Renault Clio techno TCe 90

Renault je pred kratkim prenovil model Clio in ga uskladil z najnovejšimi trendi na trgu. V dizajnu in tehnologiji je mogoče opaziti vpliv večjih modelov, kot sta Megane in Austral. Na voljo so trije različni motorji, vključno z dizelsko izvedbo, ki ostaja del ponudbe. Renault Clio ni edini avto med manjšimi vozili, ki po novem ponuja tudi hibridno izvedenko. Mi smo lahko preizkusili bencinski trivaljni motor, katerega je poganjalo 91 konjskih moči. Renault je za svojega Clia pripravil široko paleto  opreme in za povrh še dobre vozne lastnosti.

Videz, prostornost in praktičnost

Renault Clio se na zunaj ponaša s sodobnimi LED lučmi, ki še posebej izstopa spredaj in mu dajejo izjemen videz. Karoserija je lahko v sedmih barvah, platišča pa so na voljo v dveh dimenzijah – kovinska 16-palčna ali pa lita 17-palčna. Na prednji maski izstopa večji, črni logotip, obdan s kockasto kromirano masko. Testni model je bil obut v 16-palčna platišča, sama strešna linija se počasi spušča proti zadku. Zadnja stranska stekla so dodatno zatemnili. Zunanja ogledala v črni barvi in prav tako shark antena na strehi. Zadek je umirjen in ne prinaša nikakršnih izrazitih emocij.

V notranjosti Clia lahko vidimo dva digitalna zaslona – za voznikovim volanom je 10-palčni zaslon, katerega si lahko do določene mere nekoliko prilagodimo, na sredini pa je pokončni 9,3-palčni multimedijski zaslon na dotik. Na zaslonu je nekaj hitrih gumbov na dotik, pod njim pa še osem fizičnih gumbov za izbiro voznega programa, vklop kamere, izklop stop&start sistema ipd. Klimatska naprava je enopodročna in samodejna. Vozilo ima dva USB priključka. Sam prostor za brezžično polnjenje pametnega telefona je že premajhen – večjih telefonov z večjim zaslonom ni mogoče varno odložiti v namenjen prostor.

Del armature so oblekli v sivo blago, s čimer so razbili monotonost plastike in dvignili kakovost stopničko višje. Sedeži so v kombinaciji umetnega usnja in blaga. Zanimivo, moderno so oblikovali prednja naslona za glavo. Med prednjima sedeža je manjši naslon za roke, pod katerim se nahaja res mali odlagalni prostor. Ročna zavora je elektronska. Notranjost Clia ponuja le malo uporabnih odlagalnih mest. Za zagon motorja ne potrebujemo ključa, ampak le pritisnemo gumb. Na zadnji klopi prostora ni na pretek in spredaj ne smeta sedeti preveliki osebi, ker lahko kaj hitro zmanjka prostora za noge.

Prtljažni prostor v Clio meri 391 litrov in ima dvojno prtljažno, kar omogoča nekaj malega prilagajanja, če je potrebno prepeljati večji predmet. Zadnja klop se podre v razmerju 60:40, s čimer se prostor poveča na skupno 1.069 litrov. Čeprav prtljažno dno ni popolnoma ravno, je še vedno precej uporabno. Ko odstranimo polico dna, nastane visok rob, kar lahko oteži nalaganje prtljage.

Varnost

Vstopni model prinaša že precej standardne varnostne opreme in pomagal vozniku. Vgrajen ima sistem za prepoznavanje prometnih znakov, spredaj in zadaj pritrdišča ISOFIX, šest varnostnih blazin, sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika, samodejnim klicem v sili, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu, sistem za nadzor stabilnosti, pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za aktivno zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev ali kolesarjev, zavorni sistem ABS in sistem za pomoč pri zaviranju v sili.

Vozne lastnosti

Testni Clio je imel pod pokrovom motorja bencinski motor, ki je dovolj dober za mestne vožnje kot tudi izven. Sama zmogljivost je dobra, r vendar pri hitrejših manevrih ali prehitevanju priporočam prestavljanje v nižjo prestavo.  V primeru, da se bolj dinamični voznik in si želite več moči izberite hibridno izvedenko, ki ima vgrajen 1,6-litrski motor in 145 konjskih moči.

Samo vožnja s Cliom je udobna, še posebej na 16-palčnih kolesih, medtem ko je pri 17-palčnih občutek nekoliko trši, a še vedno zadovoljiv. Vozilo se dobro upravlja, voznik dobi vse potrebne povratne informacije in ne prihaja do prekomernega nihanja. Krmiljenje je precej neposredno in natančno glede na konkurenco. Morda pri zagonu motorja je ta nekoliko grob in v notranjost pride več tresljajev. Med vožnjo v potniško kabine ne prihaja preveč hrupa ali piša vetra.

