Od znamke Hyundai smo že marsikaj preizkusili. Tokrat smo se posvetili Koni, ki jo uvrščamo med majhno kombilimuzino z nekoliko povišanim podvozjem. Testna različica Kone spada med hibride, saj ima vgrajen bencinski motor prostornine 1,6-litra in elektro motor z manjšo baterijo. Ta baterija pripomore k nekoliko manjši porabi goriva ter nam omogoča prevoziti nekaj kilometer ali dva na električni pogon. Hibridna Kona je odlična izbira za tiste, ki ne morejo električne Kone polniti doma. Na vrata že trka nova Kona, ki prinaša nekaj estetskih izboljšav in nadgradnjo tehnoloških funkcij.
Videz, prostornost in praktičnost
Kona je že od samega začetka nekoliko drugačna od klasičnih oblikovalskih smernic in izstopa iz povprečja. Maska je bolj izstopajoča drugačno postavitvijo luči in žarometov. Na pokrovu motorja opazimo ozke dnevne LED luči, nekoliko nižje dnevni žarometi, medtem ko je odbijač obdan s sivo plastiko in zračna odprtina za motor v črni barvi. Pretežen del blatnika je v sivi plastiki, ki se nadaljuje proti spodnjemu delu vozila in sega vse do zadnjega dela Kone. Zadnji del vozila ni prav nič drugačen od sprednjega, kjer prav tako izstopajo dvojne luči. Izgled poudarjata večji zračni spojler in odbijač, ki je v kombinaciji dveh barv. Testna Kona, ki smo jo preizkusili, je imela obuta 18-palčna dvobarvna lahka platišča.
Kona ima značilno Hyundaijevo prepoznavno notranjost, ki je značilna za Hyundaijeve modele zadnjih nekaj let. Digitalni voznikovi števci, ki merijo 10,25 palca, omogočajo vozniku dostop do glavnih podatkov na praktičnem dvižnem zaslončku pred vetrobranskim steklom. Na vrhu armature je še glavni zaslon na dotik, ki meri enako veliko, 10,25 palca, pod njim pa so uporabni mehanski gumbi. Celoten interier je zasnovan tako, da zagotavlja odlično preglednost in uporabnost.
Osredni zaslon je uporabniku prijazen, sama grafika je pregledna in sistem deluje tekoče. Ohranili so vse mehanske gumbe za upravljanje klimatske naprave, ki deluje avtomatsko in je enopodročna. Za zagon motorja ne potrebujemo ključa, saj zadošča le pritisk na gumb. Poleg tega je moženo enostavno povezati svoj pametni telefon s sistemom, s katerim lahko na daljavo upravljamo določene funkcije vozila. Kvaliteta zvoka, ki jo zagotavlja zvočni sistem Krell, je odlična.
Testna Kona je izhajala iz najvišjega nivoja opreme Impressio in s doplačilom, so ji še dodali usnjene sedeže v beli barvi z obrobljenimi rdečimi detajli. Sedeže je moč ogrevati in hladiti s ventilacijo, kar pripomore k še večjemu udobju med vožnjo. Belo usnje prinese v notranjost precej svetlosti in premijskega videza, vendar je treba poudariti, da je potrebna redna nega, saj se na nekaterih delih, še posebej na vratih, lahko hitro pojavijo madeži, ki lahko vplivajo na videz notranjosti. Na splošno pa je plastika v vozilu dobre kvalitete, kar prispeva k celovitemu vtisu notranjosti.
Štirje odrasli potniki imajo dovolj prostora v notranjosti za glavo, saj je zadnja linija strehe postavljena precej visoko, kar zagotavlja zadostno prostornost za glave vsem potnikom. Zadaj se lahko pripeti, da bo imela odrasla oseba nekaj manj prostora za kolena. Za shranjevanje manjših predmetov je na voljo dovolj odlagalnega prostora na osrednji konzoli in na vratnih žepih.
Prtljažni prostor ponuja 378 litra uporabnega prostora, in ko zadnjo klop podremo v razmerje 60:40, se prostornina prtljažnega dela poveča na 1.316 litrov. Po podrtju sedežev nastane uporabna ravna nakladalna površina in brez prtljažnega robu, kar olajša nalaganje večjih predmetov. Pod dnom prtljažnika je še dodaten uporabni prostor, ki je uporaben za dodatno shranjevanje stvari.
