Renault Kangoo je že vsem dobro poznano manjše “tovorno” vozilo, a tokrat ga predstavljamo v nekoliko drugačni verziji. Testirali smo Z.E. Kangoo Maxi s podaljšano kabino. Ponavadi smo pri Kangooju vajeni ropotajočega dizelskega motorja z veliko prevoženimi kilometri. Toda tokratni je zaradi svoje posebnosti popolnoma tiho, saj oznaka Z.E. pomeni, da ima vgrajen električni motor, ki ne proizvaja emisij CO₂. Z enim samim polnjenjem lahko naredimo dobrih 160 kilometrov. Zaradi podaljšane različice omogoča prevoz petih oseb, hkrati pa nudi veliko prostora v prtljažnem delu, ki je zaščiten z mrežo za tovor. Kaj vse nam ponuja novi, električni Kangoo si preberite v sledečem članku.
Videz, prostornost in praktičnost
Zunanjost Kangooja Z.E. je sodobna in se nekoliko razlikuje od običajne izvedenke. Opremljen je z novimi žarometi, odbijačem Sryle, meglenkami in večjim logotipom v modri barvi, pod katerim se skriva električna vtičnica za polnjenje. Na obeh straneh so drsna vrata za potnike na zadnjih sedežih. S tem so olajšali izstopanje iz vozila ali natovarjanje manjših predmetov v vozilo. Zadnja prtljažna vrata so dvokrilna in jih lahko odpremo za 180⁰. Obuli so ga v 15 palčna kovinska platišča, pnevmatik dimenzij 195/65 Michelin Energy Saver. Vozilo je opremljeno z velikimi okni, ki dajejo občutek, kot da bi sedeli v prvi vrsti gledališča, kar je še dobro, saj stranskih oken ni.
Notranjost Kangooja Z.E. je skoraj identična notranjosti navadne izvedenke. Razlika je le v tem, da so pred voznikom drugačni merilniki. Ti so v modri barvi in brez vrtljajev motorja. Na instrumentni plošči je prikazovalnik hitrosti, stanja baterije, moči speljevanja v kW, porabe energije med vožnjo, manjši digitalni prikazovalnik za stanje vozila (P, R, N, D) in potovalni računalnik, ki poleg vseh znanih funkcij prikazuje še čas polnjenja baterije, porabo energije, povprečno porabo itd. Za hlajenje v toplih dneh je na voljo ročna klimatska naprava. Na zgornjem delu armature se nahaja zaslon, ki prikazuje navigacijo Tom Tom, sistem R-Link, upravljanje radia, MP-3, telefonije, preko njega pa lahko spremljamo tudi spletne vsebine. Voznikov sedež je mogoče nastaviti po višini, sicer pa se na splošno na vseh sedi udobno. Odlagalnih mest je toliko, da jih težko vse zapolnimo. Na prednjih vratih sta dva deljena odlagalna prostora, nad voznikom in sovoznikom pa se nahaja velika polica na stropu. Pred sovoznikom je še večji predal, med prednjima sedežema pa naslon za roke in pod njim prostor za drobnarije. Posebnost je tudi zadnja klop, ki se kljub zaščitni mreži enostavno in v celoti podre. Z eno potezo in brez potrebne sile jo podremo in dobimo kar 3,4 m³ prostora.
Varnost
Renault Kangoo Z.E. je, kot se za sodobna vozila spodobi, opremljen z vsemi varnostnimi sistemi. Varnostni sistemi so: zavorni sistem proti blokiranju koles ABS, EBV in AFU ojačevalnik zaviranja v sili, pomoč pri speljevanju s klanca, nadzor smeri ESP in sistem proti zdrsu pogonskih koles pri speljevanju ASR. Organizacija Euro NCAP ni naredila novih varnostnih testov, toda Kangoo je že leta 2008 na testu dosegel štiri varnostne zvezdice.
Vozne lastnosti
Pogon je neposreden in kot pri skuterju, kjer nimamo menjalnika, ampak samo stopalko za plin in zavoro. Kangoo pospešuje od vsega začetka oziroma dokler ne spustimo stopalke za plin in dosežemo želene hitrosti. Pri vožnji po klancu navzdol ali pri zaviranju se odvečna energija vrača v baterijo, s čimer pridobimo kakšen dodaten kilometer poti. Pozorni moramo biti pri pospeševanju, saj največ energije porabimo ravno pri speljevanju z mesta. Če preveč divje pritiskamo na stopalko za plin, kaj hitro izgubljamo kilometre. Na voznikovi armaturni plošči je prikazovalnik, na katerem vidimo s kakšno energijo pospešujemo oziroma koliko energije porabljamo pri pospeševanju. Na naše presenečenje smo z električnem Kangoojem pošteno uživali, kljub temu, da smo bolj ljubitelji dizelskih motorjev, ki nudijo visok navor in posledično zelo odzivno vožnjo pri nizkih obratih ter enostavno vožnjo pri vzponih. Ko se navadimo električnega Kangooja, ta postane prav zabaven avto za vsako pot. V primeru, da podnevi izključimo še luči, lahko privarčujemo okoli 10 odstotkov baterije. Če uporabljamo program ECO, dosežemo maksimalno hitrost 90km/h, če pa ga izklopimo, pa kaj hitro dosežemo tudi 120km/h. Kot pričakovano, pri hitri vožnji po avtocesti hitro izgubljamo še možne prevožene kilometre. Toda če vozimo preudarno, speljujemo nežno, uporabljamo ECO funkcijo in podnevi ugasnemo luči, lahko svojo pot podaljšamo še za dodatnih 30 kilometrov.
