Dacia je že pred časom na svojo paleto vozil dodala veliki družinski avto, ki je uporaben in poskrbi za večje družine. Poimenovali so ga Jogger in njegova posebnost je, da ima sedem uporabnih sedežev. Običajno sta zadnja dva v prtljažnem predelu uporabna za otroke, a pri Joggerju to ni tako. Če iščete praktičen družinski avto s sedmimi sedeži in ne želite preveč odšteti za predrage športne terence, potem bo Jogger prava izbira. Našega je poganjal bencinski 1,0-litrski motor s 109 konji.
Videz, prostornost in praktičnost
V zadnjem letu je Dacia uvedla nekaj prenov na zunanjosti svojih vozil. Prva opazna sprememba je nedvomno nov logotip znamke, ki ga najdemo spredaj in zadaj. Lahko rečemo, da ta prenovljeni detajl pomembno prispeva k celotnem zunanje izgledu vozil. Nov logotip prinaša posodobljen podpis, ki je primeren za sodobno dobo 21. stoletja. Maska je nova, na vsaki strani se bohotita LED luči in pokrov motorja s dvema grbinama je bolj agresiven. Ko pogledamo Joggerja iz strani vidimo, da je povzel nekaj okrasne plastike od sodobnih športnih terencev. S svojimi črnimi 16-palčnimi lahkimi platišči izžareva sodoben videz. Spodnje območje vrat je zaščiteno s nalepko, bočne linije pa so povdarjene. Zadnja stekla so elegantno zatemnjena, na zadnjem delu vozila so pokončne klasične luči in nov napis DACIA. Ne smemo spregledati strešnih vzdolžnih nosilcev, ki se zlahka preoblikujejo v prečne letve za pritrditev kolesnih nosilcev, prtljažnih kovčkov in nosilcev za smuči. S pomočjo priloženega izvijača lahko odvijete štiri vijake prečnih letv in z lahkoto spremenimo njihovo uporabnost. Za piko na i pa so kupci deležni izbire med sedmimi različnimi barvami karoserije.
Jogger nas je resnično navdušil nad prostornostjo – me glede na to, kje sedite, bo zagotovo dovolj prostora za noge. Tudi za višje odrasle osebe bodo v vseh treh vrstah deležni zadostne prostornosti. Prostora ima resnično veliko in veliko priročnih odlagalnih mest. Oblikovanje armature je premišljeno, saj vizualno povečuje notranji prostor. Na sredini je opazen velik 20-centimetrski zaslon na dotik, ki omogoča upravljanje navigacije, DAB radija, nastavitve vozila in še veliko več. Sama grafika je razmeroma dobra, čista in uporabna za vse generacije. Na levi strani zaslona, so ohranili glavne gumbe na dotik za nastavitve vozila, upravljanje glasnosti ter gumbe za vrnitev zaslona na vstopno stran in vklop-izklop zaslona.
Za zaslonom je vgrajena USB vtičnica, ki služi za polnjenje ali povezavo pametnega telefona in pred vtičnico je najdemo priročni nosilec za telefon. Ta nosilec je mogoče uporabiti ali enostavno odstranimti, če ne želimo, da bi nas motil. Prednji del armature je prevlečen z blagom, ki povzdigne celoten vtis na višjo raven. Klimatska naprava je avtomatska. Vsi sedeži so oblečeni v blago s podarjenimi rdečimi šivi, ogrevanje pa je na voljo za sprednja dva sedeža. Med prednjima sedežema je nameščen manjši naslon za roke. Potnika v drugi vrsti lahko uporabita zložljivo mizico na hrbtni strani prednjih sedežev. Zavora je elektronska, štirikraki multifunkcijski volan je oblečen v umetno usnje. Voznikovi števci so klasični, analogni, pregledni in med njima je beli-enobarvni potovalni računalnik, ki vozniku zagotavlja glavne informacije vožnje. Notranjost nas je presenetila s dobrim izgledom in nudi več, kot bi pričakovali glede na ceno vozila. Seveda se najde pretežni del trde plastiko, a ta ni tako slaba.
Prtljažnik je precej prilagodljiv oziroma odvisno koliko sedežev uporabimo. V kolikor uporabimo vse tri vrste sedežev je v prtljažniku od 160 do 212 litrov prostora. Ko odstranimo zadnja sedeža, se prostor poveča na 1.807 litrov in po dvigu druge klopi pridobimo skupno 2.085 litrov prostora. Druga vrsta je deljiva v razmerju 60:40. Prtljažno dno ni popolnoma ravno, saj nastane manjša grbina med drugo in tretje vrsto. Če ste popotnik, lahko z odstranitvijo zadnjih sedežev pridobite uporaben spalni prostor za dve osebi. Za udobno, ravno spalno površino uporabimo napihljivo blazino in smo zmagali.