.
Varnost
EuroNCAP je leta 2017 podelil Koni najvišjo oceno varnosti – pet varnostnih zvezdic. Z zdajšnjim prihodom novega modela Kone pričakujemo, da bo imel ta prav tako dobre ocene za varnost. Paket SMART SENSE vključuje številne napredne varnostne funkcije, med katerimi so: samodejno prižiganje žarometov ob slabši vidljivosti, FCWS – sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk * Športna prednji in zadnji odbijač v barvi karoserije z rdečimi letvicami, FCA – sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem, LKA – sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu * Električno nastavljivi, zložljivi in ogrevani zunanji ogledali, DAA – sistem za nadzor voznikove zbranosti z vgrajenima LED smernikoma, HBA – sistem za samodejni vklop in zasenčenje dolgih žarometov, ISLA – inteligentni sistem za spremljanje hitrostnih omejitev, ROA – sistem za opozarjanje na prisotnost potnikov na Aerodinamični brisalci vetrobranskega stekla, eCall – sistem za samodejni klic v sili.
Poleg tega vozilo vključuje tudi že znane varnostne funkcije, kot so: ABS – protiblokirni zavorni sistem, BAS – ojačevalnik zavorne sile, ESC – elektronski nadzor stabilnosti vozila Motor in pogon, HAC – sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, N CornerCarving (m-LSD) – mehanska delna zapora diferenciala, ESS – funkcija opozarjanja z utripanjem zavornih luči ob Varnost močnejšem zaviranju.
Paket SMART SENSE prav tako vsebuje še TPMS – sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, BCW – sistem opozarjanja na oviro v mrtvem kotu z asistentom, čelni zračni blazini za voznika in sopotnika ob menjavi voznega pasu, stikalo za izklop sopotnikove zračne blazine, RCCW – sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj, stranski zračni blazini in stranski zračni zavesi, LFA – sistem samodejnega ohranjanja smeri.
Vozne lastnosti
Hyundai Kona je v bistvu dober »majhen« avto in nudi dobre vozne lastnosti. Ta avtomobil je razmeroma lahek in ima nekoliko višjo postavitev v primerjavi s konkurenco. Pogon ima na prednja kolesa, vzmetenje je bolj mehko kot trdo, kar prinese udobno vožnjo. Voznik ima dober položaj, ki si ga lahko prilagodi po svojih željah. Menjalnik lahko po potrebi sami upravljamo s ročicama ob volanom.
Na voljo sta dva vozna programa, Eko ali Sport. Pri vsakodnevni vožnji bo program Eco zadovoljiv vse potrebe. Redkokdaj smo vozili v Sport, le toliko, da smo videli razliko v vožnji. Razlika je ta, da prestavlja v višjih vrtljajih in postane posledično nekoliko bolj »poskočen«. Vendar pa je v večini primerov Eco program povsem zadovoljiv za večino voznikov.
Kona je v večini časa delovala na bencinski motor in baterija le pri stanju na semaforju ali z njo prevozili dober ali slaba dva kilometra, kar pripomore k manjši porabi. Elektro motor pomaga pri speljevanju, pospeševanju in s tem doda nekaj več navora ali konjev. Glede na to, da je Kona »manjši« avto, bomo z njim več poti opravili na krajše poti, vendar to ne pomeni, da ni za daljša potovanja. Z lahkoto se kosa na avtocesti in takrat vidimo, da je notranjost dobro izolirana. Sami smo z njo prevozili približno 1.500 kilometrov, kar kaže na njeno sposobnost obvladovanja daljših poti.
Na papirju je hibridna Kona »precej« močna a v praksi se pokaže, da to ni ravno tako. Na trenutke se nam je zdelo, da je motor precej len in mu manjka nekaj poskočnosti. Prestavljanje samodejnega menjalnika s dvojno sklopko niso ravno vrhunski in kdaj ta zaspi ali pri prestavljanju ne zadane pravi čas. Včasih, ko je menjalnik prestavil v nižjo predstavo, se je število obratov motorja pošteno povečalo.
