- IONIQ 5 N je prvo Hyundaijevo visokozmogljivo serijsko električno vozilo in prvo serijsko vozilo znamke N s popolnoma električnim pogonom na vsa kolesa.
- IONIQ 5 N je tretji Hyundaijev model, ki je zgrajen na Hyundaijevi električni globalni modularni platformi (E-GMP).
- IONIQ 5 N se ponaša z novimi, inovativnimi tehničnimi rešitvami za zagotavljanje visoke zmogljivosti.
- IONIQ 5 N ima DNK modelov N in sledi vsem trem stebrom znamke N: “kralj zavojev”, “zmogljivost tudi na stezi” in “športni avto za vsak dan”.
Zunanjost
- Oblika IONIQ 5 N ni le estetska; saj ima vsak vizualni element funkcionalni namen in izboljša njegovo športnost, aerodinamiko ali zavorno zmogljivost:
- ekskluzivni sprednji odbijač v črni sijaj barvi s funkcionalno mrežo, skupaj z zračnimi zavesami in tremi sprednjimi aktivnimi zračnimi loputami izboljša aerodinamiko in učinkovitost hlajenja,
- ekskluzivna N rešetka hladilnika izboljša učinkovitost hlajenja,
- ekskluzivni N zadnji spojler, zadnji difuzor in odprtina za zrak pomagajo optimizirati pretok zraka.
- Ponaša se z agresivno držo in je nižji, širši ter je opremljen z večjimi visokozmogljivimi pnevmatikami.
- Nova zasnova odbijačev poveča dolžino sprednjega in zadnjega dela za 25 oziroma 55 milimetrov.
- Zasnova sprednjega in zadnjega vzmetenja še dodatno zmanjšuje težišče ter tako optimizira vozne lastnosti.
- Notranjost je oblikovana po vzoru dirkaškega koncepta za idealno voznikovo ergonomijo.
- V notranjosti so na voljo:
- N športni sedeži,
- volan z oznako N s tremi gumbi, dva za izbiro voznega načina in gumbom NGB,
- ekskluzivna sredinska konzola N za športni kokpit.
- Športne sedeže zaznamuje vzorec pikslov in so na voljo v dveh izvedbah:
- tkanina in usnje,
- reciklirana poli alkantara in usnje.
- IONIQ 5 N je zaznamovan z uporabo trajnostnih materialov. Oblogo vrat krasi dekor iz recikliranega materiala praperette. V notranjosti najdemo še tkanino iz sladkornega trsa, prejo iz recikliranih plastenk, bio materiale iz sladkornega trsa in usnje obdelano z lanenim oljem. Za IONIQ 5 N je uporabljena tudi pigmentna barva iz recikliranih pnevmatik in reciklirana tkanina za sedežne prevleke iz alkantare.
- IONIQ 5 N je na voljo v desetih barvah zunanjosti, vključno z dvema ekskluzivnima barvama N: Performance Blue Glossy in Performance Blue Matte.
- Barva poudarkov za električne športne modele N je oranžna (Luminous Orange Matte).
Mere | Dolžina (mm) | Širina (mm) | Višina (mm) | Medosna razdalja (mm) |
4.715 | 1.940 | 1.585 | 3.000 |
Električna globalna modularna platforma
- IONIQ 5 N je tretji Hyundaijev model družine IONIQ in prvi model znamke N, ki je zgrajen na električni globalni modularni platformi (E-GMP).
- Je prvi model z baterijo četrte generacije s kapaciteto 84,0 kWh.
- Platforma je obsežno ojačana za globalno in lokalno togost. Rezultat je izboljšano in dinamično podvozje.
- E-GMP omogoča nizko težišče in enakomerno porazdelitev teže za optimizacijo voznih lastnosti.
- Ultra hitro polnjenje in toplotna učinkovitost zagotavljata izjemno hitrost na dirkališčih.
- Ker ni tunela za menjalnik, se ponaša z ravnim dnom pod katerim so shranjene baterije. Za dodatno moč in navor skrbita dva motorja.
- Platforma E-GMP je posodobljena in omogoča večjo moč, navor in odzivnost.
- Zahvaljujoč prilagodljivosti E-GMP je IONIQ 5 N optimiziran do popolnosti, zato je zabava v vožnji zagotovljena.
Električni pogonski sklop
Pogon | Kapaciteta batrije | Največja izhodna moč | Navor | 0-100 km/h | Najvišja hitrost | Doseg (WLTP) | Tehnologija baterije |
AWD | 84,0 kWh | 448 kW 478 kW* | 740 Nm 770 Nm* | 3,5 sec 3,4 sec* | 260 km/h | 448 km | 800 V |
- z NGB
Trije stebri zmogljivosti N: kralj zavojev
- Za dodatno izboljšanje togosti sta karoserija in podvozje dodatno ojačana. Uporabljenih je 42 dodatnih varov ter dodanih 2,1 metra strukturnih lepil. Za bočno togost sta ojačana pritrditev motorja in baterije, sprednji in zadnji pomožni okvir pa sta izboljšana.
