Hyundai i20N je en tistih modelov, ki bo vsakemu vozniku ali voznici prinesel nasmeh na obraz in veliko veselja. Pod pokrovom se »skriva« bencinski agregat z 204 konji in 275 njutonmetrov navora, kar zagotovita izjemne pospeške in sposobnosti »malčka«. I20N ima izjemno moč že pri nizkih vrtljajih, a to ne pomeni, da ga ne moremo voziti po vsakodnevnih opravilih. Kljub športnosti so poskrbeli, da ima še vedno dovolj udobja, prostora za vse starostne kategorije. Hyundai i20N je izjemen športnik in kljub poplavi športnih terencev ali trenutno električnih vozil, bo bencinski športnik marsikaterega slovenskega kupca spravljal v dobro voljo.
Videz, prostornost in praktičnost
Na zunaj se lahko zelo hitro opazi, da ne gre za navadnega i20 ampak za športno izvedenko N, saj so določene linije, poteze poudarili z rdečimi elementi. Kar nekaj genov so povzeli po dirkalniku, ki sodeluje na relijih. Spredaj je vidna športna maska, z N oznako, na spodnjem delu odbijača izstopa rdeča linija in led žarometi. Na boku so vidne velika 18-palčna platišča, športne rdeče zavorne čeljusti, na prag pa dodali še rdečo obrobo. Zadaj so atraktivne led luči, na strehi športni spojler, spodaj na odbijaču dodali črn difuzor in dvojno izpušno cev, ki poskrbi za odličen športni zvok. Hyundai i20N je na voljo v sedmih barvah karoserije. Naš testni je bil obarvan v PerformanceBlue in po našem okusu, mu ta barva najbolj pristoji.
Hyundai i20N ima serijsko vgrajena dva velika digitalna zaslona. Voznik bo lahko na svojem 10,25 palčnem digitalnem prikazovalniku videl vse pomembne podatke in glede na vozni program, se sama grafika spreminja. Voznik si lahko tudi sam prilagodi določene prikazane informacije. Na sredini je velik 10,3 palčni zaslon na dotik, ki pa ima precej funkcij in na trenutke ni tako enostaven za uporabo. Grafika in ločljivost zaslona bi lahko bila boljša, saj včasih zna biti programska oprema nenavadno počasna.
Pozitivno je, da je i20N v notranjosti dobro opremljen, izbrali precej dobrih materialov, a še vedno najdemo precejšen del trde plastike. Ima DAB radio, brezžično polnjenje telefona, zvočni sistem Bose s šestimi zvočniki, zrcaljenje pametnih telefonov Android Auto in Apple CarPlay. Ne smemo pozabiti še na športne sedeže, ki sta sprednja dva ogrevana, ogrevan voznikov volan, usnjen volan na katerem ima kar nekaj dodatnih gumbov, ki pripomorejo k bolj športni vožnji, med njimi je gumb za spreminjanje voznega programa in sistem Rev Matching. V notranjosti se bo našlo dovolj prostora za štiri odrasle osebe.
Prtljažnik ima pri uporabi zadnje klopi 351 litrov prostora in se lahko poveča na 1.165 litrov. Kljub temu, da gre za športnika so ohranili klasično zadnjo klop, ki jo lahko podremo v razmerju 60:40.
Varnost
Seznam varnostnih sistemov in pomagal vozniku je precej dolg in obsežen.Paket SMART SENSE prinese; samodejno prižiganje žarometov ob slabši vidljivosti, FCWS – sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk * Športna prednji in zadnji odbijač v barvi karoserije z rdečimi letvicami, FCA – sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem, LKA – sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu * Električno nastavljivi, zložljivi in ogrevani zunanji ogledali, DAA – sistem za nadzor voznikove zbranosti z vgrajenima LED smernikoma, HBA – sistem za samodejni vklop in zasenčenje dolgih žarometov, ISLA – inteligentni sistem za spremljanje hitrostnih omejitev, ROA – sistem za opozarjanje na prisotnost potnikov na Aerodinamični brisalci vetrobranskega stekla, eCall – sistem za samodejni klic v sili. Ima še ABS – protiblokirni zavorni sistem, BAS – ojačevalnik zavorne sile, ESC – elektronski nadzor stabilnosti vozila Motor in pogon, HAC – sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, N CornerCarving (m-LSD) – mehanska delna zapora diferenciala, ESS – funkcija opozarjanja z utripanjem zavornih luči ob Varnost močnejšem zaviranju. Paket SMART SENSE vsebuje še TPMS – sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, BCW – sistem opozarjanja na oviro v mrtvem kotu z asistentom, čelni zračni blazini za voznika in sopotnika ob menjavi voznega pasu, stikalo za izklop sopotnikove zračne blazine, RCCW – sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj, stranski zračni blazini in stranski zračni zavesi, LFA – sistem samodejnega ohranjanja smeri.
