Prišla je tretja generacija Tiguana

  • Električni avto in potovalni SUV: novi priključnohibridni pogoni v Tiguanu omogočajo približno 100 km električnega dosega in več kot 800 km skupnega dosega
  • Blagi hibrid kot osnovni motor: nov 48-voltni sistem kinetično energijo pretvarja v električno in pri jadranju deluje brez emisij
  • Višji razred v srednjem razredu: masažna funkcija sedežev ergoActive in HD matrični žarometi IQ.LIGHT so bili prevzeti iz Touarega
  • Nov sistem uravnavanja podvozja: DCC Pro z 2-ventilskimi blažilniki je novost v razredu Tiguana in maksimalno udobje združuje z največjo dinamiko
  • Inteligentno povezana filozofija upravljanja: digitalni kombinirani instrument, zaslon na dotik, projicirni sistem in glasovna asistenca z integracijo ChatGPT

Učinkovitejši kot kdaj koli prej. Začenja se uvedba novega Tiguana na evropski trg. Volkswagen je tretjo generacijo prodajne uspešnice, doslej prodane že v več kot 7,6 milijona primerkih, popolnoma prenovil in jo izboljšal na vseh področjih. Zaradi znatnega napredka na področju aerodinamike (količnik zračnega upora 0,28 namesto 0,33) in najsodobnejših pogonskih sistemov je novi Tiguan eden najučinkovitejših SUV-jev v srednjem avtomobilskem razredu. Štiri od osmih različic motorjev so novi hibridni pogonski sistemi. Razpon pri tem sega od dveh cenovno dostopnih in varčnih 48-voltnih blagih hibridov (eTSI) do dveh priključnohibridnih pogonskih sistemov nove evolucijske stopnje (eHybrid). Z električnim dosegom okoli 100 km ta priključna hibridna pogona novi Tiguan pri vsakodnevni uporabi spremenita v električni avtomobil; na dolgih poteh pa se z nizko porabo in skupnim dosegom več kot 800 km izkaže kombinacija električnega motorja in novega 1,5-litrskega turbobencinskega motorja z zmanjšano gibno prostornino. Pri vseh Tiguanih je serijsko vgrajen avtomatski menjalnik z dvojno sklopko (DSG).

Srednji razred z lastnostmi višjega razreda. Novo digitalno arhitekturo v Tiguanovi visokokakovostni notranjosti odlikuje dosledno intuitivno upravljanje. Novih izboljšav so bili deležni asistenčni sistemi: najnovejše parkirne asistence1 prvič v Tiguanu omogočajo popolnoma avtomatsko parkiranje in odparkiranje na razdalji do 50 metrov13 ter daljinsko upravljanje parkiranja prek pametnega telefona. Novo razvito prilagodljivo podvozje z oznako DCC Pro1 sedaj izpopolnjuje udobje in dinamiko. Iz Touarega, modela višjega avtomobilskega razreda, so bile poleg tega prevzete nove funkcije, kot je pnevmatska masažna funkcija1 za sprednja sedeža in prav tako novi HD matrični žarometi IQ.LIGHT1. Cena Tiguana z močjo 96 kW (130 KM)2 z 48-voltnim blagim hibridnim pogonom (eTSI) se začne pri 36.600 evrih3.

eHybrid – električni avto in SUV za dolge relacije. Pri Volkswagnu so popolnoma na novo razvili dva priključna hibridna pogona za Tiguan, ki razvijeta sistemsko moč 150 kW (204 KM)4 in 200 kW (272 KM)5. S sedanjo baterijo z neto kapaciteto 19,7 kWh namesto 10,6 kWh se je izključno električni doseg Tiguana eHybrid povečal s približno 60 kilometrov pri predhodniku na približno 100 kilometrov. Baterijo je na stenski polnilni postaji mogoče polniti z močjo do 11 kW (prej 3,6 kW), med potjo pa na postajah za hitro polnjenje z izmeničnim tokom z močjo do 50 kW6. Zaradi vsega tega je Tiguan eHybrid pri vsakdanji uporabi električni avtomobil. Za primer vzemimo Nemčijo: po podatkih študije7 Zveznega ministrstva za digitalne zadeve in promet je 95 odstotkov vseh voženj z osebnimi vozili krajših od 50 km, 99 odstotkov pa jih je krajših od 100 km – to so vrednosti, ki jih je mogoče prenesti tudi na druge evropske industrijske države. Vse te vožnje bo novi Tiguan eHybrid v prihodnje lahko prevozil v izključno električnem načinu. Dejstvo je, da je novi Tiguan eHybrid s svojim novim pogonskim sistemom napredoval v električni avtomobil, katerega novi motor 1.5 TSI evo2 na daljših potovanjih, kot je vožnja na počitnice, omogoča izjemno velik skupni doseg.

