Hyundai SantaFe Plug-in Hybrid 7 sedežev

Priključni hibrid je po našem mnenju trenutno najboljša izbira, v primeru če nameravate menjati vozilo, v primeru, da vam elektrika ni po godu. Vemo, da so v Evropskem parlamentu sprejeli okvirni dogovor, da se po letu 2035 ne bo smelo več prodajati vozil z notranjim izgorevanjem, ampak le vozila na električni pogon. Če je to izvedljivo le v 12 letih, da se bo vsa infrastruktura spremenila, je malo možnosti. Podpiramo, da se doda možnost nakupa električnega vozila, a ne da se ga nam vsiljuje, češ da je to zeleno vozilo. No vrnimo se na našega testnega Santa Fe-ja, ki je imel vgrajen bencinski in električni motor. Z elektro motorjem, vgrajeno13,8 kWh baterijo smo lahko dejansko prevozili dobrih 40 kilometrov ali kakšen kilometer več. V notranjosti je ogromno prostora, materiali so kakovostni in velik sodobni športni terenec nudi precej udobja.

Videz, prostornost in praktičnost

Na zunaj nas Santa Fe opozori že s samo velikostjo, saj je precej velik terenec, ki meri v dolžino 4,8 mestra in širino 1,9 metra. Zgodovina Santa Fe-ja izhaja iz leta 2000 in sedaj smo pri četrti generaciji. Novi Santa Fe je sodoben športni terenec, ki ima posebne prednje led luči v obliki črke T, zadaj so te postavili vodoravno. Spredaj je precej robusten, nastopaški, a stranska linija vse skupaj lepo umiri in poveže z zadkom, ki je prav elegantna. Uspelo jim je narediti odličen kompromis med robustnostjo in elegantnostjo. Santa Fe je bil obut v 19 palična platišča. Kupci lahko izbirajo med devetimi barvami karoserije.

Notranjost Santa Fe-ja je vsekakor zelo prestižna, saj so uporabili odlične, kakovostne materiale, same tipke so iz dobre plastike, niso uporabili svetleče, ampak mat plastike. Sredinska konzola med prednjima sedežema je široka, ki ponuja precej gumbov, odlagalnih površin in shranjevalnega prostora za večje predmete. Prestavne ročice ne bomo našli, saj so namestili le štiri večje gumbe. Armatura je oblečena v belo usnje, prav tako sedeži, ki so ogrevani in prezračevani. Tri kraki volan lepo sede v roke, ponuja vse hitre gumbe za upravljanje multifunkcijskega sistema. Voznikovi digitalni števci v velikosti 12 palcev (30,5 centimetrov) so pregledni in vse lepo razporejeno za enostavno spremljanje potrebnih informacij. Samo grafiko, si lahko voznik po malem prilagodi svojim željam. Voznik lahko glavne podatke o vožnji spremlja na vetrobranskem steklu in s tem mu ni potrebno pretirano umikati pogleda s cestišča. Na vrhnjem delu armature je nameščen 10,25 palcev (26 centimetrski) visoko ločljivi barvni zaslon na dotik, ki nudi precej uporabnih sistemov in programov. Dober zvok prihaja iz zvočnega sistema Krell in vgrajenih desetih zvočnikov. V notranjosti je res veliko udobja za vse potnike. Za kratke razdalje se lahko uporabita še dva sedeža v tretji vrsti, ki sta namenjena za mlajšo populacijo. V drugi vrsti smo pogrešali sedeže v razmerju 40:20:40 ali pa vsaj odprtino za prevoz daljših predmetov.

Prtljažni prostor je velik 634 litrov, uporabne oblike in dno popolnoma ravno, ko podremo drugo vrsto sedežev. Zadnja klop se podre v razmerju 60:40 in ko jo podremo v celoti, se prtljažni prostor poveča na 1.710 litrov. Nekaj malega odlagalnega prostora je pod dnom, a večji del dna zavzemata zadnja sedeža.

Varnost

Hyundai Santa Fe je glede varnostnih sistemov in pomagal na samem vrhu med konkurenco. Vgrajenih ima res ogromno sistemov in pomagal. V paketu Smart Sense je imel naš testno vozilo vključen slikovni prikaz območja mrtvega kota v instrumentni plošči, aktivni avtocestni asistent, ki združuje več funkcij in sistem za preprečevanja trka ob parkiranju. Ima tri Isofix pritrdišča, aktivni sistem proti zdrsu koles, ojačevalnik zavorne sile, sistem za pomoč pri spuščanju ali speljevanju po oz. v klanec, sistem za večjo stabilnost priklopnega vozila, zadrževanje vozila na mestu, protiblokirni zavorni sistem, napredni elektronski stabilnostni sistem s sistemom proti prevračanju vozila, sistem za ohranjanje voznega pasu, samodejni klic v sili, sistem za nadzor zbranosti voznika, radarski sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za predhodno zaznano trka.

Vozne lastnosti

Priključni hibrid ima zmogljivejši elektromotor in večjo baterijo kot klasični hibrid, kar v praksi pomeni, da lahko le na baterijo, električno energijo naredimo več kilometrov. Zaradi tega je posledično vozilo težje, pospeševanje za malenkost počasnejše in poraba ni bistveno manjša od hibrida. Če upoštevamo prvih sto kilometrov je povprečna poraba precej nizka, a to le prvih sto kilometrov, naslednjih sto, dvesto pa se giblje pri sedmih litrih, kar je malo za velikega terenca. Seveda je poraba pogojena z samim načinom vožnje, ki lahko hitro naraste na devet litrov.

