Renaultov električni Twizy80 – prvi test v Sloveniji!

 
Renault je Twizyja prvič predstavil leta 2009 v Frankfurtu, kot konceptno električno vozilo. Šest let kasneje se z njim že lahko vozimo po slovenskih cestah. Twizy je nekakšen križanec med skuterjem in avtomobilom. Sopotnik sedi za voznikom, zato bi ga lahko poimenovali kar “tandemski” štirikolesnik.
Twizy v dolžino meri 2,34 metra, v širino pa 1,2 metra, kar pomeni, da bi lahko na običajno parkirno mesto parkirali kar tri Twizyje. Ponuja nekaj resnično drugačnega, veliko zabave, dobre volje in smeha, na cesti pa zbuja več pozornosti od še tako atraktivnega vozila. V teh vročih dneh je vožnja s Twizyjem pravo olajšanje, saj nas po malem hladi piš vetra.
Za dobrih 75 kilometrov poti bomo zapravili le za 1 evro “goriva”. Twizy je pravi šarmer, ki še tako zagrenjenim ljudem na obraz pričara nasmeh.
Videz, prostornost in praktičnost
Za Twizyja bi lahko rekli, da je trenutno najbolj atraktivno štirikolesno “mestno” vozilo na slovenskih cestah. Izbiramo lahko med štirimi barvami karoserije ter tremi barvami strehe in vrat. Obut je v 13-palčna platišča, za doplačilo pa lahko izberemo tudi dvobarvna lita platišča. Naš testni Twizy je bil v oranžno – črni barvni kombinaciji, zaradi česar je res izjemno vpadljiv.
V ospredju izstopata dva visoko nameščena okrogla žarometa, s strani ima obliko elipse, zadaj pa ima ozek, visok zadek, v katerega so vgradili podolgovato zavorno luč in par smerokazov. Največja posebnost pa sta dvoje stranskih “škarjastih” vrat, ki se odpirata navzgor. V primeru dežja nam na prednjem vetrobranskem steklu za dober pogled na cesto skrbi brisalec (doplačilo 180 evrov), v kombinaciji gretja stekla. Testni Twizy je omogočal tudi pogled v nebo skozi dva strešna okna. Vendar zna v sončnih dneh to hitro postati moteče, saj sonce pošteno greje voznikovo glavo in še kaj. Na dvobarvnih 13-palčnih platiščih so nameščene pnevmatike znamke Continental, dimenzij spredaj 125/80 in zadaj 145/80.
Enako kot zunanjost, je zanimiva tudi notranjost, ki je v dveh oziroma v treh barvnih odtenkih. Glede na to, da je kabina odprta, je notranjost preprosta, trdno zgrajena in primerna za vse vremenske pogoje. Plastika je odporna na “udarce”, kljub  temu pa je še vedno estetska. Armatura je enostavna. Na njej so voznikov moder digitalni prikazovalnik, dva zaprta predala in trije glavni gumbi za upravljanje vozila. Na prikazovalniku lahko spremljamo hitrost, prevožene kilometre, stanje baterije, domet vozila, s kakšnimi vrtljaji vozimo in kako varčna je naša vožnja. V levem predalu se nahaja 12V vtičnica, desnega pa lahko celo zaklenemo. Oba predala skupaj nudita približno pet litrov prostora. Volan je normalne velikosti, zaradi česar lahko Twizyja enostavno upravljamo. V kabini je dovolj prostora za dve veliki odrasli osebi. Za zadnjim sedežem se nahaja še manjši odlagalni prostor, ki služi za varnostni trikotnik, prvo pomoč in še za kakšno malenkost.
Varnost
Za varnost voznika in sovoznika skrbi posebno zasnovana šasija, ki se v primeru trka od spredaj ali zadaj primerno deformira in s tem absorbira sile trka. Organizacija EURO NCAP zaradi drugačnosti vozila, ki ni vsakdanje, ni mogla podati prave ocene zaradi visokih standardov, ki se vsak dan višajo. Vendar lahko zaradi same zgradbe predvidevamo, da je Twizy vsekakor bolj varen od skuterja. Voznik ima eno zračno blazino, štiri-točkovni varnostni pas, potnik zadaj pa tri-točkovnega. Za varno ustavljanje skrbijo štirje zavorni diski. Ročne zavore ne moremo sprostiti brez ključa za vžig vozila. Za doplačilo 250 evrov, si lahko vgradimo tudi alarmno napravo, saj Twizy na vratih nima ključavnic.
Vozne lastnosti
Twizy je primeren za vsakogar, ker je enostaven za vožnjo in zelo okreten, saj potrebuje samo 3,4 metra prostora, da ga obrnemo za 360⁰. S pritiskom na stopalko za plin kaj hitro dosežemo 50 km/h oziroma končno hitrost, ki je okoli 85 km/h. Voznikov sedalni položaj je dober in mu omogoča dober pogled iz vozila. Nekaj manjših težav smo imeli pri vzvratnem parkiranju, saj sta zunanji ogledali na trenutke zavajajoči, ker ne vidimo prave globine do ovire. Uporabili smo staromodni način vzvratne vožnje – iz vozila smo enostavno pomolili glavo in brez težav obšli stebričke. Volan je direkten, kot pri gokartu, in nima servo ojačevalnika. Vzmetenje zaradi svoje trdote nudi dober oprijem v ovinkih, vendar se v potniški kabini posledično povečajo tresljaji pri vožnji preko udarnih jam.
