Dandanes so se v poplavi športnih terencev marsikateri segmenti vozil skrčili ali popolnoma izginili iz tržišča. Sam trend športnih terencev še naprej raste, a verjetno bomo prišli do točke, ko se bo ta spet obrnil. Med izginulimi modeli so tudi mali mestni avtomobili, ki jih praktično ni več, ali pa jih lahko preštejemo na prste ene roke. Hyundai kljub temu, da ima precej močnega aduta pri športnih terencih, ohranil v svoji paleti mali metni avto i10, ki je prav simpatičen na pogled in uporaben za vsakodnevne potrebe v mesu ali izven njega. Mi smo lahko preizkusili športnega malčka, ki izhaja iz nivoja opreme N Lina, ta ponuja športni izgled in močnejši tri litrski motor s 100 konji.
Videz, prostornost in praktičnost
Kupci se lahko ob nakupu odločajo med sedmimi barvami karoserije, pri nekaterih izvedenkah pa lahko za doplačilo 380 evrov izberejo dvobarvno kombinacijo zunanjosti. Vstopni model je obut v 14-palična platišča, naš testni N Line je imel 16-palčna platišča z dimenzijami pnevmatik 195/45. Ker gre za športno izvedenko, so mu dodali športni odbijač spredaj in zadaj, športno masko z rdečimi dodatki, LED dnevne luči spredaj in zadaj, zunanja ogledala v črni barvi, zadaj dvojno izpušno cev ter na C-stebričku rdečo oznako i10. Zadnja stekla so zatemnjena, in s tem kar prispeva k bolj dinamičnemu videzu.
Ne glede na to, kateri nivo opreme boste izbrali, bo na vrhu armature nameščen velik 20,3-palčni zaslon na dotik, kateri je opremljen z navigacijo, sistemom za povezavo pametnih telefonom, DAB radijem in drugimi funkcijami. Sam sistem je enostaven za uporabo in deluje tekoče. Kot smo že omenili, je zaslon nameščen na sami armaturi, s čimer so dosegli, da je dobro dostopen in ni potrebno pretirano umikati pogleda iz cestišča. Meniji so uporabniku prijazni, okoli zaslona pa so ohranjeni tudi fizični gumbi, kar olajša preklapljanje med določenimi meniji.
Ker je testni i10 iz najvišjega nivoja opreme Premium, ki mu je dodana še oprema N Line, ima dodatno še naslon za roko voznika, prostor za brezžično polnjenje pametnega telefona, stropno oblogo in obloga stebričkov v črni barvi, v notranjosti so dodani črni in rdeči dodatki, stopalke s aluminijastim dodatkom, volan in prestavna ročica oblečena v usnje ter športne sedeže z rdečimi šivi ter logotipom N. Ne smemo se pozabiti na samodejno klimatsko klimo in možnost elektronskega premikanja vseh stranskih stekel.
Mali mestni avto i10 ima kljub majhnosti nastavljivo dvojno prtljažno dno, kar nam omogoča, da si lahko po potrebi prilagajamo sam prtljažni prostor. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60/40. Pri uporabi zadnje klopi imamo 252 litrov prtljažnega prostora in v kolikor jo v celoti podremo, se ta poveča na 1.046 litrov. Ko podremo zadnjo klop, zaradi dvojnega prtljažnega dna ne nastava rob med podrtima sedežema in dnom, ampak je ta raven. Nekaj centimetrski visok rob je pri prtljažnih vratih, vendar ni pretirano moteč.
Varnost
Na testih Euro NCAP je leta 2020 Hyundai i10 dosegel tri varnostne zvezdice. Od takrat do danes je mali malček pridobil precej varnostnih in sodobnih sistemov, ki pomagajo vozniku pri varnejši vožnji. Že vstopni model Comfort vključuje vse varnostne sisteme v paketu Smart Sense, ki zajema sistem za predhodno zaznavanje in opozorilo na morebitni trk (FCWS), sistem za ohranjanje voznega pasu (LKA), sistem za zaviranje v sili za zaznavanje vozila, pešcev in kolesarjev (FCA), sistem za nadzor voznikove zbranosti (DAA), prepoznavanje prometnih znakov (ISLA), sistem za opozarjanje voznina na speljevanje pred nami (LVDA), samodejni klic v sili (eCall). Poleg že vsega naštetega ima i10 na zadnjih sedežih ISOFIX pritrdišče, šest zračnih blazin, ojačevalnik zavorne sile (BAS), opozorilni sistem ob zaviranju v sili (ESS), pomoč pri speljevanju iz klanca (HAC), sistem za nadzor stabilnosti vozila (VSM), zavorni sistem ABS in druge varnostne funkcije.
Vozne lastnosti
Običajno mali mestni avtomobili ne blestijo v udobju, vendar je i10 eden tistih redkih modelov, ki prav to nudi. Lahko bi rekli, da je glede udobja i10 najboljši v svojem razredu. Kljub temu, da smo imeli na testnem modelu s N Line opremo večja 16-palčna platišča, smo imeli še vedno veliko udobja. Podvozje dobro blaži in požira vse cestne neravnine, tako v mestu kot tudi zunaj njega.
Samo krmiljenje je natančno, voznik ves čas čuti, kako se i10 obnaša na cesti. Oprijem je dober, čvrsto podvozje pa preprečuje nagibanje pri bolj dinamični vožnji skozi ovinke. V mestu je krmiljenje lahkotno, obračani krog znaša 9,5 metra.
