Avtomobilski proizvajalci nas v zadnjem letu močno spodbujajo k nakupu električnih vozil, ki pa so pogosto precej dražja v primerjavi z vozili z notranjim izgorevanjem. Kljub temu električna vozila ne nudijo vseh funkcij, ki jih imajo vozila z notranjim izgorevanjem. Na testu smo preizkusili francoskega električnega Megana, ki se vozi dobro, nudi obilico zabave, a vse dokler imamo polno baterijo in v bližini delujočo ali prosto polnilnico. Morda bodo še nekaj časa krožili dvomi o nakupu električnih vozil, a to vse dokler ne bo država ali Evropska unija zagotovila zadostno število, obenem pa proizvajalci vozil ne znižajo cen za vsaj 30 odstotkov glede na trenutne cene.
Videz, prostornost in praktičnost
Novi električni Megane prinaša dovršeno, pri čemer so svetlobna svetila opremljena z napredno LED tehnologijo. Prednji žarometi so sestavljeni z množico diod, ki poskrbijo za odlično svetilnost v nočnem času. Zadaj je čez zadek razpotegnjen LED trak s 3D zasnovo. Testni model je bil v kombinaciji dveh barv rdeče Flamme in črno streho. Potencialni kupci lahko izbirajo med šestimi barvami karoserije in dvema barvama strehe v črni ali sivi barvi. Glede na nivo opreme se spreminjajo tudi platišča. Vstopni model ima nameščena jeklena platišča v velikosti 18 palcev, medtem ko so vsa ostala opremljena z aluminijastimi platišči, ki segajo vse do 20 palcev. Naš testni model je bil popolnoma opremljen in imel obuta največja 20-palična platišča.
Vrhunec se pokaže v notranjosti, kjer hitro opazimo, da je armatura oblečena v sivo blago, kar vse skupaj dvigne na premijski nivo. Voznikov prikazovalnik je digitalen, sredin armature pa se nahaja pokončen 12-palčni zaslon na dotik. Pod zaslonom so ohranili nekaj fizičnih gumbov za upravljanje temperature in ostalih nastavitev za klimo itd. Na volanu je veliko stikal na dotik, ki pa znajo biti kdaj malo muhasta in ne zaznajo kar smo pritisnili. Sedeži so v kombinaciji usnja in blaga ter šivi v zeleni barvi. Uporabnih odlagalnih mest je v notranjosti bolj malo, saj so ta bolj kot ne mala. Pod naslonom sta dva manjša prostora za odlaganje drobnih predmetov.
Za kakovosten zvok poskrbi vrhunsko ozvočenje Harman Kardon, ki vključuje kar 9 zvočnikov. Vmesnik temelji na Googlovem sistemu, ki poskrbi za natančno navigacijo in vključuje tudi glasovni vmesnik Hey Google itd. Sama grafika je kakovostna, pregledna in seveda v celoti preveden v slovenščino.
Prtljažni prostor ima pri Meganu manjši minus in to zaradi visokega robu, ki je res visok. Tudi ko podremo zadnjo klop, nastane pri sedežih velika razlika med njimi in prtljažnim dnom. Lahko bi mu namestili dvojno prtljažno dno in s tem res, da bi zmanjšali prtljažni prostor za nekaj litrov, a bi bil prtljažnik dosti bolj uporaben kot sedaj brez nje. Pri vsako dnevni uporabi ima prtljažnik prostora za 440 litrov prostora. Zadnja klop se podre v razmerju 60:40 in ko jo v celoti podremo, se volumen prtljažnika poveča na 1.332 litrov. Pod dnom je dovolj prostora za odlaganje polnilnega kabla.
Šibka točka je majhen gumb, ki je nameščen na prtljažnih vratih za odpiranje le-teh. Je majhen in v temi potrebujemo dodatno osvetlitev, da ga sploh najdemo. V zimskem času, ko je veliko umazanije na cestišču, se gumb precej hitro umaže, kar pomeni, da je priporočljivo imeti pri roki vlažilne robčke, da si obrišemo umazane roke.
Vozne lastnosti
Električnega Megana se pelje precej dobro, vgradili so mu dovolj čvrsto vzmetenje, ki dobro nadzoruje težo vozila in v ovinkih preprečuje prekomerno nagibanje, a hkrati ohranja udobno vožnjo. V zimskem času, vožnji po snegu so se nam prednja kolesa kar nekajkrat zavrtela v prazno. Voznik ima veliko pomagal in varnostnih sistemov, ki mu olajšajo in omogočajo varnejšo vožnjo. Vse skupaj ima vgrajenih 24 sistemov za pomoč pri vožnji. Zanimivo je bilo notranje vzvratno ogledalo, ki je v led tehnologiji in pokriva precejšen vidni kot zadaj vozila. Vsekakor je opremljen s prednjimi, zadnjimi parkirnimi senzorji in vzvratno parkirno kamero za lažje parkiranje.
Informacije o motorju in bateriji
Elektromotor ima moči 160 kW in navora 300 Nm. Pospešek od 0 do 100 km/h doseže v 7,5 sekundah, pri čemer najvišja dosežena hitrost znaša 160 km/h. Na testu se je poraba energije gibala nekje med 17 do 20 kWh/100 kilometrov. Upoštevati moramo, da smo ga imeli na testu v zimskem času, pri čemer so se temperature spustile pod ledišče.
