izbranega dodatka s seznama dodatne opreme. Seveda, ko vidimo končno ceno testne Arone, lahko za trenutek »nehamo« dihati. Arona je eden bolj prefinjenih malih športnih terencev.
Zaradi čvrstega vzmetenja je Arona zabavna za vožnjo po ovinkastih cestah, motor pa je odziven. V kolikor bi iskali malega športnega terenca, bi se lahko Arona znašla v garaži. Cena je res da nekoliko visoka glede na samo velikost vozila. A dan danes ni nič več poceni ali še manj, da bi nam kaj podarili.
Arona je na voljo le še v dveh nivojih opreme: Hola in FR. Cena vstopnega modela Hola se prične pri 20.399 evrih in je na voljo le s šibkejšim motorjem. Model FR je na izbiro pri vseh različicah, cena pa se začne pri 23.446 evrih in »konča« pri 27.016 evrih. Seznam dodatne opreme je precej dolg in lahko cena kaj hitro zraste za nekaj tisočakov.
Plusi: dobre vozne lastnosti, dober motor, varčnost, fizična stikala, dober izgled.
Minusi: cena, malo prostora zadaj.
Cena testnega vozila: 30.570 evrov
Specifikacije
Motor: 1,5-litrski turbobencinski Euro 6D
Moč: 110 kW (150 KM) od 5.000 do 6.000 vrt./min.
Navor: 250 Nm pri od 1.500 do 3.500 vrt./min.
Menjalnik: samodejni
Prestave: sedem
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 210 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Emisije CO2: 142 g/km
Povprečna poraba: 6,5 l/100km
Prostornina posode za gorivo: 40 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 400/1.280 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 10,6 m
Masa vozila: 1.268 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 215/45)



























