V zadnjih letih se je Fordova paleta vozil precej spremenila, zaradi česar so nekateri priljubljeni modeli izgubili svojo vrednost. Težava je nastopila, ko so avtomobili, ki so nekoč veljali za cenovno dostopne, postali dražji, kar je kupce spodbudilo, da so se začeli odločati za druge segmente vozil. Čeprav so športni terenci že nekaj časa izredno priljubljeni, ne morejo zadovoljiti vseh potreb. Ford je zato ponudil Tourneo Courier, ki je primeren za družinske potrebe ali manjše obrtnike. Kdor nima prostora v garaži ali globokega žepa, da bi si kupil večji družinski avto kot je Tourneo Custom, bo Tourneo Courier dobro nadomestilo. Tourneo Courier je praktičen in vsestranski družinski avto. Sicer pod pokrovom motorja ima le še bencinski trivaljni motor s 125 konjskimi močmi.
Videz, prostornost in praktičnost
Že od daleč lahko vidimo, da ima Tourneo Courier spredaj precej drzno masko, ki je pokončna in večja kot smo to vajeni pri podobnih vozilih. Ima velike steklene površine, kar omogoča vozniku dobro preglednost v vse smeri. Oblikovalci so mu dodali nekaj športnih terenskih zančilnosti, med drugim dvobarvno karoserijo, ki poudarja ravne linije, vidne s strani. Izbiramo lahko med sedmimi barvami karoserije in dvema barvama strehe (belo in črno). S zadnjim steklom so ravne linije nekoliko razbili, saj se ta strmo dvigne proti zadnjemu delu, kar ustvarja dinamičen videz. Obuli so ga v 17-palčna lahka platišča., spredaj so opazne dnevne LED luči. Vendar pa vas moramo razočarati, saj so žarometi halogenski, enako velja za zadnje luči. Na zadnjem odbijaču je siv dodatek, ki razbije monotonost. Na strehi so že nameščene prtljažne letve v črni barvi, majhna antena za radio pa diskretna in ne štrli, kot to srečujemo pri znamki Renault.
Notranjost je zgrajena dobro in čvrsto. Ponekod je zaslediti ceneno plastiko vendar v celoti ni tako slabo. Zanimiv je prednji del armaturne plošče, ki ima rahlo grebenasto strukturo s pokončnimi, izbočenimi črtami, kar ji daje unikaten videz. V armaturo je vgrajen 8-palični zaslon na dotik z multimedijskim sistemom SYNC4, ki deluje tekoče, a žal ni na voljo v slovenskem jeziku. Zgornji del armature kjer je vgrajen zaslon so povezali skupaj z digitalnim zaslonim za voznika, ki je prav tako v velikosti 8 palcev. Vmes je manjši prostorček, katerega namen nam ni bil povsem jasen.
Za ozvočenje skrbi šest zvočnikov in DAB radio, medtem ko se brezžično lahko povežemo s pametnim telefonom. Spredaj sta na voljo dva USB priključka, tipa A in C, poleg tega pa ima tudi odlagalni prostor za brezžično polnjenje pametnega telefona. Na vratih je dovolj prostora za odlaganje, nekaj manjših odlagalnih mest pa najdemo tudi v dveh režah na armaturni plošči in med prednjima sedežema, kjer lahko odložimo dve skodelici kave ali vode ter manjše predmete v treh pripravljenih prostorčkih. Pred sovoznikom je manjši predal za shranjevanje raznih predmetov, a ne prevelikih. Na stropnem delu se nahaja stropna polica, a je po višini precej nizka. Ročna zavora je klasična.
Volan je klasičen oziroma poznan iz Fordove flote, oblečen v usnje in opremljen z vsemi potrebnimi gumbi za varno in hitro upravljanje različnih sistemov. Prostora spredaj je dovolj, voznik pa si lahko nastavi volan in sedež v vse smeri. Na zadnji klopi pa prostor za kolena nekoliko primanjkuje, kar lahko povzroči občutek utesnjenosti, kjer smo pričakovali več prostora. Kljub temu se stranska drsna vrata odprejo dovolj na široko, kar omogoča enostaven vstop in izstop na zadnjo klop.
Zaradi oblike in zasnove ima Tourneo Courier zelo velik in uporaben prtljažni prostor, ki ponuja veliko večjo prostornino prtljažnega prostora kot novodobni športni terenci. V primeru, da ne potrebujete zadnje klopi, lahko v vozilo z lahkoto date dva kolesa. Prtljažni prostor meri 570 litrov in ga lahko povečamo vse do 2.162 litrov. Zadnja klop je deljiva 60:40 in jo lahko podremo oziroma dvignemo, da dobimo še več ravne površine. Če jo želite odstraniti, boste potrebovali nekoliko več moči, a s tem ustvarite še več prostora.
Varnost
Ford ponudi družinskim ali poslovnim uporabnikom kar nekaj varnostnih sistemov in pomagal vozniku. V vstopnem modelu pridobimo že poznane sisteme, kot so elektronski nadzor stabilnosti, pomoč pri speljevanju iz klanca, za nadzor zdrsa, sistem za klic v sili. V paketu »Vozniku 1« je sistem za preprečevanja naleta, tempomat z integriranim omejevalnikom hitrosti, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, za nezbranost voznika, šest zračnih blazin na zadnji klopi ISOFIX pritrdišča za otroške sedeže.
