Tokrat smo dobili na test malo Mazdo2 Hybrid, ki izgleda res dobro. Vendar hitro dobimo občutek, da nam je avto že znan. Spomnili smo se na Toyotin model Yaris. Mazda je naredila nekaj manjših sprememb v sami maski, dodala drugačna platišča ipd. A to ni nič slabega. Nad Mazdo2 Hybrid smo bili zelo navdušeni in bi jo vsekakor izbrali za drugi avto. Pelje se odlično, je agilna in obenem zelo varčna. Edina zadržanost, ki smo jo imeli, je bila glede cene, ki ni med najnižjimi, in ob tem smo nekoliko zastali.
Videz, prostornost in praktičnost
Sprednja maska je rahlo skrčena, LED žarometi so bolj ostri ter spodnji del odbijača v črni barvi nakazuje na svojo navihanost oziroma nabritost. Kljub svoji majhnosti, Mazda2 Hybrid izžareva prav poseben slog, še posebej z vidika bočnega profila, kjer izstopajo 17-palčna črna lahka platišča. Zadek avtomobila krasijo elegantno oblikovane LED luči, zadnja stekla pa so dodatno zatemnjena, kar prispeva k celotnemu sofisticiranemu videzu.
Notranjost vozila je prijetna in že pri prvem snidenju se nam je zelo dopadla. Ker prihaja iz najvišjega nivoje opreme Homura Plus, je avto odlično opremljen. Voznikov 12,3-palčni digitalni zaslon in 10,5-palčni multifunkcijski zaslon na vrhu armature sta pregledna in enostavna za uporabo. Žal pa sredinski zaslon ni rahlo zamaknjen proti vozniku, ker bi s tem imel voznik precej boljši pogled nanj. Ne smemo pozabiti, da voznik spremlja vse svoje glavne informacije na vetrobranskem steklu. Sam sistem navigacije in ostali sistemi delujejo precej tekoče in so enostavni za uporabnika. Na strehi vozila se bohoti veliko panoramsko steklo, ki dodatno osvetli notranjost.
Kljub majhnosti ima se Mazda2 Hybrid ponaša z dvopodročno klimatsko napravo, kar je resnično pohvalno. Še posebej nas je razveselilo, da so ohranili klasične gumbe za upravljanje klime in drugih funkcij, kar prispeva k enostavni uporabi. Volan je usnjen in ogrevan, sedeži pa so izdelani v kombinaciji usnja ter blaga. V hladnejših mesecih je mogoče sprednje sedeže tudi ogrevati, kar dodatno poveča udobje. Notranjost je opremljena s številnimi praktičnimi odlagalnimi mesti, ki poskrbijo za urejenost in priročnost med vožnjo.
Voznik in sovoznik imata spredaj na voljo precej prostora, sedeža pa si lahko nastavljata elektronsko v vse smeri. Voznikov sedež pri višjem nivoju opreme nudi še nastavljivo ledveno oporo, kar dodatno izboljša udobje med vožnjo. Na zadnji klopi bo dovolj prostora za mlajše potnike, vendar se lahko pojavi težava, ko tam sede odrasla oseba, saj mu zmanjka prostora za kolena. Zadaj lahko udobno sedita dve osebi, tretji potnik pa bi že občutil precejšnje pomanjkanje prostora. Seveda pa moramo upoštevati kompaktno velikost Mazde2 Hybrid, zaradi katere so takšne omejitve razumljive.
Zadnja, stranska vrata se odpirajo na široko, kar olajša rokovanje z otroškim sedežem ter omogoča lažje vstopanje in izstopanje.
Mazda2 Hybrid ima kljub svoji majhnosti precej prostoren prtljažni prostor, a s tem bi lahko rekli, da so žrtvovali prostor na zadnji klopi, ki ga pa ni na pretek. V svoji kategoriji ima enega manjših prtljažnikov, vendar je zelo uporaben. Tudi prtljažni rob je nizek, tako da v primeru večjih ali težjih kovčkov rokovanje ne bo pretežko. Pri vsakodnevni uporabi imamo na voljo 286 litrov prostora, zadnja klop se lahko podre v razmerju 40/60, kar omogoča skupno prostornino 947 litrov. Vendar pa pri popolnoma podrtih sedežih nastane precej visok rob, ki lahko oteži nalaganje. Pod prtljažnim dnom ni rezervne pnevmatike ampak le set za popravilo in še nekaj malega prostora za manjše predmete.