eTSI – izkoriščanje kinetične energije. Volkswagen tretji Tiguan nudi z dvema novima 48-voltnima blagima hibridnima pogonoma. Ta motorja eTSI imata moč 96 kW (130 KM)2 in 110 kW (150 KM)8. Različica s 130 KM je kot inovativni osnovni motor s 7-stopenjskim menjalnikom DSG uporabljena že v osnovni izvedbi novega Tiguana. Pri njem se generator s pomočjo rekuperacije polni z električno energijo. Ta energija se uporablja za to, da je med zaviranjem in med vožnjo navzdol možen izklop motorja z notranjim izgorevanjem. Oba motorja eTSI sta opremljena s avtomatskim sistemom izklapljanja valjev (ACT). 1,5-litrski štirivaljni turbomotorji poleg tega svojo visoko učinkovitost združujejo z odličnimi zmogljivostmi pri speljevanju.

Motorji TSI in TDI – s pogonom spredaj in štirikolesnim pogonom. Vzporedno s štirimi hibridnimi pogoni bo Tiguan na voljo tudi z dvema učinkovitima turbobencinskima (TSI) in dvema turbodizelskima motorjema (TDI). Prav vsi so 2,0-litrski štirivaljni motorji. Motorja TSI imata moč 150 kW (204 KM)9 in 195 kW (265 KM)10; motorja TDI pa razvijeta 110 kW (150 KM)11 in 142 kW (193 KM)12. Tiguan 2.0 TSI z  195 kW ter Tiguan 2.0 TDI z močjo 142 kW so serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom 4MOTION. Največja priklopna obremenitev vseh izvedb s štirikolesnim pogonom znaša do 2.300 kg. Vse ostale izvedbe Tiguana so opremljene s pogonom na sprednji kolesni par.

SUV s sodobnim dizajnom. Že prva generacija Tiguana je suvereni dizajn SUV-ja povezovala s značilnim simpatičnim Volkswagnovim značajem. Ta slog je značilen tudi za novo generacijo tega SUV-ja. Na osnovi njegovega uspešnega DNK je pri tem nastal popolnoma nov dizajn – tipični Tiguan, tipični Volkswagen, a kljub vsemu popolnoma nov. Markanten – višji in mogočnejši sprednji del. Tukaj so vgrajeni novi in bolj ploščati LED-žarometi. Med njimi steklen prečni pas z opcijsko integrirano LED-letvijo nadomešča klasično mrežo hladilnika, dejanske odprtine mreže hladilnika pa so v dominantnem odbijaču. Za optimalno dovajanje zraka poleg tega poskrbijo tako imenovane zračne zavese na zunanji strani odbijača. Jasno začrtani sprednji del poudarja, da je bil količnik zračnega upora izboljšan z vrednosti 0,33 na 0,28. Silhueto zaznamujejo atletske ramenske linije nad kolesnimi ohišji, kolesa merijo do 20 palcev1, prepoznavni Tiguanov zadek pa poudarja nov prečni LED-pas1.

