Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100

Peugeot 208 je trenutno najmanjši model pri Peugeotu, ki ga lahko dan danes kupite. V letošnjem letu je bil prenovljen in postal še bolj živahen kot je bil do sedaj. Od svojega začetka je bil model 208 v svoji življenjski dobi od nekdaj eden najboljših v svoji kategoriji. V testnem obdobju smo bili zadovoljni s svojo uporabnostjo, privlačnim videzom in nizko porabo goriva.

Videz, prostornost in praktičnost

Sprednji svetlobni podpis treh navpičnih LED svetlobnih krempljev prenovljene 208-ce je odličen. Bolj očitna sprememba je nov Peugeotov logotip, ki je še vedno nameščen na istem mestu kot prej, le da je predel okoli zračnih rež sedaj v barvi karoserije. Zadaj ni več pokončnih črt, ampak so vodoravne in v LED tehnologiji. Na prtljažna vrata so namestili črni pas, ki povezuje zadnje LED luči, kar optično povečuje širino vozila. Na voljo je tudi sedem barv karoserije, kar omogoča večjo personalizacijo.

Od vstopu v avto hitro opazimo, da je sama postavitev dobra in prijetna. Na sredini armaturne plošče je 10-palični zaslon na dotik, pod njim pa so preklopna stikala za nekatere ključne funkcije. Spreminjanje temperature na klasični način ni možno, ampak le na zaslonu na dotik kar je pri Peugeotu že nekaj časa ustaljena praksa. Peugeot 208 se ponaša z edinstvenim i-Cockipitom, ki bo pri nekaterih voznikih priljubljen, pri drugih morda manj. Volan je še vedno manjših dimenzij, preko katerega ali skozi katerega gledamo voznikove digitalne prikazovalnike. Nekaj časa boste potrebovali, da si boste našli dober položaj za vožnjo in še vedno videli vse informacije na armaturni plošči.

Peugeot 208 omogoča povezljivost z Android Auto in Apple CarPlay, pametni telefon pa lahko polnimo brezžično ali preko USB vtičnice. Mobilni telefon lahko odložimo na polički, ki nastane ko odpremo majhen predalček. Kljub temu, da je 208-ca manjši mestni avto, je spredaj dovolj prostora tudi za višje voznike. Na žalost pa je zadnji del nekoliko bolj utesnjen, z maj prostora za noge. Dostop do zadnjih sedežev ni najbolj enostaven, saj je vratna odprtina manjša, kar lahko in nekaj težav lahko povzroči nekaj težav pri nameščanju otroških avtosedežev.

Največ prostora ponuja Peugeot 208 s klasičnim motorjem ali v hibridni različici. Prtljažni prostor z uporabo zadnje klopi ima 352 litrov, pri električni različici pa 309 litrov. Zadnja klop se podre v razmerju 60:40, kar poveča prostornino na 1.163 litrov pri različicah z motorjem na notranje izgorevanje in 1.118 litrov pri električni različici. Prtljažno dno je enojno in pod njim se nahaja prostor za odlaganje manjših stvari. Ko se podre zadnjo klop, nastane precejšna stopnička, kar je moteče pri natovarjanju večjih stvari v vozilo.

Varnost

Prejšnja generacija Peugeot 208 je na testiranjih Euro NCAP prejela vseh pet varnostnih zvezdic, čeprav so bili takratni standardi manj strogi kot pri novejši različici, ki jih je dosegla štiri zvezdice. Peugeot 208 ni edini mestni avtomobil z oceno štirih zvezdic. Kritike iz strani organizacije Euro NCAP so letele na slabšo zaščito potnikov na zadnji klopi in sistem za samodejno zaviranje v sili (AEB), ki je že serijsko vgrajen, ponoči ne prepozna tako dobro pešcev ali kolesarjev tako zanesljivo, kot bi moral.