Vozne lastnosti
Vozne lastnosti, uf, tu nam postane kar vroče, ker samo ko pomislimo kako dobro se pelje i20N nam dlani postanejo potne. I20N ima glede standardnega i20 boljše zavore, športno vzmetenje, zmogljiv, močnejši turbobencinski motor, dodan sistem z diferencialom in z omejenim zdrsom prednjih koles ter dober, ročni šeststopenjski menjalnik in še in še. Vse skupaj prinese obilico dirkaškega ali športnega duha.
Pomembno je, da pri športnikih zagotovijo dobre pospeške in dobro lego vozila na cesti, saj le to zagotovi, da se pri hitri vožnji skozi ovinke vozilo odlično drži in vozniku nudi čim več povratnih informacij. Za i20N je značilno, da ima visok navor že pri 1.750 vrtljajih, moč se lepo stopnjuje z neizprosno intenzivnostjo in motor lepo prede.
Hyundai i20N ima odlično krmiljenje, odličen oprijem in lahko skozi ovinke prenaša veliko večjo hitrost. Kljub temu, da je i20N športnik, ga lahko vozimo tudi po vsakodnevnih opravilih. Hrup vetra in ceste sta dobro dušena z zvočno izolacijo, a pri bolj dinamični vožnji lahko iz zadka slišimo dober zvok izpuha. Ko se vse skupaj dodobra ogreje prihaja pri prestavljanju do pokanja, dobrega športnega glasu, ki so ga odlično oglasili.Pripravili so pet voznik programov, Normal, Eco Sport, N program in N Custom, pri katerem si lahko voznik določene sisteme poljubno nastavi po svojih željah. S sistemom LaunchControl, se lahko iz mesta izstrelimo kot puščica.
Informacije o motorju
Dan danes nas »posiljujejo« z električnimi vozili, saj naj bi bili ti »zelo« zeleni, a kljub temu so se pri Hyundaju odločili, da v svojo paleto vozil dodajo malega športnega »dirkača«. Vgrajen ima bencinski motor prostornine 1,6-litra, ki ima 205 konjev in 274,4 Nm navora. Oba poskrbita, da je i20N zelo poskočen, živahen po ovinkastih cestah. Največja hitrost, ki jo po tehničnih podatkih doseže i20N je 230km/h. Iz mesta do sto rabi 6,7 sekunde. Motor je lepo uglašen, tudi takrat ko ga vozimo umirjeno.Šeststopenjski menjalnik je prirejen za športnika, saj se ga z lahkoto upravlja tudi v visokih vrtljajih in pretika med prestavami zelo tekoče. Na prevožen kilometer izpusti 158g emisij CO2. Glede porabe goriva je odvisno kako težko nogo ima voznik in v katerem voznem programu ga bomo vozili. Sami smo pri umirjeni vožnji dosegli najnižjo porabo 5,8 litrov na sto, a ta se lahko hitro zviša na 8 litrov. Športnega malčka težko krotimo in ga moramo kdaj pritisniti tudi do »konca«.
Končno mnenje
Hyundai i20N nam je bil zelo všečen, tudi boljša polovica, ga je imela zelo rada in bi si ga želela imeti v svoji garaži in to kljub temu, da je trenutno na »elektriki«. Hyundai i20N se lahko vozi bolj agresivno, lega vozila je vedno dobra na cesti, se ga dobro upravlja in vozniku vrača odlične informacije o vozilu. Kakor koli že, ni dvoma, da so pri Hyundaju izdelali odličnega športnika.
Glede opreme, je i20N precej dobro opremljen, ima ogrevan volan in sprednja sedeža, športna 18-palčna lahka platišča, za katerimi se skrivajo rdeče športne zavorne čeljusti, dva velika digitalna prikazovalnika, ogromno varnostnih sistemov, diferencialom z omejenim zdrsom prednjih koles in še bi lahko naštevali. Notranjost vozila je dobro in čvrsto zgrajena. Vsi potniki bodo imeli dovolj udobja in prostora za daljše poti.
Hyundai i20N je na voljo v dveh nivojih opreme N in N Performace. Cena prvega je 23.500,00 evrov in drugega 26.500,00 evrov. Iz seznama dodatne opreme si lahko omislimo še marsikaj in dodamo svojemu športnemu malčku. Kljub temu, da gre za športnika, so se pri Hyundaiu odločili, da mi dajo 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov.
Plusi: odlične športne lastnosti, dobra lega, poskočen in zmogljiv motor, dobre zavore, podvozje, notranjost ipd.
Minusi: precej veliko trde plastike.
Cena testnega vozila: 27.050 evrov.
Specifikacije:
Motor: 1,6-litrski turbobencinski
Moč bencinskega motorja: 150 kW (204 KM) od 5.500 do 6.000 vrt./min.
Navor: 274 Nm od 1.750 do 4.500 vrt./min.
Menjalnik: ročni
Prestave: 6
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 230 km/h
0-100 km/h: 6,7 s
Emisije CO2 (WLTP): 158 g/km
Povprečna poraba: 6,5/100 km
Prostornina posode za gorivo: 40 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 351/1.165 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 10,2 m
Masa vozila: 1.265 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 215/40)