Novo okolje armaturne plošče. Pri odpiranju Tiguanovih vrat takoj postane jasno, da je Volkswagen popolnoma prenovil tudi notranjost svojega najbolje prodajanega SUV-ja. Njegov slog pri tem zaznamuje novo zasnovano okolje armaturne plošče s komponentami modularne infotainment platforme četrte generacije (MIB4). Glavne značilnosti so intuitivno upravljanje, sistematična povezanost ter prečiščena in premišljena zasnova. Med module spadajo novi digitalni kombinirani instrument Digital Cockpit (digitalni instrumenti v obliki vodoravno ležeče tablice z zaščito proti bleščanju), velik zaslon infotainment sistema z diagonalo 32,8 cm (12,9 palca/opcijsko 38,1 cm oz. 15,0 palca) z novo strukturo menijev in grafiko, prav tako nov projicirni sistem1 (projekcije na vetrobransko steklo) in novo, večfunkcijsko stikalo za uravnavanje doživetja vožnje z integriranim TFT-LCD zaslonom. Novost je tudi glasovna asistenca IDA1. Z njo je z naravnim jezikom mogoče igrivo lahkotno upravljati nešteto funkcij vozila in infotainment sistema. Poleg tega IDA odgovarja na vprašanja z vseh mogočih področij. V ta namen sistem dostopa do spletnih podatkovnih zbirk in – po novem – tudi do klepetalnika ChatGPT1 (umetna inteligenca, AI). ChatGPT bo kot posodobitev na voljo naknadno.

Izpopolnjena kakovost in udobje. Notranjost Tiguana s svojim visokim nivojem uporabljenih materialov in izdelave ter opcijskimi podrobnostmi, kot so okrasni šivi in kontrastni robovi na površinah, znotraj te modelske serije postavlja nove standarde. H kakovostnemu značaju SUV-ja se prilegata nova sprednja sedeža ergoActive Plus1 s pnevmatskim 4-smernim nastavljanjem ledvene opore in prav tako pnevmatsko 10-prekatno masažo akupresurnih točk. Poleg tega je – glede na zunanjo temperaturo – mogoče nastaviti avtomatski vklop ogrevanja in prezračevanja sedežev.

Bogato opremljena osnovna izvedba. Tretja generacija SUV-ja je na voljo v sredni različici ravni opreme Life ter dveh najvišjih različicah Elegance in R-Line. Že izvedba Tiguan Life je opremljena s serijskimi podrobnostmi, kot so novi digitalni kombinirani instrument, 32,8-centimetrski (12,9-palčni) infotainment sistem, stikalo za uravnavanje doživetja vožnje, sistem opozarjanja na lokalne nevarnosti Car2X, dodatna sredinska varnostna blazina (spredaj) in stranski varnostni blazini zadaj, 3-conska avtomatska klimatska naprava (Air Care Climatronic), priključki USB-C s polnilno močjo 45 W (spredaj), črne strešne letve, in s serijskimi asistenčnimi sistemi, kot so Side Assist (asistenca za menjavo voznega pasu), Front Assist (sistem za zaviranje v sili), Lane Assist (asistenca za ohranjanje smeri), Rear View (kamera za vzvratno vožnjo), sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), parkirni sistem Park Assist Plus za avtomatsko parkiranje, osvetljene vdolbine zunanjih vratnih kljuk in projekcija motivov iz ohišij zunanjih ogleda in sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Serijski so poleg tega tudi LED-žarometi in 17-palčna aluminijasta platišča3. Široka paleta možnosti individualizacije. Dve neodvisni najbolje opremljeni različici – Tiguan Elegance (elegantna) in Tiguan R-Line (športna) – sta poleg naštetega med drugim opremljeni še z LED-Plus-žarometi z integrirano funkcijo statičnih smerno prilagodljivih luči, zadnjimi 3D-LED-lučmi, zatemnjenimi zadnjimi stekli in 30-barvno ambientno osvetlitvijo. Obe najvišji različici pa zaznamujeta posebej individualizirana zunanjost in notranjost. Tiguan Elegance je opremljen z 18-palčnimi aluminijastimi platišči in ima novo pomnilno funkcijo za parkirno asistenco. Medtem ko ima Tiguan R-Line 19-palčna aluminijasta platišča in svojstvene športno-udobne sprednje sedeže z integriranimi vzglavniki. Kot je značilno za Volkswagen, pa je modele z le nekaj kliki mogoče dodatno individualizirati z različnimi paketi in dodatno opremo. Pri tem je ena od posebnosti novo električno panoramsko dvižno-pomično strešno okno z veliko prozorno površino, ki sega do zadnjega dela vozila.

Deli novico s prijatelji