Renault ZOE Intens

 
Pred tedni so naši severni sosedje “sprožili” pobudo, da bi z letom 2030 prenehali  s proizvodnjo motorjev z notranjim izgorevanjem.  Je s tem električni ZOE že avtomobil prihodnosti?  Renault ZOE je vsekakor zelo zanimiv in uporaben električen avto za prave užitke po mestu. Manjša hiba našega testnega ZOE je bila, da je imel omejen doseg na 170 kilometrov. Po novem je pričel Renault vgrajevati v ZOE boljše in močnejše baterije, s katerimi lahko po njihovih testih prevozimo do 400 kilometrov z enim polnjenjem. Ta številka je dosežena v optimalnih pogojih, v praksi pa lahko  pričakujemo kakšen kilometer manj.
Za volanom ZOE smo se počutili zelo domače, s tem, da je bila vožnja še bolj mirna, tišja in brez tresljajev kakršnega koli motorja. Električni ZOE se najbolje počuti v mestu pri hitrosti do 60km/h, saj je pri takšnem pogoju poraba najnižja.
Videz, prostornost in praktičnost
ZOE je na zunaj bolj trebušaste oblike. Od spredaj je kot kakšna vesoljska ladja, ki jo bodo vsak čas izstrelili v vesolje. Oblikovalci so morali ZOE oblikovati tako, da ima čim manjši zračni upor in še vedno dobro izgleda. To jim je nekako uspelo, saj iz okolice pritegne kar nekaj pogledov. Spredaj in zadaj ima velike, trebušaste odbijače, v katere so vgradili dnevne LED luči. Potniška kabina je nekoliko višja od Clia. Za manjšo izgubo električne energije so ga obuli v posebna 16-palčna lahka platišča in Michelinove pnevmatike.
Notranjost ZOE je minimalistična, a še vedno moderna. Plastika je dvobarvna v kombinaciji črne in krem bele barve, v stranski del sedežev pa so dodali belo “usnje”. Prednja sedeža sta velika in zelo udobna. Voznikovi prikazovalniki niso klasični, saj je te zamenjal digitalni zaslon, ki ves čas prikazuje stanje baterije, hitrost, domet, porabo in polnjenje baterije med vožnjo oz. zaviranjem. Kljub temu, da je vsa plastika v notranjosti popolnoma trda, izgleda na videz še vedno dobro. Kot je pri Renaultu že znano, ima tudi ZOE na osrednjem delu armature nameščen sedem palični zaslon na dotik s sistemom R-Link. Vsi nivoji opreme imajo že v osnovi navigacijski sistem (kartografijo Adriatik), sistem za povezavo s pametnim telefonom, preko katerega lahko tudi naložimo različne aplikacije, poslušamo glasbo iz USB-ključka itd.
Dodana novost je program Z.E. Interactive, ki lastniku omogoča, da vnaprej nastavi čas in željeno temperaturo kabine, med tem, ko se avto polni na električnem omrežju. Torej dodatno udobje, ki omogoča, da se v poletnem času usedemo v že ohlajeno ali v hladnejšem času v ogreto potniško kabino, hkrati pa privarčujemo na baterijah.
Na zadnji klopi je dovolj prostora za dve odrasli osebi ali za pritrditev dveh otroških sedežev. Posebnost ZOE je tudi ta, da ima na sovoznikovem sedežu prav tako možnost ISOFIX pritrdišča (otroškega sedeža). Prtljažnik ZOE je velikodušen, saj ima 338 litrov prostora in skupno 1.225 litrov, ko podremo klop.  Ta se lahko podre samo v celoti in je ni možno deliti. Pri podrtju le-te nastane visoka stopnica, kajti pod klopjo se nahajajo baterije. Za shranjevanje polnilnih kablov  bi se lahko našel kakšen primernejši prostor pod prtljažnim dnom.  Namreč na videz cenene  plastične vrečke zasedajo velik del prtljažnega prostora, ki se lahko med vožnjo vozijo sem ter tja, ker niso vpete.
Varnost
Skrb za slabo varnost pri ZOE je odveč, saj je ta opremljen s štirimi zračnimi blazinami, sistemi ABS, ESP, ASR in sistemom za pomoč pri speljevanju iz klanca. Poleg  neštetega ima še senzorje za nadzor tlaka v pnevmatikah, na zadnjih sedežih dva pritrdišča ISOFIX in prav tako na sovoznikovem sedežu. Na testih Euro NCAP je ZOE dosegel vseh pet varnostnih zvezdic in po zagotovilih varnostnih inženirjev v primeru nesreče ni bojazni glede visoke napetosti baterij. Za lažjo vzvratno vožnjo nam pomaga zadnja parkirna kamera. Parkirnih senzorjev ZOE nima.
Vozne lastnosti
Vožnja z električnem ZOE je udobna, izredno tiha,  na trenutke še preveč, saj nas lahko kakšen zasanjani pešec tudi spregleda. Na vseh cestah je vožnja dobra in gladka. Hrup iz okolice je dobro dušen pri nižjih hitrostih.  Ta se pojavi na strani vrat pri hitrosti nad 70 km/h, kjer primanjkuje zvočne izolacije. Volan je električni servovolan, ki je natančen in se ga enostavno upravlja.
Veliko kritiko lahko pripišemo odsevu armature v prednjem vetrobranskem steklu, ki se pojavi v sončnih dneh, zaradi česar se utegne zgoditi, da spregledamo kolesarja ali pešca. Na razdalji 4-5 mtr tudi ni več možno razbrati registrske številke spredaj vozečega vozila. Predvidevamo, da se to pojavi zaradi antirefleksnega vetrobranskega stekla, torej sloja, ki zmanjšuje vdor UV žarkov in s tem počasnejšega gretja vozila preko stekla.
