Zoe je verjetno eden bolj prepoznavnih električnih vozil v Evropi in pri nas. Gre za vrsto let najbolje prodajani električni model, ki je vstopil v drugo generacijo in smiselno nadgrajuje predhodnika. Z novo baterijo, elektromotorjem in digitalno pametjo predstavlja smiselno izbiro, a le če ni prevelike potrebe po uporabi zadnje klopi ter prtljažnika.
Videz, prostornost in praktičnost
Kljub prehodu v novo generacijo zoe sledi zunanji podobi predhodnika. Njegova silhueta pravzaprav razkriva, da je nastal na osnovi predhodnega modela. Opaziti je mogoče drugačne žaromete, več novosti pa je v notranjosti.
V notranjosti so za večje udobje vgradili drugačen volanski obroč, vse skupaj pa pospremili z nekoliko spremenjeno armaturno ploščo. Hvalimo prihod boljših materialov, všečna je tudi barvna kombinacija materialov. Klasične merilnike zamenjujejo velikanski 10-palčni digitalni merilniki. Seveda prikazuje baterijo tudi v odstotkih, hkrati pa so merilniki zelo pregledni. Zaslon na dotik je večji kot prej in meri 9,3 palca. Gre za enako multimedijsko enoto kot pri cliu in capturju, zato nanjo letijo podobne kritike. Lahko bi bila bolj odzivna in tudi intuitivna. Hvalimo tudi prestavno ročico, ki je lepo skrita in je nameščena na lebdeči konzoli.
Na zadnji klopi se lahko kolikor toliko udobno namestijo do 180 centimetrov visoki potniki, prtljažnik meri za ta velikostni razred solidnih 338 litrov. A nikjer danes zoe ne izstopa več, številni tekmeci so po prostornosti korak naprej.
Varnost
Še najbolj se starost zoe pozna pri sami varnosti. Sicer zna sam parkirati, a manjka mu prilagodljivi tempomat in za samodejno zaviranje v primeru pešcev in kolesarjev je potrebno, kljub najvišjemu pakete opreme, doplačati 200 evrov.
Vozne lastnosti
Zoe je udoben in predvsem mestni avtomobil. Na avtocesti se ne počuti preveč udobno, kot doma pa je v mestnih središčih. Sedenje je sicer nekoliko previsoko, sedeža pa se ne da spustiti nižje. Tudi med hitro odpeljanimi zavoji se zoe ne počuti najbolj domače. Najbolj všeč so ji hitrosti do 90 kilometrov na uro, utesnjene ulice in majhna parkirna mesta.
Informacije o motorju
Najvažnejša novost je nov elektromotor in baterijski sklop. Prvi ima po novem 100 kilovatov in 245 Nm navora, kar prinaša prijetno odzivnost in poskočnost avtomobila. Njegova najvišja hitrost je omejena na 140 kilometrov na uro in pospešek do stotice je »samo« 9,5 sekunde, a v mestnem režimu je zoe super poskočen in prijeten za vožnjo.
Skupaj z novo baterijo z zmogljivostjo 52 kilovatnih ur ima po podatkih tovarne 395 kilometrov dosega. Tega je sicer mogoče doseči, a le z mestno vožnjo v umirjenem ciklu. 365 kilometrov smo z zoe prevozili največ, v povprečju pa tam okoli 350. Poraba je sila ugodna, zoe pa se je s povprečno porabo do maksimalno 15 kilovatnih ur dokazal kot pravi šparovček. Če k temu dodamo še serijsko nameščeno polnjenje AC z 22 kilovati lahko zoe v smislu pogonskega sklopa in polnjenja povsem spodobno sledi bistveno novejšim tekmecem.
Končno mnenje
Zoe je eden najbolj prepoznavnih električnih avtov pri nas. Nudi precej dosega z danes nič kaj posebej velike baterije, všečno notranjost in prijetne vozne lastnosti. Gre za odličen mestni avto, agilen in igriv, ki pa se ne zadržuje rad na avtocestah.
Plusi: varčen pogon, AC polnjenje z 22 kilovati, pregledni digitalni merilniki
Minusi: visoko sedenje, prostornost zadaj, nepopolna varnostna oprema
Specifikacije:
Motor: električni
Moč: 100 kW (135 KM) pri 4.200 vrt./min
Navor: 245 pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni prenos moči z reduktorjem
Pogon: prednja kolesa
Največja hitrost: 140 km/h
0-100 km/h: 9,5 s
Emisije CO2: 0 g
Skupna napetost: 400V
Prostornina baterije: 52 kW
Čas polnjenja 0-100%: domača vtičnica (220V) 16h, hitra polnilnica (400V) 3,5h
Gorivo: elektrika
Zavore: ABS
Varnost: ESP, ASR, 4 zračne varnostne blazine, 3x ISOFIX pritrdišče
Euro NCAP: 5 zvezdic
Prostornina prtljažnika: 344/1.225 litrov
Obračalni krog: 10,6 m
Masa vozila: 1.624 kg
Platišča: 16-palčna (205/45)





































Mogoče vam bo všeč tudi
Novi panoramski Peugeot I-COCKPIT™
Le Mans: 100 let adrenalina, hitrosti in vzdržljivosti
V ponedeljek se začneta dve preventivni akciji – za zmanjševanje hitrosti in za večjo varnost motoristov. Vozite zmerno!
Kia namerava preoblikovati mobilnost v Evropi
Skupina Emil Frey ima dva zmagovalca na tekmovanju za Poslovni avto leta