Potniška kabina je kljub majhnosti dobro zadušena pred vstopom zvoka od motorja in zunanjega okolja. Trivaljni motor teče gladko in mirno, v notranjost ne prinaša nikakršnih nezaželenih zvokov. Seveda če na avtocesti vozimo hitro, se poveča piš vetra, kot pri večini avtomobilih.
Vsi modeli so opremljeni s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki je enostaven za uporabo, uglajen in natančen. Na seznamu dodatne opreme lahko za 690 evrov izberete avtomatiziran ročni menjalnik, vendar bi se zaradi dobrega delovanja ročnega menjalnika sami temu izognili.
Kljub temu, da gre za mali mestni avtomobil, si lahko voznik prilagodi svoj vozni položaj. V i10 si lahko v vse smeri nastavimo voznikov sedež in prav tako volan. Voznik ima dober pogled na voznikove števce, pri stopalkah pa ne primanjkuje prostora za noge. Na daljših vožnjah nismo imeli nikakršnih težav s sedenjem.
Pri sami vožnji nas sprednji ali stranski stebrički ne ovirajo in omogočajo dober pogled naprej in na stran. Res je, da je zadnja linija nekoliko bolj dvignjena proti zadnjemu delu, vendar to ne povzroča večjih težav pri vzvratni vožnji. i10 ima zadaj parkirne senzorje in vzvratno parkirno kamero, kar olajša parkiranje.
Informacije o motorju
Pakt N Line pri i10 ponuja izpopolnjen športni motor, ki ponuja precej dinamično vožnjo za malčka. Trivaljni motor prostornine 1,0 litra ima 100 konjev, kar poskrbi za nekaj več športnosti kot pri klasičnem modelu s 67 ali 84 konji. Ima prav tako visok navor 172 Nm že pri 1.500 vrtljajih, kar pomeni, da ga ne bo potrebno vrteti v visoke vrtljaje za poskočnost, s čimer se tudi zmanjša poraba goriva. Opremljen je z ročnim petstopenjskim menjalnikom, ki omogoča gladko prestavljanje. Najvišja hitrost, ki jo doseže i10 N Line je 185 km/h. Na samem testu se je povprečna poraba gibala pri 5,6 litrih na sto kilometrov.
Končno mnenje
V kolikor iščete razmeroma prostoren, zelo opremljen avto športnega videza, ki se pelje precej dobro, bo i10 N Line prava izbira, saj ponuja več kot marsikateri večji ali dražji avtomobil. Oprema N Line prinese več športnega videza tako znotraj kot na zunaj, kar mestnega malčka naredi še bolj »strupenega«.
Ne glede na to, katero različico izberete, je i10 zasnovan tako, da pride zelo prav po mestnih središčih, hkrati pa omogoča udobne izlete ali dopuste.
Res je, da v sami notranjosti ne najdemo veliko mehke plastike, vendar so uspeli narediti, da trda plastika izgleda dobro in ima precej premijsko strukturo. Zanimivi so šesterokotni vzorci na obrobah vrat in armaturni plošči, kot tudi N Line dodatki.
Spredaj ponuja i10 precej prostora in sam prostor za odlaganja je zadovoljiv. Zadaj lahko v »sili« posedemo tri odrasle osebe, saj je notranjost precej široka, vendar bo prostora za noge manj in se bodo potniki morali stiskati.
Noben i10 ni slabo opremljen glede na nivo opreme ali ceno. Seveda vsak nivo višje prinaša nekaj več bombončkov in udobja vozniku ali ostalim potnikom.
Kdor si zaželi mali mestni avtomobil, bo lahko pri Hyundaiu izbiral med dvema motorjema, 1,0 ali 1,2 litra, ter štirimi nivoji opreme: Comfort, Style, Premium in N Line. Vsi so opremljeni z ročnim menjalnikom, najšibkejši ima 67 konjev, močnejši 84 in v nivoju N Line pa 100 konjev. Mestni malček je deležen pet letne garancije brez omejitve kilometrov. Vstopni model se po ceniku prične pri 13.950 evrih in »konča« pri 17.050 evrih.
Plusi: opremljenost, vozne lastnosti, varnosti sistemi, oprema N Line, zunanji notranji izgled, prostornost, nizka poraba goriva.
Minusi: /
Cena testnega vozila: 17.450 evrov
Specifikacije
Motor: 1,0-litrski turbo bencinski trivaljni Euro 6D
Moč: 73,6 kW (100 KM) pri 6.200 vrt./min.
Navor: 172 Nm pri 1.500 vrt./min.
Menjalnik: ročni
Prestave: 5
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni
Največja hitrost: 185 km/h
0-100 km/h: 10,5 s
Emisije CO2: 123 g/km
Povprečna poraba: 5,6 l/100km
Prostornina posode za gorivo: 36 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 252/1.046 litrov
Euro NCAP: 3 zvezdice
Obračalni krog: 9,56 m
Masa vozila: 1.115 kg
Platišča: 17 palična (pnevmatike 215/60)
Mogoče vam bo všeč tudi
Geely na konferenci COP29 predstavil vizijo in dosežke za bolj zeleno prihodnost
DS Automobiles razkriva ime in notranji ambient svoje naslednje kreacije
Dinamična in vsestranska: druga generacija Audija Q5 Sportback
Miha Šimenc, slovenski smučarski tekač, z električnim Berlingom na poti do vrhunskih rezultatov
Fiat Grande Panda še pred uradno predstavitvijo osvojila prvo mednarodno nagrado