Varnost
Mazda2 Hybrid sicer ni bila testirana pri organizaciji Euro NCAP, vendar glede na to, da je Toyota Yaris pridobil leta 2020 vseh pet varnostnih zvezdic, bi jih tudi Mazdin model dobil enako število, saj gre za isti avto. Opremljena je z obsežno varnostno tehnologijo, ki vključuje dinamični nadzor stabilnosti, sistemom za preprečevanje zdrsa, pomoč pri speljevanju iz klanca, sistem GVC Plus, štiri varnostne blazine, pomoč pri ohranjanju voznega pasu ter sistem za opozarjanje pri zapuščanju voznega pasu. Poleg tega ima sistem za nadzor mrtvih kotov, opozorilo na prečni promet za vozilom, napredni sistem za preprečevanje naleta pri vožnji naprej ali vzvratno, prepoznavanje prometnih znakov, radarski tempomat, sistem za pomoč pri parkiranju, 360-stopinjsko kamero, zavorni sistem ABS in eCall za klic v sili.
Vozne lastnosti
Vozne lastnosti Mazde2 Hybrid so res dobre. Vzmetenje je odlično in dobro spopada z neravninami, čeprav je vožnja bolj čvrsta. Dobra kombinacija dobrega oprijema in nizke teže vozila nam omogočata dinamičnost in okretnost. Ne glede na to, ali se vozite po mestu ali na podeželju, se Mazda2 Hybrid počuti povsem domače. Po prevoženih 300 kilometrih smo se počutili odlično in spočiti. V ovinkastih cestah je malček odličen in tu vidimo kako dobro je neposredno krmiljenje. Voznik v vsakem trenutku ve, kako se odziva vozilo na njegove manevre. Sedeži so bolj športni in nudijo odličen oprijem, kot tudi precej udobja.
V kolikor ga na avtocesti pričnemo preganjati, se poveča hrup motorja in ta se širi v notranjost. Iz varčnega malčka, poraba takoj naraste za slaba dva litra. V kolikor vozimo zmerno in nimamo pretežke noge se lahko poraba giblje med 3,9 in 4,1 litra na sto kilometrov. Po mestu se lahko kar nekaj časa vozimo le na električni pogon, kar dodatno znižuje porabo. Preklapljanje med elektromotorjem in bencinskim motorjem poteka gladko in brez težav, saj sta oba sistema dobro usklajena.
Voznik Mazde2 Hybrid lahko izbira med tremi programi vožnje: Normal, Eco in Sport. Pri mestni vožnji lahko prestavimo prestavno ročico v položaj B in s tem pridobimo več regenerirane energije. Po vklopu bencinskega motorja se električna energija hitro povrne in s tem nam zagotovi ponovno vožnjo le na elektriko. Na odprti cesti ne smemo vrniti prestavne ročice nazaj v položaj D, saj bo v položaju B sistem ves čas rahlo »zaviral«, da bi regeneriral električno energijo, kar lahko privede do izgube moči motorja.
Edina večja pomanjkljivost je vzvratna kamera, ki ima slabo kakovost slike in je skoraj črnobela. Glede na to, da je notranjost opremljena s kakovostnim multifunkcijskim zaslonom, bi bilo smiselno, da bi tudi vzvratna kamera imela višjo kakovost, saj je vidljivost pri parkiranju ključnega pomena.
Informacije o motorju
Trivaljni 1,5-litrski bencinski motor v Mazdi2 Hybrid je prijeten in dinamičen, pri čemer mu precej pomaga navor elektromotorja. Hibridni izvedenka ima samodejni brezstopenjski CVT menjalnik, ki omogoča nemoten prenos moči. Ta deluje dobro. Izpust emisij CO2 je nizek, le 98 g/km, kar prispeva k bolj okolju prijazni vožnji. Avtomobil doseže največjo hitrost 175 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h pa doseže v 9,7 sekundah, kar je solidna zmogljivost za vozilo te kategorije.