Varnost
Glede na to, da je Jogger zasnovan kot družinski avto, bi lahko namenili več pozornosti na varnosti. Ko se odločamo za nakup novega družinskega avta, je zagotovo naša naša prednostna skrb, da je vozilo čim bolj varno. Seveda to ne pomeni, da je Jogger nevaren ali da ogroža potnike, a v teh časih konkurenca sledi zahtevam kupcem oz. varnostnim standardom. Se zavedamo, da bi lahko Dacia vgradila tudi novejše varnostne sisteme, a s tem bi se cena vozil povišala. Izbrali so nekakšen kompromis med ceno in varnostjo.
Jogger ima šest varnostnih blazin, sistem proti blokiranju koles, zaviranje v sili v kombinaciji s opozorilom pred čelnim trkom, nadzor stabilnosti, pomoč za speljevanje iz klanca, sistem za samodejni klic v sili. Paket Extreme prinese pri varnosti še sistem za nadzor mrtvega kota, parkirne senzorje spredaj in zadaj, ter vzvratno parkirno kamero.
Vozne lastnosti
Žal je Dacia za Joggra ponudila le dva motorja in 1,0 trivaljnik ne bo prinesel športnosti, a bo zadovoljil vse družinske potrebe. V vsakem primeru Jogger ni najbolj prefinjen avto na svetu, a spet ni tako napačen, kot bi si lahko morda nekateri mislili. Ker je avto lahek in tehta le 1.205 kilogramov, bo z lahkoto dosegel željeno hitrost. Vožnja je precej tekoča in prožna, voznik pa ga brez težav obvladuje. Vozilo nudi dobro preglednost okoli vozila, ker ima velike steklene površine. Krmiljenje je lahkotno, z obračalnim krogom znaša 11,7 metra, kar pomeni, da bo za manevriranje v ožjih uličicah potrebno nekoliko več premikanja. Pri lažjem parkiranju nam pomagajo parkirni senzorji in vzvratna parkirna kamera.
Informacije o motorju
Jogger ima lahko bencinski motor ali pa bencinski motor v kombinaciji plina. Mi smo lahko preizkusili prvega, ki ima 109 konjev in 200Nm navora. Menjalnik je ročni, šeststopenjski in se ga z lahkoto prestavlja med prestavami. Sam motor teče gladko in kljub temu, da je le trivaljni, bo nudil družinskim uporabnikom dovolj poskočnosti. Nekaj šibkosti se pokaže v kolikor je vozilu sedem odraslih oseb, tu bi potreboval kakšnega »konja« več. Na testu se je povprečna poraba gibala pri 6,4 litrih na sto prevoženih kilometrov.
Končno mnenje
Dacia Jogger bo uporaben družinski avto, idealen tudi za sedem odraslih potnikov, v kolikor ne potrebujete zadnja dva sedeža, ju lahko z lahkoto odstranite iz vozila (en sedež tehta okoli 10 kilogramov). Jogger daje predvsem veliko praktičnosti in prostora. Je že res, da se ne bo obrnila veliko glav za vami, ampak Dacia je poskrbela za res uporaben avto. Moramo biti iskreni, da Jogger nudi veliko sodobne, standardne opreme.
Dostop do zadnjih dveh sedežev je enostaven. Vstop v vozilo je brez ključa, saj se Jogger odklene ko se približamo vozilu oz. samodejno zaklene ko odidemo stran. Uporabljamo že poznano prostoročno kartico, ki jo imamo lahko v žepu ali v kakšni torbici. Grenak priokus pušča test Euro NCAP, ki mu je leta 2021 dal le eno varnostno zvezdico.
Cena osnovnega pet sedežnega Joggerja je 18.290,00 eurov za bencinsko izvedenko, za »plinsko« se doplača 100,00 eurov. Sedem sedežna je dražja za 900,00 eurov. Cena testnega je bila 21.590,00 eurov, kateremu so dodali še za 1.575,00 eurov dodatne opreme, med katero spada kovinska barva, paket multimedija, paket varnost Exstreme in gretje prvih sedežev.
Kdor ne naredi veliko kilometrov, se lahko odloči za doplačilo 160,00 eurov in s tem podaljša jamstvo na 5 let oziroma 100.000 kilometrov.
Plusi: uporabnost vseh sedem sedežev, praktičnost, prostornost, videz v notranjosti in zunanjosti, uporabne strešne letve.
Minusi: varnostni sistemi.
Cena testnega vozila: 23.165,00 eurov
Specifikacije
Motor: 1,0-litrski turbobencinski trivaljni 6DFull
Moč: 81 kW (109 KM) od 5.000 do 5.250 vrt./min.
Navor: 200 Nm od 2.900 do 3.500 vrt./min.
Menjalnik: ročni
Prestave: 6
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni
Največja hitrost: 180 km/h
0-100 km/h: 11,2 s
Emisije CO2: 127-130 g/km
Povprečna poraba: 6,7/100km
Prostornina posode za gorivo: 50 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 160/212/1.807/2.085 litrov
Euro NCAP: 1 zvezdica
Obračalni krog: 11,7 m
Masa vozila: 1.205 kg
Platišča: 16 palična (pnevmatike 205/60)