Hyundai i30 karavan 1.5 Impression N-Line

Hyundai je zadnjih nekaj let znan po svoji predrznosti pri novih vozilih, ki zapeljejo na ceste. Predvsem je močan v razredu športnih terencev. Kot nekatere druge znamke, pri Hyundaiju ni možno več kupiti vozila z dizelskim motorjem, ampak le še s bencinskim ali električnim motorjem. Trend se počasi obrača v drugo stran, a mislimo, da kupci še ne želijo tega sprejeti, vsaj ne čez noč. Tokrat smo dobili na test karavana i30, ki je še edini karavan pri Hyundaiju. Pogrešamo večjega brata i40 karavan, a želje kupcev po športnih terencev je prevelika, da bi še izdelovali družinske karavane. I30 karavan bo zadostil potrebam manjšim družinam in poskrbel za dobro, udobno vožnjo. Naš je imel vgrajen turbobencinski motor prostornine 1.5 litra v povezavi s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom.

Videz, prostornost in praktičnost

Pri zadnji prenovi si je i30 prislužil nove, ožje LED žaromete iz katerih izstopajo dnevne LED luči v ležeči oblike črke V. V maski je viden znak N-Line, ki ponazarja za bolj opremljenega Hyundaija. Sama bočna linija je enostavna in se razprostira od prednjega vse do zadnjega žarometa. Strešna linija se počasi spušča proti zadku vozila. Na strehi in okoli oken so črne letve. Testni je bil obut v velika 18-palčna lahka platišča. Zadaj lahko vidimo prav tako nove luči, ki so v obliki črke V in sestavljeni iz množice kvadratkov. Na spodjem delu odbijača je nameščena dvojna izpušna cev. Zadnja okna so dodatno zatemnili.

Notranjost je izdelana dobra in kompaktno. Spredaj so uporabili precej dobro plastiko in po večini je mehka na otip, zadaj pa je te manj. Ker gre za paket N-Line so bili sedeži športni, oblečeni v usnje v kombinaciji velurjem, z oznako N in zarobljeni z rdečimi šivi. Dodali so tudi nekaj rdečih dodatkov, ki popestrijo črno notranjost. Paker Winter prinaša tristopenjsko ogrevana prednja sedeža, usnjen ogrevan volan in usnjeno prestavno ročico.

Na sredini armaturne plošče je viden 10,25-palčni zaslon na dotik, ki je že poznan od ostalih Hyundaijevih vozil. Sam sistem in meniji so precej kompleksni, zato se lahko kaj hitro izgubimo. Hyundai nudi storitev Bluelink, ki prinaša funkcije, kot so povezano usmerjanje, glasovni nadzor, informacije o vremenski napovedi, integracija koledarja in SOS-klic v sili. Prek aplikacije za telefon je na voljo tudi vrsta funkcij na daljavo.

Voznikovi prikazovalniki so v digitalni tehnologiji v velikosti 10,25 palcev. Videz, barve se spreminjajo glede na vozni program. Pred voznikom je volan športnega videza, ki je ogrevan in ga je prijetno držati. Vsi gumbi so nameščeni logično.

Ko se ozremo po potniški kabini lahko opazimo, da je precej temna, to bi lahko rešili, da bi iz seznama dodatne opreme izbrali panoramsko okno in s tem bi naredili notranjost bolj svetlo.

Kar se tiče prostora za shranjevanje manjših in večjih predmetov je dobro in ne izstopa od svojih konkurentov. Na sredinski konzoli sta dva odlagalna prostora za kavo ali manjšo 0,5 litrsko plastenko. Poleg tega imamo še prostor pod naslonom za roke in predal pred sovoznikom, ki sta primerno velika. Na vratnih žepih je prostora za manjše predmete. V drugi vrsti, je Hyundai dal prednost udobju zadnjih potnikov. Tisti višje postave, bodo imeli nekaj manj prostora za noge, medtem ko je prostora za glavo dovolj. Dve odrasli osebi imata dostojno mero udobja in prostora na daljših potovanjih.