Informacije o motorju
Hibridna Kona ima pod pokrovom motorja bencinski motor prostornine 1,6 litra, ki razvije moč 105 konjskih moči in navor 147 Nm. Moč elektromotorja znaša 170 Nm navora in 43,5 konjskih moči. Elektromotor je 3-fazni sinhronski motor z napetostjo 240V in kapaciteto 1,56 kWh. Vozilo ima samodejni 6-stopenjski menjalnik s dvojno sklopko, vendar se občasno lahko pokaže kot nekoliko muhast.
Najvišja hitrost, ki jo Kona doseže je 160 km/h. Rezervoar goriva znaša le 38 litrov. Na testu smo prevozili 1.450 kilometrov, je povprečna poraba znašala 5,1 litra na 100 kilometrov.
Končno mnenje
Zdi se, da smo bili pozitivno presenečeni nad Kono, saj bi jo z veseljem videli v svoji garaži. Kona se izkaže kot praktičen avtomobil tako za kratke kot daljše razdalje. V notranjosti ponuja dovolj prostora za kakšen večji nakup, prevoz štirih odraslih potnikov in njihove prtljage, kar omogoča spraviti v 378-litrski prtljažnik.
Kar zadeva varnostne sisteme, je Kona dobro opremljena, in težko bi našli pomanjkljivosti v tem smislu. Seveda bo novi model prinesel še več sistemov in funkcij za pomoč vozniku. Najvišji raven opreme prinaša veliko dodatne opreme v notranjosti, tako da kupec praktično ne bo pogrešal ničesar. Svetli sedeži so privlačni, a bodo potrebovali precej nege, glede na to, da veliko oblačil »spušča« barvo.
Poraba goriva je bila nizka glede na ostala vozila, ki smo jih testirali. Sam hibridni sistem pripomore k nižji porabi, a je potrebno pri nakupu preračunati kaj se nam splača glede na klasično bencinsko različico.
Glede na to, da je v prihodu nova Kona in nove različice težko rečemo kakšna je cena »stare« Kone. Morda bo še nekaj starih modelov na zalogi, vendar bomo morali počakati na uradno predstavitev novih modelov in cenovne informacije.
Za občutek lahko povemo, da je vstopni model Style stal 26.880,00 €, Premium pa tisoč eurov več, medtem ko je najvišji nivo opreme Impression znašal 29.380,00 eurov. Eko Subvencija Hyundai je ceno znižala za 2.500,00 eurov. Ptički že čivkajo, da Kona ponuja 5-letno garancijo brez omejitve prevoženih kilometrov in 8-letno garancijo na baterijo ali 160.000 prevoženih kilometrov.
Plusi: notranjost, udobje v notranjosti kot v vožnji, hibridni sistem, zunanji videz, varnostni sistemi.
Minusi:.
Cena testnega vozila: 33.620,00 eurov
Specifikacije
Motor: 1,6-litrski bencinski+električni
Moč motorja: 77 kW (105 KM) pri 5.700 vrt./min.
Moč elektromotorja: 32kW (43,5 KM)
Navor motorja: 147 Nm pri 4.000 vrt./min.
Navor elektromotorja: 170 Nm
Baterija: 1,56kWh
Menjalnik: ročni
Prestave: 6
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni
Največja hitrost: 160 km/h
0-100 km/h: 11,2 s
Emisije CO2: 122 g/km
Povprečna poraba: 5,1/100km
Prostornina posode za gorivo: 38 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 378/1.316 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,4 m
Masa vozila: 1.205 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 225/45)
Mogoče vam bo všeč tudi
Geely na konferenci COP29 predstavil vizijo in dosežke za bolj zeleno prihodnost
DS Automobiles razkriva ime in notranji ambient svoje naslednje kreacije
Dinamična in vsestranska: druga generacija Audija Q5 Sportback
Miha Šimenc, slovenski smučarski tekač, z električnim Berlingom na poti do vrhunskih rezultatov
Fiat Grande Panda še pred uradno predstavitvijo osvojila prvo mednarodno nagrado