Vozilo je opremljeno s številnimi varnostnimi sistemi, vključno z nadzorom stabilnosti, proti spodrsavanju pogonskih koles, zavorni sistem ABS, pomoč pri zaviranju v sili, dinamični nadzor stabilnosti, sistem za nadzor stabilnosti prikolice pri vleki in sistem za pomoč pri speljevanju v klanec. Prav tako vključuje sisteme za prepoznavanje prometnih znakov, nadzor voznega pasu, nadzor zbranosti voznika, samodejno zaviranje v sili, šest zračnih blazin ter na zadnji klopi dva ISOFIX pritrdišča.

Vozne lastnosti

Peugeot 208 se pelje dobro in ima bolj mehko vzmetenje kot trdo, to ni nič slabega. Ne morete pričakovati ostrega krmiljenja. Odkrito povedano, bo primeren za vsakodnevno vožnjo kot drugi avto. Vzmetenje dobro absorbira neravnine in večino časa ohranja svojo lego na cestišču. Vodljivost pri višjih hitrostih je na splošno dobra, vendar je 208 najbolj primeren za mestno vožnjo in krajša potovanja.

Na testu smo preizkusili bencinski motor s 100 konjskimi močmi, ki je bil presenetljivo varčen, saj je poraba padla pod 5 litrov na 100 km. Glede na to, kako varčen je bil ta motor, ne vidimo razloga, da bi posegali po drugih dražjih izvedenkah.

Informacije o motorju

Pod pokrovom motorja Peugeota 208 ni več dizelske opcije, a je lahko izbirate med bencinskim 1,2-litrkim motorjem, ki ponuja 75 ali 100 konjskih moči. Druga možnost je hibridna različica, ki nudi 100 ali 136 konjev. Na testu smo preizkusili bencinsko izvedenko s 100 konji in ročnim menjalnikom. Motor razvije 205 Nm navora pri 1.750 vrtljajih na minuto, povprečne emisije CO2 pa znašajo 114 gramov na prevožen kilometer.

Končno mnenje

Lahko bi rekli, da je Peugeot 208 z samo prenovo dodal piko na i. Najnovejši model se ponaša z ostrim videzom tako znotraj kot zunaj in izstopa na trgu manjših vozil zaradi svojih edinstvenih lastnosti. Peugeot 208 podpira številne napredne pametne tehnologije, kar dodatno povečuje njegovo privlačnost.

Prenovljeni Peugeot 208 je zasnovan z namenom, da očara nove generacije kupcev. Notranjost in zunanjost sta privlačni, kakovost notranjosti je precej dobra. Čeprav je prisotna nekaj trde svetleče črne plastike, ki zlahka prikaže prstne odtise in praske, je armatura sestavljena iz različnih materialov, ki so prijetni na dotik in dobro oblikovani.

V notranjosti se lahko na trenutke počutimo malo, prav tako bi bilo dobro, če bi prtljažni prostor imel še kakšen liter več.  Kljub temu Peugeot 208 svojim kupcem ponuja sodobno raven opreme in široko izbiro motorjev, vključno z bencinskih, hibridnih ter nekaterimi električnimi možnostmi. To zagotavlja, da vsak voznik najde različico, ki ustreza njegovim potrebam in željam.

Za Peugeota 208 so pripravili tri nivoje opreme: Active, Allure in GT. Osnovna cena modela se po ceniku začne pri 16.490 eurih, medtem ko višji nivo opreme stane 19.040 eurov in različica GT 21.010 eurov. Hibridne izvedenke so opremljene z 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Peugeot 208 ima 5 letno jamstvo ali do 100.000 prevoženih kilometrov.

Plusi: udobje, svetlobni podpis (dnevne led luči), varčnost, uporabnost vozila.

Minusi: vzvratna kamera.

Cena testnega vozila: 20.010 evrov

Specifikacije

Motor: 1,2-litrski trivaljni turbobencinski EURO 6.4

Moč: 75 (100 KM) pri 5.500 vrt./min.

Navor: 205 Nm pri 1.750 vrt./min.

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 180 km/h

0-100 km/h: 11,8 s

Emisije CO2: 113117 g/km

Povprečna poraba: 4,9 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 44 litrov

Gorivo: bencin

Prostornina prtljažnika: 352/1.163 litrov

Euro NCAP: 4 zvezdic

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.216 kg

Platišča: 17 palična (pnevmatike 205/45)

Deli novico s prijatelji