- Integrirani pogonski osi (IDA) sta ojačani, da preneseta močnejši navor elektromotorjev, hkrati pa zmanjšata nevzmeteno maso.
- Volanski drog je ojačan, dodan pa je tudi volanski mehanizem, specifičen za IONIQ 5 N, z višjim prestavnim razmerjem za izboljšanje odzivnosti in povratnih informacij krmiljenja.
- Notranjost IONIQ 5 N je prilagojena športni nastrojenosti modela. Sprednja sedeža z ojačanim naslonom, fiksna sredinska konzola z oblazinjenim s ščitnikom za kolena in drsni naslon za roke izboljšujejo notranjo stabilnost in zagotavljajo, da voznikov položaj in notranji elementi ostanejo na svojem mestu tudi med hitro vožnjo.
- IONIQ 5 N je opremljen z lahkimi, 21-palčnimi aluminijastimi platišči in pnevmatikami 275/35R21 Pirelli P-Zero z visokim oprijemom za izboljšano vožnjo in vodljivost ter boljši oprijem na dirkališču.
- Visokozmogljiv zavorni sistem, opremljen z velikimi zavornimi diski (400 mm spredaj 360 mm zadaj), lažji zaradi sodobnih metalurških postopkov obdelave, zavorna sedla s štirimi bati, učinkovitimi zavornimi ploščicami s povečanim tornim koeficientom za zanesljivo odvajanje toplote in učinkovito zaustavljanje vozila.
- Hyundai je razvil edinstven in zmogljiv regenerativni zavorni sistem, ki ga je navdihnil motošport in zagotavlja stalno zavorno zmogljivost, odlično upravljanje toplote in največ 0,6 G zavorne sile – najboljše v panogi. Toplotna učinkovitost sistema brezhibno in neopazno sodeluje s hidravličnim zavornim sistemom.
- Elektronski nadzor stabilnosti, ESC Sport, zagotavlja vozniku več svobode in več kotov zdrsa v primerjavi z ESC Normal, kar povečuje užitek v vožnji in zagotavlja odlično podporo med dinamično vožnjo.
- Sistem N Pedal, razvit kot rešitev za premagovanje lastne teže in velikosti električnih vozil, je bil zasnovan je za sunkovito zavijanje in izboljšano občutljivost pedala za pospešek, saj povečuje regenerativno silo in ustvarja dinamičen prenos teže, ki pomaga pri ostrejšem vstopu v ovinek.
- Sistem za porazdelitev navora, N Torque Distribution, prilagodi razmerje pogona spredaj in zadaj, kar zagotavlja popolnoma spremenljivo porazdelitev navora, ki ga je mogoče prilagoditi na enajst različnih stopenj.
- Elektronsko nadzorovan diferencial z delno zaporo (e-LSD) nadzoruje količino navora, ki se prenaša na zadnji kolesi, izboljša vodljivost pri zavijanju pri visokih hitrostih in izboljša kompenzacijo zdrsa koles. Dodatni senzorji na kolesih in večji, nadgrajeni ter posebej uglašeni blažilniki vzmetenja, širijo obseg zmogljivosti avtomobila ter zagotavljajo udobno, a dinamično vožnjo.
- Optimizator drsenja, N Drift Optimizer, se odziva na vhodne podatke v realnem času in pomaga ohranjati kot zdrsa z uravnoteženjem več krmilnikov vozila. Vgrajena funkcija Torque Kick Drift vozniku omogoča, da simulira delovanje sklopke iz vozil z notranjim zgorevanjem s pogonom na zadnja kolesa za scenarije vožnje, ki zahtevajo takojšen začetek drsenja/drifta.
Trije stebri zmogljovosti N: tudi na stezi osredotočen na zabavo v vožnji
- IONIQ 5 N zagotavlja največjo moč 478 kW (650 KM) in največji navor 770 Nm (z NGB).
- Sistem elektronsko nadzorovanega vzmetenja (ECS) nadzoruje moč blaženja ter izboljšuje vodljivost, stabilnost in udobje vožnje. Voznik lahko prilagodi togost vzmetenja in tako optimizira odziv IONIQ 5 N na različne vozne razmere, tako na cesti kot na dirkališču.
- Da bi preprečili izgubo največje moči zaradi pregrevanja, ima IONIQ 5 N poseben hladilni sistem, ki vključuje povečano hladilno površino, učinkovitejšo zasnovo hlajenja, izboljšan hladilni sistem motornega olja in izboljšano hlajenje baterije.
- Ekskluzivni volanski obroč je opremljen s tremi namenskimi gumbi:
- izbira voznega načina: Normal, Eco in Sport,
- dva N Custom gumba.
- Funkcija N Grin Boost (NGB) – dodatna kratkotrajna moč – zagotavlja takojšen zagon obeh motorjev IONIQ 5 N, saj za deset sekund poveča izhodno moč in navor.