Vozne lastnosti
Kljub temu, da je vozilo bolj robustno, škatlasto v notranjost ne prihaja preveč hrupa. Lahko bi ga primerjali z klasičnimi osebnimi vozili, ki imajo manj zračnega upora kot naš testni Tourneo Courier. Vožnja je po večini časa tiha, le ko ga zapeljemo na avtocesto in približujemo 130 kilometrom na uro ali več se hrup nekoliko poveča. Voznik ima dober pogleda naprej in na stran. Vozilo je visoko 1.817 milimetrov in pri bolj ostrih ovinkih lahko pride do manjših nagibanj karoserije, a ni pretirano. Vožnja je še vedno udobna, umirjena in z njim se lahko peljemo tudi na daljša potovanja. Sama stabilnost je dobra in oprijem prav tako. Samo krmiljenje omogoča vozniku dobro upravljanje vozila in dober občutek.
Informacije o motorju
Pri motorju kupci nimajo izbire, saj so pri Fordu za Tourneo Courier pripravili le en motor – trivaljni bencinski motor s prostornino 1.0 litra. Ne glede na izbrano opremo, imajo vse različice enako zmogljivost motorja, edina izbira pa je med šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Različica s samodejnim menjalnikom je dražja za 1.609 evrov. Motor razvije 125 konjskih moči in 170 Nm navora. Vozilo iz mesta do 100 km/h rabi 13 sekund, njegova največja hitrost pa je 175 km/h.
Rezervoar za gorivo ima prostornino 45 litrov, a glede na porabo lahko z njim prevozimo kar nekaj kilometrov, če nimamo pretežke noge. Glede na majhno prostornino motorja in če želimo voziti bolj dinamično se poraba dvigne in ni več tako varčna, kot bi pričakovali za takšen motor. Po končanem testu se je povprečna poraba po potovalnem računalniku ustavila pri 6,3 litrih na 100 kilometrov.
Končno mnenje
Ford je Tourneo Courier zasnoval kot osebno vozilo, in ne kot preoblikovano tovorno osebno vozilo , kar prinaša številne prednosti. Jasno je, da bo primeren predvsem za aktivno družinsko uporabnike, saj na trgu skoraj da ni več enoprostorcev, ki so jih včasih družine imele v svojih voznih parkih. Omogoča nam zabavno in udobno vožnjo, ki je za ta segment vozil presenetljivo prefinjena. Ročni menjalnik je dober, se ga lepo pretika med prestavami in nismo prav nič pogrešali samodejnega. Prav tako je lahko odlična izbira za mlajšo populacijo, ki rada potuje, saj odstranitev zadnje klopi omogoča, da v vozilu tudi prenočijo.
Morda je Ford na določenih področjih preveč varčeval, saj bi lahko nadomestili navadne halogenske žaromete z bolj sodobnimi ter nadomestil cenejšo plastiko z bolj kakovostnimi materiali – saj to znajo. Vse se vrti okoli stroškov in dobička, kar pa ne velja le za Forda, temveč za celoten avtomobilski trg. Čeprav je zunanjost privlačna, smo glede na konkurenco pričakovali več od notranjosti.
Testni izvedenki so dodali še nekaj dodatne opreme, kot so dvobarvna karoserija, dnevne LED luči, samodejna klimatska naprava ter Zimski paket 2 (ogrevana prednja sedeža, ogrevano vetrobransko steklo, ogrevan volan in samozatemnitveno vzvratno ogledalo). V paketu »Sedež 11« vključuje voznikov sedež, nastavljiv v šest smeri, z ledveno oporo, ter sovoznikov sedež, nastavljiv v štiri smeri. Paket »Pomoč vozniku 5« prinaša sistem za preprečevanje naleta 2.2, prilagodljiv radarski tempomat s funkcijo za ohranjanje voznega pasu, sistem za prepoznavanja vozila v mrtvem kotu in zaznavanje vozil v prečnem prometu.
Ford Tourneo Courier ponuja 5-letno garancijo brez omejitve kilometrov. Ford je pripravil tri nivoje opreme: Trend, Titanium in Active. Vstopni model s ročnim menjalnikom se začne pri ceni 23.270 evrov, nivo višje stane 24.610 evrov, medtem ko najvišji nivo znaša 26.110 evrov. Za samodejni menjalnik je potrebno doplačati dobrih 1.600 evrov. Bodoči lastniki lahko ob naročilu iz seznama dodatne opreme izberejo tudi dodatne možnosti, ki niso vključene v izbrani paket. V primeru, da se odločite za njihovo financiranje, si prislužite še 7-odstotkov popusta, kar znaša od 1.629 do 1.943 evrov, odvisno kateri nivo izberete.
Plusi: privlačna zunanjost, prostorna notranjost, uporaben prtljažni prostor..
Minusi: navadne halogenski žarometi, ponekod preveč cenena notranjost, na izbiro le en motor.
Cena testnega vozila: 27.690 evrov
Specifikacije
Motor: 1,0-litrski trivaljni turbobencinski motor EURO 6.2
Moč: 92 (125 KM) pri 6.000 vrt./min.
Navor: 170 Nm pri 1.400 vrt./min.
Menjalnik: ročni
Prestave: šest
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni
Največja hitrost: 175 km/h
0-100 km/h: 13 s
Emisije CO2: 116–132 g/km
Povprečna poraba: 5,2 l/100km
Prostornina posode za gorivo: 45 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 570/ 2.162 litrov
Euro NCAP: /
Obračalni krog: 10,7 m
Masa vozila: 1.475 kg
Platišča: 17 palična (pnevmatike 215/55)
Mogoče vam bo všeč tudi
Geely na konferenci COP29 predstavil vizijo in dosežke za bolj zeleno prihodnost
DS Automobiles razkriva ime in notranji ambient svoje naslednje kreacije
Dinamična in vsestranska: druga generacija Audija Q5 Sportback
Miha Šimenc, slovenski smučarski tekač, z električnim Berlingom na poti do vrhunskih rezultatov
Fiat Grande Panda še pred uradno predstavitvijo osvojila prvo mednarodno nagrado