Ford se je premišljeno podal v svet srednjevelikih športnih terencev in poskrbel, da kuga ni le eden izmed res številčne množice konkurentov. Kuga v smislu pogonskih opcij zagotovo zadovolji vsak okus, saj je na voljo z bencinskimi, hibridnimi, blagohibridnimi, priključno hibridnimi in dizelskimi motorji. Testno je poganjal blago-hibridna dizelska kombinacija, ki je namenjena predvsem voznikom z veliko prevoženimi kilometri na letni ravni.
Videz, prostornost in praktičnost
Tokrat se pri Fordu niso odločili in enega svojih najpomembnejših modelov oblikovno izpostavljali. Kuga je v prvi vrsti predvsem uporaben, prostoren in nevpadljiv SUV. V poplavi tekmecev bi lahko vizualno bolj izstopala, a potem bi morali pri Fordu žrtvovati prostornost samega modela. Ena večjih prednosti so namreč velika stekla, ki omogočajo vozniku res dober pregled okoli avtomobila in obenem lahko z otroških sedežev zadaj nemoteno gledajo ven tudi najmlajši potniki. Eden pomembnejših adutov kuge je zagotovo pomična zadnja klop. To se lahko pomika naprej in nazaj za kar 15 centimetrov. Ko je ta postavljena povsem nazaj, je prostora za kolena na pretek, prtljažnik pa še vedno ostaja velik (475 litrov). V primeru, da klop pomaknemo povsem naprej (tam ni več prostora za sedenje), se prtljažni prostor poveča na 645 litrov. Tudi ob povsem pomaknjeni klopi nazaj, je prtljažni dovolj velik za družinsko rabo ali pa občasne izlete. Spredaj je vozniku in sovozniku na voljo velik odlagalni predal in prilagodljiva držala za pijačo. Še najbolj zmotijo dokaj plitka odlagalna mesta v vratih in nekoliko višje potnike zna zmotiti kar visok položaj sedenja.
Varnost
Osnovna različica titanium prinaša precejšen serijsko vgrajen spisek opreme. Kupec s tem paketom dobi veliko, dvopodročno klimatsko napravo, digitalne merilnike, večji zaslon na dotik, vzvratno kamero, brezžično polnjenje telefona in druge sisteme. Takoj smo opazili odlične matrične žaromete, ki so del doplačilne opreme. Žal pa na seznamu serijske opreme ni žarometov LED. Odlični sedeži so ključnega pomena za dobro počutje voznika, posledično pa imajo udobni sedeži pomembno vlogo pri sami varnosti. Položaj za volanom si voznik najde zlahka, je pa položaj sedenja nekoliko višji in bi lahko višjerasle voznike to zmotilo.
Vozne lastnosti
Najbolj nas je prepričala sama mirnost motorja in njegova uglajenost. V kombinaciji z odličnimi voznimi lastnostmi je tako gnana kuga zelo prijetna za vsakodnevno rokovanje. Ravno prav toga, ne pretrda in z obilico navora tudi dinamična.
Še posebej, če je opremljena s paketom ST-Line, ki prinaša večja platišča, dinamični videz in nekoliko izpiljene nastavitve vzmetenja.
Informacije o motorju
Blagi hibrid tudi v kombinaciji z dizelskim motorjem prinaša namesto standardnega alternatorja vgrajeni integriran zaganjalnik/generator, ki ga poganja jermen, ter omogoča zajem energije med upočasnjevanjem vozila in njeno shranjevanje za polnjenje 48-voltnega litij-ionskega zračno hlajenega paketa baterij. Ta sistem je sicer namenjen manjšemu prihranku pri gorivu (do dva decilitra v optimalnih pogojih), a glavna prednost je samo udobje med vožnjo, nezaznavno delovanje sistema stop&start in pomoč majhne baterije pri močnejšem speljevanju. 1,5-litrski dizelski motor s 110 kilovati ponuja zlato razmerje med ceno in porabo goriva. Na testu se je ta namreč gibala med 4,7 litra, ko smo vozili zelo enakomerno in nismo zapeljali na avtoceste. Na avtocesti se je poraba gibala okoli šestih litrov, test pa smo zaključili s porabo 5,4 litra.
Ker gre za blagi hibrid, se motor, kljub temu, da gre za dizla, zažene ali ugasne neslišno ter hipno. S tem se še toliko bolj zamegli meja med bencinsko gnano kugo in dizelsko opcijo.
Končno mnenje
Kuga pretkano združuje pod eno streho ključne lastnosti, ki so pomembne širšemu krogu kupcev. To pomeni, da prinaša za svoj razred dovolj prostorno potniško kabino, ima pomično klop in razmeroma velik prtljažni prostor. Z blago-hibridnim dizelskim motorjem, ki je res dober, je varčna in s pomočjo elektrifikacije stopa z eno nogo tudi v korak s časom. Vizualno bi lahko bila nekoliko bolj dinamična, a ocenjevanje zunanjosti bomo pustili vsakemu posamezniku. Škoda, da so se pri Fordu odločili za konzervativen pristop pri oblikovanju potniške kabine. Le ta je na las podobna focusovi, uporabljeni materiali bi lahko bili na določenih delih boljši in projecirni zaslon bi lahko podatke prikazoval ne vetrobranskem steklu in ne majhnem dodatnem stekelcu.
Plusi: varčen in tih motor, vozne lastnosti, pomična zadnja klop, preglednost, raznolikost pogonskih opcij
Minusi: dolgočasna armaturna plošča, neudobna zadnja klop, način projecirnega stekla, serijsko brez žarometov LED
Cena testnega vozila: 26.480 eurov.
Specifikacije:
Motor: 2,0-litrski
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 280 Nm od 2.000 do 4.500 vrt./min.
Menjalnik: samodejni eCVT
Prestave: 7
Pogon: štirikolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 196 km/h
0-100 km/h: 9,5 s
Emisije CO2 (WLTP): 132 g/km
Povprečna poraba: 5,3/100 km
Prostornina posode za gorivo: 45 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 405-1.481 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,4 m
Masa vozila: 1.698 kg
Platišča: 18 palična (pnevmatike 225/60)






























Mogoče vam bo všeč tudi
Novi panoramski Peugeot I-COCKPIT™
Le Mans: 100 let adrenalina, hitrosti in vzdržljivosti
V ponedeljek se začneta dve preventivni akciji – za zmanjševanje hitrosti in za večjo varnost motoristov. Vozite zmerno!
Kia namerava preoblikovati mobilnost v Evropi
Skupina Emil Frey ima dva zmagovalca na tekmovanju za Poslovni avto leta