Hyundai Tucson 1,6 HP CRDi Impression 7DCT MHEV 4WD

Hyundai je na trg postal novega športnega terenca, ki precej izstopa. V tem segmentu je velika gneča in vsi proizvajalci se bojujejo za svoj kos pogače. Ne glede na vso konkurenco, lahko rečemo, da jim je uspelo narediti atraktivnega športnega terenca. Veliko pozornost na zunaj pritegnejo dnevne led luči in zanimive bočne linije. Navsezadnje nas tudi notranjost rahlo preseneti saj ima na armaturi dva večja digitalna zaslona, premijske materiale, nove varnostne sisteme in še mnogo drugih novosti.

Videz, prostornost in praktičnost

Hyundajevi oblikovalci novega Tuscona so se odločili za večjo spremembo zunanjosti. Temu so dali poseben »pečat« in preusmerili vse pogleda na prednji del vozila, ki je res poseben in edinstven.  Pokazali so, da se lahko z nekoliko drznosti naredi vrhunski izdelek. Sprednja maska je močno vpadljiva. Odločili so se za popolnoma novo strukturo dnevnih led luči, pri katerih je na vsaki strani po pet delov, vsak del pa je drugačne oblike. Zračne reže zasedejo precejšnji predel nosu in so večje. Na stran odbijača so dodali meglenke in dodatne luči za osvetlitev ovinkov. Sam bok vozila je zelo razgiban in okoli blatnikov je veliko nepravilnih oblik. Strešno linijo so poudarili s strešno letvijo. Na vsako stran zadka so vgradili po dve led luči pod kotom in ju povezali z vodoravno linijo čez cel zadek. Obut je v velika 19 palčna 5-kraka platišča.

Notranjost je postala vrhunska in trenutno najbolj napredna pri Hyundaju. Lahko bi rekli, da sodi med konkurenco v sam vrh. Ko vstopimo v notranjost, takoj opazimo, dva velika 10,25 palična zaslona, ki prikazujeta sliko v visoki resoluciji, delata hitro in sama grafika je dodelana. Klasični gumbi za upravljanje klimatske naprave so sedaj zgodovina, kajti odločili so se, da jih zamenjajo z delujočimi gumbi na dotik. Osrednjemu delu dominira velik zaslon, vsi »gumbi« za upravljanje klime so lepo združeni v celoto, ki je lična na pogled. Grajo imamo na vgradnjo svetleče plastike, na kateri se žal poznata prah in prstni odtisi. Hyundai bi moral ob nakupu novega Tucsona priložiti še set za čiščenje svetleče plastike v potniški kabini.

Precej futuristična sredinska konzola je posejana z velikim številom gumbov, a so ti lepo razporejeni za lahko upravljanje določenih sistemov. Tipke za upravljanje menjalnika so nameščene v vodoravno linijo. Uporabnih odlagalnih mest je dovolj. Zelo smo bili navdušeni nad 10 palčnim digitalnem zaslonom za volanom, ki je nadomestil klasične voznikove števce. Prikaz lahko prilagodimo svojim potrebam in glede na vozni program se ta barvno in grafično spreminja. Armatura je izdelana na novo in opremljena z večjim številom zračnikov, s čim so dosegli boljše hlajenje oz. ogrevanje potniške kabine. Klimatska naprava je triconska, prednja sedeža je moč ogrevati ali hladiti. Po eni strani je razumljivo, da se pri Hyundaju trudijo vgraditi čim več sistemov za potnike, saj s tem kupcem »podarijo« veliko bonbončkov.

Prostora v novem Tucsonu je več, za potnike, kot tudi za njihovo prtljago. Zadnja klop je premična, razdeljena na tri dele 40:20:40 in omogoča več prilagajanja glede na potrebe potnikov. Prtljažnik je popolnoma raven, ima prostornino od 600 do 1.800 litrov, seveda je odvisno kako uporabljamo zadnjo klop. Pod prtljažnim dnom je še nekaj manjših odlagalnih mest.

Varnost

Varnost, varnost in varnost je pri Hyundaju že nekaj časa na prvem mestu in novi Tuscon ima obsežen seznam varnostnih sistemov in pomagal. V paketu Smart Sense I pridobimo sistem za samodejno zaviranje v sili v primeru zaznave možnosti trka v križišču (FCA-JX), sistem za opozarjanje na oviro v mrtvem kotu s pomočjo ob menjavi voznega pasu in sistemom za opozarjanje na prečni promet (BWC, RCCW), aktivni sistem za opozarjanje in samodejno zaviranje v sili v primeru zaznave ovire v mrtvem kotu, opozorilni sistem za varen izstop iz vozila (SEW) in sistem za opozarjanje na prisotnost potnikov na zadnjem sedežu (ROA). Že od osnovnega modela ima novi Tucson zavorni sistem ABS, elektronski stabilnostni sistem proti prevračanju ESC, sistem za nadzor ob strmem spustu HAC, proti zdrsu koles ATCC, ojačevalnik zavorne sile BAS, samodejni vklop smernikov ob zaviranju v sili ESS, sistem za večjo stabilnost ob vleki prikolice TSA, za nadzor tlaka TPMS in električno zavorno zavoro Autohold EPB.

Naš testni, ki je izhajal iz najvišjega nivoja opreme je imel še radarski tempomat ASCC in dodan paket Radar I z nadgrajenim aktivnim radarskim sistemom.