Informacije o motorju in bateriji
Elektromotor moči 13 kilovatov (17 konjskih moči) nudi 57 NM navora s 7.500 vrt./min. Pogon je na zadnji par koles preko reduktorja. Po tehničnih specifikacijah naj bi testni Twizy80 dosegel maksimalno hitrost 80 km/h, a prikazovalnik je pokazal še dodatnih sedem kilometrov na uro več.  S Twizyjem lahko zapeljemo tudi na hitro cesto ali avtocesto. Masa vozila je razporejena v razmerju 45 odstotkov spredaj in 55 odstotkov zadaj. Skupna masa vozila z baterijo znaša 474 kilogramov.
V Twizyja so vgradili litij-ionsko baterijo s kapaciteto 7 kWH. Masa baterije znaša 98 kilogramov in jo lahko polnimo na domači vtičnici za 220 V ali pa na hitri polnilni postaji. Sami smo ga doma napolnili v dobrih treh urah, na polnilni postaji pa v eni uri.  Z merilcem električnega toka smo izmerili, da smo za eno polnitev porabili slab evro. Z enim evrom “goriva” je tako mogoče s pametno vožnjo narediti od 70 do 80 kilometrov. Baterija se polni tudi pri zaviranju ali pri vožnji po klancu navzdol.
Renault je za vsa svoja električna vozila pripravil paket najema baterij. V primeru okvare ali da polnilna kapaciteta pade pod 75 odstotkov, vam baterijo brezplačno zamenjajo. Najem baterije vključuje tudi pomoč na cesti, ki vam je na voljo 24 h/dan, 365 dni/leto.
Pred nakupom se lastnik lahko odloči za kakšno obdobje jo bo najel (12, 24, 36 mesecev) in koliko kilometrov bo naredil (7.500, 10.000, 12.000 in 15.000 km/leto). Najceneje je, če se odločimo za časovni najem 36 mesecev in če ne nameravamo prevoziti več kot 7.500 km/leto. V tem primeru mesečni najem znaša 50 evrov.
Končno mnenje
Twizy je zgrajen iz jeklene konstrukcije, katero so oblekli v dvobarvno atraktivno plastiko. Ponuja veliko osebne personalizacije, s katero si lahko sestavimo edinstvenega Twizyja. Vsi dodatki dvignejo ceno še za kakšnega tisočaka. S Twizyjem lahko samo z enim evrom prevozimo do 80 kilometrov! V toplih in sončnih dneh je vožnja z njim še posebej prijetna. In kaj hitro se moramo sprijazniti, da je večina občudujočih pogledov namenjenih atraktivnemu Twizyju in ne nam. Prvič do sedaj smo s težkim srcem vrnili ključe testnega vozila, saj smo se v Twizyja zaljubili na prvi pogled.
Pri nakupu električnega Twizyja lahko od države dobimo tudi subvencijo v višini 3.000 evrov. Po moči lahko izbiramo med Twizy 45 in 80, nivoji opreme so trije, povrhu pa obstaja še model Twizy Cargo. Najcenejši Twizy45 Urban po ceniku stane 6.490 evrov, cena za Sport80 pa se konča pri 9.590 evrih. Twizy45 Cargo lahko kupimo za 7.490 evrov, Cargo90 pa za 8.999 evrov.
Naš testni Twizy80 Urban je imel še precej dodatne opreme, kot je panoramska streha, kovinska barva, brisalec, gretje vetrobranskega stekla, stranska vrata, notranjost v beli barvi, oblazinjenje v dveh odtenkih ter 13-palčna lahka platišča v kombinaciji dveh barv.
Plusi: poceni vožnja, nič emisij CO2, atraktiven videz, uporaben mestni štirikolesnik za dva.
Minusi: trdo vzmetenje, nima stranskih oken, draga dodatna oprema.
Cena testnega vozila: 6.613 evrov
Specifikacije
Motor: električni
Moč: 13 kW pri 7.500 vrt/min
Prenos moči: reduktor
Navor: 57 Nm pri 7.500 vrt/min
Baterija:  litij-lionska
Teža Baterije:  98 kg
Menjalnik: /
Prestave: /
Pogon: 2-kolesni zadaj
Zavore: spredaj in zadaj diski
Največja hitrost: 80 km/h
0-45km/h: 6,1 s
Emisije CO2: 0 g/km
Povprečna poraba toka: 6,5 kWh/75 km
Prostornina baterije: 7 kWh
Čas polnjenja 0-100%: 3,5 ure ali 1 ura
Gorivo: elektrika
Zavore: /
Varnost: 1x zračna blazina, spredaj štiritočkovni varnostni pasovi in zadaj tritočkovni
Prostornina prtljažnika: /
Obračalni krog: 3,4 m
Masa vozila: 474 kg
Dovoljena obremenitev:  115 kg
Platišča: 13 palcev

Deli novico s prijatelji