Informacije motorja in baterije
Električni motor z lahkoto požene ZOE do 50km/h v pičlih 4,1 sekundah. Posebnost elektromotorjev je, da imajo ves čas visok navor (ZOE 220Nm). Pri izklopu funkcije ECO in pri težji nogi, so pospeški bistveno večji, skoraj bizarni, kar sproži takojšen vklop sistema proti spodrsavanju prednjih koles. ZOE seveda ni nikakršen cestni dirkač in najbolj domače se počuti pri zmerni mestni vožnji, pri kateri prevozi največ kilometrov z enim polnjenjem. Za eno veliko 90 odstotno polnjenje smo porabili za 1,503€ elektrike (brez prispevkov, ekoloških taks in DDVja).
Litij-ionska baterija je prostorsko nameščena kjer se običajno nahaja rezervoar za gorivo. Na testu smo baterijo izpraznili do nivoja 10-ih odstotkov. Za ponovno polnjenje na 90 odstotkov smo porabili 23,25kW/h elektrike in slabih 16 ur.  ZOE je serijsko opremljen s sistemom polnjenja preko enofazne vtičnice, ki so običajno nameščene v zasebnih gospodinjstvih in ustrezajo električni napetosti 220V.  Takšno dolgotrajno,  vsakodnevno polnjenje je absolutna izguba časa,  ZOE pa žal neuporaben za več kot polovico dneva. Na trifazni polnilni postaji naj bi ZOE napolnili v slabih treh urah.
Končno mnenje
Renault si je zadal visoke, ambiciozne cilje pri izdelavi in  prodaji čistih, električnih vozil. V njihovi paleti električnih vozil lahko izbiramo kar med tremi modeli, s katerimi pokrivajo osebne in gospodarske potrebe.  ZOE je uporaben,  praktičen petvratni avto, ki ima v potniški kabini dovolj prostora za štiri odrasle osebe,  za povrhu pa še 344 litrski prtljažnik.
V prihodnosti  bodo električna vozila neizogibno  podvržena množični proizvodnji zaradi čedalje večjih potreb po ekoloških vozilih,  posledično bo neizogiben tudi sam razvoj baterij za doseganje večjih razdalj. Tedaj se bodo pričele cene nižati, vozila bodo postajala vse dostopnejša. Ob trenutnih cenah si nakupa električnega avtomobila in najema baterij marsikdo še ne more privoščiti. Če odmislimo ekološko onesnaževanje pri motorjih z notranjim izgorevanjem, ti nudijo veliko več oz. lahko z njimi enostavno prevozimo 1.000 kilometrov z enim polnjenjem. Na vsakih 50 kilometrov stoji bencinska črpalka, kjer v pičlih 10 minutah napolnimo rezervoar in odpeljemo naprej.
V Sloveniji bo potrebno opraviti še veliko infrastrukturnih vlaganj z namenom povečanja števila električnih polnilnic, kajti trenutno jih povsod primanjkuje. Nekateri večji trgovski centri že imajo eno ali dve polnilni postaji,  a kaj, ko se tam vsakodnevno polnijo vozila zaposlenih ali pa potrebujemo še dodatnih pet kartic za polnjenje.
Ko bomo z električnimi vozili dosegali domet vsaj 600 kilometrov in imeli možnost hitrega polnjenja (1 ure), bomo veliko lažje razmišljali o nakupu takih vozil. Kaj nam pomaga električen avto, ki ga ne moremo polniti, če živimo v blokovskem naselju ali pa za polnitev potrebujemo več kot pol dneva, da lahko potem z njim prevozimo skromnih 170 kilometrov. Torej pred nami so res še velika vlaganja v razvoj električne infrastrukture. Nakup električnega ZOE vozila je v Sloveniji subvencioniran s strani Eko sklada RS,  v višini 7.500 evrov.
Če ste pripravljeni sprejeti navedene omejitve in želite narediti več za naš planet, pa seveda ni ovir, da Renault ZOE ne bi postal vaš vsakodnevni spremljevalec na cesti.
Renault je za svojega električnega ZOE naredil tri nivoje opreme LIFE (20.990*), INTENS (25.990*) in BOSE (28.790*). Izbiramo lahko tudi med dvema različnima baterijama 22kWh in 40kWh. Za mesečni najem baterije je potrebno odšteti od 59 evrov dalje (odvisno od “zakupljenih” kilometrov na letni ravni in moči baterije).
* začetna cena brez subvencije.
Plusi: prostorna kabina, dobro opremljen, udobna vožnja.
Minusi: omejen doseg, predolgo polnjenje baterije, najem baterije in odsev armature v prednjem vetrobranskem steklu.
Cena testnega vozila: 15.409 evrov (odšteta subvencija v višini 7.500 evrov).
Specifikacije:
Motor: električni
Moč: 65 kW (88 KM) pri 3.000 vrt./min
Navor: 220 od 250 do 2.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni prenos moči z reduktorjem
Pogon: na sprednji kolesi
Največja hitrost: 135 km/h
0-100 km/h: 13,2 s
Emisije CO2: 0 g
Skupna napetost: 400V
Prostornina baterije: 22kW
Čas polnjenja 0-100%: 16h
Gorivo: elektrika
Zavore: ABS
Varnost:  ESP, ASR, 4 zračne varnostne blazine, 3x ISOFIX pritrdišče
Euro NCAP: 5 zvezdic
Prostornina prtljažnika: 344/1.225 litrov
Obračalni krog: 10,65 m
Masa vozila: 1.480 kg
Platišča: 16-palčna iz lahke litine (195/55)


 

Deli novico s prijatelji