Končno mnenje
Mazda2 Hybrid se ponaša z odločno vodljivostjo, natančnim in odzivnim krmiljenjem, kar vozniku omogoča izvrstno izkušnjo vožnje. Ta model je primeren za dve starejši osebi ali družino z enim otrokom, saj ponuja dovolj udobja in prostora. Na področju varnosti Mazda2 Hybrid nudi vse potrebne funkcije, ki jih najdemo tudi v večjih vozilih, notranjost pa je zasnovana z uporabo kakovostnih materialov.
V današnjem avtomobilskem svetu je vse bolj običajno, da znamke sodelujejo in si delijo modele, saj se jim ne izplača razvijati popolnoma novih vozil samostojno. Prilagodijo nekaj zunanjih in notranjih detajlov, dodajo svoj logotip, in tako pridobijo nov model. To ni sploh nič slabega in v prihodnosti bomo verjetno videli še več tovrstnih partnerstev med avtomobilskimi znamkami.
Mazda je s svojo Mazo2 Hybrid uspešno zapolnila svojo paleto vozil in ponudila kupcem nekaj dobrega kot tudi uporabnega. Ne moremo trditi, da je le Mazda2 Hybrid nekoliko dražja, je to v skladu s splošnim trendom v industriji, kjer so cene novih vozil v zadnjih letih občutno narasle. Povečanje cen ni zgolj posledica dražjih materialov in komponent, kot so baterije za električne pogone, ampak tudi potreba proizvajalcev, da pokrijejo stroške, povezane z elektrifikacijo in raziskavami.
Industrija avtomobilov je pričakovala, da bodo kupci množično sprejeli električna in hibridna vozila, vendar se je rast tržišča ustavila, kar je proizvajalcem povzročilo finančne težave. Da bi kompenzirali te stroške, so proizvajalci začeli zviševati cene novih vozil ter cene servisnih storitev. Kljub temu, da so te spremembe lahko občutne za kupce, je treba upoštevati širši kontekst in razvojno dinamiko v avtomobilski industriji.
Testna Mazda2 Hybrid Homura Plus, ki predstavlja najvišji nivo opreme, ima ceno 30.340 evrov. Sicer pa trenutno Mazda nudi akcijo, v okviru katere ob nakupu hibridnega modela prihranite 2.000 evrov, kar velja do 30. 9. 2024.
Osnovna model Mazda2 se po ceniku prične pri 16.690 evrih in doseže najvišjo ceno 23.890 evrov, pri čemer seznam različic vključuje kar 15 izvedenk. Mazda2 Hybrid je glede na Mazdo2 z istimi karakteristikami dražja za 4.400 evrov. Hibridna različica je na voljo v petih nivojih opreme, s cenami, ki se gibljejo od 21.690 evrov do 29.590 evrov za najdražji model.
Mazda ponuja 6-letno garancijo ali do 160.000 kilometrov na svoja vozila, kar zagotavlja dodatno zanesljivost in mirnost za kupce.
Plusi: vozne lastnosti, zmogljiv motor, poraba, notranjost, zunanji videz.
Minusi: vzvratna kamera, cena.
Cena testnega vozila: 30.340 evrov
Specifikacije
Motor: 1,5-litrski trivaljni
Moč: 68 kW (92 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 120 Nm od 3.600 do 4.800 vrt./min.
Moč elektro motor: 59 kW (80 KM)
Menjalnik: brezstopenjski
Prestave: /
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 175 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Emisije CO2: 97 g/km
Povprečna poraba: 4,0 l/100km
Prostornina posode za gorivo: 36 litrov
Gorivo: bencin/elektrika
Prostornina prtljažnika: 286/947 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 9,6m
Masa vozila: 1.080 kg
Platišča: 17 palična (pnevmatike 205/45)