Voznik si lahko sedež in volan dodobra prilagodi, kar pomeni, da se bo večina ljudi lahko udobno namestila za vožnjo. Pogrešali smo ledveno oporo na voznikovem sedežu, vendar smo se čez čas na to privadili.

Vidljivost naprej je zadovoljiva, medtem ko je vstran nekoliko slabša zaradi debelejših A stebričkov. Zadnje vetrobransko steklo je precej majhno in ne zagotavlja ravno dobrega pogleda. Pri parkiranju nam pomagajo parkirni senzorji in vzvratna parkirna kamera.

Informacije o motorju

Za Clia so pripravili štiri različne motorje in dva menjalnika. Naš testni Clio je imel pod pokrovom bencinski trivaljni motor prostornine 1,0 litra s 91 konjskimi močmi in navorom 160 Nm. Čeprav je navor zadovoljiv, bi bilo nekoliko več navorne moči dobrodošlo. Menjalnik smo upravljali ročno in z lahkoto pretikali med šestimi prestavami. Za samodejni menjalnik CVT je potrebno doplačati 1.400 evrov, in sicer pri šibkejši bencinski različici ali pri hibridu. Motor izpusti od 116 do 132 g CO2 na prevožen kilometer, od 0 do 100 km/h pospeši v 12,2 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 180 km/h.  Motor deluje uglajeno in ni posebej potraten. Pri vožnji s polnim avtom in več prtljage se poraba verjetno poveča, vendar je bila na testu skupna poraba na koncu 5,2 litra na 100 km.

Končno mnenje

Prenovljenega Clia takoj prepoznamo po prednjem svetlobnem podpisu, , ki mu daje sodoben videz že od daleč. Clio je bil že od nekdaj priljubljen avto med Slovenci, in še vedno ga radi vozijo. S prenovo je pridobil več sodobnih sistemov in pomagal vozniku. Prenovljeni multimedijski sistem je v slovenščini in prijazen do uporabnika. Prostora je dovolj za mlad par ali pa tiste bolj starejše uporabnike. Ne smemo pozabiti na kakovost vožnje, saj se ga pelje dobro in je precej uglajen »sopotnik«.

Osnovna cena testnega Clia znaša 19.740 evrov, na to ceno pa so dodali še nekaj dodatne opreme v višini 2.160 evrov. Med dodatno opremo so vključeni  Perlo barvo, paket Navigacije, paket Parkiranje, rezervno kolo normalne velikosti in dvojno prtljažno dno.

Novi Clio je na voljo v treh nivojih opreme: Evolution, Techno in Iconic Esprit Apline. Vstopni model se prične pri 17.740 evrih, srednji nivo pri 19.740 evrih, medtem ko najbolj opremljeni model stane 21.440 evrov. Izbiramo lahko med bencinskim motorjem, bencinskim motorjem v kombinaciji s plinom, dizelskim motorjem ali hibridnim modelom. Clio ponuja 5 let garancije (2 leti garanciji in 3 jamstva) oziroma 100.000 prevoženih kilometrov. Renault prav tako nudi pogodbo o vzdrževanju za 5 let oz. 100.000 kilometrov za 1.100 evrov. Po želji se lahko doplača tudi za jamstvo: 5 let ali 100.000 kilometrov (505 evrov), 8 let ali 150.000 kilometrov (366 evrov) ter 10 let ali 200.000 kilometrov (379 evrov).

Plusi: kakovostna notranjost, multimedijska zaslona, zunanje LED luči.

Minusi: majhen sredinski naslon za roke, prostor za polnjenje pametnega prostora.

Cena testnega vozila: 21.900 evrov

Specifikacije

Motor: 1,0-litrski trivaljni turbobencinski EURO 6D Full

Moč: 67 (91 KM) od 4.500 do 5.000 vrt./min.

Navor: 160 Nm od 2.000 do 3.750 vrt./min.

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 180 km/h

0-100 km/h: 12,2 s

Emisije CO2: 116132 g/km

Povprečna poraba: 5,2 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 42 litrov

Gorivo: bencin

Prostornina prtljažnika: 391/1.1069 litrov

Euro NCAP: 5 zvezdic

Obračalni krog: 10,4 m

Masa vozila: 1.082 kg

Platišča: 16 palična (pnevmatike 195/55)

Deli novico s prijatelji