V celoti gledano je vožnja precej udobna, dobra in zelo primerljiva s konkurenčnimi premijskimi terenci. Pri Santa Fe-ju lahko izbiramo različne načine voznih programov Smart, Sport, Comfort, Snow, Mud in Sand. A zagotovo lahko trdimo, da bo tak terenec večina časa preživel le na asfaltu. V bolj ostrih zavojih se karoserija nekoliko nagiba, a ne smemo pozabiti, da gre za visok in težak terenec. Krmiljenje je dovolj natančno, da ga lahko obvladamo pri vseh hitrostih.

Med vožnjo v samo notranjost ne vdira veliko hrupa bencinskega motorja ali piša vetra, saj so se zelo potrudili pri dobri izolaciji potniške kabine. Testni je imel velika 19 palična platišča, na katerih so pnevmatike dimenzij 235/50, a v primeru, da se odločite na nižji-vstopni nivo opreme Style bo ta imel platišča dimenzij 17 palcev in pnevmatike 235/65, kar bodo prinesla še več udobja kot naš testni iz nivoja opreme Impression.

Informacije o motorju

Elektro motor je z močjo 66,9 kilovatov, ima visok navor, ki ga poganja baterija kapacitete 13,8 kWh. Bencinski motor prostornine 1,6 litra pridela 180 konjev in 265 Nm navora. Med preklopom iz bencinskega motorja na elektromotor ali obratno je skorajda neopazno. Menjalnik je glede na predhodnika posodobljen, po proizvajalčevih besedah nov, ki deluje boljše in zagotovi nižjo porabo. Na testu smo preizkusili, kar nekaj načinov vožnje in v primeru, da smo se vozili po mestu, speljevali nežno iz mesta smo lahko na električni pogon prevozili precej kilometrov (42). Povprečna poraba bencina se je gibala pri sedmih litrih, kar spet ni tako veliko glede na velikost in težo vozila.

Končno mnenje

Slovenija in še marsikatera država precej zaostaja v infrastrukturi za popolnoma električna vozila. V katero smer bo skrenila Evropska unija čez 12 let je težko napovedati, a v ozadju so interesi proizvajalcev električnih vozil in ne Evropskega parlamenta po čistejši Evropi.

Priključni hibridni Santa Fe ima svoje prednosti in kakšno manjšo slabost, ki bi jo lahko inženirji že kdaj odpravili, a se ne dajo in ne rešijo »težave«.

Električna baterija nam omogoča, da na kratke razdalje vozimo le na elektriko in v kolikor je to le do trgovine ali lekarne, ga lahko po povratku priključimo na zunanje polnjenje. Tako se lahko pri naslednji vožnji ponovno vozimo precejšen del na elektriko (dobrih 40 kilometrov).

Hyundai Santa Fe priključni hibrid je prava izbira za tiste kupce, ki si želijo velikega terenca in s tem nekaj privarčevati pri gorivu, ne da bi popolnoma opustili motor z notranjim izgorevanjem. Trenutno je najboljša izbira vozil v hibridni ali priključni hibridni tehnologiji.

Se izplača nakup priključnega hibrida ali je boljša izvedenka le klasični hibrid, ki je prav tako na voljo pri novemu Santa Fe-ju. Razlika v nakupni ceni med enim in drugim je slabih 4.000,00 eurov več. Ali privarčujemo za omenjeni znesek, če izberemo priključni hibrid? To vam v kratkem povemo, ko bomo imeli na testu še klasičnega hibrida.

Santa Fe priključni Hybrid je le ena izvedenka s štirikolesnim pogonom in dvema nivojema opreme Premium in Impression. Cena prvega znaša 58.240 in drugega 63.240,00 eurov. Za 7-sedežno izvedenko se doplača 1.300,00 eurov. Splošna garancija je 5 let, brez omejitve kilometrov in na baterijo 8 let oziroma 160.000 kilometrov.

Plusi: udobje v notranjosti kot v vožnji, opremljenost, delovanje hibridnega sistema, atraktiven videz, uporabnost baterije, vozne lastnosti.

Minusi: funkcijo AutoHold je potrebno pri vsakem zagonu ponovno aktivirati.

Specifikacije:
Motor: 1,6-litrski turbobencinski+električni
Moč motorja: 132 kW (180 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 265 Nm od 1.500 do 4.500 vrt./min.
Moč elektro motorja: 67 kW (91 KM).
Navor elektromotorja: 264 Nm
Menjalnik: samodejni
Prestave: 6
Pogon: štirikolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 187km/h
0-100 km/h: 8,8 s
Emisije CO2 (WLTP): 203 g/km
Povprečna poraba: 7l/100 km
Prostornina posode za gorivo: 47 litrov
Gorivo: bencin+elektrika
Prostornina prtljažnika: 634-1.710 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 12,1 m
Masa vozila: 2.121 kg
Platišča: 19 palična (pnevmatike 235/50)

Deli novico s prijatelji