Vozne lastnosti

Novi Hyundai Tucson ima popolnoma novo elektronsko nadzorovano vzmetenje, ki je sestavljeno iz večjega števila senzorjev, ki prilagajajo blaženje. Na testu se ta sistem ni izkazal za preveč dobrega, saj se je večino časa prižigala rumena opozorilna lučka  za napako blaženja ali nedelovanje sistema, za katerega se doplača 750 evrov. Očitno ta novi sistem še ni povsem dodelan, da smo imeli težave z njim. Glede na izbrani vozni program vzmetenje ni nikoli premehko, a verjetno bo tisto bolj športno vzdušje pričarala N line izvedenka.

Novega Tuscona se vozi dobro, voznik ima dovolj nadzora nad njim in krmiljenje je presenetljivo dobro, natančno. Vožnja je ves čas prijetna in zelo stabilna. Na krožiščih in v ostrih zavojih ohranja svojo trdoto, zato nikomur od potnikov med vožnjo ne bo slabo zaradi nagibanja. Kako se odzove na brezpotjih nismo preizkusili, smo pa ujeli še zadnjo snežno »ploho« in ga preizkusili tam, kjer nas štirikolesni pogon ni razočaral.

Zanimivo je bilo videti, kako se ob uporabi smernika na števcih prikaže slika za mrtvi kot oz. promet v mrtvem kotu vidimo v živo, saj so na stranska ogledala namestili kamero in s tem omogočili vozniku še bolj varno menjavo voznega pasu.

Sistem EPB oziroma AutoHold je na pol uporaben oz.deluje le, ko to funkcijo vključimo sami. Ko vozilo ugasnemo in ga ponovno zaženemo, je sistem EPB  izklopljen, zato ga je potrebno vsakokrat znova aktivirati. Kot lastnik vozila bi si želel, da bi mi sistem vedno pomagal in služil svojemu namenu oziroma, da bi se moja izbira za stalno shranila v nastavitvah. Tu ima Volkswagen in še katera druga znamka prednost, saj po ponovnem vklopu ta vedno dela vse dokler te funkcije ne izklopimo sami.

Informacije o motorju

Hyundai vse več modelov opremlja z blagim hibridom, ki naj bi privarčevali kakšen dcl goriva, da bi s tem zadostili vse strožjim Euro standardom. Naš testni je imel pod pokrovom dizelski motor prostornine 1,6-litra in 136 konjev, ki so dosegljivi pri 4.000 vrtljajih. Navor 320 Nm je v uporabi od 2.000 do 2.500 vrtljajev. Pod blagi hibrid se upošteva, da ima vgrajeno dodatno 48-voltno baterijo, ki pomaga bencinskemu motorju pri pospeševanju ali speljevanju iz mesta z električnim motorjem. Sam samodejni 7-stopenjski menjalnik prestavlja odlično, tekoče in predvsem pametno. Po potrebi lahko voznik sam prestavlja z ročicama ob volanu. Povprečna poraba se je gibala pri 5,8 litrih.

Končno mnenje

Hyundai je svojega Tuscona prvič predstavil v letu 2004 in že takrat je bil med kupci precej zaželen, saj je za svojo ceno veliko ponudil. Kasneje so ga preimenovali v ix35, kar ni bila pametna odločitev. Na trg smo dobili dve generaciji »čudnih« oblik in v notranjosti še bolj čudnih barvnih kombinacij, kot tudi precej »slabih« materialov. Zadnji Tuscon ni več tako poceni, kot smo ga bili vajeni v preteklosti, kar je pričakovano, saj so uporabili veliko premijskih materialov, kot tak pa se z lahkoto postavi ob bok nemškim znamkam.

Hyundai je z zadnjo generacijo dokazal, da si upa narediti več na izgledu, da zna biti samosvoj in drugačen, izstopajoč v poplavi  športnih terencev.

Testni Tucson je imel za dobre štiri tisočake dodatne opreme. Trenutna končna cena našega modela je 40.720 evrov. Koliko Slovencev bo kupila to izvedenko je prava uganka. Res, da je novi Tucson odličnega zunanjega videza, v notranjosti je zelo prostoren, sodoben, opremljen z vsemi sodobnimi sistemi in najbolj opremljen glede varnostnih sistemov in pomagal vozniku. Hyundai je izdelal dobrega športnega terenca, ki bo zagotovo precej časa IN na trgu in med kupci. Ti bodo verjetno posegali po bencinskih izvedenskih v kombinaciji blagega hibrida in opremi Style oz. Premium.

Na voljo je še vedno dizelski motor z dvokolesnim ali štirikolesnim pogonom, a običajno se večina kupcev odloči za dvokolesno izvedenko in ročni menjalnik. Vstopni model z opremo Trend se prične pri 22.490 evrih in nekako pri vseh motornih izvedenkah nadaljuje od dobrih 25.000 evrov naprej. Po ceniku je na voljo kar 30 različnih modelov novega Tucsona. Kot običajno Hyundai nudi 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov.

Plusi: dva dobra digitalna zaslona, kakovostni materiali, udobna in ekonomična vožnja, vozne lastnosti, led žarometi, ročni menjalnik.

Minusi: elektronski nadzor vzmetenja, svetleča plastika v potniški kabini, sistem AutoHold.

Cena testnega vozila: 40.720 evrov

Specifikacije

Motor: 1,6-litrski turbobencinski Euro 6D

Moč: 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrt./min.

Navor: 320 Nm od 2.000 do 2.500 vrt./min.

Menjalnik: samodejni

Prestave: 7

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 180 km/h

0-100 km/h: 11,6 s

Emisije CO2: 164-177 g/km

Povprečna poraba: 5,8l/100km

Prostornina posode za gorivo: 54 litrov

Gorivo: bencin

Oddaljenost od tal: 170mm

Prostornina prtljažnika: 577/1.758 litrov

Euro NCAP: 5 zvezdic

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.800 kg

Platišča: 19 palična (pnevmatike 235/50)

Deli novico s prijatelji