- N Launch Control zagotavlja največji oprijem za najhitrejši možni start in vozniku omogoča, da vozilo z mesta požene kot profesionalni dirkalni avto.
- Z nekaj pritiski na gumb, funkcija N Race uporablja filozofijo, izpeljano iz motošporta, ki optimizira vire za najboljšo izkušnjo na dirkališču. Funkcija omogoča vozniku bolj neposreden nadzor nad porabo energije IONIQ 5 N:
- Način Sprint: prioriteta – pospešek in moč, uporaba – hitri krog
- Način Endurance: prioriteta – število krogov, uporaba – tekmovalna vožnja
- N predgretje baterije optimizira temperaturo baterijskih celic za čim večjo učinkovitost:
- način Drag Mode: optimalna temperatura je nastavljena za kratke odmerke polne/največje moči,
- način Track Mode: temperatura baterije je optimizirana za več krogov.
Trije stebri zmogljivosti N: športni avto za vsak dan
- N e-Shift simulira delovanje osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika N DCT iz modelov ICE N s kontroliranjem navora in moči motorja ter simuliranjem občutka sunka med prestavljanjem. Zagotavlja občutek potiska, značilen za DCT menjalnik, in različne ravni simuliranega zaviranja z motorjem z uporabo regeneracije. Namen je povečati užitek v vožnji, zagotoviti bolj interaktivno izkušnjo vožnje in enaka čustva kot z vozilom ICE na dirkališču ali ovinkasti cesti.
- V kombinaciji s sistemom N e-Shift za bolj vznemirljivo vožnjo sistem N Active Sound+ prek osmih notranjih zvočnikov Bose® Premium Sound in dveh zunanjih zvočnikov proizvaja tri zvoke – “Ignition”, zvok motorja in izpuha ICE N, ter dva futuristična zvoka EV, vključno z zvokom “Supersonic”, ki ga navdihujejo bojna letala. Vozniki lahko “motor” zavrtijo tudi, ko je aktiviran sistem e-Shift N in je menjalnik v parkirnem ali nevtralnem položaju.
- N Road Sense vozniku samodejno priporoči, naj vklopi način N, ko zazna S ovinek. Tako lahko voznik še bolj uživa v vožnji.
- Za ohranjanje zmogljivosti zaviranja je izboljšan regenerativni zavorni sistem visoko odporen proti zmanjšanju učinkovitosti in je brezhibno združen s fizičnimi hidravličnimi zavorami, kar ustvarja prehod, ki je za voznika neopazen.
- IONIQ 5 N je serijsko opremljen z baterijo z največjo zmogljivostjo pri Hyundaiju do sedaj: 84,0 kWh
- Najsodobnejša 800V tehnologija omogoča ultra hitro polnjenje – od 10 do 80 odstotkov v 18 minutah.
- Za še večje udobje je IONIQ 5 N opremljen s tehnologijo Vehicle-to-Load (V2L), ki zagotavlja, da lahko stranke prosto uporabljajo ali polnijo katero koli 230-voltno električno opremo.
- IONIQ 5 N nudi 480 litrov prtljažnega prostora.
- Sistem Hyundai Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) združuje 12,3-palčni zaslon instrumentne plošče in 12,3-palčni zaslon infotainment sistema, ki vključuje posebne grafike in možnosti za vozni način N. Vključuje tudi brezžične posodobitve na daljavo (OTA).
- Digitalni ključ 2 uporabnikom omogoča odklepanje in zagon vozila s pametnim telefonom. Digitalni ključ je mogoče deliti z do 15 uporabniki pri čemer so možne tudi omejitve: odklepanje in vožnja, samo odklepanje, način za pomočnika.
- Brezžična površina za hitro polnjenje:
- s čitalcem NFC za digitalni ključ,
- hlajena prek klimatske naprave za preprečevanje pregrevanja pametnega telefona,
- s povečano močjo polnjenja – 15W,
- zaprta z vseh štirih strani za preprečevanje premikanja pametnega telefona.
- USB-C vhodi:
- 2x USB-C vhoda spredaj,
- 1x USB-C vhod na centralni konzoli spredaj,
- 2x USB-C vhoda na centralni konzoli zadaj.
- IONIQ 5 N je opremljen z najnovejšo generacijo varnostnih sistemov Hyundai Smart Sense, ki zagotavljajo najvišjo stopnjo varnosti in udobja na cesti.
Mogoče vam bo všeč tudi
Peugeot uvedel novega digitalnega ambasadorja za model 3008 po izjemnem uspehu lansiranja prvega AI ambasadorja za priljubljeni kompaktni SUV 2008
Novi Fiat 600
Skupina Emil Frey predstavlja program certificiranim lokalnih dobaviteljev
Konceptno vozilo Renault Emblème za zmanjšanje izpustov ekvivalenta CO2
V Sloveniji predstavljamo novo kolekcijo DS Antoine de Saint Exupéry