Megane E-Tech ima vgrajeno 60 kWh baterijo. V primeru, da jo polnimo na klasično domačo vtičnico, bo čas polnjenja trajal dobrih 30 ur. Na domači polnilnici moči 7,4 kW čas polnjenja traja 10 ur, medtem ko bo na javni polnilnici moči 22 kW trajal približno 4 ure. Na hitri javni polnilnici moči do 130 kW naj bi bil čas polnjenja okoli ene ure. Sami smo probali polniti na polnilni postaji 350 kW polnilnici, a vozilo ni potegnilo več kot 31 kW oziroma v povprečju je polnilo med 18 in 21 kW. Pri doseženih 87 odstotkih napolnjene baterije nam je potovalni računalnik prikazal dometa do 190 kilometrov. Kaj je bilo krivo točno ne vemo.
Končno mnenje
Električna vozila niso napačna in vsekakor jih podpiramo, a ne na tak način kot se je lotila »zelena« Evropa avtomobilizma. Pričeli so z izdelavo velikih električnih vozil, namesto, da bi pričeli z manjšimi, ki bi služila vožnjam po mestu in izven njih. Vsekakor bi zadostili potrebo s dometom do 150 kilometrov in ugodnejšo ceno električnih vozil.
No, da ne bomo samo »kritizirali« električna vozila, se le vrnimo k našemu testnemu Meganu, ki je imel tudi dobre lastnosti Francoski oblikovalci znajo narediti všečen avto za širšo publiko in to jim vedno znova in znova uspeva. Znotraj je električni Megane precej sodoben, uporabili dobre materiale in bo dovolj velik za družino s dvema otrokoma.
V resnici če upoštevamo razred vozila, ima Megane zadaj dovolj prostora za noge in tudi tisti višje rasti lahko še vedno udobno sedijo na zadnji klopi. Res, da bi se lahko za prtljažni del nekoliko bolj potrudili in mu dodali dvojno dno in s tem naredili prtljažnik bolj prijazen uporabniku, kadar bi van natovoril kakšen težji, večji predmet.
Kar se zadeva Megana E-Tech je na splošno dober električni avto, je precej uglajen in zmogljiv. Z aplikacijo MyRenault lahko upravljamo določene funkcije vozila na daljavo, vidimo kakšna je kapaciteta baterije, splaniramo pot in še kaj.
Naša osebna izkušnja z električnim Meganom je dobra, če odštejemo težave na polnilnih mestih. V kolikor živite v hiši in imate vgrajeno hitro polnilno postajo, ne vidimo nikakršnih težav za vsakodnevno uporabo električnega vozila, a v kolikor živite v bloku se lahko težave samo stopnjujejo in izgubljate čas na polnilnicah. Vsekakor, če se bodo električna vozila obdržala, potrebujemo boljšo infrastrukturo. Precej veliko korak je prehod iz vozila z notranjim izgorevanjem na električno. Tu bo potrebnih še ogromno izboljšav in ugodnosti, a glede na to, da svetu primanjkuje elektrike, ne vemo kje bomo dobili toliko elektrike, da bi lahko še polnili na milijone električnih vozil. To ostaja vprašanje za milijon evrov!
Megane E-Tech je na voljo v štirih različnih nivojih opreme: Equilibre, Tedhno, Iconic in Evolution. Vstopni model, opremljen s 40 kWh baterijo, se začne pri ceni 37.090 evrov, med tem ko je za nivo višje potrebno dodati še tri tisočake. Za močnejšo 60kWh baterijo je potrebno doplačilo v višini pet tisočakov. Najdražji model je Iconic, za katerega se odšteje po ceniku 49.590 evrov, k temu pa je mogoče dodati še dodatno opremo iz cenika. Na vozilo nudijo 5-letno jamstvo, medtem ko je jamstvo za baterijo podaljšano na 8 let.
Cena: 47.390 evrov
Plusi: notranji led zaslon za vzvratno ogledalo, dobre vozne lastnosti, led žarometi, zunanja oblika.
Minusi: visok prtljažni rob, gumb za odpiranje prtljažnih vrat.
Specifikacije:
Motor: električni
Moč: 160 kW (220 KM)
Navor: 300 Nm
Pogon: prednja kolesa
Največja hitrost: 160 km/h
0-100 km/h: 7,4 s
Emisije CO2: 0 g
Skupna napetost: 400V
Prostornina baterije: 60 kW
Čas polnjenja 0-100%: domača vtičnica (2,3kW) 30h, hitra polnilnica (22kW) 3,2h
Gorivo: elektrika
Euro NCAP: 5 zvezdic
Prostornina prtljažnika: 440/1.332 litrov
Obračalni krog: 10,4 m
Masa vozila: 1.770 kg
Platišča: 20-palčna (215/45)































Mogoče vam bo všeč tudi
Emil Frey Avtocenter znova uradni prevoznik 31. kolesarske dirke Po Sloveniji
Renault 5 turbo 3E: Legenda se vrača v obliki pravega ‘mini super -športnika’ s povsem električnim pogonom
Ford širi ponudbo električnih vozil v Evropi
Spoznajte zmagovalko med letnimi pnevmatikami
Inovativna tehnologija Q4 premierno na modelu Junior, zdaj z najbolj celovito ponudbo v segmentu