Prtljažni prostor karavana je dober in pri uporab zadnje klopi imamo na voljo popolnoma ravno dno in 602 litrov prostora. Ko podremo zadnjo klop v celem se prostor poveča na 1.650 litrov. Pod prtljažnim dnom imamo kar nekaj uporabnega prostora za predmete. Klop lahko podremo v razmerju 60:40.

Varnost

Hyundai je ena tistih znamk, ki že v osnovni opremi ponuja številne varnostne sisteme in pripomočke za voznika. Paket SMART SENSE v vstopnem nivoju vključuje: FCWS – sistem predhodne zaznave in opozorilo na morebiten trk, FCA – za preprečevanje naleta s prepoznavanjem vozil, pešcev in kolesarjev, LKA – sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, LVDA – funkcija opozarjanja na speljevanje vozila pred vami, DAA – za nadzor voznikove zbranosti, ISLA – inteligentni sistem za prepoznavanje in opozarjanje na omejitve hitrosti, ROA – za opozarjanje na prisotnost potnikov na zadnjem sedežu in HBA – sistem za samodejno zasenčenje dolgih žarometov.

V paketu Impression ima sistem Smart Sense dodan še FCA – radarski sistem za preprečevanje naleta s prepoznavanjem vozil, pešcev in kosarjev ter asistentom za križišča, BCA – aktivni sistem za nadzor območja mrtvega kota z asistentom ob menjavi voznega pasu in sistemom za nadzor prečnega prometa zadaj.

Za doplačilo 380 evrov je na voljo paket Radar, ki vsebuje napredni aktivni radarski sistem za prednastavitev hitrosti z nastavitvijo razdalje do spredaj vozečega vozila, električno ročno zavoro s funkcijo držanja vodila na mestu. Sistem eCall, ki omogoča samodejni klic v sili, je na voljo za 230 evrov doplačila.

Med osnovne varnostne sisteme sodijo tudi: ISOFIX pritrdilni mesti za otroški sedež na zadnjih sedežih, šest varnostnih blazin, EPB – električna parkirna zavora s funkcijo Autohold – zadrževanje na mestu, TPMS – sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ESS – samodejni vklop vseh smernikov ob zaviranju v sili, BAS – ojačevalnik zavorne sile, MCB – sistem sekundarnega zaviranja, HAC – sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, ESC – napredni elektronski stabilnostni sistem, ABS – protiblokirni zavorni sistem.

Vozne lastnosti

Poskrbeli so, da je vožnja s Hyundaijem i30 karavan kakovostna in na daljših poteh ni utrujajoča. Voznik bo v vsakem trenutku vedel, kako se vozilo odziva, v nujnih primerih pa se bo vozilo odzvalo tako kot bomo želeli. Samo vožnja je zelo pozitivna, voznik ima na voljo precej pomožnih sistemov za vožnjo. Ker gre za najvišji nivo opreme in paket N-Line si lahko voznik izbira vozni program (ECO, Normal in Sport), s katerim se prilagaja odzivnost motorja, prilagajanje športnega vzmetenja in delovanje zavor. Od klasične izvedenke je vzmetenje bolj trdo, a še vedno udobno. Pri vsakodnevni vožnji v notranjost vdira bolj malo hrupa in krmiljenje pa je v vseh programih vožnje lepo uravnoteženo.

Sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko (DCT) deluje dobro pri speljevanju in pri vožnji po mestu. K bolj tekočemu delovanju pripomore 48V blagi hibridni sistem, ki ga zaradi svojega delovanje naredi še bolj tekočega. Blagi hibridni sistem omogoča bolj gladek zagon in zaustavitev motorja.

Hyundai v novih ali posodobljenih modelih še vedno nima načina za izklop določenih opozorilnih sistemov. Namesto tega je potrebno vedno znova iskati ustrezne nastavitve v menijih na osrednjem zaslonu. Obstaja sicer možnost uporabe bližnjice »zvezdico« na volanu, ki nas lahko popelje direktno na določen meni, a kljub temu morate uporabiti za izklop zaslon na dotik.

