Dacia Spring Comfort Plus

Na test smo dobili Dacia Spring in ob prevzemu bili »opozorjeni«, da se naj izogibamo avtocesti in dolgih potovanj. Najprej smo pomislili, da ima avto kakšno tehnično okvaro, katere niso mogli opraviti do prevzema vozila, a kaj kmalu smo ugotovili, da so bila opozorila za manj. Kaj hitro smo videli, da Spring sploh ni tako slab električni avto, in to kljub temu, da je opremljen z logotipom Dacia. Saj večina nas že ve, da je to hčerinska znamka Renaulta. Morda ima Spring nekaj pomanjkljivosti, a to lahko najdemo pri vseh avtomobilih, tudi pri tistih veliko dražjih, kot je Spring.

Videz, prostornost in praktičnost

Električni Spring ima spredaj še staro masko, saj ima Dacija novo grafično podobo logotipa. Dnevne luči so v led tehnologiji. Testni je imel vidne oranžne dodatke, obrobe na vseh straneh. V prednjem odbijaču so zevale velike luči, katere bi lahko nekoliko bolj sodobno oblikovali. Sam bok ni nič poseben, na spodnjem delu vrat je okrasna nalepka in oranžni napis electric. Obut je v jeklena platišča v velikosti 14 palcev, kar je danes že redkost. Zadek je pust in mu manjka nekaj več nagajivosti oz. bi mu lahko dodali kakšno barvno linijo. Karoserija je na voljo v šestih barvah.

V notranjosti Spring ne prinaša veliko novosti in je ta že precej znana ali združena iz drugih modelov. Sedeži so iz umetnega usnja, multifunkcijski volan je oblečen v usnje. Prostora spredaj je veliko in imata voznik kot sovoznik veliko udobja. Zadnja klop je primerna za dva potnika, saj bi se tretji že stiskal oz. počutil nekoliko utesnjeno. Plastika je v celoti trda, a sam videz ni tako slab, kot bi nekateri pričakovali. Voznikovi števci so digitalni, na sredinski konzoli je viden sistem Media Nav, preko katerega upravljamo pametni telefon, spremljamo navigacijo, poslušamo radio ipd. Zaslon je v velikosti 18 centimetrov, ki zagotovi dobro preglednost. Glede na to, da smo že v marsikaterem vozilu imeli podrobnejši program glede vožnje, smo ga pri električnemu Springu precej pogrešali, saj lahko iz podanih podatkov marsikaj vidimo ali ocenimo svojo vožnjo. Seveda nekaterim te številke nič ne pomenijo, a drugi pa le nekaj. V notranjosti ima Springer precej odlagalnih in uporabnih površin.

Prtljažnik električnega Springa ni velik v primeru, da imamo s seboj vse polnilne kable. V prihodnosti bi morali razmišljati, da bi se jih lahko kam pospravilo in s tem pridobili bolj uporaben prtljažni prostor. Ob uporabi zadnje klopi nam prtljažnik nudi 270 litrov prostora in se poveča na 1.100 litrov. Ko podremo zadnjo klop, nastane večja stopnica. Za poslovno ali domačo uporabo bo prtljažni prostor v mestnih središčih dovolj prostoren.

Varnost

Lahko bi rekli, da je varnost ena od šibkih točk Springa in si ne predstavljamo, kaj se zgodi z njim na avtocesti pri višji hitrosti. Na testih  Euro NCAP je osvojil le eno od petih zvezdic. Glede na letnik vozila in konkurenco je žal Springer eden od najmanj varnih vozil na evropskih cestah. Kljub nekaterim pomanjkljivostim so ga opremili s šestimi varnostnimi blazinami, sistemom za pomoč pri speljevanju iz klanca, samodejni klic v sili, za nadzor stabilnosti vozila, zavorni sistem ABS, ISOFIX pritrdišča za otroške sedeže.

Informacije motorja, baterije in vozne lastnosti

Električni pogonski sklop ni tako skromen ali slab, kot bi si lahko marsikdo mislil. Spring je precej lahko vozilo in ima manj kot tono, zato ne potrebuje ne vem koliko moči. Ima 33 kilovatov oziroma  »le« 44 konjev. Iz mesta do 100 je počasen, če upoštevamo druga električna vozila, ki imajo odlične pospeške, a Spring ni električni dirkač, ampak mestni ali primestni avtomobil. Najvišja hitrost, ki jo doseže Spring je 125 kilometrov.