Informacije o motorju
Elektromotor ponuja kar 220Nm navora in to v trenutku, ko pritisnemo na stopalko za plin. V Kangoo Z.E. so vgradili motor z močjo 44kW oziroma s 60 konjskimi močmi. Najvišja hitrost vozila je 130km/h, do hitrosti 100 km/h pa potrebujemo 22,4 sekunde.
Akumulatorska baterija je litij-ionska s kapaciteto 22 kWh. Sama baterija tehta 260 kilogramov, kljub temu pa lahko Kangooja še vedno obremenimo z dodatnimi 650 kilogrami. Čas polnjenja je odvisen od polnosti baterije. Če je baterija skoraj prazna, potrebujemo dobrih osem ur, da jo popolnoma napolnimo. Če je baterija polna še za slabo tretjino, pa slabih pet ur.
Renault skrbi za okolje in kvaliteto baterij, zato jo kupcem da v najem. Prednost tega je, da v primeru, ko se na trgu pojavi novejša in boljša, staro brezplačno zamenjajo. Zamenjajo pa jo tudi, če kapaciteta polnjenja pade pod 75 odstotkov. Povrhu vsega pa lastniki električnih Renaultov dobijo še brezplačno asistenco vse dni v letu.
Cena najema se razlikuje sorazmerno na letno prevožene kilometre in mesece najema baterije. Po Renaultovih izračunih je najcenejši najem baterije, če se odločimo za najem obdobja treh let in naredimo do 10.000 kilometrov na leto. Ta “paket” nas mesečno stane 89,06 evra, letno 1.068 evrov oz. za obdobje treh let 3.206 evrov.
Končno mnenje
Kangoo Z.E. Express Maxi s podaljšano kabino v dolžino meri 4,7 metra, v notranjosti pa nudi prostora za pet oseb in veliko prtljage ali tovora, če ga uporabljate kot gospodarsko vozilo. Predvsem je namenjen podjetjem, ki želijo ekonomično rešitev, ki veliko vozijo po mestnih središčih in hkrati skrbijo za bolj čisto okolje. Njegova maksimalna obremenitev s tovorom je do 650 kilogramov, na voljo pa je 1,3 m³ oziroma če podremo zadnjo klop, kar 3,4 m³ prostora. Če se uporablja kot družinsko vozilo, zelo prav pride oprema kot je tempomat, omejevalnik hitrosti, parkirni senzorji zadaj, R-Link, zadaj dvojna drsna stranska vrata in prtljažna dvokrilna asimetrična vrata, ki se odpirajo za 180⁰. Na voljo imamo tri različne Kangooje Z.E.: Express, dolžine 4,3 m za 18.361 evrov, Maxi Furgon, dolžine 4,7 m za 19.703 evrov in našega testnega Maxi s podaljšano kabino, dolžine 4,7 m za 21.167 evrov
Plusi: prostornost, udobje, poceni vožnja, tehnologija.
Minusi: dolg čas polnjenja, najem baterije.
Cena testnega vozila: 21.912 evrov
Specifikacije
Motor: električni
Moč: 44 kW
Prenos moči: reduktor
Navor: 226 Nm
Baterija: litij-lionska
Teža Baterije: 260 kg
Menjalnik: /
Prestave: /
Pogon: 2-kolesni spredaj
Zavore: spredaj in zadaj diski
Največja hitrost: 130 km/h
0-100km/h: 22,4 s
Emisije CO2: 0 g/km
Povprečna poraba toka:
Prostornina baterije: 7 kWh
Čas polnjenja 0-100%: 8 ur
Gorivo: elektrika
Zavore: ABS
Varnost: ABS, ESP, EBD, BA ASR, AFU, štiri varnostne blazine
Prostornina prtljažnika: 1,3 m³ / 3,4 m³
Obračalni krog: 11,9 m
Masa vozila: 1.553 kg
Dovoljena obremenitev: 650 kg
Platišča: 15 palcev