Sistem za opozarjanje prehitre vožnje je prehiter in moteč, saj začne piskati že pri prekoračitvi hitrosti za zgolj 2km/h. Vsekakor zagovarjamo varnost in sisteme, ki nas opozarjajo na hitrost ipd., a ta je vsekakor prehiter, saj bi lahko prednastavili večjo razliko od predpisane hitrosti.

Informacije o motorju

Omenili smo že, da so na voljo le še trije bencinski motorji prostornine 1.0-litra T-GDi, 1.5-litra MPi in najmočnejši turbobencinski v povezavi tehnologije blagega hibrida 1.5 litra T-GDi 48V. Vsi so serijsko opremljeni s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pri zmogljivejših dveh pa je za doplačilo na voljo samodejni sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Testni i30 karavan je imel vgrajen turbobencinski motor prostornine 1.5-litra in samodejni sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Motor razvije 140 konjskih moči pri 5.500 vrtljajev na minuto, 253 Nm navora od 1.500 do 3.500 vrtljajev na minuto. Elektro motor prispeva še 12,2 kW moči. Po končanem testu, je potovalni računalnik pokazal povprečno porabo 6,6 litrov na sto kilometrov.

Končno mnenje

Veseli smo, da je Hyundai v svoji paleti vozil le ohranil enega karavana, ki prinaša svež videz, več sodobnejše tehnologije in ohranja dobro vozno dinamiko. Novi turbobencinski motor 1,5-litra v povezavi z blagim hibridom daje prednost učinkovitosti, vendar v praksi poraba ne dosega obljubljenih vrednosti.

Karavanska različica bo nudila družinam dovolj prostora za počitnice in še vedno je dovolj »majhen« za vsakodnevno uporabo. Motor in samodejni menjalnik sta lepo usklajena in delujeta dobro. Sama poraba je zadovoljiva oziroma če bi bil kakšen deci manj, ne bi imeli nič proti. Sama potniška kabina je dobro zgrajena in lahko pričakujemo, da jo bodo v prihodnosti že kaj spremenili, saj je ta že dolgo poznana.

Tudi Hyundai ni imun na podražitve, ki so se zgodile v zadnjih letih. Žalostno je, da so se v tako kratkem času tako podražila vozila. Stroške pripisujejo večjim številom varnostnim sistemom in pomagal vozniku, vendar to verjetno ni edini razlog.

Testnemu karavanu I30 so dodali za 4.160 evrov dodatne opreme oz. paketov.

Hyundai je pripravil tri nivoje opreme: Style, Premium in Impression. Prvi nivo opreme s ročnim menjalnikom in motorjem prostornine 1,5 litra se prične pri 20.850 evrih,  naslednji nivo opreme za dva tisočaka več in najvišji nivo opreme za isti motor od 24.400 evrih naprej. Blagi hibrid je dražji za dodatne tri tisočake. V kolikor se odločite za samodejni menjalnik se doplača 1.200 evrov, ki je možen pri motorju T-GDI 100 in T-GDI 140. Pripravili so tudi nekaj peketov varnosti, notranjosti in udobja. Tisti, ki ste bolj športni po duši je na voljo še paket N-Line, s katerim pridobite še bolj dodelanega Hyundaia i30 karavan. Doplačilo le tega paketa je od 900 do 1.700 evrov odvisno kateri nivo opreme ste izbrali. Vsa vozila imajo pet letno garancijo brez omejitve kilometrov.

Plusi: udoben položaj sedenja, prostoren prtljažni del, materiali v notranjosti.

Minusi: moteč sistem za omejitev hitrosti, cena.

Cena testnega vozila: 31.360 evrov

Specifikacije

Motor: 1.5-litrski turbobencinski mHEV EURO 6d

Moč: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt/min

Navor: 253 Nm od 1.500 do 3.500 vrt/min

Menjalnik: samodejni

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 198 km/h

0-100 km/h: /

Emisije CO2: 128-144 g/km

Povprečna poraba: 6,6 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: bencin

Prostornina prtljažnika: 602/1.650 litrov

Euro NCAP: 5 zvezdic (2017)

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.514 kg

Platišča: 18 palična (pnevmatike 225/40)

Deli novico s prijatelji