Baterija je litij-ionska s kapaciteto 27 kWh. V praksi se je izkazala za dobro in uporabno baterijo, saj smo lahko z enim polnjenjem naredili precej kilometrov. Ko smo ga izključili iz polnilnice, je potovalni računalnik prikazal domet slabih 273 kilometrov, kar smo bili začudeni, da ima lahko tako mala kapaciteta baterije tak domet. Na testu smo si vzeli kar nekaj časa, da smo lahko temeljito preizkusili električni pogon oziroma kako dobra je baterija.

Z enim polnjenjem nam je uspelo prevoziti več kot 200 kilometrov in to ne pomeni, da bi vozili na avtocesti 80 kilometrov ali po mestu po »jajcih«. Kljub opozorilom smo se s Springom odpravili iz kotline na obalo in vozili med 100 in 118 kilometrov na uro, ob prihodu na obalo nam je potovalni računalnik prikazoval še domet 128 kilometrov oziroma 48% baterije. Povprečna poraba je bila 10,8 kWh. Drugi testni krog je bil iz Ljubljane do Logatca, po avtocesti do Vrhnike in nato nadaljevali po stari cesti. Odvozili smo 37 kilometrov in ob prihodu smo imeli še vedno domet 217 kilometrov. Ob vrnitvi v Ljubljano je računalnik kazal odvoženih 69 kilometrov in domet 191 kilometrov ter 79% baterije. Seveda, ob povratku v Ljubljano gre cesta, avtocesta precej navzdol in s tem smo imeli skoraj da ničelno porabo ali pa še za kakšen odstotek napolnili baterijo. Priznati pa je potrebno, da smo na testu vozili v ECO programu in seveda vožnjo prilagodili električnemu motorju-vozilu, ki je nekoliko drugačna kot pri vozili z motorjem notranjega izgorevanjem.

Končno mnenje

Električni Spring si prisluži kar nekaj pohval in morda kakšno manjšo grajo ali pomanjkljivost. Kdor ni obremenjen s samim logotipom Dacije ne bo imel velikih predsodkov, mu bo lahko Spring dobro služil za mesno ali primestno vožnjo.

V primeru, da dnevno prevozite do 100 kilometrov, se nimate kaj bati, da bi vam zmanjkalo baterije ali da bi morali vmes polniti. Sami smo naredi dobrih 200 kilometrov z enim polnjenjem in bili nad samo porabo, kapaciteto baterijo zadovoljni. Električnega Springerja se polni na hitri polnilnici ali na domači vtičnici.

Za slabih dvajset tisočakov dobimo trenutno električno vozilo, ki je prostoren in zadovoljiv za vsakodnevno mestno vožnjo. Če živite v hiši, ne bo nikakršnih težav glede polnjenja, predvsem če imate trifazni tok za hitrejše polnjenje. Največja šibkost Springa je sama varnost oz. ocene Euro NCAP-a, ki so precej nizke.

Dacia je za Springa pripravila tri nivoje opreme Essential, Expression in Cargo. Vstopna cena je 19.890 eurov, 21.390 eurov in Carga 20.940 eurov. Tisti bolj zahtevni kupec si lahko iz seznama dodatne opreme izbere še kakšen bonbonček. Dacia Spring ima 5-letno garancijo ali prevoženih 100.000 kilometrov.

Plusi: doseg, uporabnost, oprema, hitrost polnjenja, prostornost spredaj.

Minusi: varnost.

Cena testnega vozila: 18.580 evrov

Specifikacije:

Motor: električni

Moč: 33 kW (33 KM)

Navor: 125 vrt./min

Menjalnik: enostopenjski reduktor

Pogon: prednja kolesa

Največja hitrost: 125 km/h

0-100 km/h: 19,1 s

Emisije CO2: 0 g

Skupna napetost: 35o V

Prostornina baterije: 27 kW

Čas polnjenja 0-90%: 220V (2,2kW) okoli 21 ur, 7,4kW 7,5h in v hitri polnilnici 50kW 1h.

Gorivo: elektrika

Varnost: ABS, ESP, HSA, 6x zračne blazine, 3xIsofix.

Euro NCAP: ena zvezdica

Prostornina prtljažnika: 290/ 1.100 litrov

Obračalni krog: 9,6 m

Masa vozila: 967 kg

Platišča: 14-palčna (165/70)

Deli novico s prijatelji